Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Bolu Dağı Tüneli’nin heyelanlara karşı güçlendirilmesine
yönelik 2. Etap çalışmalarının temmuz ayında başlayacağını açıkladı. Bakan
Uraloğlu, 2022 yılında meydana gelen heyelan sonrası 2 etap olarak planlanan
çalışmalarda, 1. etabın 7 Kasım 2023’de tamamlandığını anımsatarak, “2. etap
çalışmaları kapsamında Bolu Dağı Geçişi’nin Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında
kalan ve Bolu Dağı Tüneli’ni de kapsayan 23 kilometrelik kesiminin İstanbul
istikameti 2024 yılı Temmuz ayında trafiğe kapatılacak, söz konusu istikamette
trafik Abant Kavşağı’ndan D-100 Devlet Yolu’na aktarılacak. Sürücüler otoyola
Kaynaşlı Kavşağı’ndan tekrar katılabilecekler. Çalışmaları 50 günde tamamlamayı
planlıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul-Ankara
istikametinde 2 Nisan 2022 tarihinde meydana gelen heyelanın ardından
yaşanabilecek benzer durumların önlenmesi amacıyla, tünel giriş yapısının
betonarme temel üzerine çelik konstrüksiyon imalatı ile uzatılmasının
projelendirildiğini belirten Uraloğlu, “Bu doğrultuda yapılan çalışma
kapsamında Bolu Dağı Tüneli’nin her iki tüpünde portal uzatma çalışması
yapılması planlandı. Projede bir tüpün 90 metre diğer tüpün ise 67 metre
uzatılması ile viyadüklerde 9 adet çelik genleşme derzi değişimi yer
almaktadır” dedi.
“Tünelin Toplam Uzunluğunu 3
Bin 115 Metreye Çıkardık”
Çalışmaların 1. etabı kapsamında,
tünel portalının Ankara yönünün tünel girişinin, çelik konstrüksiyon, her biri
7 mm kalınlığında olan çift plakalı körüğe çelik yapı olarak ve 370 ton çelik
kullanılarak 90 metre uzatıldığını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Böylelikle
tünelin toplam uzunluğunu 3 bin 25 metreden 3 bin 115 metreye çıkardık. Yapılan
bu çalışmayla söz konusu kesimde meydana gelebilecek bir heyelanın trafik
güvenliği açısından tehlike oluşturmamasını hedefledik.” diye konuştu.
“5 Adet Çelik Genleşme Derzi
Değişimi Yapıldı”
3 adet viyadükte depreme karşı
özel tasarlanmış sigorta kutulu 5 adet çelik genleşme derzi değişimi
yapıldığını da anımsatan Uraloğlu, trafiğe kapatılan kesimde ağır yük
şeridindeki tekerlek izi oturmalarının giderilmesi amacıyla 3.2 kilometre
üstyapı onarım çalışması, 3 kilometrelik kesimde de orta refüjdeki beton
bariyerlerin yenilenerek 7 Kasım 2023 tarihinde otoyolun trafiğe açıldığını
ifade etti.
"2. Etap Çalışmaları
Temmuz’da Başlıyor"
Bakan Uraloğlu, çalışmaların 2.
etabı kapsamında, Bolu Dağı Geçişi’nin Kaynaşlı-Abant Kavşakları arasında kalan
ve Bolu Dağı Tüneli’ni de kapsayan 23 kilometrelik kesiminin İstanbul
istikametini temmuz ayında trafiğe kapatılarak çalışmalara başlanacağını
söyledi. D-100 üzerindeki heyelan çalışmalarına bağlı olarak tarihin
değişkenlik gösterebileceğini belirten Uraloğlu, söz konusu istikamette
trafiğin Abant Kavşağı’ndan D-100 Devlet Yolu’na aktarılacağını belirten
Uraloğlu, Sürücülerin otoyola Kaynaşlı Kavşağı’ndan tekrar katılabileceklerini
bildirdi.
300 Ton Çelik Kullanılacak
Tünel portalının İstanbul yönü
tünel çıkışının, çelik konstrüksiyon her biri 7 milimetre kalınlığında olan
çift plakalı körüğe çelik yapı olarak ve 300 ton çelik kullanılarak 67 metre
uzatılacağını da aktaran Bakan Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Her iki tüp üzerine mühendislik
dolgusu yapılarak çalışmalar tamamlanacaktır. Yapılacak bu çalışmayla söz
konusu kesimde meydana gelebilecek bir heyelanın trafik güvenliği açısından
tehlike oluşturmamasını hedefledik. Viyadük-1 ve Viyadük-4’de depreme karşı
özel tasarlanmış sigorta kutulu 4 adet çelik genleşme derzi değişimi yapacağız.
Ayrıca, trafiğe kapatılan kesimde orta refüjdeki beton bariyerler yenilenecek.
Ankara ve İstanbul arasında ulaşımı sağlayan bu önemli güzergahı bakanlık
olarak ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda güçlendiriyor ve yeniliyoruz. Söz
konusu çalışmaların yaklaşık 50 gün sürmesi planlanmakta olup otoyol trafiğe
açıldıktan sonra mühendislik dolgusu ve gabion yapısının tamamlanması için
şerit daraltmaları olabilecektir.”