Logo

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU AFYONKARAHİSAR’DA KONUŞTU:

 

“18 YILDIR MİLLET NE İSTEDİYSE O OLMUŞTUR”

 

“AFYONKARAHİSAR'I YÜKSEK HIZLI TRENLE İSTANBUL'A, ANKARA'YA VE İZMİR’E BAĞLADIĞIMIZ ANKARA-POLATLI-AFYONKARAHİSAR-UŞAK-MANİSA-İZMİR YHT PROJESİ SAYESİNDE 824 KİLOMETRELİK MESAFENİN SEYAHAT SÜRESİNİ 14 SAATTEN 3.5 SAATE İNDİRECEĞİZ.”

 

“BU PROJE TAMAMLANDIĞINDA, AFYONKARAHİSAR’IN YÜK VE YOLCU TAŞIMACILIĞINDA ÇIĞIR AÇILACAKTIR.”

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Afyon ziyaretinde yaptığı açıklamada, “Ülkemiz, demiryolunda Çin-Londra arasındaki orta kuşak ipek demiryolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu hat üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demiryolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticaret hacminin 4,4 milyar dolardan, 15 milyar dolara çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır” dedi.

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde, TCDD Genel Müdürlüğünün yürüttüğü altyapı çalışmalarında yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettiklerini dile getiren Bakan Karaismailoğlu, “Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz. Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır açılacaktır. Bu ülkede ne zaman, halkı ile bütünleşen, halkının derdini dert edinen, gece-gündüz halkı için çalışan kadrolar çıksa, ülkemizi kıskanan, çekemeyen, bir adım ileriye gitmesini istemeyen kişi ve mihraklar olmuştur. Ancak bilmiyorlar ki 18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur."

 

 

Devam eden projeleri yerinde incelemek ve bazı ziyaretlerde bulunmak üzere Afyonkarahisar'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Vali Gökmen Çiçek'i, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Mehmet Zeybek'i, AK Parti İl Başkanlığını ziyaret etti ve vatandaşlarla bir araya geldi. Ardından Belediye Başkanları ve kurum amirleri ile toplantı gerçekleştiren Bakan Karaismailoğlu, ülkenin güneyinden kuzeyine, doğusundan batısına, tüm yollarının Afyonkarahisar'dan geçtiğini söyledi.

 

Bakan Karaismailoğlu, Afyonkarahisar'ın adeta Türkiye'nin kesişim noktasında yer aldığını kayderek, “Söz konusu yol olunca, ulaşım olunca, 18 yıldır vurguladığımız gibi; yaparsa AK Parti yapar. Bu hedef doğrultusunda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemiz için durmaksızın çalışıyoruz. 2003 yılından bu yana laf değil icraat üretiyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın vizyonu ile hayata geçirdiğimiz yakın, orta ve uzun vadeli hedeflerimizle, halkın refahını artırmak, ülkemizin rekabetçi gücünü geliştirmek için gece gündüz demeden, doğu batı ayırt etmeden, 3 bini aşkın şantiyemizde her gün daha ileriye gidiyoruz. 2003 yılından bu yana geçen 18 yılda, ülkemizdeki ulaşım ve haberleşme yatırımları için tam 907 milyar 200 milyon liralık yatırım yaptık. Bizim yaptıklarımıza, başkalarının hayalleri bile yetişemez kardeşlerim” dedi.

 

- “Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçti.”

 

2003 yılında karayollarındaki 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu, bugün 27 bin 700 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

 

“26 havalimanımızı, bugün 56'ya çıkardık. 81 ülkeye yapılan uçuş rota sayısını, bugün 173 ülkeye çıkardık. Uzaydaki haberleşme uydularını da artırdık. Allah'ın izniyle Türksat 5A'yı kasım ayı sonunda, Türksat 5B'yi 2021 yılının ikinci çeyreğinde, ilk yerli ve milli haberleşme uydumuz Türksat 6A'yı da 2022 yılında uzaya gönderiyoruz. Böylece 'uzay vatan'da, daha çok söz sahibi olacağız. Demiryollarında 2003 yılında Yüksek Hızlı Demiryolu bulunmazken, bugün 1.213 kilometre YHT hattımız bulunmaktadır. 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattı ile başladığımız YHT seferlerine, 2011'de Ankara-Konya ile devam ettik. 2014'te Eskişehir-Pendik, 2019’da da Marmaray Projesi ile Gebze-Halkalı arasında YHT demiryolu hattımızı tamamladık. 2020 yılına kadar Ankara-Eskişehir hattında 16,6 milyon, Ankara-Konya hattında 13,3 milyon, Konya-İstanbul hattında da 3,5 milyon yolcu taşıdık. Yıllık ortalama yolcu sayımız 44,8 milyonu geçti.”

 

Türkiye'de demiryolu ile taşınan yük miktarında da 2020 yılında 30 milyon tona ulaşırken; 2023 hedefini 45 milyon ton, 2028 hedefini de 150 milyon ton olarak belirlediklerini aktaran Bakan Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

 

“Ülkemiz, demiryolunda Çin-Londra arasındaki orta kuşak ipek demiryolu hattının önemli bir geçiş noktasında yer alıyor. Bu hat üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars demiryolumuz, 2023 yılına kadar Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticaret hacminin 4,4 milyar dolardan, 15 milyar dolara çıkarma hedefimize önemli katkı sağlayacaktır. Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale Köprümüz ile birlikte, İstanbul-İzmir otoyolumuz ülkemizin prestij projeleridir."

 

 

- “Haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

 

Karaismailoğlu, geçtiğimiz hafta 21-24 Ekim tarihlerinde İstanbul'un tarihi Sirkeci Gar'ında düzenledikleri 'Türk Demiryolu Zirvesi'nde de her alanda olduğu gibi Türkiye'nin demiryolları reformunu da başlattıklarını hatırlatan Kataismailoğlu şöyle konuştu: “Türk Demiryolu Zirvesi ile birlikte, AK Parti'nin 18 yıllık iktidarı süresince, demiryollarının kat ettiği mesafeyi detaylıca paylaşma imkanımız oldu. Demiryollarımızın coğrafi hakimiyet alanını ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi de beraberinde getirecek. Bunun yanı sıra teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri bakımından gelişmiş, dijitalleşmiş, güvenli bir demiryolu ağına sahip olacağız. Bugünden sonra, demiryollarındaki mevcut yatırımlarımızı hızla tamamlamayı öncelikli hale getireceğiz. Haberleşme alanında da Türkiye'yi zirveye çıkartmak için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Haberleşme alanında, mobil abone sayımızı 83 milyona çıkarırken, 15 milyon 300 ile sabit internet abone sayımızı da artırdık. Fiber hat uzunluğumuzu ise 404 bin kilometreye çıkardık. İstanbul Çamlıca Tepelerinde görüntü ve manyetik alan kirliliği oluşturan TV ve radyo antenlerini kaldırarak, yapımını tamamladığımız, Küçük Çamlıca TV ve Radyo Kulemize taşıdık. Bu şekilde İstanbul'un siluetini güzelleştirirken, seyir katlarıyla da turizme katkı sağlayacak 49 katlı Çamlıca Kulesi ile çoklu antenden kaynaklanan elektrik israfının da önüne geçtik. 49 katlı Küçük Çamlıca Kulesi seyir katlarıyla da turizme katkı sağlayacak”

 

 

- "Afyonkarahisar'ın ulaşım ve iletişim yatırımları için 8 milyar 980 milyon liraya yakın harcama yaptık"

 

Tüm ulaşım ve iletişim hatlarında Sayın Cumhurbaşkanının işaret ettiği gibi, 'yerli ve millilik' oranının artırılmasında azami önem gösterdiklerini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, "29 Eylül 2020 tarihinde kamuoyuna açıkladığımız Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı’nda da ifade ettiğimiz gibi, tüm ulaşım ve iletişim modlarımızda akıllı sistemleri yaygınlaştıracağız. Bu anlayışla sistemlerde, seyahat sürelerinin azaltılmasını, trafik güvenliğinin artırılmasını, mevcut yol kapasitelerinin daha etkin ve daha verimli kullanılmasını, enerji verimliliğini artırarak ülke ekonomisine katkı sağlamayı ve çevreye verilen zararları azaltmayı amaçlıyoruz. Şu ana kadar aktardığım yatırımlar Bakanlık tarafından yürütülen işlerin sadece bir kısmı. Yapacak çok işimiz, gidecek çok yolumuz var. Afyonkarahisar'ın ulaşım ve iletişim yatırımları için 8 milyar 980 milyon liraya yakın harcama yaptık. 2003 yılına kadar il genelinde sadece 54 kilometre bölünmüş yol yapılmışken son on sekiz yılda bu uzunluğu 10 katın üzerinde artırarak, 575 kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar'da 551 kilometresi devlet, 476 kilometresi de il yolu olmak üzere, toplam karayolu ağını 1.027 kilometreye çıkardık. Afyonkarahisar karayolu ağımızın yüzde 60’ına yakını bölünmüş yol standardında yaptık. Tüm bu yatırımlara ilaveten Afyonkarahisar'da devam eden 4 adet karayolu projesi için 822 milyon liralık kaynak ayrılmıştır. Afyonkarahisar için çok önemli olan demiryolu yatırımımız kuşkusuz, Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesidir. Bu proje tamamlandığında, Afyonkarahisar’ın yük ve yolcu taşımacılığında çığır açılacaktır" ifadelerini kullandı.

 

- “Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesi sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz.”

 

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa-İzmir YHT projesinde, TCDD Genel Müdürlüğünün yürüttüğü altyapı çalışmalarında yüzde 40'a yakın ilerleme kaydettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, projenin kalan altyapı, üst yapı ve elektromekanik işleri Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılacağını söyledi. Projenin çalışmalarında; Afyonkarahisar-Banaz arası 80 kilometre altyapı ikmal çalışması, Hatipler Geçişi 6,6 kilometre altyapı çalışması, Manisa Kuzey Geçişi 14,9 kilometre altyapı işleri, Salihli Geçişi 30 kilometre altyapı süreci, Polatlı-Afyonkarahisar 152 kilometre altyapı ikmal işleri, Polatlı-Konya geçişi 5,5 kilometre altyapı olmak üzere, 289 kilometre altyapı işi yapacaklarını belirten Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

 

"Altyapı projemizin ihalesini 6 Ekim 2020 tarihinde imzaladık. En kısa sürede çalışmalarımız başlayacaktır. Afyonkarahisar'ı yüksek hızlı trenle İstanbul'a, Ankara'ya ve İzmir’e bağladığımız bu önemli projemiz sayesinde 824 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 14 saatten 3.5 saate indireceğiz. Bu ülkede ne zaman, halkı ile bütünleşen, halkının derdini dert edinen, gece-gündüz halkı için çalışan kadrolar çıksa, ülkemizi kıskanan, çekemeyen, bir adım ileriye gitmesini istemeyen kişi ve mihraklar olmuştur. Ulaştırma ve altyapıda olduğu gibi, enerjide, tarımda, hayvancılıkta, savunma sanayiinde ve ekonomimizdeki gelişmeler karşısında, kumpas, abluka, ambargo, vekalet savaşları gibi türlü yollarla yolumuzu kesmek istiyorlar. Ancak bilmiyorlar ki 18 yıldır millet ne istediyse o olmuştur."

Fotoğraflar