Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Saray – Kırklareli Yolu’nda devam eden
yapım çalışmalarında gelinen son noktayı değerlendirerek, yaklaşık 4 milyar
lira proje bedeliyle yürütülen 71,1 kilometrelik yolun 33,1 kilometrelik
kesimini bölünmüş yol standardında bitirerek trafiğe açtıklarını anımsattı.
Bakan Uraloğlu, tamamını bölünmüş yol standardında yapmayı kararlaştırdıkları
yolun bu sene sonuna kadar yaklaşık 4 kilometrelik kesimini de bitirerek
trafiğe açmayı hedeflediklerini söyleyerek, proje ile zamandan 692 milyon,
yakıttan 176 milyon olmak üzere yıllık toplam 868 milyon liralık bir tasarruf
sağlanacağının altını çizdi. Basra Körfezinden başlayıp Kalkınma Yoluyla
Türkiye’ye gelen yaklaşık 2 bin 100 kilometrelik güzergahın önemli bir parçası
olan Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule
kesimini gelecek yıl, geri kalan kesimin tamamını ise 2026 yılının sonuna doğru
açmayı hedeflediklerini bildirdi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Saray-Kırklareli Yolu şantiyesinde devam
eden çalışmaları inceleyerek, çalışmalar ile ilgili bilgi aldı. Bakan Uraloğlu
burada yaptığı basın açıklamasında, Kırklareli'ni Saray üzerinden hem
Tekirdağ’a hem de İstanbul'a bağlayan önemli bir güzergah olduğunu anımsatarak
toplam uzunluğu 71,1 kilometre olan yolun biz öncelikle yaklaşık 28
kilometresini bölünmüş yol, kalan 43 kilometreyi ise de platformlu yol olarak
iyileştirme planlarını Kırklareli’nin hızlı gelişme potansiyeli sebebiyle
revize ettiklerini anımsatarak, “İlimizin yöneticileri ve Karayolları Genel
Müdürlüğündeki arkadaşlarımızla yaptığımız istişareler sonucu iş bir defa
yapılır dedik ve yolun tamamının bölünmüş yol yapılması ile ilgili karar aldık
ve proje revizyonunu da yaptık. Ona göre de çalışmalarımızı yürütüyoruz. Geçen
senenin sonuna doğru bu kararı almıştık.” dedi.
4
Milyar Liralık Proje Bedeli
Bakan
Uraloğlu, yaklaşık 4 milyar liralık bir proje bedeliyle çalışmaları
yürüttüklerinin altını çizerek, “71.1 kilometre yolumuzun 33.1 kilometrelik
kesimini bölünmüş yol olarak bitirerek trafiğe açtık. Bu sene sonuna kadar da
yaklaşık 3.7- 4 kilometre civarında bir bölümü daha bölünmüş yol olarak
bitirerek inşallah trafiğe açmış olacağız. Yine bu sene içerisinde daha önceden
sıcak karışım imalatlarını yaptığımız kesimlerde de 10,8 kilometrelik bir
bölümde yine iyileştirme çalışmalarını yapacağız. Tabii yolun boyutunu
standardını değiştirdiğimiz için önümüzdeki süreçte de muhtemelen bir ikmal
ihalesi yapma ihtiyacı olacak. Onu da arkadaşlarımızla beraber yürütüyoruz.”
Diye konuştu.
Yıllık
868 Milyon Türk Lirası Tasarruf
Proje
kapsamında; Kırklareli, Saray, Tekirdağ ve İstanbul için hem ilçe geçişlerini
hem köy geçişlerini rahatlatacaklarını belirten Uraloğlu, önemli bir bölümü de
mevcut yerleşimlerin dışarısına çıkardıklarını belirterek, “Şehir geçişleri
şeklinde hem transit trafiği hem yerel trafiği rahatlatıyoruz hem de şehrin
düzgün gelişmesine bir taraftan da katkı sağlamış oluyoruz. Tabii biz bunu
bitirdiğimiz zaman öncelikle zamandan tasarruf edeceğiz, yakıttan tasarruf
edeceğiz. Bunlardan daha kıymetlisi daha güvenli bir trafik akışını biz
sağlamış olacağız. Burada zamandan ve yakıttan ne tasarruf edecek diye bakacak
olursak zamandan 692 milyon Türk lirası, yakıttan 176 milyon Türk lirası olmak
üzere yıllık 868 milyon liralık bir tasarruf sağlamış olacağız. Buraya yaptığımız
yatırımın ne kadar kısa zamanda kendini amorti ettiğini de bu rakamlardan
anlayabiliriz.” dedi. Uraloğlu ayrıca,
yıllık 13 bin 100 ton karbon emisyonu salınımını da azaltacaklarının altını
çizerek, halihazırda yaklaşık 10 bin trafiğin olduğu yolda, yaklaşık 78 dakika
- bir buçuk saat süren yolculuk süresini de 45 dakikaya indireceklerini
belirtti.
Halkalı
Kapıkule Hızlı Tren Hattı Çerkezköy – Kapıkule Kesimi Ağustos 2025’te
Tamamlanacak
Halkalı
Kapıkule Hızlı Tren Hattı hakkında da istişarelerde bulunduklarını anlatan
Bakan Uraloğlu, “Hattı 229 kilometreye düşünüyoruz ve bu tabii sadece bir
Kırklareli’ne sadece Edirne'ye, İstanbul'a hatta sadece Türkiye'ye hizmet
edecek olan bir proje değil. Ortadoğu'dan Fav Limanı’ndan Basra Körfezinden
başlayıp kalkınma yoluyla ülkemize gelen, Ovaköyden girip Kapıkule'ye kadar
giden yaklaşık 2 bin 100 kilometrelik güzergahımızın da çok önemli bir kesimi.”
diye konuştu. Halkalı – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın 153 kilometrelik
Çerkezköy-Kapıkule kesimini gelecek senenin Ağustos ayında hizmete alacaklarını
belirten Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:
“Geri
kalan kesimin de muhtemelen 2026’nın sonuna doğru tamamını açmış olacağız ve
projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4
saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresini ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat
30 dakikaya düşeceğiz. Hem yüklerimizi hem de yolcularımızı istenilen zamanda
ve gerçekten de çok güvenli bir şekilde biz yerine iletmiş olacağız. Bu
yaptığımız projeyle zamandan ciddi bir tasarruf ettiğimiz gibi yük ve yolcu
taşımacılığını da en az 4 kat arttırmış olacağız. Çevreci olan bir projemizi
daha bu şekilde biz hayata geçirmiş, ilimize, bölgemize, Türkiye’mize
kazandırmış olacağız. Hayırlı uğurlu olsun. Kırklareli inşallah daha iyisini
hak ediyor. Biz de bütün siyasetçilerimiz ile beraber AK Parti hükümetimizle
beraber Cumhur İttifakımızla beraber inşallah bu hizmetleri vatandaşımıza
getirme gayreti içerisinde, azmi içerisinde olacağız. Hemen benim arkamda,
benim solumda gördüğümüz görülen çalışmalar da bunun net emaresidir.”