Bakan Karaismailoğlu: “2015 yılında başlatılan en büyük demiryolu modernizasyon projesi tamamlandı.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Türkiye’nin ilk demiryolu hatlarından birisi olan ve 1932
yılında hizmete açılan Samsun-Sivas Kalın demiryolu hattının 83 yıl hizmet
verdikten sonra 29 Eylül 2015’te modernize edilmek amacıyla ulaşıma
kapatıldığını hatırlattı. Proje kapsamında, 378 km hattın tüm altyapı ve
üstyapısı yenilenerek Avrupa Birliği standartlarında sinyal sisteminin
yapıldığını anlatan Karaismailoğlu, “Ülkemizin en büyük demiryolu modernizasyon
projesinde deneme seferlerini başlatmıştık. Şu anda da test sürüşlerimizi 2
lokomotif, 6 yük vagonu ve 1 personel vagonu olmak üzere toplamda 500 ton yük
ile devam etmekte. Test sürüşlerini 1 Mayıs itibariyle tamamlayarak 4 Mayıs
günü hattımız ticari deneme seferlerine başlayacak” dedi.
40 Tarihi Köprü Restore Edildi
Karaismailoğlu, Karadeniz’in Anadolu’ya
açılan iki demiryolu hattından biri olan ve Samsun Limanı’nı İç Anadolu
Bölgesi’ne bağlamak amacıyla inşa edilen Samsun-Sivas Kalın hattının
modernizasyonu kapsamında 40 tarihi köprünün de restore edildiğini anlattı.
Proje ile demiryolu alt yapısı platform genişliğinin 6.70 metre şeklinde zemin
iyileştirmesi yapılarak yenilendiğini anlatan Bakan Karaismailolğlu, 12 adet
tünelde de iyileştirme çalışması yaptıklarını, hattın ray, travers, balast ve makas
üst yapısının değiştirildiğini açıkladı. Modernizasyon sonrasında hat
kapasitesinde yüzde 50’lik artış olacağını da vurgulayan Karaismailoğlu,
“Koronavirüs salgını nedeniyle güvenli taşımacılığa en çok ihtiyaç duyduğumuz
bu dönemde bu hattı ticari deneme seferlerine açarak, vatandaşlarımızın
ihtiyaçlarını en hızlı ve en güvenli şekilde bu hat üzerinden taşımaya
başlamayı da amaçlıyoruz” diye konuştu.