Kişisel Veri Politika Dokümanları
Aydınlatma Metinleri
T.C. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı ALO 123 Sistemi Aydınlatma Metni
Bu
Aydınlatma Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun “Veri
Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” kenar başlıklı 10 uncu maddesi uyarınca ve
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında veri sorumlusu olan T.C. Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı (Bakanlık) tarafından, mobil uygulama (ALO 123) kullanıcılarına,
kullanıcılara ait kişisel veriler hususunda bilgilendirme yapmak amacıyla
hazırlanmıştır. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca veri sorumlusu
sıfatını haiz Bakanlığın merkez adresi “Hakkı Turayliç Cad. No:5 Emek
Çankaya/ANKARA” dır.
Veri Sorumlusunun
Kimliği
Bu
sistemde işlenen kişisel verileriniz bakımından veri sorumlusu T.C. Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı’dır.
Kişisel Verilerin
İşlenme Amacı
Bu
sistemde; Adı, soyadı, iletişim, cinsiyet, engel durumu, eğitim durumu, adres,
görüntü, ses ve konum bilgileri kişisel verileriniz şu amaçlarla işlenmektedir:
Sizlere
doğru hitap edilebilmesi, aramanın teyidi, arama sayısının istatistiksel
tespiti, vatandaş bildirim süreçlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi/analizi/raporlanması/izlemi,
talep/şikayetlerin takibi, bilgi/danışma hizmeti temin süreçlerinin yürütülmesi,
bir sonraki hizmet talebinizde profil kaydınızı hazır bulundurmak, acil durum
bildirimlerinizde adresinizin tespiti, hizmeti alan ve veren kişilerin işlem
güvenliğinin yürütülmesi, kurumun hizmet temini sürecinin yürütülmesi ve ileride doğabilecek uyuşmazlıklarda delil
olarak kullanılması amaçlarıyla Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda
belirtilen mevzuata uygun olmak şartı ile işlenmektedir.
Konum
verisi, sadece anlık olarak kullanılmakta, kayıt altına alınmamaktadır. Konum
servislerinizin kapalı olması halinde konum bilginiz işlenmemektedir.
Kişisel Verilerin
Aktarımı
Talebiniz
ve uygulamayı kullanımınız ile ilgili bu kişisel veriler, Bakanlığımız Bağlı,
İlgili ve ilişkili Kurumları ile sizlerin hizmet kalitesini ve memnuniyetini
arttırmak amacıyla paylaşılabilmekte olup 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu'nun 28 inci maddesinin ilk fıkrasında yer alan muafiyet
halleri saklı kalmak üzere, hiçbir şekilde üçüncü taraflarla
paylaşılmamaktadır.
Kişisel Veri
Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz tamamen otomatik yollarla (bu sistem aracılığı ile) elde edilmekte olup kişisel verilerinizin işlenmesinin hukuki dayanağı, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (ç) bendi uyarınca veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması ve (f) ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayanarak işlenmektedir.
İlgili Kişilerin
Hakları ve Veri Sorumlusuna Başvuru
Sistem
Kullanıcıları 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 11 inci
maddesinde düzenlenen haklarını, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu'nun 13 üncü maddesi ve Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları
Hakkında Tebliğ hükümleri çerçevesinde Bakanlığa başvurmak suretiyle
kullanabilir.
Başvurularınızı
www.uab.gov.tr/kvkk adresimizde bulunan Veri Sahibi Başvuru Formu’nu, noter
kanalıyla veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen diğer
yöntemler ile Hakkı Turayliç Caddesi No:5 Emek Çankaya/ANKARA adresine yazılı
gönderebilir veya uab@hs01.kep.tr elektronik posta adresine güvenli elektronik
imzalı olarak iletebilirsiniz. Talebinize en kısa sürede ve kanuna uygun olarak
en geç otuz (30) gün içerisinde geri dönüş yapılacaktır. İşlemin ayrıca bir
maliyeti gerektirmesi hâlinde, Bakanlık’ın Kişisel Verileri Koruma Kurulunca
belirlenen tarife üzerinden kanuna uygun olarak ücret talep etme hakkı
saklıdır.
ALO 123 Request
Management System KVKK and Privacy Policy
Clarification
Text Regarding ALO 123 System of The Turkish Republic Ministry of Transport and
Infrastructure
This
Clarification Text is in accordance with the title line nr. 10 that includes
‘’The Duty of Data Controller to Clarify’’ of the Law on the Protection of
Personal Data nr. 6698. Within the Law on the Protection of Personal Data, the
Clarification Text is provided by T.C Ministry of Transport and Infrastructure
(the Ministry) to inform the users of the mobile application (ALO 123)
regarding protection of personal data. The address of the Ministry that
possesses the title of controller in accordance with the Law on the Protection
of Personal Data is ‘’Hakkı Turalyiç St. No: 5 Emek Çankaya/ANKARA’’.
Identity
of the Data Controller
T.C
Ministry of Transport and Infrastructure is the controller of data that is
processed in the system.
The
Aim of Processing Personal Data
Name,
surname, contact information, gender, disability status, educational status,
address, image, and location will be processed by the system for following
reasons:
To
address the users correctly, to verify telephone calls, to identify the calls
statistically, to track reports from citizens, to
conduct/supervise/analyze/report and monitor activities concerning, to track
requests and complaints, to conduct activities regarding information and
inquiry, to keep available necessary information in case of new request, to
identify location in case of emergency, to ensure process security of those
providers and receivers of service, to carry out necessary service, and to use
for possible disputes as a proof. All the information stated above will be used
according to statute indicated by the Law on the Protection of Personal Data.
Information
concerning location will be only used instantly ;therefore, it cannot be
recorded. Location data cannot be processed if location service is closed.
Transfer
of Personal Data
Your
request related to your use of our ministry and the application of personal
data associated with the institutions to increase the quality of your service
and satisfaction, whether Law No. 6698 on the protection of personal data can
be shared in the first paragraph of Article 28 of the exemption to the state,
without prejudice in any way will not be shared with third parties.
Methods
of Collecting Data and Legal Basis
Personal data is obtained by fully automatic means (via this system), and the legal basis for the processing of personal data is that it is mandatory for the data controller to fulfill its legal obligation pursuant to subparagraph (ç) of the second paragraph of Article 5 of the Law on the Protection of Personal Data No. 6698 and (f) provided that it does not harm the fundamental rights and freedoms of the data subject, data processing is mandatory for the legitimate interests of the data controller, based on the legal reason.
Rights
of Relevant Persons and Application to Data Controller
System
Users can exercise their rights set out in Article 11 of the Personal Data
Protection Law No. 6698, by applying to the Ministry within the framework of
the provisions of Article 13 of the Personal Data Protection Law No.
You
can send the Application Form in writing to Hakkı Turayliç Street No:5 Emek
Çankaya/ANKARA via a notary public or other methods determined by the Personal
Data Protection Board, or send it to uab@hs01.kep.tr electronic mail address
with secure electronic signature. Your request will be responded to as soon as
possible and in accordance with the law, within thirty (30) days at the
latest. In the event that the
transaction also requires a cost, the Ministry reserves the right to charge a
fee based on the tariff determined by the Personal Data Protection Board in
accordance with the law.
İşbu Çerez Politikası ve Aydınlatma Metni (“Politika”); Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (“Bakanlık”) tarafından yürütülen ve Bakanlığa ait olan www.uab.gov.tr internet sitesi hakkında (“İnternet Sitesi”) çerez kullanımına ilişkin ilkeleri ve Bakanlık olarak veri sorumlusu sıfatıyla İnternet Sitesinin tarafımızca işletilmesi sebebiyle; veri işleme amacı, veri kategorileri, verilerin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi, kimlere ve hangi amaçlarla aktarılabileceği ve verileriniz ile ilgili haklarınızın neler olduğuna dair beyan ve açıklamalarımızı içermektedir.
- İnternet Sitesini iyileştirmek ve İnternet Sitesi üzerinden yeni özellikler sunmak ve sunulan özellikleri sizlerin tercihlerine göre kişiselleştirmek;
- İnternet Sitesinin çeşitli özelliklerinin ve işlevlerinin düzgün bir şekilde çalışmasını sağlamak (örn. oturumunuzu açık tutmak, dinamik içeriği yerleştirmek vb.);
- İnternet sitemizin ziyaretçilerimiz tarafından nasıl kullanıldığı hakkında en çok tıklanan bağlantılar, en çok ziyaret edilen sayfalar, görüntülenen hata mesajı sayısı gibi, şahsa özel olmayan, genel bilgiler toplamak ve bu bilgileri analiz ederek hatalı sayfaları işler hale getirmek, web sitemizi geliştirmek, tercih edilmeyen sayfaları kaldırmak veya iyileştirmek.
- İnternet Sitesinden nasıl haberdar olduğunuzu belirlemek,
- Trafik istatistikleri oluşturmak,
- İnternet reklamcılığı, Targeting ve re-targeting (=hedefleme ve yeniden hedefleme), çapraz satış, kampanya, fırsat ve ürün/hizmet reklamları gibi size özel ürün ve hizmetlere yönelik fırsatlar sunmak, tercihlerinizi göz önünde bulundurarak önerilerde bulunmak.
Çerez Türü | Açıklama |
Oturum Çerezleri | Oturum çerezleri, internet sitesini kullanımınız sırasında geçerli olan çerezler olup web tarayıcı kapatılıncaya kadar geçerliliklerini korurlar. |
Kalıcı Çerezler | Kalıcı çerezler web sitesindeki tercihlerinizi hatırlamak için kullanılır ve tarayıcınızı kapattıktan veya bilgisayarınızı yeniden başlattıktan sonra dahi masaüstü veya mobil cihazınızda kalır. |
Zorunlu Çerezler | İnternet sitesinin düzgün bir şekilde çalışabilmesi, sitenin özelliklerinden ve sunulan hizmetlerden yararlanabilmeniz için kullanımı mecburi olan çerezlerdir. |
İşlevsel ve Analitik Çerezler | Tercihlerinizin hatırlanması, internet sitesinin etkin şekilde kullanılması, sitenin isteklerinize cevap verecek şekilde optimize edilmesi gibi amaçlarla kullanılan ve siteyi nasıl kullandığınız hakkında verileri içeren çerezlerdir. Nitelikleri gereği bu türdeki çerezler kişisel verilerinizi içerebilir. Örneğin sitenin görüntülenme dili tercihinizi kaydeden çerezler birer işlevsel çerezdir. |
Takip Çerezleri | Takip çerezleri web sitemizi ve üçüncü taraflara ait alan adlarını ziyaretiniz sırasında oluşturulan birincil ve üçüncü taraf çerezlerdir. Bu çerezler oluşturuldukları alan adlarındaki tıklama ve ziyaret geçmişinizin takibini ve farklı alan adları arasında bu kayıtların eşlenmesini mümkün kılmaktadır. Bu tür çerezler kullanıcıların tanınması ve profillenmesi, reklam ve pazarlama faaliyetlerinin hedeflenmesi ve içeriğin özelleştirilmesi amacı ile kullanılmaktadır. Bu çerezler kimliğinizi belirlemek veya şahsınıza özel kararlar almak için kullanılmayacaktır. |
Çerezin Adı | Kullanım Amacı |
Matomo Analytics | Bakanlık web sitelerinin istatistiklerini takip etmek amacıyla kullanılmaktadır. Açık kaynaklı bir uygulamadır. |
Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Bu
aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun)
10.maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve
Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T.C. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı (Bakanlık) tarafından hazırlanmıştır.
Veri sorumlusu sıfatıyla işlediğimiz her türlü kişisel verileriniz; işlenmelerini gerektiren amaç çerçevesinde ve bu amaç ile bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde, tarafımıza bildirdiğiniz veya bildirildiği şekliyle kişisel verilerin doğruluğunu ve en güncel halini koruyarak yasa ve hukuka uygun şekilde ve ilgili mevzuatta belirtilen veya işlendikleri amaç için gerekli olan azami süre ve herhalde kanuni zamanaşımı süreleri kadar muhafaza edilmektedir.
Kişisel Verilerin Toplanma Amacı, Yöntemi
ve Yasal Dayanak
Bakanlığımızın
bağlı bulunduğu kanun ve ilgili mevzuatları kapsamında personele sunulacak
hizmetlerde kullanılmak, bakanlık hizmetlerini gerçekleştirmek, bu kapsamda her
türlü iş ve işlemin sahibini ve muhatabını belirlemek üzere bilgilerini tespit
için, kanun kapsamında kişisel veri olarak nitelendirilen kimlik bilgileri,
adres, telefon numarası, vergi numarası ve diğer bilgileri kaydetmek, kâğıt
üzerinde ya da elektronik ortamda gerçekleştirilecek iş ve işlemlere dayanak
olacak bilgi ve belgeleri düzenlemek, ilgili mevzuat uyarınca adli ve idari tüm
yetkili makamlara öngörülen bilgi saklama, raporlama ve bilgilendirme yükümlülüklerine
uymak, bağlı bulunulan mevzuat kapsamındaki hizmetleri yerine getirebilmek,
meri mevzuat gereği sunulan veya talep edilen diğer hizmetleri yerine
getirebilmektir.
Kişisel
veriler, elektronik ve elektronik olmayan ortamlardaki müracaat ve bilgi
formlarının doldurulması, elden, e-posta, telefon yoluyla, yazılı form veya yüz
yüze yapılan görüşmeler sırasında yapılan paylaşımlar ile Bakanlığımız
tarafından yapılan araştırmalar kapsamında ilgili kurum ve kuruluşlar ve gerçek
kişiler vasıtasıyla, talep edilen bilgi ve belgelerin sunulması, Bakanlık ya da
Bakanlığımız personelinin kurumsal e-posta adreslerine elektronik posta
gönderilmesi yahut Bakanlık bilişim sistemlerini kullanması, sözlü veya yazılı
olarak, basılı formların, elektronik ortamlarda bulunan formların doldurulması
suretiyle, Bakanlık yerleşkelerinin ziyaret edilmesi, bağlı birimlerinin ve
eklentilerinin, ortak alanların kullanılması, Bakanlık web sayfasının
kullanılması, internet üzerinden kullanıma sunulan uygulamaların kullanılması,
çağrı hizmetleri, sosyal medya hesapları, e-posta, telefon ve iletişim
kanalları vasıtasıyla, düzenlenen eğitimler, organizasyonlar ve benzeri
etkinlikler aracılığıyla Bakanlığımız faaliyetleri kapsamında, tamamen veya
kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak
kaydıyla otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır.
Kişisel
veriler, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 5.maddesinde
belirtilen kişisel verilerin işlenme şartlarına dayanılarak işlenmekte olup,
Bakanlık söz konusu maddede öngörülen hallerde açık rıza olmaksızın genel
nitelikli verileri işleyebilme hakkına sahiptir.
Kişisel Veri Kategorileri ve
İşlenecek Kişisel Veriler
6698
sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca, personele/personel adayları
ile bunların bakmakla yükümlü olduğu kişilere ilişkin aşağıdaki kişisel
veriler; veri sorumlusu olarak Bakanlık tarafından işlenebilecektir.
· Kimlik
Verileri: Ad, Soyad, TCKN, Anne Adı, Baba Adı, Cinsiyet, Doğum
Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Durum, Kimlik Seri No, Nüfus Kayıt Bilgileri
(Kayıtlı İl-İlçe-Mahalle/Köy, Cilt No, Seri No, Aile Sıra No), SGK Sicil No,
Kardeş Bilgileri, Önceki Soyadı, Çocuk Sayısı, Şehit/Gazi Yakınlığı Bilgisi,
Yetiştirme Yurdu Kayıtları, Nüfus Kayıt Örneği, Sürücü Belgesi, İmza/Islak İmza
· İletişim
Verileri: Adres, Telefon Numarası, Dâhili Telefon Numarası,
GSM No, e-Posta
· Lokasyon
Verileri: Yer Bilgisi
· Özlük
Verileri: Kurum Adı, Çalışılan Birim, Kurum Sicil No, Kurum
Unvanı, İşe Başlama Tarihi, Özgeçmiş, Öğrenim, Diploma, Sertifika Bilgisi, Eş,
Çocuk, Anne, Baba bilgileri, Aile Bireyleri Kimlik, Nüfus Kayıt Bilgileri, İlgi
Alanları, İzin Bilgisi, Bordro Bilgileri, Maaş Bilgisi, Askerlik Durum Belgesi,
Askerlik Sevk Tarihi, Askerlik Terhis Tarihi, Askerlik Sayılmayan Gün Bilgisi,
Mal Bildirim Beyanı, Emekli Sicil No, SGK Sicil No, SGK İşe Giriş Bildirgesi,
SGK İşten Ayrılma Bildirgesi, Sosyal Güvenlik Primleri, Sicil ve Başarı
Değerlendirmeleri, Disiplin Cezası, Ölüm Raporu,
· Hukuki
İşlem Verileri: İcra Bilgisi, İcra/Nafaka Dosya No,
İcra/Nafaka Borç Bilgisi, Nafaka Ödeme Bilgisi, Bakanlığımızın da Taraf Olduğu Personel
ile ilgili (Davacı/Davalı) Dava Bilgisi
· Fiziksel
Mekân Güvenliği Verileri: Güvenlik Kamera Kayıtları, Turnike
giriş-çıkış kayıtları
· İşlem
Güvenliği Verileri: IP Adresi, İnternet Sitelerinin Erişim
Bilgileri, IP Bilgileri, Kullanılan Yazılım ve Uygulamaların ID,
Kullanıcı Adı, Üyelik Bilgileri; Uzaktan Bağlantı İşlem Güvenliği Bilgisi
· Finans
Verileri: Banka Hesap Numarası, IBAN Numarası, Ödeme
Tutarları, Fatura, Yasal Kesintiler, Özel Kesintiler, Ödemeye Esas Belge
(Fatura, Dekont vb.), Yıllık Gelir Bilgisi
· Mesleki
Deneyim: Öğrenim Durumu, Eğitim/Kurs Bilgileri, Mezun Olduğu
Okul-Bölüm Bilgisi, Mezuniyet Tarihi, Transkript, KPSS Puanı, KPSS Yerleştirme
Bilgisi, Yabancı Dil Puanı, Sertifika-Eğitim Bilgileri, İş Deneyim Bilgileri,
Meslek, Meslek Yeterlilik Belgeleri, Hizmet İçi Eğitim Katılım Bilgileri, Paylaşılan
Diğer Mesleki Bilgiler
· Görsel
ve İşitsel Kayıtlar: Doldurulan Basılı Formlar, Diploma,
Sertifika, Evrak ve Resmi Kimlik Belgeleriniz Üzerinde Yer Alan Fotoğraf
Bilgisi, Bakanlığımıza Vermiş Olduğunuz Fotoğraflar, Personel Özlük Dosyasında
Bulunan Görsel Kayıtlarınız, Kamera Kayıtlarındaki Görüntüleriniz, Elektronik
Ortamlarda Uzaktan Bağlantı Yapılması Halinde Görsel ve İşitsel Kayıt Bilgisi
· Felsefi
İnanç, Din, Mezhep ve Diğer İnançlar (*): Özel nitelikli kişisel
verilerden olan din bilgisi, Bakanlığımızca işlenmemesine karşın dolaylı olarak
eski tip kimlik veya ehliyet suretinden gelebilmektedir.
· Sendika
Üyeliği (*): Sendika Adı, Sendika Görevi, Üyelik
Tarihleri, Sendika Üyelik Durumu, Sendika Üyelik Süresi
· Sağlık
Bilgileri (*): Kan Grubu (Bakanlığımızca işlenmemesine
karşın dolaylı olarak sağlık
raporlarında bu bilgiler yer alabilmektedir.), Sağlık Raporu, Sağlık Testleri,
Teşhis Bilgileri, Sağlık Durum Bilgileri, Paylaşılan Kişisel Sağlık Durumu, Engellilik
Durumu, Kullanılan Cihaz ve Protez Bilgileri, Fiziki Muayene Sonuçları,
Laboratuvar Bulguları, Tıbbi Anamnez/Öykü ve Salgın Hastalık Bilgileri
· Ceza
Mahkûmiyeti ve Güvenlik Tedbirleri (*): Adli Sicil Kaydı,
Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması, Güvenlik Tedbirleri Bilgisi, Adli
Durum Bilgisi (Eski Ceza Mahkûmiyet Bilgisi)
·
Biyometrik Veri (*): Parmak İzi Bilgileri
·
Araç Bilgileri: Plaka No
· Diğer: Bakanlık Tarafından Sağlanan Servis
Hizmeti Kapsamında Servis ve Durak Bilgileri,
(*)
Özel nitelikli kişisel veriyi ifade eder.
Elde Edilen Kişisel Verilerin Hangi
Amaçlarla, Kimlere Aktarılacağı
Toplanan
kişisel veriler; Bakanlık tarafından Söz konusu Kanun’un 5. maddesinin 2.
fıkrasında yer alan hukuki sebeplere bağlı olarak yahut veri sahibi tarafından verilmiş
olan açık rızaya istinaden; yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi
doğrultusunda, Bağlı ilgili ve ilişkili Kuruluşlar ve bunlara bağlı şirketler
ile iştiraklerinde, kanunen yetkili kamu kurumu ve kuruluşu ile özel kişilere, yükleniciler, adli
makamlar ve kolluk kuvvetlerine 6698 sayılı Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde
belirtilen kişisel veri işleme şartları çerçevesinde aktarılabilecektir.
Mevzuatta
yer alan istisnai durumlar dışında, kişisel veriler ve özel nitelikli kişisel
veriler, veri sahibinin açık rızası olmadan, Bakanlık tarafından diğer gerçek
veya tüzel kişilere aktarılmamaktadır.
Veri Sahibinin Hakları
Bakanlık
veri sahibinin başvurularını etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere
gerekli idari ve teknik tedbirleri almaktadır.
Kanunun
“ilgili kişinin” haklarını düzenleyen 11. maddesi kapsamındaki talep, “Veri
Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre uygun şekilde yazılı
olarak ya da kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza,
mobil imza ya da ilgili kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce bildirilen
ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini
kullanmak suretiyle veya başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya
da uygulama vasıtasıyla Bakanlığımıza iletilmesi gereklidir.
Söz
konusu haklara yönelik başvuruları www.uab.gov.tr/kvkk
adresinde bulunan Veri Sahibi Başvuru Forumu’nu noter kanalıyla veya Kişisel
Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen diğer yöntemler ile Hakkı
Turayliç Cd. No:5 Emek Çankaya/ANKARA adresine gönderebilir veya uab@hs01.kep.tr
adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
Bakanlık
kişisel veri sahibine yazılı olarak veya elektronik ortamda cevap verebilir.
Söz
konusu Kanun kapsamında usulüne uygun bir şekilde Bakanlığa ulaşan talepler
Bakanlığa ulaştığı tarihten itibaren talebin niteliğine göre en kısa sürede ve
en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin
ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarife
uyarınca ücret alınabilecektir.
Başvuruya
verilecek yazılı cevabın on sayfayı aşması halinde aşan her sayfa için söz
konusu Kanun ve ilgili diğer mevzuatlarda belirtildiği şekilde 1 Türk Lirası
işlem ücreti alınacaktır.
İletilen
bilgi ve belgelerin yanlış olması veya yetkisiz başvuru yapılması, geçerli bir
dayanaktan yoksun olduğu veya kötüye kullanım amacı taşıdığı tespit edilmesi
halinde, Bakanlığın başvuruyu reddetme ve cevap vermeden önce kimliği doğrulama
hakkı saklıdır.
Bu
aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun)
10.maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve
Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T.C. Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı (Bakanlık) tarafından hazırlanmıştır.
T.C.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Kanun ve ilgili mevzuat kapsamında, personel
ile telefon yoluyla iletişime geçen gerçek kişilerden elde edilen kişisel
verilerin işlenmesine ilişkin olarak Kanununun 10. maddesi uyarınca aydınlatma
yükümlülüğünün yerine getirilmesi amacıyla paylaşılmaktadır.
Hazırladığımız
aşağıdaki Aydınlatma Metni, kişisel verilerinizin toplanma yöntemleri, işlenme
amaçları ve hukuki sebepleri, aktarılacağı kişilere ilişkin olarak haklarınız
bilginize sunulmuştur.
Kişisel Verilerin
Toplanma Yöntemi, Kapsamı ve Yasal Dayanak
Bakanlığımız
hatlarını arayarak paylaşmış olduğunuz kişisel verileriniz, sadece sözlü
görüşme sırasında toplanmakta ve saklanmaktadır.
Kişisel verileriniz, Kişisel Verilerin
Korunması Kanununun 5. maddesinde yer alan “veri sorumlusunun hukuki
yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” ve “ilgili kişinin
temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru
menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayalı
olarak işlenmektedir.
Kimlik
bilgileri, iletişim bilgileri ve görüşme içerisinde belirttiğiniz kişisel verileri;
·
Arayan
kişiye doğru hitap edebilmek,
·
Aramanın
teyidi,
·
Arama
sayısının istatiksel tespiti,
·
İş
faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi/analizi/raporlanması/izlemi,
·
Bilgi/danışma
hizmeti temin süreçlerinin yürütülmesi,
·
Hizmeti
alan ve veren kişilerin işlem güvenliğinin yürütülmesi,
· İleride doğabilecek olan uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi,
·
Talep,
öneri, memnuniyet, şikâyet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına alınarak
incelenmesi ve gerektiğinde yanıtlanması ile hizmet kalitesi takibi,
·
Hukuki
güvenliğin sağlanması,
·
Kanuni
hak ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi
amacıyla
sınırlı olarak Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda belirtilen mevzuata uygun
olmak şartı ile işlenmektedir.
Elde Edilen
Verilerin Güvenliğinin Sağlanması
Bakanlığımız
tarafından Kanunun 12. maddesine uygun olarak, elde edilen kişisel verilerin
güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.
Elde Edilen
Kişisel Verilerin Muhafaza Süresi
Alınan
kişisel veriler yasa ve hukuka uygun şekilde, ilgili mevzuatta belirtilen veya işlendikleri
amaç için gerekli olan azami süre ve herhalde kanuni zamanaşımı süreleri kadar
muhafaza edilmektedir.
Elde Edilen
Kişisel Verilerin Hangi Amaçlarla Kimlere Aktarılacağı
Telefon
görüşmesi sonucunda elde edilen kişisel veriler, Bakanlığımız Bağlı, İlgili ve İlişkili
Kurumları ile sizlerin hizmet kalitesini ve memnuniyetini arttırmak amacıyla
paylaşılabilmekte olup 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'nun 28
inci maddesinin ilk fıkrasında yer alan muafiyet halleri saklı kalmak üzere,
hiçbir şekilde üçüncü taraflarla paylaşılmamakta ve yurt dışına
aktarılmamaktadır.
Kişisel Verilerin
Silinmesi, Yok Edilmesi Ve Anonimleştirilmesi
Bakanlığımızca;
işbu Aydınlatma Metin’inde konu edinilen kişisel veriler, Kanun hükümlerine
uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin
ortadan kalkması hâlinde Bakanlığın kendi kararına istinaden veya kişisel veri
sahibinin talebi üzerine uygun görülmesi halinde silinir, yok edilir veya
anonim hâle getirilir.
Veri Sahibinin
Hakları
Bakanlık
başvurularınızı etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve
teknik tedbirleri almaktadır.
Kanunun
“ilgili kişinin” haklarını düzenleyen 11. maddesi kapsamındaki taleplerinizin,
“Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre uygun şekilde
yazılı olarak ya da kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik
imza, mobil imza ya da ilgili kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce
bildirilen ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini
kullanmak suretiyle veya başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya
da uygulama vasıtasıyla Bakanlığımıza
iletilmesi gereklidir.
Söz
konusu haklarınıza yönelik başvurularınızı www.uab.gov.tr/kvkk adresimizde bulunan Veri Sahibi
Başvuru Forumu’nu noter kanalıyla veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu
tarafından belirlenen diğer yöntemler ile Hakkı Turayliç Cad. No:5 Emek
Çankaya/ANKARA adresimize gönderebilir veya uab@hs01.kep.tr adresine güvenli
elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
Bakanlığımız
ilgili cevabını kişisel veri sahibine yazılı olarak veya elektronik ortamda
bildirebilecektir.
Kişisel
veri sahibinin haklarında yer alan talebinizin hukuka ve dürüstlük kuralına
uygun olarak Bakanlığımıza iletilmesi durumunda, Bakanlığa ulaştığı tarihten
itibaren talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde
ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet
gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarife uyarınca ücret
alınabilecektir.
Başvurunuza
verilecek yazılı cevaplarımızın on sayfasına kadar ücret alınmayacak ancak on
sayfanın üzerindeki her sayfa için Kanun ve ilgili diğer mevzuatlarda
belirtildiği şekilde 1 Türk Lirası işlem ücreti alabilecektir.
İlettiğiniz
bilgi ve belgelerin yanlış olması veya yetkisiz başvuru yapılması, geçerli bir
dayanaktan yoksun olduğu veya kötüye kullanım amacı taşıdığı tespit edilen
başvurunuzu reddetme hakkımız ile cevap vermeden önce kimliğinizi doğrulama hakkımız
saklıdır.
REPUBLIC OF TÜRKİYE MINISTRY OF TRANSPORT AND
INFRASTRUCTURE
Clarification For Callers on the Rights and
Obligations under the Personal Data Protection Law
This clarification text has
been prepared by the Turkish Ministry of Transport and Infrastructure
(Ministry) acting as the “data controller” within the scope of Article 10 of
the Personal Data Protection Law (PDPL).
This text is issued by the
Ministry of Transport and Infrastructure, within the scope of the PDPL and
related legislation, for the purpose of fulfilling the obligation to inform in
accordance with Article 10 of the PDPL regarding the processing of personal
data obtained from persons (data subjects) contacting the personnel via
telephone.
In the following is presented
the collection methods of your data, along with the purposes and legal reasons
for processing and the place and/or persons your data will be transferred to.
Personal Data Collection Method, Scope and Legal Basis
Your personal data, which is to be obtained once you
have made a phone call to the Ministry, will be collected and stored only
during the call.
Your personal data is
processed on the basis of the legal grounds put forth in the Article 5 of the PDPL
with these subparagraphs: “it is necessary for compliance with a legal
obligation to which the data controller is subject” and “processing of data is
necessary for the legitimate interests pursued by the data controller, provided
that this processing shall not violate the fundamental rights and freedoms of
the data subject.”
Identity information, contact
information and personal data you specified throughout the call are processed
in accordance with the PDPL for the purposes being limited to the following:
·
identification of
appropriate ways to address the caller
·
confirmation of
the call,
·
statistical
determination of the number of calls,
·
execution/inspection/analysis/reporting/monitoring
of work activities,
·
execution of
information/consultancy service processes,
·
ensuring the security
of services for the people who receive and provide the service,
·
keeping evidence for
potential disputes that may arise in the future,
·
monitoring the
service quality by recording and examining the submissions such as requests,
suggestions, notices of satisfaction, complaints, objections, and responding
when necessary.
·
ensuring legal
security,
·
fulfillment of
legal rights and obligations.
Ensuring the Security of Obtained Data
Necessary technical and
administrative measures are taken by our Ministry to ensure the security of
personal data obtained in accordance with Article 12 of the PDPL.
Retention Period of Obtained Personal Data
The personal data obtained are
kept in accordance with the laws and for the maximum period specified in the
relevant legislation or for the duration required for the purpose for which
they are processed.In all cases, personal data is not to be kept beyond a legal
time lapse..
The Purpose and Destination of Transfer of the
Obtained Personal Data
The personal data obtained through
the phone call may be shared with the affiliated, related and associated institutions
of the Ministry in order to increase your service quality and satisfaction.
These personal data are in no way, shape or form shared with third parties and
are not transferred abroad except for the circumstances set out in the Article
28 of the PDPL.
Erasure, Destruction and Anonymization of Personal
Data
Despite being processed in
compliance with the provisions of this Law and other relevant laws, personal
data mentioned in this text shall be erased, destructed or anonymized by the
Ministry, upon the decision of the Ministry or upon the request of the data
subject in the event that the reasons for the processing no longer exist.
Data Subject's Rights
The Ministry takes the
necessary administrative and technical measures to conclude your applications
effectively, quickly and accurately.
Your requests within the scope
of Article 11 of the PDPL, which regulates the rights of the "relevant
person", must be submitted in accordance with the "Communiqué on the
Procedures and Principles of Application to the Data Controller", either
in writing or through the registered electronic mail (KEP) address, electronic
signature, mobile signature or the e-mail address that the relevant person previously
submitted to the data controller and is registered in the data controller's
system, or by means of a software or application developed for the purpose of
application.
Regarding the rights of the
data subject, you can fill in the data subject
application form at www.uab.gov.tr/kvkk, and send it through a notary public or other methods determined by the
Personal Data Protection Board, to Hakkı Turayliç Cad. No: 5 Emek
Çankaya/ANKARA or send a digital copy to uab@hs01.kep.tr with a secure
electronic signature.
The Ministry will notify the data
subject in writing or electronically.
The process following your
request regarding the rights of the data subject submitted to the Ministry in
accordance with the laws and the rule of honesty shall be concluded free of
charge as soon as possible and within 30 (thirty) days depending on the nature
of the request, from the date it reaches the Ministry. However, if the process requires
an additional cost, you may be charged in accordance with the tariff determined
by the Board.
No fee will be charged for up
to ten pages of our written answers to your application, but a processing fee
of 1 Turkish Lira may be charged for each page over ten pages, as specified in
the PDPL and other relevant legislation.
We reserve the right to reject
your application and to verify your identity before responding in the events
where
- the documents you have
submitted are found to be inaccurate,
- you have made an
unauthorized application,
- the application is devoid of
a valid basis or has an abusive purpose.
Bu aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanununun (Kanun) 10.maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün
Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında veri
sorumlusu sıfatıyla T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (Bakanlık) tarafından
hazırlanmıştır.
Bu metin, Bakanlığımız tarafından düzenlenen;
toplantı, organizasyon, seminer, konferans, panel, çalıştay, kurs, eğitim ve
benzeri faaliyetlere (kısaca etkinlik olarak adlandırılacaktır) katılım
sağlayan/sağlayacağı bildirilen gerçek kişilerle ilgili faaliyet kapsamı ve
süresince (faaliyet öncesi, esnası ve sonrası) elde edilen kişisel verilerin
işlenmesine ilişkin olarak Kanununun 10. maddesi uyarınca aydınlatma
yükümlülüğünün yerine getirilmesi amacıyla paylaşılmaktadır.
Hazırladığımız Aydınlatma Metninde, işlenen
kişisel verileriniz, işlenme amaçları, kimlere ve hangi amaçlarla
aktarılabileceği, toplanma yöntemleri ve hukuki sebepleri ile işlenen
verilerinize ilişkin olarak haklarınız bilginize sunulmuştur.
İşlenen
Kişisel Veriler
Bakanlığımız tarafından kurum içinde veya
kurum dışında düzenlenen, toplantı, seminer, konferans, panel, çalıştay, kurs,
eğitim ve benzeri faaliyetleri kapsamında; ad, soyad, TCKN, doğum tarihi, mesleki
unvan, adres, telefon, e-posta, pasaport no, kurumu veya okulu, bölüm bilgisi, ıslak
imza, araç plaka bilgisi, etkinlik sırasında veya elektronik ortamlarda uzaktan
bağlantı (çevrimiçi) yapılması halinde görüntülenen fotoğraf, video kaydı ve
işitsel kayıt bilgileriniz ile toplantı esnasında belirttiğiniz diğer kişisel
veriler işlenmektedir.
Kişisel
Verilerin İşlenme Amacı
Bakanlık olarak işlemiş olduğumuz kişisel
veriler;
·
Etkinliğin
içeriği ve süreçleriyle ilgili duyuru, bilgilendirme ve tanıtımın yapılması
amacıyla iletişim kurulması,
· Bakanlığımız
birimleri internet adreslerinde ve sosyal medya hesaplarında basın, haber ve
iletişim süreçlerinin yürütülmesi ve sosyal medya/kamuoyu duyurularının
yapılması,
·
Etkinliğe
katılım için kayıt süreçlerinin yönetilmesi,
·
Etkinliğin
temini, yürütülmesi, denetimi, analizi, raporlanması, izlemi, oturma düzeni,
·
Etkinlik
katılımcı sayısının istatistiksel tespiti,
·
Katılım
durumunun takip edilmesi ve teyidi,
·
Katılımcılara
doğru hitap edilmesi,
· Talep,
öneri, memnuniyet, soru, şikâyet, itiraz gibi bildirimlerin kayıt altına
alınarak incelenmesi ve gerektiğinde yanıtlanması ile hizmet kalitesi takibi,
·
Etkinlik
sonunda düzenlenen katılım belgesi veya sertifikanın düzenlenmesi ve teslim
edilmesi süreçlerinin yönetilmesi,
·
Hukuki
güvenliğin sağlanması,
·
Kanuni
hak ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
amacıyla sınırlı olarak Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda
belirtilen mevzuata uygun olmak şartı ile işlenmektedir.
İşlenen
Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
Kişisel verileriniz, işlenmelerini gerektiren
etkinlik kapsamında bu amaç ile bağlantılı, sınırlı ve ölçülü şekilde,
tarafımıza bildirdiğiniz veya bildirildiği şekliyle kişisel verilerin
doğruluğunu ve en güncel halini koruyarak, kaydedilmekte, depolanmakta,
muhafaza edilmekte, yeniden düzenlenebilmektedir.
Ayrıca, kişisel verileriniz kanunen bu
kişisel verileri talep etmeye yetkili olan kurumlara, Bakanlık merkez/taşra
teşkilatı hizmet birimleri, bağlı, ilgili, ilişkili kuruluşları, diğer kamu
kurum/kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, yurtdışından katılım sağlayan kurum
kuruluşlar ile yapılan toplantılar nedeniyle şeffaflık kuralları ve güvenlik
gerekçesiyle yurtdışındaki ilgili kurum ve kuruluşlara, talep halinde bilgi
verilmesi amacıyla heyet toplantısına katılacak üyeler ve diğer katılımcılara
resmi kurum ve kuruluşlar ve yurtdışı muhatap kurumlara, etkinliklerin organize
edilmesi ve yürütülmesi amacıyla yurtiçi ve yurtdışındaki ilgili resmi
kurumlara, etkinlik ve organizasyon süreçlerinin yürütülmesi kapsamında ulaşım
ve konaklama işlemlerinin yapılması amacıyla ilgili tedarikçi firmaya,
sanal/online platformlarda düzenlenen toplantı/seminer/webinar/tanıtım/buluşma
gibi etkinliklere katılım sağlanması, ilgili işlemlerin yürütülmesi amacıyla
yurtiçi ve yurtdışındaki etkinlik katılımcılarına, basın, haber ve iletişim süreçlerinin
yürütülmesi ve sosyal medya/kamuoyu duyurularının yapılması amacıyla yurtiçi ve
yurtdışındaki basın, sosyal medya platformları ve kamuoyuna ve sunucu hizmeti
alınması nedeniyle yurtiçi ve yurtdışında bulunan sunucular yanında toplantı
katılım ve sertifika belgelerinin bastırılması için anlaşmalı olduğumuz basım
evi (matbaa) ile paylaşılabilmekte ve Kanunda sayılan sair şekillerde
işlenebilmektedir.
Kişisel verileriniz, 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu'nun 28 inci maddesinin ilk fıkrasında yer alan
muafiyet halleri saklı kalmak üzere, yukarıda sayılanlar dışında hiçbir şekilde
üçüncü taraflarla paylaşılmamakta ve yurt dışına aktarılmamaktadır.
Kişisel
Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Paylaşılmış olan kişisel verileriniz, yürürlükteki
mevzuata ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak otomatik olan ya
da otomatik olmayan yöntemlerle (fiziksel veya elektronik ortamda) toplanmakta
ve saklanmaktadır.
Kişisel verileriniz, Kişisel Verilerin
Korunması Kanununun 5. maddesinde yer alan “Kanunlarda açıkça öngörülmesi”,
“Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması
kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli
olması”, “Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için
zorunlu olması”, “Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri
işlemenin zorunlu olması” ve “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar
vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin
zorunlu olması” hukuki sebebine dayalı olarak işlenmektedir.
Veri
Sahibinin Hakları
Bakanlık başvurularınızı etkin, süratli ve
doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve teknik tedbirleri almaktadır.
Kanunun “ilgili kişinin” haklarını düzenleyen
11. maddesi kapsamındaki taleplerinizin, “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve
Esasları Hakkında Tebliğ’e göre uygun şekilde yazılı olarak ya da kayıtlı
elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da ilgili
kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce bildirilen ve veri sorumlusunun
sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle veya
başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya da uygulama vasıtasıyla
Bakanlığımıza iletilmesi gereklidir.
Söz konusu haklarınıza yönelik
başvurularınızı www.uab.gov.tr/kvkk adresimizde bulunan Veri Sahibi Başvuru
Forumu’nu noter kanalıyla veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından
belirlenen diğer yöntemler ile Hakkı Turayliç Cad. No:5 Emek Çankaya/ANKARA
adresimize gönderebilir veya uab@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak
iletebilirsiniz.
Bakanlığımız ilgili cevabını kişisel veri
sahibine yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirebilecektir.
Kişisel veri sahibinin talebinin hukuka ve
dürüstlük kuralına uygun olarak Bakanlığımıza iletilmesi durumunda, Bakanlığa
ulaştığı tarihten itibaren talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30
(otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir
maliyet gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarife uyarınca ücret
alınabilecektir.
Başvurunuza verilecek yazılı cevaplarımızın
on sayfasına kadar ücret alınmayacak ancak on sayfanın üzerindeki her sayfa için
Kanun ve ilgili diğer mevzuatlarda belirtildiği şekilde 1 Türk Lirası işlem
ücreti alabilecektir.
İlettiğiniz bilgi ve belgelerin yanlış
olması, yetkisiz başvuru yapılması, geçerli bir dayanaktan yoksun olduğu veya
kötüye kullanım amacı taşıdığı tespit edilen başvurunuzun olması durumlarında
ise reddetme hakkımız ile cevap vermeden önce kimliğinizi doğrulama hakkımız
saklıdır.
Bu aydınlatma metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun) 10.maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında veri sorumlusu sıfatıyla T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (Bakanlık) tarafından hazırlanmıştır.
Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi, Kapsamı ve Yasal Dayanak
T.C.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından veri sorumlusu sıfatı ile Bakanlık
yerleşkesinde; giriş-çıkış kapıları, yemekhane, konferans salonu, ziyaretçi
bekleme salonu, ortak kullanım alanları, çalışma ofisleri ortak alanları, kapalı
ve açık otoparklar, spor tesisleri, güvenlik kulübeleri, makam kat koridorları,
bina dış cepheleri ve tesislerinde güvenlik kamerası vasıtasıyla izleme
faaliyeti ile personelin, ziyaretçilerin, taşeronların, kargo çalışanlarının vd.
kişiler ve bunlara ait araçların giriş çıkışına dair görüntü kaydı
yapılmaktadır.
Bakanlığımızca;
yerleşke, bina ve tesislerimizin güvenliğinin teminiyle birlikte ziyaretçi
giriş çıkışlarının takibi amacıyla, Kanunda sayılan kişisel veri işleme
şartlarına uygun olarak kapalı devre kamera sistemi (CCTV) ile görüntü alınması
yoluyla ve ziyaretçilerin ad, soyadı, T.C. Kimlik numarası, giriş-çıkış saati vb.
bilgiler temin edilerek ziyaretçi kayıt defterine işlenmesi suretiyle kişisel
veriler işlenmektedir.
Bu
kayıtlara, güvenlikten sorumlu sınırlı sayıda personel ile Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığının ilgili personelinin erişim yetkisi vardır.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen kamera ile izleme ve kayıt altına
alma faaliyeti ile ziyaretçilerden temin edilen kişisel veriler, 5188 sayılı
Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve bu kanunun uygulanmasına ait
yönetmeliğe uygun olarak Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 5. maddesinde
yer alan “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için
zorunlu olması” ve “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek
kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu
olması” hukuki sebebine dayalı olarak alınmaktadır.
Kişisel Veri İşleme Faaliyetinin
Duyurulması
Bakanlığımız
tarafından Kanunun 10. maddesine uygun olarak, kişisel veri sahibi
aydınlatılmaktadır.
Ziyaretçi
olarak Bakanlık binalarına gelen kişiler, yerleşkeye veya bina girişine asılan
ya da diğer şekillerde erişime sunulan metinler kullanılmak suretiyle doğrudan
veya katmanlı biçimde aydınlatılmaktadırlar.
Bakanlığımız
tarafından kamera ile izleme faaliyetine yönelik olarak; izlemenin yapıldığı
alanların girişlerine izleme yapılacağına ilişkin bildirim yazısı ile sembol ve
işaret tabelası/sticker asılmaktadır.
Kamera
ile izleme faaliyetine ilişkin birden fazla yöntem ile bildirimde bulunularak,
kişisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar verilmesinin
engellenmesi, şeffaflığın ve kişisel veri sahibinin aydınlatılmasının
sağlanması amaçlanmaktadır.
Kişisel Veri İşleme Faaliyetinin
Yürütülme Amacı ve Amaçla Sınırlılık
Bakanlığımızca
kayda alınan kişisel veriler; Kanunun 4. maddesine uygun olarak, işlendikleri
amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir biçimde işlenmektedir.
Ziyaretçi
giriş-çıkış takibi yapılması amacıyla elde edilen veriler yalnızca bu amaçla
işlenmekte ve ilgili kişisel veriler fiziki ortamda Bakanlık binalarının
ziyaret edilmesi esnasında ziyaretçi kayıt defterine kayıt edilmek suretiyle toplanmakta
ve veri kayıt sistemine kaydedilmektedir.
Güvenlik
kameralarının izleme alanları, sayısı ve ne zaman izleme yapılacağı, güvenlik
amacına ulaşmak için yeterli ve bu amaçla sınırlı olarak uygulamaya
alınmaktadır.
Kişinin
mahremiyetini, güvenlik amaçlarını aşan şekilde müdahale sonucu doğurabilecek
alanlarda (Örneğin, Giyinme-soyunma odaları, tuvaletler vb.) izlemeye tabi
tutulmamaktadır.
Elde Edilen Verilerin Güvenliğinin
Sağlanması
Bakanlığımız
tarafından Kanunun 12. maddesine uygun olarak, kamera ile izleme faaliyeti
sonucunda elde edilen kişisel veriler ile ziyaretçilerden temin edilerek kayda
alınan kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari tedbirler
alınmaktadır.
Elde Edilen Kişisel Verilerin
Muhafaza Süresi
Kayda
alınan kişisel veriler yasa ve hukuka uygun şekilde, ilgili mevzuatta
belirtilen veya işlendikleri amaç için gerekli olan azami süre ve herhalde
kanuni zamanaşımı süreleri kadar muhafaza edilmektedir.
Kamera
kaydı ile elde edilen kişisel verilerin saklanma süresi 60 gün, hukuki
sebeplere dayanarak elde edilen kamera kaydı görüntüleri 2 yıl, ziyaretçilerden
temin edilerek kayda alınan kişisel verilerin saklanma süresi ise 2 yıldır.
Elde Edilen Kişisel Verilerin Hangi
Amaçlarla, Kimlere Aktarılacağı
Kayıt
işlemleri sonucunda elde edilen bilgilere yetkili birimler tarafından
belirlenmiş sınırlı sayıda çalışanın erişimi bulunmaktadır. Bu bilgilere,
mevzuata uygun olarak yetkili kamu kurumlarına Kanunun 8. ve 9. maddelerinde
belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde
aktarılabilmektedir. (Örneğin, bir olayın soruşturulması sırasında savcılığın
veya hâkimin yazılı talebi ile)
Yukarıda
sayılan durumlar haricinde kişisel verileriniz 3. kişilerle paylaşılmaz ve yurt
dışına aktarılmaz.
Kayıtlara
erişimi olan sınırlı sayıda kişi gizlilik taahhütnamesi ile eriştiği verilerin
gizliliğini koruyacağını beyan etmektedir.
Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok
Edilmesi Ve Anonimleştirilmesi
Bakanlığımızca;
işbu Aydınlatma Metin’inde konu edinilen kişisel veriler, Kanun hükümlerine
uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin
ortadan kalkması hâlinde Bakanlığın kendi kararına istinaden veya kişisel veri
sahibinin talebi üzerine uygun görülmesi halinde silinir, yok edilir veya
anonim hâle getirilir.
Veri Sahibinin Hakları
Bakanlık
başvurularınızı etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve
teknik tedbirleri almaktadır.
Kanunun
“ilgili kişinin” haklarını düzenleyen 11. maddesi kapsamındaki taleplerinizin,
“Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre uygun şekilde
yazılı olarak ya da kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik
imza, mobil imza ya da ilgili kişi tarafından veri sorumlusuna daha önce
bildirilen ve veri sorumlusunun sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini
kullanmak suretiyle veya başvuru amacına yönelik geliştirilmiş bir yazılım ya
da uygulama vasıtasıyla Bakanlığımıza iletilmesi gereklidir.
Söz
konusu haklarınıza yönelik başvurularınızı www.uab.gov.tr/kvkk adresimizde
bulunan Veri Sahibi Başvuru Forumu’nu noter kanalıyla veya Kişisel Verilerin
Korunması Kurulu tarafından belirlenen diğer yöntemler ile Hakkı Turayliç Cad.
No:5 Emek Çankaya/ANKARA adresimize gönderebilir veya uab@hs01.kep.tr
adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
Bakanlığımız
ilgili cevabını kişisel veri sahibine yazılı olarak veya elektronik ortamda
bildirebilecektir.
Kişisel
veri sahibinin haklarında yer alan talebinizin hukuka ve dürüstlük kuralına
uygun olarak Bakanlığımıza iletilmesi durumunda, Bakanlığa ulaştığı tarihten
itibaren talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde
ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet
gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarife uyarınca ücret
alınabilecektir.
Başvurunuza
verilecek yazılı cevaplarımızın on sayfasına kadar ücret alınmayacak ancak on
sayfanın üzerindeki her sayfa için Kanun ve ilgili diğer mevzuatlarda
belirtildiği şekilde 1 Türk Lirası işlem ücreti alabilecektir.
İlettiğiniz bilgi ve belgelerin yanlış olması veya yetkisiz başvuru yapılması, geçerli bir dayanaktan yoksun olduğu veya kötüye kullanım amacı taşıdığı tespit edilen başvurunuzu reddetme hakkımız ile cevap vermeden önce kimliğinizi doğrulama hakkımız saklıdır.
Clarification Text On Security Cameras And Visitor Registration Process Inside The Campus Of The Ministry Of Transport And Infrastructure
This clarification text has been prepared by Republic of Türkiye Ministry of Transport and Infrastructure (the Ministry) as “data controller” within the scope of Article 10 of the Personal Data Protection Law No. 6698 (the Law) and the Communiqué on the Procedures and Principles to be Followed in Fulfilling the Disclosure Obligation.
Method and Scope of Collection of Personal Data and Legal Basis
As “data controller”, the Ministry of Transport and Infrastructure of the Republic of Türkiye monitors by means of security cameras the entry and exit of personnel, visitors, subcontractors, cargo workers, etc. and their vehicles in the Ministry premises, entrance-exit gates, dining hall, conference hall, visitor waiting hall, common areas, common areas of work offices, indoor and outdoor parking lots, sports facilities, security booths, office floor corridors, building exteriors and facilities.
In order to ensure the security of our campuses, buildings and facilities and to monitor the entry and exit of visitors, the Ministry processes personal data by taking images with a closed-circuit camera system (CCTV) in accordance with the personal data processing conditions listed in the Law and by obtaining information such as the name, surname, Turkish ID number, entry-exit time, etc. of the visitors and processing them in the visitor logbook.
A limited number of personnel responsible for security and the relevant personnel of the Support Services Department are authorized to access these records.
The personal data of the visitors is obtained through camera surveillance and recording activity carried out by the Ministry of Transport and Infrastructure, based on the legal grounds put forth in the subparagraphs: "It is necessary for compliance with a legal obligation to which the data controller is subject" and "Processing of data is necessary for the legitimate interests pursued by the data controller, provided that this processing shall not violate the fundamental rights and freedoms of the data subject [persons whose personal data are processed]" of the Article 5 of the Personal Data Protection Law in accordance with the Law No. 5188 on Private Security Services and the regulation on the implementation of this law.
Announcement of Personal Data Processing Activity
The Ministry informs persons in accordance with Article 10 of the Law.
Visitors to the Ministry buildings are informed directly or in a layered manner through the use of texts posted or otherwise made available on the premises or at the entrance to the building.
For camera surveillance activities, the Ministry hangs a notification letter and a symbol and signboard/sticker at the entrances of the areas where surveillance is carried out.
It is aimed to prevent damage to the fundamental rights and freedoms of the data subjects, to ensure transparency and informing of the data subjects through multiple ways to notify on the camera surveillance activity.
Purpose of Execution of Personal Data Processing Activity and Limitation of Purpose
Personal data recorded by our Ministry in accordance with Article 4 of the Law, are processed in a limited and measured manner in connection with the purpose for which they are processed.
The data obtained for the purpose of tracking the visitor entry-exit are processed only for this purpose and are collected in physical records through logbook entries during the persons’ visit to the Ministry buildings and recorded in the data recording system.
The monitoring areas, the number of surveillance cameras and the time of monitoring are determined in order to provide sufficient security and for only this purpose.
Areas where surveillance would transgress privacy and security of the persons are not subject to monitoring (e.g. dressing rooms, restrooms, etc.).
Ensuring the Security of the Data Obtained
In accordance with Article 12 of the Law, the Ministry takes necessary technical and administrative measures to ensure the security of personal data obtained through camera surveillance and logbook registrations.
Duration of Retention of Personal Data Obtained
The personal data recorded are stored in accordance with the law, for the maximum period specified in the relevant legislation or any time required for the purpose for which they are processed and, in any case, for the legal statute of limitations.
The retention period of personal data obtained by camera recording is 60 days, the retention period of camera recording images obtained based on legal reasons is 2 years, and the retention period of personal data obtained from visitors is 2 years.
For What Purposes And To Whom The Obtained Personal Data Will Be Transferred
The information obtained from registration procedures is accessible to a limited number of employees determined by authorized departments. This information can be transferred to authorized public institutions in accordance with the legislation within the framework of the personal data processing conditions and purposes specified in Articles 8 and 9 of the Law. (For example, with the written request of a prosecutor/judge during the investigation of an incident)
Except for the cases listed above, your personal data is not shared with third parties and is not transferred any authorities/companies/organizations abroad.
A limited number of persons who have access to the records declare through a confidentiality commitment letter, that they will protect the confidentiality of the data they access.
Erasure, Destruction and Anonymization of Personal Data
Although the personal data subjected to this Clarification Text has been processed in accordance with the provisions of the Law, in the event that the reasons requiring its processing disappear, it will be deleted, destroyed or anonymized upon the Ministry's own decision or upon the request of the personal data subject, if deemed appropriate.
Rights of the Data Subject
The Ministry takes the necessary administrative and technical measures to finalize your applications effectively, expeditiously and accurately.
Your requests within the scope of Article 11 of the Law regulating the rights of the "relevant person" must be submitted to our Ministry in writing in accordance with the "Communiqué on the Procedures and Principles of Application to the Data Controller" or by using the registered electronic mail (KEP) address, secure electronic signature, mobile signature or the electronic mail address previously notified to the data controller by the relevant person and registered in the system of the data controller or through a software or application developed for the purpose of application.
You can send your applications regarding your rights in question to the Data subject Application Form at our address www.uab.gov.tr/kvkk via notary public or other methods determined by the Personal Data Protection Board to our address Hakkı Turayliç Street, No:5 Emek Çankaya/ANKARA or you can send it to uab@hs01.kep.tr with secure electronic signature.
The Ministry will be able to notify the relevant response to the data subject in writing or electronically.
In the event that your request included in the rights of the data subject is communicated to the Ministry in accordance with the law and the rule of honesty, it will be concluded free of charge as soon as possible and within 30 (thirty) days at the latest, depending on the nature of the request from the date it reaches the Ministry. However, if the transaction requires an additional cost, a fee may be charged in accordance with the tariff determined by the Board.
No fee will be charged for up to ten pages of our written responses to your application, but a transaction fee of 1 Turkish Lira may be charged for each page above ten pages as specified in the Law and other relevant legislation.
We reserve the right to reject your application if the information and documents you submit are inaccurate or you have made an unauthorized application, lack a valid basis or are found to be abusive, and we reserve the right to verify your identity before responding.