Avrasya Tüneli, Enterprise Asia tarafından
verilen “Uluslararası İnovasyon Ödülü”nü kazanarak 13. Uluslararası ödülüne
kavuştu
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı’nın 20 Aralık 2016 tarihinde açılışını gerçekleştirdiği
dünyanın en başarılı mühendislik projelerinden biri olan yenilikçi ve akıllı
teknolojilerin öncüsü, Türkiye’nin en önemli prestij projelerinden biri olan
Avrasya Tüneli, Enterprise Asia tarafından verilen “Uluslararası İnovasyon
Ödülü”nü kazanarak 13. Uluslararası ödülüne kavuştu.
-“Hizmet ve Çözüm’’ kategorisinde
İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü
Asya
ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından birbirine bağlayan Avrasya
Tüneli, tünelcilik alanındaki öncü çalışmalarının yanı sıra, tüm paydaşlarının
yararına olacak şekilde planlanan finansman yapısı ile daha önce de 5 ödüle
layık görülen proje, yenilikçi teknolojileriyle dünyanın en saygın
kuruluşlarının takdirini kazanmaya devam ediyor.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı’nın Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından
birbirine bağlayarak İstanbul’un en yoğun trafik akslarından biri olan D-100
yolu ve Sahil Yolu trafiğine nefes aldıran Avrasya Tüneli, geliştirdiği “Hız
Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Teknolojisi” ile Enterprise Asia tarafından en
yenilikçi firmaları ödüllendirmek için her yıl düzenlenen “Uluslararası
İnovasyon Ödülleri” kapsamında ‘’Hizmet ve Çözüm” kategorisinde ödüle layık
görüldü.
- Avrasya Tüneli, 13’üncü Uluslararası
ödülünü aldı
Geliştirdiği
Hız Düzenleyici Hareketli Aydınlatma Teknolojisi ile 13’üncü ödülünü de alarak
yeni bir başarıya imza atan Avrasya Tüneli, bu teknoloji ile araç hızlarının
sabitlenmesini sağlayarak trafik akışını rahatlamayı, takı̇p mesafelerini
koruyarak kaza riskini düşürmeyi ve ani hız değişimlerinden oluşan egzoz
gazlarını azaltarak çevreye katkı sağlamayı hedefliyor.
-Çeşitli senaryolara uygun olarak
ayarlanabilen bir sistem geliştirildi
Dünya
Yol Örgütü (PIARC) tarafından tavsiye edilen ve literatür araştırmaları
sonucunda benzer projelerde büyük faydalar sağladığı tespit edilen bu
teknolojinin trafik sıkışıklığını yüzde 90’a varan oranda azaltabildiği
görüldü. 70 km hıza göre çalışan uygulama, LED tüpler vasıtasıyla tavanda
senkronize bir şekilde hareket eden aydınlatmalardan oluşuyor. Ayrıca sistem,
aydınlatmanın hızı, boyutu ve aralık mesafesinin çeşitli senaryolarda
çalışmasına olanak sağlıyor. Tünel içinde ortalama trafik hızındaki düşüşün
tespit edildiği Avrupa-Asya yönünde en derin noktaya 500 metre kala başlayan
uygulama, en derin noktadan çıkışta da bin metre olmak üzere 1,5 kilometrelik
bir güzergahı kapsıyor.