Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yapılan açıklamaya göre,
Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı inşaatında incelemelerde
bulunarak, AB hibe programıyla gerçekleştirilen projedeki çalışmalara ilişkin
bilgi aldı.
Asya ile Avrupa arasındaki yük hareketliliği ve taşımacılıkta Türkiye'nin
önemli bir köprü olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, "Demir İpek
Yolu"nu canlandırmak için Marmaray'ı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nı
devreye aldıklarını hatırlattı.
Karaismailoğlu, projeyle birlikte Avrupa Birliği (AB) ülkelerini Türkiye'ye
taşımacılık anlamında komşu yapmış olacaklarına dikkati çekerek, "Bununla
yetinmeyip bu yük taşımacılığını Asya'ya kadar götürebileceğimiz gibi
denizaşırı ülkelere gönderebilir hale geleceğiz. Türkiye ve AB arasındaki
ilişkileri geliştirmek tarihsel yükümlülüktür. Söz konusu Demiryolu hattı AB
ile ilişkileri daha da güçlendirecek." değerlendirmesinde bulundu.
Söz konusu hattın hizmete girmesiyle "Trans-Avrupa Ulaştırma
Ağları"na yüksek kalitede bağlanmanın son aşamasının tamamlanacağını
vurgulayan Karaismailoğlu, proje içinde 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 Demiryolu
köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadük yapılacağı bilgisini verdi.
Karaismailoğlu, Türkiye ulaştırma ağlarının Avrupa'ya entegrasyonunun yüksek
standartlarda sağlanmasının her daim öncelikleri arasında yer aldığını
belirterek, şunları kaydetti:
"Ülkemizin Avrupa'yı Asya ve Uzak Doğu'ya bağlayan konumu nedeniyle
büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret
güzergahlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli
hale getirmektedir. Geçtiğimiz eylül ayında temelini attığımız projede şimdiden
yüzde 10 gibi önemli bir ilerleme sağladık. Söz verdiğimiz gibi 2023 yazında bu
önemli projeyi hizmete vermiş olacağız."
Bakan Karaismailoğlu, hattın, Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine
bağlayarak "Bir Kuşak Bir Yol Projesi"ne de katkı sunacağını
bildirdi.
- "Proje tarım alanı
kazandırıyor"
Projenin hizmete girmesiyle Avrupa ve Türkiye arasındaki ticari hareketliliğin
daha da artacağını vurgulayan Karaismailoğlu, hattın yapım aşamasında ve inşaat
çalışmaları esnasında ihtiyaç duyulan iş gücünün de bölge illerinden temin
edildiğini aktardı.
Karaismailoğlu, Edirne, Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Çerkezköy'e
istasyonların yapılacağını, hattın Demiryolu taşımacılığına olduğu kadar,
bölgedeki şehirlerde üretimin artmasına da vesile olacağını ifade etti.
Bu projenin hem ticari hem sosyoekonomik anlamda faydalarının yanı sıra yapım
aşamasında ekolojik anlamda da ülkeye önemli yararlar sağladığına dikkati çeken
Karaismailoğlu, "Bu projenin inşaat alanından çıkan toprakları tarım il
müdürlüklerimiz eliyle bölgedeki meralara yayıyoruz ve bu meraları ekilebilir
alan haline getirmeye yardımcı oluyoruz. Bu anlamda da ülkemize tarım alanı
kazandırıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.