Bakan Karaismailoğlu, dev proje 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki çalışmaları yerinde inceledi.
Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30
dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale
Boğazı'ndan geçiş süresini altı dakikaya kadar indirecek. Artık Ana Kablo
Montajına başlıyoruz. Köprümüzün, 18 Mart 2022`de hizmete girmesi için
çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, dev proje 1915 Çanakkale Köprüsü’ndeki çalışmaları yerinde inceledi. 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili basına önemli açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlandığında dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde dizayn ve inşa edilen ilk köprü olarak tarihe geçeceğini aktardı.
- “Dünyada
2 bin metre orta açıklığın üzerinde dizayn ve inşa edilen ilk köprü olarak
tarihe geçecek”
1915 Çanakkale Köprüsü’nün Türkiye’ye kazandırılan en büyük
projelerden biri olduğunu anımsatan Bakan Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün dünyada yapılan ulaştırma ve altyapı projeleri içinde de çok önemli
üstünlüklere sahip olduğuna vurgu yaptı.
Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprüsü’nün, dünyanın en uzun
orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacağının altını çizmek istiyorum.
Diğer yandan dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri
olma özelliğine sahip. Tamamlandığında,
dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde dizayn ve inşa edilen ilk köprü
olarak tarihe geçecek. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz
Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret ederken, iki çelik kule arasındaki
2023 metrelik orta açıklık Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize
edecektir. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top
mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde, deniz seviyesinden 334 metre
yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü
olacaktır” ifadelerine yer verdi.
- “Köprüde
dünyanın etrafını dört defa dönecek kadar çelik tel kullanıldı”
Konuşmasında 1915 Çanakkale Köprüsü’nün mühendislik
altyapısına da vurgu yapan Bakan Karaismailoğlu, açıklamasına şu şekilde devam
etti:
“Köprüde 162 bin kilometre uzunluğunda, yani dünyanın
etrafında dört defa dönecek kadar çelik tel kullanılmaktadır. Bölgedeki yüksek
rüzgâr hızları dikkate alınarak tasarlanan köprümüz, gerek işletme döneminde
gerekse de inşaat sırasında oluşacak en elverişsiz rüzgâr etkilerine karşı test
edilmiş ve bu testlerden başarıyla çıkmıştır. Gerçekleşebilecek büyük
depremlere karşı köprümüzün kule temelleri çelik kazıklarla güçlendirilmiş ve
zemin üzerinde konumlandırılmış batırma keson tipi temel seçilmiştir.”
“Avrupa ve Asya Ankraj bloklarında imalatlar yüzde 99
oranında gerçekleşti. Askı Halatı ve Tabliye İmalatları ilgili fabrikalarda
devam etmekte. 1915 Çanakkale Köprüsü Kedi Yolu servis platformu montaj
çalışmaları kapsamında; Kedi Yolu döşeme ve yan korkuluklarının montaj
çalışmaları da sonlandı.”
-“1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun hizmete girmesiyle Marmara Ringi tamamlanacak”
1915 Çanakkale Köprüsü’nün kamulaştırma çalışmalarına 533
Milyon TL harcama yapıldığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, görevli şirket
tarafından 1,985 Milyar Euro’luk iş yapıldığını belirtti. ‘Asırların hayali’
için geri sayımda olduklarını dile getiren Karaismailoğlu, şunları aktardı:
“Artık Ana Kablo Montajına başlıyoruz. Köprümüzün, 18 Mart
2022`de hizmete girmesi için çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. 1915 Çanakkale
Köprüsü ve 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun da hizmete
girmesiyle Marmara Otoyol Entegrasyonu tam anlamıyla sağlanmış olacaktır. Bir
başka değişle, bugün dünyanın en önemli ticari koridorlarının kesiştiği bir
nokta haline gelen Marmara bölgemizi çevreleyen Marmara Ringi tamamlanacaktır.”
“Çanakkale Boğazı’ndan devam etmekte olan feribot geçişi,
özellikle yaz aylarında hem yolculara hem de Çanakkalelilere dayanılmaz bir
çile çektiriyordu. Köprümüz tüm bu zorlukları ortadan kaldıracak, Çanakkale’de
ve bölgesinde yaşamı adeta kökten değiştirecektir. 1915 Çanakkale Köprüsü,
feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren
Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini altı dakikaya kadar indirecek. Proje
tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 465 milyon liraya, akaryakıt
tasarruf tutarı ise 102 milyon liraya ulaşacak.Kısaca her yıl toplam 567 milyon
lira tasarruf sağlayacağız.”
-
“Türkiye’yi bütünsel kalkınma hedeflerine götürecek, yeni ticari koridorlar
oluşturacak”
1915 Çanakkale Köprüsü’nün Türkiye’yi bütünsel kalkınma
hedeflerine götürecek yeni ticari koridorlar oluşturacağına dikkat çeken Bakan
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyol Projesinin
özellikle Ege, İç Anadolu’nun batısı, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz ile
Trakya-Avrupa arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında İstanbul’a önemli bir
alternatif olacağını kaydetti.
Karaismailoğlu, “Ege’nin, Akdeniz’in, İç Anadolu’nun ihracat ürünleri birkaç saat içerisinde kesintisiz bir ulaşımla Avrupalı alıcılarına ulaşacaktır. Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemleri ile, Köprü’nün sağladığı karayolu entegrasyonu sayesinde etkin ve hızlı şekilde bağlanacaktır. Kısacası Proje, köprünün konumundan kaynaklı olarak sadece Boğaz’ın iki yakasını değil bölgedeki ve bölge ile bağlantılı coğrafyalardaki milyonlarca insanı her anlamda birbirine bağlayacaktır.”