
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli'nin dünyada Mavi Nokta Ağı Sertifikası’nı
alan ilk ulaştırma projesi olduğunu duyurdu. Bakan Uraloğlu, “Ülkemizden de ilk
defa bir proje Mavi Nokta Ağı Sertifikası aldı. Avrasya Tüneli aynı zamanda
dünya genelinde sertifikasyon sürecini başarıyla tamamlayan ilk dört projeden
biri oldu.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü
(OECD) tarafından teknik çerçevesi oluşturulan Mavi Nokta Ağı sertifikasyon
sürecini başarıyla tamamladığını bildirdi. 24 Nisan tarihinde Paris’te OECD
Konferans Merkezi’nde düzenlenen törende Mavi Nokta Ağı Genel Sekreteri
tarafından, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Avrasya Tüneli yetkililerine
sertifikaları takdim edildi.
Bakan Uraloğlu, Mavi Nokta
Ağı’nın dünya genelinde kaliteli, sürdürülebilir ve kapsayıcı altyapı
yatırımlarını teşvik etmeyi amaçlayan küresel bir girişim olduğunu belirterek
“Avrasya Tüneli, programın ‘açık ve kapsayıcı, şeffaf, Paris İklim Anlaşması’nın
hedeflerini destekleyen ve finansal, sosyal ve çevresel açıdan sürdürülebilir
olma’ şartlarını yerine getirerek dünyada bu sertifikayı alan ilk ulaştırma
projesi oldu. Böylece ülkemizden de ilk defa bir proje Mavi Nokta Ağı
Sertifikası aldı. Avrasya Tüneli aynı zamanda dünya genelinde sertifikasyon
sürecini başarıyla tamamlayan ilk dört projeden biri oldu.” ifadelerini
kullandı.
“Avrasya Tüneli 8 Yılı Aşkın
Bir Süredir Çevreye Duyarlı Bir Ulaşım Alternatifi Olarak Hizmet Veriyor”
Avrasya Tüneli’nin açılışını 20
Aralık 2016’da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle
gerçekleştirdiklerini hatırlatan Bakan Uraloğlu, “İstanbul’un Asya ve Avrupa
yakalarını 5 kilometrelik çift katlı denizaltı karayolu tüneliyle birleştiren
Avrasya Tüneli 8 yılı aşkın bir süredir İstanbul Boğaz geçişinde hızlı,
ekonomik, güvenli, konforlu ve çevreye duyarlı bir ulaşım alternatifi olarak
hizmet veriyor.” dedi.
Avrasya Tüneli’nden 155 Milyon
Araç Geçti
Avrasya Tüneli’nin 2016 yılında
hizmete sunulmasından bu yana 155 milyon aracın kullandığını kaydeden Bakan
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Kozyatağı-Bakırköy koridoru
dikkate alınarak yapılan hesaplamalarda, kullanıcılarına 8 yılda 211 milyon
saat zaman, 261 bin ton yakıt, 115 bin ton emisyon azalımı ve 590 milyon
araç/kilometre azalması tasarrufu sağlayarak ülke ekonomisine 2 milyar dolar
katkı sağladı. Sadece 2024 yılında zaman, yakıt, kaza maliyeti ve emisyon
tasarrufları sayesinde 445 milyon dolarlık ekonomik fayda elde ettik.”
Avrasya Tüneli Yıllık 322 Bin
880 Kilovat Saat Enerji Üretiyor
Bakan Uraloğlu, Avrasya
Tüneli’nin sürdürülebilirlik konusundaki yenilikçi bakış açısı çerçevesinde
İşletme ve Bakım Binası ile Asya Havalandırma ve Trafo Binalarında yıllık 322
bin 880 kilovat saat üretim kapasiteli güneş enerjisi santrali çalışmalarının
tamamlanarak devreye alındığını duyurdu.
Uraloğlu, “546 panel, 5 inverter
ve 280 güç optimizerinin bulunduğu GES’in yıllık üretimi ile Avrasya Tüneli
veri merkezlerinin elektrik ihtiyacı karşılanıyor. Bu sayede hem enerji temiz
kaynaklardan sağlanıyor hem de yaklaşık 3 bin 500 çam ağacının dikimine eşdeğer
yıllık 210 ton karbon emisyonunun azaltılmasına da destek veriyor.” şeklinde
konuştu.