Karaismailoğlu, Kovid-19 salgınıyla birlikte demiryolu
hatlarında alınan tedbirleri ve yeni uygulamaları anlattı.
Salgının yayılmasını engellemek amacıyla ilk aşamada
şehirlerarası yolculukların kısıtlandığını anımsatan Karaismailoğlu, yüksek
hızlı, ana hat ve bölgesel trenlerde 28 Mart‘tan itibaren yolcu
seferlerinin geçici olarak durdurulduğunu söyledi.
Karaismailoğlu, boşta kalan kapasiteyi yük trenlerine
tahsis ederek, sanayicinin, üreticinin ve ihracatçının lojistik ihtiyacını
karşılama yoluna gittiklerini bildirdi. Bu kapsamda attıkları adımlar hakkında
bilgi veren Karaismailoğlu, "28 Mart'tan itibaren demiryollarımızda
yolcu taşıması kısıtlanınca tüm imkanları yük taşımacılığı için seferber ettik.
Mümkün hatlardaki demiryollarımızı insan teması olmadan yük taşıması için
kullanıyoruz. Kamyon ve tırlarla yapılan taşımaların kısıtlanması
nedeniyle özellikle İran ve Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu güzergahlarında
taşımalara yoğun talep bulunuyor." diye konuştu.
İzlenen stratejinin önemine dikkati çeken Karaismailoğlu,
şöyle konuştu:
"Koronavirüs salgınının ekonomik etkilerine karşı
alınan önlemler kapsamında özellikle İran ile yapılan taşımaların büyük bir
çoğunluğu demiryoluyla ve insan teması olmadan
gerçekleştirilmeye başlandı. Vatandaşlarımızın ihtiyacı olan tüm
ürünlerin demiryollarımız üzerinden ülkemize getirilmesini sağlıyoruz. Şu anda
demiryollarımızda vatandaşlarımızı taşıyamıyoruz ancak onların sağlığı ve
geleceği için ihtiyacı olan tüm yükü demiryollarımız sırtlandı."
"Yükler
insan teması olmadan taşınıyor"
Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'den İran'a, bu ülkeden
Türkiye'ye gidip gelen yük vagonlarının insan teması olmadan nasıl taşındığını
da anlattı.
Bu kapsamda, her iki tarafın lokomotif ve personelinin
sınırı geçmediğini vurgulayan Karaismailoğlu, İran'dan Türkiye'ye gelen
vagonların dezenfekte edilip sevk için gara getirildiğini bildirdi.
Karaismailoğlu, demir yollarında ulusal ve uluslararası
taşımacılığın tüm önlemler alınarak yapıldığına işaret ederek, şu bilgileri
verdi:
"Kapıköy Sınır Garı'nda
vagon dezenfekte sistemi devreye alındı. Böylece TCDD Taşımacılık AŞ,
sınırlı şekilde geçişe açılan İran demiryolu sınır kapısında, 8 Nisan
itibarıyla İran yönüne 1130 dolu vagonla 42 bin 645 ton yükü, insan teması
olmaksızın teslim etti. İran'dan da ülkemize 529 vagon ile 20 bin 924 ton insan
teması olmaksızın yük geliyor. İran yönü taşımalar için yaklaşık 329 bin ton
yük taşıma talebi bulunuyor."
"Trenler dezenfekte kabinine
alınıyor"
Karaismailoğlu, sadece yük taşınmasına ve hiçbir şekilde
insan temasına izin verilmemesine karşın, tüm yük trenlerine hem sefer
öncesinde hem sonrasında dezenfekte işlemi uygulandığını söyledi.
Kovid-19 tedbirleri kapsamında dezenfeksiyon
işlemlerinin titizlikle yapıldığını, trenlerin araç dezenfekte sistemi bulunan
kabinlere alınarak temizlendiğini aktaran Karaismailoğlu, "Trenlerimizde
sadece yük taşıması yapılmasına karşın biz tedbiri elden bırakmıyoruz.
Titizlikle hem sefer öncesinde hem yüklerin yurda girişinde hem de seferlerin
sonunda kabinlere alarak dezenfekte işlemlerini
uyguluyoruz. İşimizi şansa bırakmıyoruz." değerlendirmesinde
bulundu.
“BTK’de taşınan
yük miktarı 46 bin tonu geçti”
BTK demiryolu hattında ise 23 Şubat itibarıyla sınır kapılarının
kara ve demiryollarına kapatıldığını, 5 Mart’tan itibaren ise sınırlı
olarak demiryolu hattı üzerinden yük taşımasının başlatıldığını
hatırlatan Karaismailoğlu, "Bu süreçte 566 vagonla 23 bin
500 ton yük geldi. Aynı hattan 579 vagonla 23 bin ton
yük de ihraç edildi. Toplamda BTK demir yolu hattında, 5 Mart sonrasında
46 bin 500 ton yük taşındı." dedi.
İhraç eşyaların ağırlıklı olarak muhtelif inşaat
malzemelerinden oluştuğunu ifade eden Karaismailoğlu, Kapıkule
üzerinden Avrupa yönüne de günlük ortalama 7 bin 500 ton yük taşındığını
bildirdi.
Bakan Karaismailoğlu, özel demiryolu tren
işletmecilerinin de yük taşımalarına tüm tedbirleri alarak devam ettiğini
sözlerine ekledi.