Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara’nın ulaşımı ve
iletişimi için yaklaşık 81 milyar 764 milyon lira yatırım yaptıklarını belirtti
ve temeli atılan Beypazarı-Nallıhan Bölünmüş Yolu’nu 2023 yılının ikinci
yarısında tamamlayıp, hizmete açmayı planladıklarını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Beypazarı-Nallıhan bölünmüş yolu temel atma töreninde konuştu;
bakanlık olarak Türkiye’nin dört bir yanında, doğusu-batısı, kuzeyi-güneyi
demeden yatırımlara var güçle devam ettiklerini kaydetti.
“Her projemizi milli bağımsızlık
ve milli ekonomi yolunda birer aşama olarak görüyor, bütünsel kalkınmamızı
hayata geçirmek için adımlarımızı atıyoruz” diyen Karaismailoğlu, Beypazarı ve
Nallıhan arasındaki karayolu ulaşımını, bölünmüş yol standardında, çok daha
emniyetli, hızlı ve konforlu bir şekle dönüştüreceklerini ifade etti.
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle
devam etti:
“2003 yılından itibaren ülkemizde
başlattığımız kara, hava, demir, denizyolu ve haberleşme sektörlerindeki
hamlelerimiz ile Cumhuriyet’imizin yüzüncü yılının eşiğinde, ulaşım ve
haberleşmede ülkemizi bölgesinde lider, dünyada da önemli bir kavşak noktası
haline getirdik. AK Parti hükumetleri döneminde, ulaştırma ve haberleşme için 1
trilyon 118 milyar liranın üzerinde yatırım yaptık. Son 19 yılda 14 bin 267
kilometrelik tek yol, 22 bin 238 kilometre de bölünmüş yol yaptık. Bölünmüş yol
uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden, 28 bin 339 kilometreye, otoyol uzunluğunu,
bin 714 kilometreden, 3 bin 532 kilometreye, tünel uzunluğunu 50 kilometreden,
617 kilometreye çıkardık.”
Bölünmüş Yol uzunluğunu 2023
yılında, 30 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizen Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, yolları akıllı ulaşım sistemleri ile donanımlı bir
şekilde yaptıklarını vurguladı.
“TÜRKİYE YERİNDE SAYSIN DİYE UĞRAŞANLARIN UMUTLARINI BOŞA ÇIKARACAĞIZ”
Türkiye’nin kalkınması, yeni
istihdam kapılarının açılması, ekonominin büyümesi için projeler ürettiklerini
kaydeden Karaismailoğlu, eser siyaseti, hizmet siyaseti yaptıklarına dikkati
çekti. Karaismailoğlu, “Her fırsatta dile getirdiğimiz gibi; Türkiye yerinde
saysın diye uğraşanların umutlarını boşa çıkaracağız. Türkiye 50 sene önceki
gibi yönetilsin isteyenlerin heveslerini kursaklarında bıraktık.
Dün içerideki mihraklara rağmen
ülkemizi geliştirecek vizyon projelerini nasıl hayata geçirdiysek, yarın da bu
projeleri milletimizin hizmetine sunmaya devam edeceğiz” dedi.
ANKARA’DA BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU BİN 172 KM’YE ÇIKARDIK
Ankara’da yapılan yatırımlara
değinen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Ak parti hükümetleri döneminde,
Ankara’nın ulaşımı ve iletişimi için yaklaşık 81 milyar 764 milyon lira yatırım
yaptık. Ankara’daki bölünmüş yol uzunluğunu bin 172 kilometreye çıkardık.
Ankara genelindeki 2 bin kilometrelik yol ağının yüzde 60’a yakınının bölünmüş
yol standardında olduğunu özellikle vurgulamak istiyorum. 2002-2020 yılları
arasında başkentimize karayolları anlamında 163 kilometre tek yol yapımı ve
iyileştirmesi yaptık. 686 kilometrelik bitümlü sıcak kaplama gerçekleştirdik.
1993-2002 yılları arasında başkente yapılan karayolu yatırım miktarı sadece 2
milyar 708 milyon iken, hükümetlerimiz döneminde bu miktarı 12 milyar 759
milyon liraya çıkardık.”
ANKARA-İSTANBUL YOLUNUN BİR ALTERNATİFİ OLACAK
Ankara’da devam eden 29 adet
karayolu yatırımlarının toplam proje bedelinin 5 milyar 549 milyon liranın
üzerinde olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Beypazarı-Nallıhan
Bölünmüş Yolumuz da bu 29 önemli karayolu projelerinden birisidir. Ankara’nın
batısında, Güney Marmara ve İstanbul’a bağlayan alternatif karayolu hattımız,
aynı zamanda güzergah üzerinde önemli sanayi kuruluşlarımızın artan ulaşım
ihtiyacına çare olacağı için son derece önemlidir. Bölünmüş yolumuz,
Ankara’nın, İstanbul yönündeki iki önemli ilçesini birbirine bağlarken, aynı
zamanda mevcut Ankara-İstanbul yolunun bir alternatifi olacaktır.
Beypazarı-Nallıhan arasındaki 59 kilometrelik devlet yolunda daha önce yapılan
çalışma ile yolun 30,6 kilometrelik kesimi hizmete sunulmuştu. Yeni projemiz,
Çayırhan Köprüsü ve bağlantı tünelinden başlayarak, Nallıhan ilçe girişinde
sona erecek olan hattın, tek yoldan 2x2 şeritli bölünmüş yol standardına
yükseltme çalışmasıdır” diye konuştu.
KÖPRÜLER YABAN HAYATIN ETKİLENMEMESİ İÇİN BÜYÜK ÖZVERİYLE HAZIRLANDI
Tüm projelerde özel önem verilen,
uygulamalara yön veren çevreye, doğaya, insana hizmet eden politikalar ışığında
çalıştıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, Nallıhan Kuş Cenneti mevkiinde kalan
5 kilometrelik kesimdeki kuşların zarar görmemesi için Çayırhan Köprüsü ve
Bağlantı Tüneli çalışmalarının yoğun bir şekilde devam ettiğini söyledi.
Bin 262 metre uzunluğundaki
tünelin devamında 270 metre uzunluğunda çift köprü yaptıklarını belirten
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle tamamladı:
“Bu köprüler, kuşların ve yaban
hayatının etkilenmemesi için büyük bir özveriyle hazırlandı. Bizim bu projedeki
yaklaşımımız, göçmen kuşlar için müstakil vakıf ve hastane kuran ecdadımızın
hassasiyetinden gelmektedir. 23,4 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli yol
projemizi, 2023 yılında tamamlayıp hizmete açmayı planlıyoruz.
Beypazarı-Nallıhan Bölünmüş Yolumuz tamamlandığında kesintisiz güvenli ulaşım
imkanının yanında, bölgenin tarihi, turistik ve ekonomik hayatına canlılık
kazandıracak. Ulaşım süresi 14 dakikaya inecek. Böylece bir yılda zamandan 5
milyon lira, akaryakıttan 4 milyon lira olmak üzere toplam 9 milyon liralık
tasarruf sağlayacağız. Yıllık karbon
emisyon azaltımı da bin 524 ton olacak.
Proje, mevcut Ankara-Bolu-Düzce-İstanbul güzergahına önemli bir
alternatif olacak.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, törenin ardından Nallıhan Belediye Başkanı İsmail Öntaş’ı ve
Nallıhan Ak Parti İlçe Başkanlığı’nı ziyaret etti.