“18
YILDIR MİLLET NE İSTEDİYSE O OLMUŞTUR”
“AFYONKARAHİSAR'I YÜKSEK HIZLI TRENLE İSTANBUL'A, ANKARA'YA
VE İZMİR’E BAĞLADIĞIMIZ ANKARA-POLATLI-AFYONKARAHİSAR-UŞAK-MANİSA-İZMİR YHT
PROJESİ SAYESİNDE 824 KİLOMETRELİK MESAFENİN SEYAHAT SÜRESİNİ 14 SAATTEN 3.5
SAATE İNDİRECEĞİZ.”
“BU PROJE TAMAMLANDIĞINDA, AFYONKARAHİSAR’IN YÜK VE YOLCU
TAŞIMACILIĞINDA ÇIĞIR AÇILACAKTIR.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Afyon
ziyaretinde yaptığı açıklamada, “Ülkemiz, demiryolunda Çin-Londra arasındaki
orta kuşak ipek demiryolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu
hat üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demiryolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile
Azerbaycan arasındaki ticaret hacminin 4,4 milyar dolardan, 15 milyar dolara
çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır” dedi.
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde,
TCDD Genel Müdürlüğünün yürüttüğü altyapı çalışmalarında yüzde 40'a yakın
ilerleme kaydettiklerini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Altyapı projemizin
ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız
başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve
İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin
seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz.
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje
tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır
açılacaktır. Bu ülkede ne zaman, halkı ile bütünleşen, halkının derdini dert
edinen, gece-gündüz halkı için çalışan kadrolar çıksa, ülkemizi kıskanan,
çekemeyen, bir adım ileriye gitmesini istemeyen kişi ve mihraklar olmuştur.
Ancak bilmiyorlar ki 18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur."
Devam eden projeleri yerinde incelemek ve bazı ziyaretlerde
bulunmak üzere Afyonkarahisar'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Vali Gökmen Çiçek'i, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Mehmet
Zeybek'i, AK Parti İl Başkanlığını ziyaret etti ve vatandaşlarla bir araya
geldi. Ardından Belediye Başkanları ve kurum amirleri ile toplantı
gerçekleştiren Bakan Karaismailoğlu, ülkenin güneyinden kuzeyine, doğusundan
batısına, tüm yollarının Afyonkarahisar'dan geçtiğini söyledi.
Bakan Karaismailoğlu, Afyonkarahisar'ın adeta Türkiye'nin
kesişim noktasında yer aldığını kayderek, “Söz konusu yol olunca, ulaşım
olunca, 18 yıldır vurguladığımız gibi; yaparsa AK Parti yapar. Bu hedef
doğrultusunda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemiz için durmaksızın
çalışıyoruz. 2003 yılından bu yana laf değil icraat üretiyoruz. Sayın
Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın vizyonu ile hayata geçirdiğimiz yakın,
orta ve uzun vadeli hedeflerimizle, halkın refahını artırmak, ülkemizin
rekabetçi gücünü geliştirmek için gece gündüz demeden, doğu batı ayırt etmeden,
3 bini aşkın şantiyemizde her gün daha ileriye gidiyoruz. 2003 yılından bu yana
geçen 18 yılda, ülkemizdeki ulaşım ve haberleşme yatırımları için tam 907
milyar 200 milyon liralık yatırım yaptık. Bizim yaptıklarımıza, başkalarının
hayalleri bile yetişemez kardeşlerim” dedi.
- “Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçti.”
2003 yılında karayollarındaki 6 bin 100 kilometrelik
bölünmüş yol uzunluğunu, bugün 27 bin 700 kilometreye çıkardıklarını ifade eden
Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“26 havalimanımızı, bugün 56'ya çıkardık. 81 ülkeye yapılan
uçuş rota sayısını, bugün 173 ülkeye çıkardık. Uzaydaki haberleşme uydularını
da artırdık. Allah'ın izniyle Türksat 5A'yı kasım ayı sonunda, Türksat 5B'yi
2021 yılının ikinci çeyreğinde, ilk yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat
6A'yı da 2022 yılında uzaya gönderiyoruz. Böylece 'uzay vatan'da, daha çok söz
sahibi olacağız. Demiryollarında 2003 yılında Yüksek Hızlı Demiryolu
bulunmazken, bugün 1.213 kilometre YHT hattımız bulunmaktadır. 2009 yılında
Ankara-Eskişehir hattı ile başladığımız YHT seferlerine, 2011'de Ankara-Konya
ile devam ettik. 2014'te Eskişehir-Pendik, 2019’da da Marmaray Projesi ile
Gebze-Halkalı arasında YHT demiryolu hattımızı tamamladık. 2020 yılına kadar
Ankara-Eskişehir hattında 16,6 milyon, Ankara-Konya hattında 13,3 milyon,
Konya-İstanbul hattında da 3,5 milyon yolcu taşıdık. Yıllık ortalama yolcu
sayımız 44,8 milyonu geçti.”
Türkiye'de demiryolu ile taşınan yük miktarında da 2020
yılında 30 milyon tona ulaşırken; 2023 hedefini 45 milyon ton, 2028 hedefini de
150 milyon ton olarak belirlediklerini aktaran Bakan Karaismailoğlu, şu
ifadeleri kullandı:
“Ülkemiz, demiryolunda Çin-Londra arasındaki orta kuşak
ipek demiryolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu hat
üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demiryolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile
Azerbaycan arasındaki ticaret hacminin 4,4 milyar dolardan, 15 milyar dolara
çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır. Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan
Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale Köprümüz ile birlikte, İstanbul-İzmir
otoyolumuz ülkemizin prestij projeleridir."
- “Haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için
var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Karaismailoğlu, geçtiğimiz hafta 21-24 Ekim tarihlerinde
İstanbul'un tarihi Sirkeci Gar'ında düzenledikleri 'Türk Demiryolu Zirvesi'nde
de her alanda olduğu gibi Türkiye'nin demiryolları reformunu da başlattıklarını
hatırlatan Kataismailoğlu şöyle konuştu: “Türk Demiryolu Zirvesi ile birlikte,
AK Parti'nin 18 yıllık iktidarı süresince, demiryollarının kat ettiği mesafeyi
detaylıca paylaşma imkanımız oldu. Demiryollarımızın coğrafi hakimiyet alanını
ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi de beraberinde
getirecek. Bunun yanı sıra teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri bakımından
gelişmiş, dijitalleşmiş, güvenli bir demiryolu ağına sahip olacağız. Bugünden
sonra, demiryollarındaki mevcut yatırımlarımızı hızla tamamlamayı öncelikli
hale getireceğiz. Haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için var
gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Haberleşme alanında, mobil abone
sayımızı 83 milyona çıkarırken, 15 milyon 300 ile sabit internet abone sayımızı
da artırdık. Fiber hat uzunluğumuzu ise 404 bin kilometreye çıkardık. İstanbul
Çamlıca Tepelerinde görüntü ve manyetik alan kirliliği oluşturan TV ve radyo
antenlerini kaldırarak, yapımını tamamladığımız, Küçük Çamlıca TV ve Radyo
Kulemize taşıdık. Bu şekilde İstanbul'un siluetini güzelleştirirken, seyir
katlarıyla da turizme katkı sağlayacak 49 katlı Çamlıca Kulesi ile çoklu
antenden kaynaklanan elektrik israfının da önüne geçtik. 49 katlı Küçük Çamlıca
Kulesi seyir katlarıyla da turizme katkı sağlayacak”
- "Afyonkarahisar'ın ulaşım ve iletişim yatırımları
için 8 milyar 980 milyon liraya yakın harcama yaptık"
Tüm ulaşım ve iletişim hatlarında Sayın Cumhurbaşkanının
işaret ettiği gibi, 'yerli ve millilik' oranının artırılmasında azami önem
gösterdiklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, "29 Eylül 2020 tarihinde
kamuoyuna açıkladığımız Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve
2020-2023 Eylem Planı’nda da ifade ettiğimiz gibi, tüm ulaşım ve iletişim
modlarımızda akıllı sistemleri yaygınlaştıracağız. Bu anlayışla sistemlerde,
seyahat sürelerinin azaltılmasını, trafik güvenliğinin artırılmasını, mevcut
yol kapasitelerinin daha etkin ve daha verimli kullanılmasını, enerji
verimliliğini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlamayı ve çevreye verilen
zararları azaltmayı amaçlıyoruz. Şu ana kadar aktardığım yatırımlar Bakanlık
tarafından yürütülen işlerin sadece bir kısmı. Yapacak çok işimiz, gidecek çok
yolumuz var. Afyonkarahisar'ın ulaşım ve iletişim yatırımları için 8 milyar 980
milyon liraya yakın harcama yaptık. 2003 yılına kadar il genelinde sadece 54
kilometre bölünmüş yol yapılmışken son on sekiz yılda bu uzunluğu 10 katın
üzerinde artırarak, 575 kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar'da 551 kilometresi
devlet, 476 kilometresi de il yolu olmak üzere, toplam karayolu ağını 1.027
kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar karayolu ağımızın yüzde 60’ına yakını
bölünmüş yol standardında yaptık. Tüm bu yatırımlara ilaveten Afyonkarahisar'da
devam eden 4 adet karayolu projesi için 822 milyon liralık kaynak ayrılmıştır.
Afyonkarahisar için çok önemli olan demiryolu yatırımımız kuşkusuz,
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje
tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır
açılacaktır" ifadelerini kullandı.
- “Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a,
Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesi sayesinde 824
kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz.”
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT
projesinde, TCDD Genel Müdürlüğünün yürüttüğü altyapı çalışmalarında yüzde 40'a
yakın ilerleme kaydettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, projenin kalan
altyapı, üst yapı ve elektromekanik işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü
tarafından yapılacağını söyledi. Projenin çalışmalarında; Afyonkarahisar-Banaz
arası 80 kilometre altyapı ikmal çalışması, Hatipler Geçişi 6,6 kilometre
altyapı çalışması, Manisa Kuzey Geçişi 14,9 kilometre altyapı işleri, Salihli
Geçişi 30 kilometre altyapı süreci, Polatlı-Afyonkarahisar 152 kilometre
altyapı ikmal işleri, Polatlı-Konya geçişi 5,5 kilometre altyapı olmak üzere,
289 kilometre altyapı işi yapacaklarını belirten Karaismailoğlu, sözlerini
şöyle tamamladı:
"Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde
imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek
hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz
sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate
indireceğiz. Bu ülkede ne zaman, halkı ile bütünleşen, halkının derdini dert
edinen, gece-gündüz halkı için çalışan kadrolar çıksa, ülkemizi kıskanan,
çekemeyen, bir adım ileriye gitmesini istemeyen kişi ve mihraklar olmuştur. Ulaştırma
ve altyapıda olduğu gibi, enerjide, tarımda, hayvancılıkta, savunma sanayiinde
ve ekonomimizdeki gelişmeler karşısında, kumpas, abluka, ambargo, vekalet
savaşları gibi türlü yollarla yolumuzu kesmek istiyorlar. Ancak bilmiyorlar ki
18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur."