Avrasya Tünelinin İstanbul’da trafik sıkışıklığını önemli ölçüde rahatlattığını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Avrasya Tüneli sürücülere 1 saatlik zaman tasarrufu sağladı” dedi.
Karaismailoğlu, “Avrasya Tüneli’ni kullanan sürücülerin,
toplamda 111 milyon saat zaman tasarrufu, 152 bin ton yakıt tasarrufu, 64 bin
ton emisyon azalımı, 1,3 milyar araç-km azalması ile oluşan kaza maliyeti
tasarrufu elde etmesi sonucunda ülke ekonomisine katkısı 6 milyar lirayı buldu”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrasya
Tünelini ziyaret etti. Ziyaretinin
ardından brifing alan Karaismailoğlu, sonrasında da kontrol merkezindeki
yetkililerden bilgi aldı. Avrasya Tüneli’nin İstanbul’da trafik sıkışıklığını
önemli ölçüde rahatlattığını belirten Karaismailoğlu, “Dört yılda tüneli
kullanan araçların yüzde 86’sı İstanbul plakalı olurken, İstanbul’u sırasıyla
Ankara, Kocaeli, Bursa ve İzmir izledi” dedi.
-“Avrasya Tüneli
ulusal ve uluslararası mega projeler arasında pek çok ilki barındırıyor”
Avrasya Tüneli’nin İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu
Koşuyolu-Kumkapı hattında hizmet veren ve dünyada iki kıtayı birbirine bağlayan
ilk “iki katlı karayolu tüneli” olma özelliğini taşıdığını belirten Bakan
Karaismailoğlu, “Yaklaşım yollarıyla beraber toplam 14,6 kilometrelik bir
güzergâhı kapsıyor. Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel
bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve bağlantı tünellerinden
oluşuyor. Geriye kalan 9,2 kilometrelik kısım ise Avrupa ve Asya yakalarındaki
bağlantı ve yaklaşım yollarını kapsıyor. Yapımına 2013 yılında başlanan ve 22
Aralık 2016 yılında hizmete açılan proje ulusal ve uluslararası mega projeler
arasında pek çok ilki de barındırıyor. Yüzde 95’i Türk, toplam 700 mühendis ve
12 binden fazla kişinin 14 milyon adam/saat çalışmasıyla planlanandan sekiz ay
önce tamamlanan projede, insan odaklı iş yaklaşımı sayesine hiç ölümlü kaza
yaşanmadı” diye konuştu.
- “Tüneli kullanan
araçların yüzde 86’sı İstanbul plakalı araçlar oldu”
Karaismailoğlu, “Kozyatağı-Bakırköy koridoru dikkate
alınarak yapılan hesaplamalarda, Avrasya Tüneli’ni kullanan sürücülerin,
toplamda 111 milyon saat zaman tasarrufu, 152 bin ton yakıt tasarrufu, 64 bin
ton emisyon azalımı, 1,3 milyar araç-km azalması ile oluşan kaza maliyeti
tasarrufu elde etmesi sonucunda ülke ekonomisine katkısı 6 milyar lirayı buldu.
Avrasya Tüneli, İstanbul’un yanı sıra çevre illerden gelen sürücülerin de sıkça
tercih ettiği bir güzergâh oldu” dedi.
-“Tünel içindeki olaylara
1 dakika 58 saniyede müdahale edildi”
2020 yılında Avrasya Tüneli’nde arızalanan, yakıtı biten,
kaza yapan araçlara ortalama 1 dakika 58 saniye içinde müdahale edildiğini ve
ortalama 14 dakika 13 saniye içinde trafiğin normal seyrine döndürüldüğünü
belirten Bakan Karaismailoğlu, “Tüneldeki acil durumlara müdahale performansı,
işletme standartlarının ve dünyadaki benzer projelerin ortalamasının oldukça
üzerinde gerçekleşti. 2020 yılında 55
saatlik gece kapaması yapılarak tünelin bakım ve iyileştirme çalışmaları
gerçekleştirildi. Diğer tüm çalışmalar sırasında Avrasya Tüneli kesintisiz
hizmet vermeye devam etti” şeklide konuştu.
-“Avrasya Tüneli
Mobil Uygulamasını 44 bin kişi indirdi”
2020 yılında kullanıcılarının hizmetine açılan Avrasya
Tüneli mobil uygulamasını indiren sürücülerin sayısının 44 bine ulaştığı
kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Sürücülerin plaka borcu ödemelerini hızlı takip
etmesini ve ihlalli geçiş bildirimi almalarını sağlayan uygulama, ihlalli
geçişlerin de önemli oranda azalmasını sağladı. Mobil uygulamada Masterpass ile
otomatik ödeme talimatı veren sürücüler HGS ve OGS’lerinde bakiye olmadığı
durumlarda dahi geçiş ödemelerini kayıtlı kredi kartlarıyla ödeyebiliyor” dedi.
Karaismailoğlu, “Trafiği rahatlatmak için yenilikçi ve akıllı
teknolojilerin öncüsü olan Avrasya Tüneli, geliştirdiği Hız Düzenleyici
Hareketli Aydınlatma Teknolojisi Pacemake ile 2020 yılında Uluslararası
İnovasyon ödülüne layık görüldü. ‘Servis ve Çözüm’ kategorisinde ödüle layık
görülen Avrasya Tüneli, böylece 13’üncü uluslararası ödülünü de almış oldu.
Uygulama, araçların hızlarının sabitlenmesini de sağlayarak trafik yoğunluğunun
azaltılmasına, takip mesafesinin korunarak kaza riskinin düşürülmesini
sağlıyor” dedi.
Bakan Karaismailoğlu, brifingin ardından Avrasya Tüneli
Müzesini gezdi.