Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, 8,4 km uzunluğundaki Bakırköy
Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı'nın açılışa hazır hale
getirildiğini belirterek, “Sadece bu hattın hizmete açılması ile ülkemizin
ekonomik kazancı 6,1 milyar dolar olacak. Projemizi hizmete açarak
Bakanlığımızın İstanbul’a kazandırdığı raylı sistem hatlarının uzunluğunu 147,7
km’ye çıkarmış olacağız. Bakanlığımızın yapımı devam eden projeleri bittiğinde
ise İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 394,2 kilometreye çıkacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Uraloğlu, açılışı yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın tarafından
gerçekleştirilecek olan Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören- Bağcılar Kirazlı
Metro Hattı'nda incelemelerde bulanarak Bakırköy Sahil İstasyonu'nda hatta
ilişkin açıklama yaptı.
Uraloğlu, İstanbul'un kent içi
raylı sistem ağının geliştirilmesine büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda
İstanbul’un raylı sistem ağını güçlendiren projeleri birer birer hayata
geçirmeye devam ettiklerini söyledi. 2 hafta önce yaya odaklı yeni nesil proje
olarak Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı'nı hizmete sundukları anımsatan
Uraloğlu, yarın da İstanbul’un en önemli kent içi ulaşım projelerden biri olan
Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı'nı başarıyla
tamamlayarak hizmete açacaklarını bildirdi.
Uraloğlu, İstanbul’u bir baştan
diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donatma çalışmalarına son yıllarda
büyük bir hız kazandırdıklarına işaret ederek, “2022’de Pendik-Sabiha Gökçen
Metro Hattı’nı, 2023'te İstanbul Havalimanı-Kağıthane Metro Hattı’nı ve
Başakşehir-Çam Ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı’nı, bu yıl ocak
içerisinde Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın son halkası
Kağıthane-Gayrettepe kesimini, 2 hafta önce de Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı sistem
hattımızı İstanbullu vatandaşlarımızın hizmetine sunduk. Bunlardan daha önce Gebze-Halkalı
Banliyö Hattı daha çok bilinen adıyla Marmaray ve Levent-Hisarüstü Metro
Hatlarımızı da hayata geçirmiştik. Tüm bu projelerle İstanbul’da yapımını
tamamlayıp, halkımızın hizmetine sunduğumuz metro hatları toplamda 139,3
kilometreyi buluyor” diye konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak sadece
İstanbul'da kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirmediklerinin de
altını çizen Uraloğlu, özellikle büyük şehirlerde artan nüfusa ve araç sayısına
paralel olarak yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmak için ülkenin dört bir
yanında kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirdiklerini anlattı.
Uraloğlu, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemiz genelinde 12 ilimizde
işletme altında olan 935,8 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 407
kilometresini biz inşa ettik” dedi.
8,4 Kilometre Uzunluğunda 7
İstasyondan Oluşuyor
Bakan Uraloğlu, tüm Türkiye'de
yapımını tamamladıkları projeler hakkında bilgi vererek, şu anda da yine
Bakanlık olarak Kocaeli, Konya, Bursa ve İstanbul’da olmak üzere 7 projede
toplam 90,3 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattı inşaatına devam
ettiklerini bildirdi. Türkiye genelinde de 371,9 kilometre planlama aşamasında
projelerinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Yarın hizmete açacağımız
Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı projesinin
yanında İstanbul’da yapım çalışmaları devam eden diğer hatlarımız;
Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı ve Altunizade – Çamlıca Camii – Bosna
Bulvarı Metro Hatlarıdır. İstanbul’daki bu 3 projemizin toplam uzunluğu da 44,4
kilometre. Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattımız
8,4 kilometre uzunluğunda ve 7 istasyonu bulunmaktadır. Özgün mimari
tasarımlara sahip 7 istasyonda toplam 105 bin metrekare kapalı alanın inşa
ettik ve çevre düzenlemesi ile peyzaj işlerini de tamamladık. Böylece
Kayaşehir'den yola çıkan yolcular, Kirazlı’da son bulan bir yolculuk yerine
Bakırköy’e kadar tek trenle seyahat edebilecekler. Saatte 80 km hızla günde 1
milyon yolcu bu hattımız ile ulaşım ihtiyacını karşılayacak. Projemizi
tamamlayarak, Kirazlı İstasyonunda; Kayaşehir-Kirazlı Metrosu’na,
Yenikapı-Bağcılar-Kirazlı Metrosu’na, İncirli İstasyonunda; Metrobüs Hattı’na,
Yenikapı-Atatürk Havalimanı metrosuna, Özgürlük Meydanı İstasyonunda; Marmaray,
Yüksek Hızlı Tren Hattı’na, Bakırköy Sahil İstasyonunda ise İstanbul Deniz
Otobüsü ile entegre olarak kesintisiz ulaşım sağlıyoruz."
"Ekonomik kazancımız; 6,1
milyar dolar"
Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı'nın
8,4 kilometre uzunluğunda, 7 istasyona sahip olduğunu belirten Uraloğlu, “Bu
istasyonlar, Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla
Gürani ve son olarak Kirazlı istasyonları olacak” dedi. Hattın işletmeye
alınması ile Kayaşehir-Bakırköy İDO arası seyahat süresinin 39 dakikaya
ineceğini belirten Uraloğlu, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-İncirli arası
seyahat süresinin 31 dakika, Kayaşehir-Kirazlı arası seyahat süresinin 27
dakika, Metrokent-Özgürlük Meydanı arası seyahat süresinin ise 30 dakika
olacağını açıkladı. Uraloğlu, “Bununla birlikte Bakırköy-Kirazlı Metro
Hattı'mızın ekonomik kazancı ise 6,1 milyar dolar olacak” diye konuştu.
“600 Kilometre Daha Metro
Hattına İhtiyaç Var”
Uraloğlu, yarın, açılacak hatla
birlikte İstanbul'a Bakanlığın kazandırdığı raylı sistem hatlarının uzunluğunun
147,7 kilometreye, İstanbul’un toplam raylı sistem ağının ise 348 kilometreye
ulaşacağını bildirdi. Uraloğlu, Bu yılın ilk çeyreği içerisinde, Bakırköy
Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Hattı'nın ardından Halkalı-İstanbul
Havalimanı Metro Hattı'nın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasındaki 14
kilometrelik kesimi de tamamlayarak açılışını gerçekleştirme planında
olduklarını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Ama elbette bu çalışmalar burada
kalmayacak. Yaptığımız çalışmalar İstanbul’un 1004 km metro hattına ihtiyacı
olduğunu gösteriyor. Her zaman dile getirdiğimiz üzere İstanbul’un ulaşım
sorununu artık yüzeyden çözmek mümkün değil. Metro hatlarına ihtiyacımız var,
yani yeraltına inmemiz lazım. Bakanlığımızın yapımı devam eden projeleri
bittiğinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 394,2 kilometreye çıkacağı
düşünüldüğünde demek ki daha 600 kilometrenin üzerinde bir metro hattı daha
yapılması gerekiyor." değerlendirmesinde bulundu.
"Cumhur İttifakı’nın
İstanbul için Çok Güçlü Bir Adayı Var"
Bakan Uraloğlu, Cumhur
İttifakı'nın önümüzdeki yerel seçimlerde İstanbul Büyükşehir Belediyesini
kazanmak için yarışacak çok güçlü bir adayı olduğuna dikkati çekerek,
konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Sayın Murat Kurum ile
inşallah İstanbul’u muradına kavuşturacağız. Kendisini, Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı dönemindeki hizmetlerden ve özellikle kentsel dönüşüm projelerindeki
başarılarından tanıyoruz. İstanbul, temel atmama törenleri değil, ihtiyaçları
giderecek proje üstüne projeyi yani gerçek hizmeti bekliyor. İstanbul,
hemşerilerimizin dertleriyle dertlenen, tek gayesi sadece İstanbul olan bir
belediye başkanını hak ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız
Sayın Murat Kurum ile de İstanbul’un duraklama dönemine son vereceğiz. İstanbul
için planladığımız ulaşım projelerini birlikte hayata geçireceğiz. Bu
düşüncelerle İstanbul’umuza bu eşsiz projeyi kazandıran en üst kademesinden en
alt kademesine tüm yüklenici firma, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ve
Bakanlığımızın tüm çalışanlarına teşekkür ediyor, başarılarının devamını
temenni ediyorum."