Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Uraloğlu, Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı’nı hizmete alarak
Çekmeköy’e ulaşımı 16 dakikadan 1 dakikaya indirdiklerini söyledi. Uraloğlu,
“Kavşağımız ile yıllık toplam 44 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar
veren araçların karbon emisyonunu da 403 ton azaltarak doğanın korunmasına
katkı sağlayacağız. Projemiz ile ayrıca olası bir İstanbul depreminde bölgenin
tahliyesine büyük katkı sağlayacak ve trafik tıkanıklığından dolayı oluşacak
olumsuz durumların önüne de şimdiden geçmiş olduk” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı Açılış
Töreni’nde konuştu. Çekmeköy’ün son
yıllarda İstanbul’un hızla gelişen ilçelerinden biri olduğunu belirten
Uraloğlu, İstanbul’da demiryolundan havayoluna, karayolundan kent içi raylı
sistem hatlarına kadar ulaşımın her modunda dev projeleri hayata geçirdiklerini
vurguladı. Geçtiğimiz aylarda Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kapasitesini ikiye
katlayacak 2’nci pistinin açılışını gerçekleştirdiklerini anımsatan Uraloğlu,
“29 Ocak’ta Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın son halkası
Kağıthane-Gayrettepe kesimini, 26 Şubat’ta Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem
Hattı’nı, 10 Mart’ta Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metrosunu
hizmete açtık. Daha dün Sanayi ve Teknoloji Bakanımızla birlikte Atatürk
Havalimanımızın eski terminal binalarını Türkiye’nin en büyük teknoparkına
dönüştürecek Terminal İstanbul’un tanıtım toplantısını gerçekleştirdik.
İstanbul’u dünyanın en gelişmiş ilk 20 girişimcilik şehrinden biri yapacak
önemli bir adım attık. Bugün de İstanbul karayolu ulaşım ağının gücüne güç
katacak Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı’nı hizmete açmanın
mutluluğunu yaşıyoruz” diye konuştu.
Seyahat Süresi 16 Dakikadan 1 Dakikaya Düştü
Çekmeköy’ün sürekli gelişen
yapısını destekleyen karayolu yatırımları kapsamında, İstanbul-Şile Devlet
Yolu’nun Çekmeköy geçişinde Köprülü Kavşak projesini hayata geçirdiklerini
anlatan Uraloğlu, projenin 118 metrelik 2 adet köprüden oluştuğunu ve bağlantı
yolları ile birlikte 950 metreye ulaştığını anlattı. Uraloğlu,
“Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağımızı; Bitümlü sıcak karışım kaplamalı
tek yol standardında inşa ettik. Mevcutta Yenidoğan Kavşağı’nın üzerinden
sağlanan ulaşımı yeni kavşağımız ile çok daha verimli kıldık. Kavşağımızla, İstanbul yönünden Çekmeköy’e,
Çekmeköy’deki trafiğin de devlet yolunun her iki yakasına ulaşımını 3 kilometre
kısalttık. Seyahat süresini 16 dakikadan 1 dakikaya indirdik. Çekmeköy’e hizmet
veren kavşak sayısı artırarak, trafik yoğunluğunun önüne geçtik. Böylece bu
kavşağımız ile zamandan 39 milyon lira, akaryakıttan 5 milyon lira olmak üzere
yıllık toplam 44 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların
karbon emisyonunu da 403 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.
Projemiz ile ayrıca olası bir İstanbul depreminde bölgenin tahliyesine büyük
katkı sağlayacak ve trafik tıkanıklığından dolayı oluşacak olumsuz durumların
önüne de şimdiden geçmiş olduk. Biliyorsunuz olası depremlerde yol, köprü,
tünel ve viyadüklerin ulaşıma hizmet vermesi hayati önem taşımaktadır"
dedi.
Kuzey Marmara Otoyolu, 9
Büyüklüğünde Depreme Dayanıklı
Bakan Uraloğlu, olası deprem
senaryolarında İstanbul’un diğer illerle ulaşımının sürdürülebilir olmasına
yönelik alternatif güzergâhların bulunması açısından Kuzey Marmara Otoyolu’nun
çok önemli olduğunu vurguladı. Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapım aşamasında
kullanılan birçok farklı sismik izolatörlerle 2 bin 475 yıllık deprem
döngüsünde 9 büyüklüğündeki bir depreme dahi dayanabilecek şekilde inşa
edildiğini açıklayan Uraloğlu, “Olası bir depremde İstanbul, Kocaeli ve
Sakarya’ya her türlü ulaşım Kuzey Marmara Otoyolu’ndan yapılabilecektir. Bu
açından bakıldığında Kuzey Marmara Otoyoluna entegrasyonu en hızlı ve güvenli
şekilde sağlayacak yapım çalışmaları devam eden Sarıyer-Kilyos Tüneli
projemizin de İstanbul için ne kadar önemli olduğu ortadadır. Bu tünelimizde
tamamlandığında da Levent, Maslak ve Sarıyer gibi yoğun nüfusun ve işyerlerinin
bulunduğu alanların Kuzey Marmara Otoyolu’na ve İstanbul’un kuzeyindeki,
Zekeriyaköy, Uskumruköy, Kilyos, Gümüşdere ve Demirciköy gibi yerleşimlere
bağlantısı kolaylıkla sağlanmış olacak. Aynı şekilde İstanbul’un kuzeyindeki
yerleşim alanlarında yaşayan nüfusun da kent merkezlerine erişimi oldukça
kolaylaşacaktır" diye konuştu.
Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni, 350
Kilometre Hıza Ulaşacak
Bakan Uraloğlu, İstanbul’un ulaştırma
altyapısına büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda son 22 yılda İstanbul’un
ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 1 trilyon 177 milyar lira yatırım
gerçekleştirdiklerini açıkladı. Açılışı yapılan Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ
Köprülü Kavşağı ve yapımı devam eden Sarıyer-Kilyos Tüneli gibi projelerle
İstanbul kent içi trafiğine “nefes aldırdıklarını” kaydeden Uraloğlu, bölünmüş
yol uzunluğunu da 350 kilometreden 794 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol
uzunluğunu 357 kilometreden 811 kilometreye çıkardıklarını anlattı.
İstanbul’daki yatırımlarının ulaşımın tüm modlarını kapsadığına da işaret eden
Uraloğlu, şöyle konuştu:
“İstanbul Havalimanımız dev
kapasitesiyle, Avrupa'da en yoğun havalimanları sıralamasında İstanbul
Havalimanı ilk sırada yer almaktadır. 2023 yılının son günlerinde Sabiha Gökçen
Havalimanımızın hizmet kapasitesini ikiye katlayacak 2. Pistinin açılışını da
gerçekleştirdik. Bu yatırımlarımız ile İstanbul, havacılık alanında dünyanın en
büyük küresel transit merkezlerinden biri haline gelmiş durumdadır. Dünya’da
ilk defa bir haberleşme kulesinden aynı anda 100 adet FM radyo yayını yapabilen
Çamlıca Kulesini de inşa ettik. Çamlıca
tepelerinde dağınık halde bulunan 33 adet demir yığınını kaldırarak İstanbul’un
siluetine önemli bir katkı sağladık.
Bölgedeki elektromanyetik alan değerini Avrupa standardının dahi
neredeyse üçte birine indirerek İstanbulluları elektromanyetik alanların
zararlı etkilerinden kurtardık ve daha sağlıklı bir yaşam sunduk. Demiryolu ve
kentiçi raylı sistem projeleriyle de şehrimizin çehresini değiştirmeye devam
ediyoruz. Halkalı-Kapıkule hızlı tren projemizin yapım çalışmaları
sürüyor. İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı
Tren hattımızdan sonra tamamen yeni bir hat olacak Ankara-İstanbul Süper Hızlı
Tren Hattı projesinin ön proje çalışmalarını da tamamladık. Süper hızlı tren
hattımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza
ulaşacak trenlerimizle seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planlıyoruz.
Ayrıca Gebze’den başlayıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul
Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Hızlı Tren hattı
projesini de planlarımız arasına aldık.”
“Birilerinin 5 Yılda
Kazandırdığı 8 Kilometre Raylı Sistemi, Biz Tek Projeyle Yapıyoruz”
Uraloğlu, İstanbul’u bir baştan
diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla da donattıklarının altını çizdi. Bakan
Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak; MARMARAY, Levent-Hisarüstü
Metro Hattı, Gayrettepe -İstanbul Havalimanı Hattı ve Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı
Sistem Hattı gibi 7 adet raylı sistem projesiyle İstanbul’a 147,7 kilometre
raylı sistem hattı kazandırdıklarını söyledi, Uraloğlu, “Bu arada sizlerle bir
müjde de paylaşmış olayım. 2 gün sonra da Arnavutköy-İstanbul Havalimanı
arasında 14 kilometre yeni metro hattı daha açacağız. İstanbul’a birilerinin 5
yılda kazandırdığı 8 kilometre raylı sistem hattı uzunluğunu biz tek bir
projemizle geçiyoruz. Şimdiden sizleri de açılış törenimize davet ediyorum”
dedi.
5 + 5 yılda Bin Kilometre
Metro Hattı
31 Mart Yerel seçimlerine 2 hafta
kaldığını hatırlatan Uraloğlu, “Bakanlığı döneminde de tanıdığım nerede bir
deprem var, nerede sel var, nerede bir afet var orada bareti ve çizmesi ile
tanıdığım bir Murat Kurum var. Beraberce birçok iş yaptık, çözüm odaklı oldu.
Şimdi de İstanbul’a Cumhur İttifakı olarak Cumhurbaşkanımız tarafından aday
gösterildi. İstanbul’umuzu 5 +5 yılda bin kilometre metro hattına çıkaracağız.
Biz temel atmama törenleri ile değil hizmet ederek İstanbul’u tekrar şahlanışa
geçireceğiz. Çekmeköy’de Ahmet Poyraz, Büyükşehir’de Murat Kurum kardeşimiz ile
birlikte hizmet edeceğiz" şeklinde konuştu.