Ulaştırma ve Altyapı Bakan
Yardımcısı Osman Boyraz, Bolu Güney Çevre Yolu’nun hizmete açılması ile transit
trafiğin şehir merkezine uğramasının önüne geçtiklerini söyleyerek “Bölgede
hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım tesis ettik. Mevcut yol üzerinde sinyalize
kavşaklar ile dur-kalk yaparak 15 dakikada kat edilen güzergahtaki ulaşım
süresini 2 dakikaya düşürdük. Böylece
yıllık toplam 205 milyon lira tasarruf edeceğiz” dedi.
Bolu Güney Çevre Yolu'nun açılış
törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Osman Boyraz, Bolu Valisi Erkan
Kılıç, AK Parti Bolu Milletvekili Yüksel Coşkunyürek ile Kara yolları
çalışanları katıldı. 18 Mart tarihinin önemine dikkat çekerek konuşmasına
başlayan Boyraz, “18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’nin 109’uncu yıldönümünü kutladığımız
bu manevi günün eşsiz atmosferinde, İstanbul ve Ankara arasında önemli bir
geçiş noktası teşkil eden Bolu Güney Çevre Yolu açılış töreninde sizlerle bir
arada olmaktan büyük memnuniyet duyuyorum” dedi. Bolu’nun Türkiye’nin önde gelen turizm
merkezleri arasında yer aldığını belirten Boyraz, özellikle İstanbul ve Ankara
arasında önemli bir geçiş noktası olması nedeniyle de ciddi transit trafik yükü
olduğunun altını çizdi.
Bolu’ya 432 Kilometre Bölünmüş
Yol
Bolu’nun hızla gelişen yapısına
bağlı olarak şehiriçi ve şehirler arası ulaşım ihtiyacının arttığına işaret
eden Boyraz, bu kapsamda ulaşım yatırımlarının büyük önem taşıdığını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Bolu’nun ulaşım ve
iletişim altyapısı için 54 milyar liranın üstünde yatırım gerçekleştirdiklerini
anlatan Boyraz, “Bölünmüş yol uzunluğunu 173 kilometreden 303 kilometreye,
bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 192 kilometreden 432 kilometreye çıkardık.
Bolu’yu; Ankara, Eskişehir, Bilecik, Sakarya, Düzce, Karabük, Çankırı ve
Zonguldak olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollar ile bağladık. 192
kilometre tek yol iyileştirmesi yaptık. Bolu Dağı Tüneli başta olmak üzere
Gerede- Yeniçağa-Bolu Yolu, Gerede-Çerkeş Yolu, Yeniçağa Mengen Yolu, Kıbrısçık
Çevre Yolu, Çatakören Köprüsü gibi önemli karayolu projelerini hayata geçirdik.
Olası bir heyelan oluşmasını karşı Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında kalan
Bolu Tüneli’nin de dahil olduğu 23 kilometrelik kesimde çok önemli çalışmalar
gerçekleştirdik. Otoyolun Ankara istikametinde erişim sağlayan platformunda 3
bin 25 metrelik tünel portalını çelik konstrüksiyon olarak 90 metre uzattık.
Bolu Tüneli’nin toplam uzunluğunu 3 bin 115 metreye çıkardık. Böylece tünel portalının uzatılmasıyla
meydana gelebilecek olası bir heyelanın ulaşımı olumsuz etkilemesinin önüne
geçtik. İnşallah, bundan sonra olası bir yoğun yağış döneminde bu kesimde Bolu
Dağı Geçişi’nde trafik kesintisi görmeyeceğiz” diye konuştu.
Bolu Güney Çevre Yolu ile Yılda 205 Milyon
Lira Tasarruf
Bakan Yardımcısı Boyraz, Bolu’da
7 milyar 641 milyon proje bedeliyle Göynük Çevre Yolu, Bolu-Mudurnu, At
Yaylası, Bolu-Seben ve Kahramankazan-Kızılcahamam-Gerede yolu gibi 14 karayolu
projesine devam etiklerini açıkladı. Boyraz, Bolu şehir merkezindeki trafiği düzenlenme
çalışmaları kapsamında 30 metrelik bir adet köprü ve 2 hemzemin kavşakla
birlikte 2,9 km uzunluğunda bölünmüş yol olarak inşa edilen Bolu Güney Çevre
Yolu’nun en önemli projelerden biri olduğunu söyleyerek, “Bolu Güney Çevre Yolu
sayesinde D-100 Devlet Yolu ile Göynük, Mudurnu gibi tarihi ilçeler ve
bölgedeki yerleşimler arasında, Bolu şehir merkezine uğramaksızın doğrudan
ulaşım imkânı sağladık. Bölgede hızlı,
güvenli ve konforlu ulaşım tesis ettik. Mevcut yol üzerinde sinyalize kavşaklar
ile dur-kalk yaparak 15 dakikada kat edilen güzergahtaki ulaşım süresini 2
dakikaya düşürdük. Böylece zamandan 167
milyon lira, akaryakıttan 38 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 205 milyon
lira tasarruf edeceğiz.” şeklinde konuştu.
Çevreye zarar veren araçların
karbon emisyonunu da 2 bin 748 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı
sağlayacağız. Ayrıca, çevre yoluna paralel ilerleyen 2,9 km uzunluğunda, 5
metre genişliğinde bitümlü sıcak karışım kaplamalı bisiklet ve yürüyüş yolu da
inşa ederek Bolu halkının kullanımına sunduk” dedi.