Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Uraloğlu, e-Devlet Kapısı'nın 22 hizmetle başlayan yolculuğuna 16’ncı yılında 8
bin 316 hizmetle devam ettiğini belirterek, "e-Devlet Kapısı bugün
itibarıyla bin 79 kuruma ait 8 bin 316 işleme ve 66 milyon 683 bin 837 kullanıcı
sayısına ulaştı. 15 yaş üstü her 100 kişiden 96’sı şu anda e-Devlet Kapısı
abonesi.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin dijitalleşmesi ve kamunun dijital yapıya geçiş
sürecinin önemli araçlarından olan e-Devlet Kapısı'nın Bakanlık uhdesinde
Türksat AŞ tarafından kurulduğunu anımsattı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan
tarafından 18 Aralık 2008'de açılışı gerçekleştirilen e-Devlet Kapısı'nın
16’ncı yılının kutladığına işaret eden Uraloğlu, hizmete alındığı günden bu
yana bürokraside hizmet anlayışının hızlandırılarak, bürokrasinin tarihe
karıştığının altını çizdi.
Bakan Uraloğlu, vatandaşların
artık devletle olan işlerini uzun kuyruklarda beklemeden yaptığına işaret
ederek, “e-Devlet Kapısı bir hizmet olmanın ötesinde bizlere katılımcı,
paylaşımcı ve etkileşimli bir vatandaş-devlet ilişkisi kurulmasına ön ayak
oldu. Devlet tarafından vatandaşlara sunulan hizmetlerin kalitesini
yükseltiyor, kamu hizmetlerinin daha hızlı ve kolay şekilde bireylere
ulaştırılmasını mümkün kıldı. Hatta, e-Devlet daha verimli hizmet ve demokratik
bir yönetişim anlayışını da güçlendirdi. Bir taraftan vatandaşlarımızın yaşam
kalitesini artırırken diğer taraftan da toplumun dezavantajlı kesimlerine
ulaşılmasına ve sosyal gelişmenin ileri düzeylere taşınmasına katkı sağladı”
dedi.
15 Yaş Üstü Her 100 Kişiden
96’sı e-Devlet Kapısı Abonesi
Bakan Uraloğlu, 16 yıl önce
e-Devlet Kapısı'nın 22 hizmetle göreve başladığını anımsatarak “devletin kısa
yolu 'türkiye.gov.tr”nin bugün itibarıyla bin 79 kuruma ait 8 bin 316 işleme ve
66 milyon 683 bin 837 kullanıcı sayısına ulaştığının altını çizdi. e-Devlet
kullanıcısı olabilecek 15 yaş üstü her 100 kişiden 96’sının şu anda e-Devlet
Kapısı abonesi olduğunun kaydeden Uraloğlu, “e-Devlet hizmet kullanım
istatistikleri göz önüne alındığında gerek kamu kurum ve kuruluşlarına gerekse
vatandaşlara masraf teşkil edebilecek pek çok süreci de ortadan kaldırdı.
Vatandaşlarımız ve devletimiz için hizmetlerde zaman, yol, evrak ve daha nice
gider kalemi artık ortadan kalktı. Her yıl milyarlarca liralık tasarruf da
sağlandı. Her gün 11 milyona yakın kullanıcı girişi olduğunu düşünürsek
vatandaşlarımız için ne kadar önemli bir hizmet olduğu da ortaya çıkıyor” diye
konuştu.
“Sadece Yılın İlk 11 Ayında 4
Milyar Giriş Yapıldı”
e-Devlet Kapısı'na katılımın her
geçen yıl daha hızlı artış gösterdiğine dikkati çeken Uraloğlu, bilgi ve
iletişim teknolojilerindeki yeniliklerin, ekonomik ve sosyal yaşamın her
alanında etkili olduğunu vurguladı. 2021 yılında hizmete giriş sayısının 3,1
milyar olduğunu hatırlatan Uraloğlu, 2024 yılının 11 ayında da 4 milyarı
bulduğunu anlattı.
Uraloğlu, e-Devlet Kapısı ile
vatandaşların devletle olan işlerini bilgisayar ya da telefonları üzerinden
yapar hale geldiğini belirterek, "İnsanımızın artık kamu kurumlarını kapı
kapı dolaşıp belge toplama gerekliliğini ortadan kaldırdı. Vatandaşlarımız
neredeyse tüm işlerini artık hiçbir belge toplamadan e-Devlet Kapısı üzerinden
yapabiliyor hale geldi. Yaşadığı ilden farklı bir ildeki üniversiteye kayıt
yaptıracak öğrencilerimiz ve yakınları, seyahat etmek ve konaklamak zahmetinden
kurtulmuş oldu" dedi.
Bakan Uraloğlu, düzenli olarak
yürütülen "e-Devlet Kapısı Memnuniyet Anketi" sonuçlarına göre,
vatandaşların yüzde 95'inin "türkiye.gov.tr"yi memnuniyet ve
beğeniyle kullandığının altını çizerek, "Avrupa Komisyonunun e-Devlet
Kıyaslama Raporu'na göre de ülkemiz, e-Devlet uygulamalarında Avrupa Birliği
ortalamasının üzerinde bir skor ile ‘Çok Yüksek e-Devlet Gelişmişlik Endeksine
Sahip Ülkeler’ kategorisinde yer alıyor. Hatta ülkemiz 2024 yılında 21 sıra
birden yükselerek, en fazla ilerleme kaydeden ülke oldu” dedi.
En Çok Kullanılan Hizmet, SGK
Tescil ve Hizmet Dökümü
Uraloğlu, e-Devlet Kapısına bu
yıl 11 ay içerisinde 4 milyara yakın hizmet alındığını, bu kapsamda en çok
kullanılan hizmetin ise yüzde 23,64 gibi büyük bir oranla "SGK Tescil ve
Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi" olduğunu belirtti. “Araç Plakasına
Yazılan Ceza Sorgulama" hizmetinin de yüzde 10,02 ile ikinci sırada yer
aldığını bildiren Uraloğlu, "Bu yıl özellikle 'Sosyal Güvenlik Kurumu
Normal Şartlarda Ne Zaman Emekli Olabilirim' hizmeti de en çok kullanılan
hizmetler arasında yer aldı. Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı'ndan aldığı
hizmetin yüzde 9,43’ünü, yani 400 milyona yakın, 'Ne Zaman Emekli Olabilirim?'
hizmetini kullanmış. “Çalışma Hayatım” hizmeti yüzde 9,37 ile dördüncü sırada
yer alırken Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme hizmeti yüzde 9,15 ile beşinci
oldu" dedi.
“Dost ve Kardeş Ülkelerin
Dijital Devlet Altyapısını Kuracağız”
Bakan Uraloğlu, e-Devlet
Kapısı’nın 66 milyon 700 bine yakın kullanıcı sayısıyla dünyanın en büyük
dijital devlet hizmetlerinden biri haline geldiğinin de altını çizerek “Türkiye’nin
en büyük markalarından biri haline gelen ve altyapısı Türksat tarafından
kurulan bu sistem, artık dünyanın gıptayla baktığı bir yapıya kavuştu. Bu
kapsamda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin e-devlet altyapısını kurduğumuz gibi
dost ve kardeş ülkelerin de dijital devlet altyapısını Türksat eliyle kurmayı
amaçlıyoruz. e-Devlet’i öncelikle gönül coğrafyamızdaki ülkelere ihraç etmeyi
planlıyoruz. Hatta inanıyorum ki yakın zamanda dünyanın dört bir yanına ihraç
ederek Türkiye’nin dijital hizmet ihracatını da önemli oranda artıracağız” diye
konuştu.