Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, son 21 yılda mevcut demiryolu hatlarının elektrikli hale
getirilmesi kapsamında yapılan çalışmalarla, 2002 yılında 2 bin 122 kilometre
olan elektrikli hat uzunluğunu yüzde 237 oranında arttırarak 7 bin 142
kilometreye yükselttiklerini söyledi. Bakan Uraloğlu, mevcut konvansiyonel
hatların 993 kilometrelik kesiminde elektrifikasyon yapım çalışmalarının devam
ettiğini aktardı. Uraloğlu, “Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak
elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltarak daha az dışa bağımlılığı
olan kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, ithal edilen
petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, demiryollarında yürütülen elektrifikasyon çalışmalarına
dair açıklamalarda bulundu. Mevcut hatların elektrikli hale getirilmesi
çalışmalarının, Türkiye için ekonomik ve stratejik olarak büyük önem arz
ettiğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde artan yolcu ve yük taşımacılığı
arzının karşılanabilmesi, işletmeciliğin daha ekonomik ve çağın koşullarına
uygun hale getirilebilmesi için projelerin duraksamadan hazırlandığını ve yapım
aşamasının devam ettiğini söyledi.
“1 Adet Elektrikli Lokomotifin
Çekeri 2 Adet Dizel Lokomotifin Çekerine Eşit”
Maliyet olarak elektrikli
lokomotif giderlerinin, dizel lokomotif giderinin yüzde 33’üne tekabül ettiğini
vurgulayan Uraloğlu, “Genel olarak 1 adet elektrikli lokomotifin çekeri 2 adet
dizel lokomotifin çekerine eşit. Böylece az lokomotif ile çok daha fazla yük
daha kısa sürede taşınacağından hat kabiliyetinin ve kapasitesinin artması da
sağlanıyor.” diye konuştu.
“Elektrikli Lokomotiflerin
Bakım Maliyeti, Dizel Lokomotiflere Kıyasla Daha Ucuz”
Elektrikli lokomotiflerin işletme
ve bakım kolaylığı sağladığını da belirten Bakan Uraloğlu, elektrikli
lokomotiflerin bakım maliyetinin, dizel lokomotiflere kıyasla daha ucuz
olduğunun altını çizdi. Uraloğlu, “Sadece bakım maliyeti ve ucuzluk olarak
bakmıyoruz. Doğal yaşama ve çevreye olan hassasiyetimizle Türkiye’nin ulaşım
ağını güçlendirmeye devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip
Erdoğan’ın liderliğinde son 22 yılda kendi demiryolu ekosistemimizi oluşturma
yolunda çok önemli mesafe kat ettik. Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu inşaatında
çok önemli işlere imza attık. Artık Milli Elektrikli Lokomotiflerimiz, Milli
Hızlı Trenimiz, Milli Elektrikli Setlerimiz, Milli Vagonlarımızın tasarımından
üretimine kadar ileri teknoloji kullanılarak milli ve yerli imkanlarla üretim
yapıyoruz.” şeklinde konuştu.
Öz kaynaklar ile yenilenebilir
enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üretilmesi yönünde yaptıkları
çalışmalarla, daha çevreci ve daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağladıklarının
da altını çizen Bakan Uraloğlu, “Elektrifikasyon sistemlerini yaygınlaştırarak
elektrik enerjisi yönünden dışa bağımlılığı azaltarak daha az dışa bağımlılığı
olan kendi enerji kaynaklarımızdan azami derecede istifade ederek, ithal edilen
petrole ödenen dövizden tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
“Mevcut Konvansiyonel
Hatlarımızın 993 Kilometrelik Kesiminde Yapım Çalışmalarımız Devam Ediyor.”
Son 21 yılda mevcut hatların
elektrikli hale getirilmesi kapsamında yapılan çalışmalar ile 2002 yılında 2
bin 122 kilometre olan elektrikli hat uzunluğunun yüzde 237 oranında bir
artışla 2024 yılı Mayıs ayı itibariyle toplam 7 bin 142 kilometreye ulaştığını
vurgulayan Uraloğlu, “Mevcut konvansiyonel hatlarımızın 993 kilometrelik
kesiminde yapım çalışmalarımız devam ediyor. Bu hatlar; Malatya – Elazığ,
Karaman – Ulukışla, Alayunt - Afyon – Konya, Köseköy – Gebze. Tobalı - Ödemiş
hattımızda ise çalışmalarımızı tamamladık. 2 bin 926 kilometrelik kesim için
ise proje ve ihale hazırlık çalışmaları devam ediyor. Mevcut ve yapımı devam
eden projelerimiz ile orta vadede elektrikli hat oranımızı yüzde 90’a
yükseltmeyi hedefliyoruz.” açıklamasında bulundu.