Bakan Karaismailoğlu, Zonguldak'ın
Çaycuma ilçesine bağlı Filyos beldesinde yapımı devam eden Filyos Limanı
ile Mithatpaşa Tünelleri ve Çaycuma Havalimanı ile ilgili olarak Zonguldak
Valisi Erdoğan Bektaş'tan bilgi aldı.
Daha sonra
Filyos Limanı'nı tekneyle gezerek inceleyen Karaismailoğlu, üretilen çelik
kazık borularının denize indirilmesinin ardından telsizle kazıkların çakılması
talimatını verdi.
Bakan
Karaismailoğlu, teknede yaptığı açıklamada, her başlanılan işi mükemmel
bitirmenin güç olduğunu söyledi.
Dünyanın en
büyük ekonomilerinden biri olan Türkiye'nin, ulaştırma faaliyetleri açısından
kendilerini gururlandıran benzersiz bir rekabet gücüne sahip bulunduğunu dile
getiren Karaismailoğlu, Türkiye'yi ve vatandaşları kara, hava ve deniz
yollarıyla, haberleşme altyapısıyla büyüklüğüne ve hedeflerine yaraşır
olanaklara eriştirdiklerini ifade etti.
Karaismailoğlu,
yurdun dört bir yanında devam eden projelerle mutlu bir ulaşım sistemi
oluşturduklarını, bölgede ve dünyada tüm ulaşım ağlarıyla bağlantıları
sağladıklarını belirtti.
Tamanlandığında
25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ve ülkenin en büyük lojistik
üslerinden birisi haline gelecek Filyos Limanı'nda incelemeler yaptıklarını
söyleyen Karaismailoğlu, her konuda olduğu gibi limancılık sektörünü
geliştirmek ve zamana uygun tesislere erişmek için de var güçleriyle
çalıştıklarını dile getirdi.
- "Türkiye'yi uluslararası bir
koridora çevirmeye çalışıyoruz"
Dünyadaki
zenginlik merkezlerinde önemli değişiklikler yaşandığına dikkati çeken
Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
"Bu
dönem, bizim de içinde bulunduğumuz coğrafyaların dönemi olacaktır. Anadolu,
Kafkasya, Orta Asya ve hatta Çin'in batısına kadar olan bölge hem taşımacılık
hem ticaret hem turizm bakımından çok daha önemli hale gelecektir. Bu nedenle
biz Türkiye'yi en kısa sürede Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Kafkaslar
ve Kuzey Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda uluslararası bir
koridora çevirmeye çalışıyoruz. Onun için Lojistik Master Planı çerçevesinde
çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülkemiz 3-4 saatlik uçuşla 1,6 milyar insanın
yaşadığı coğrafyalara ulaşabilen muazzam bir konumdadır. Sadece İpek Yolu
üzerindeki doğu-batı koridorunda değil, Kafkas ülkeleri ve Rusya'dan Afrika'ya
uzanan kuzey-güney koridorlarının tam ortasında bulunuyor. Bu nedenle tüm
ulaşım politikalarımız ve yatırımlarımız uluslararası koridorlarda, doğu-batı,
kuzey-güney aksında yer alan Asya Avrupa ve Rusya Orta Doğu coğrafyasını
kapsayacak şekildedir."
- 2023'te hedef, transit
geçişten 5 milyar dolar gelir elde etmek
Küresel
lojistik maliyetlerinin düşürülmesi, ticaretin geliştirilmesi ve rekabet
gücünün artırılması için her alanda çok yönlü yatırımlar yaptıklarını anlatan
Karaismailoğlu, "Türkiye olarak 2023 yılında 228 milyar, 2053 yılında ise
987 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca ulaştırma
yatırımları sayesinde ülkemiz üzerinden gerçekleştirilen transit geçişten 2023
yılında 5 milyar dolar, 2053 yılında ise 214 milyar dolar gelir elde etmeyi
hedefliyoruz. Bugüne kadar yaptığımız ve yapmaya devam edeceğimiz ulaştırma
yatırımlarıyla bu hedefleri yakalayacağımıza inanıyorum." dedi.
Bakan
Karaismailoğlu, Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu, Yavuz Sultan Selim
Köprüsü, Avrasya Tüneli, Samsun-Sivas tren hattı, yüksek hızlı tren hatları ve
kurulan lojistik merkezleri gibi nice projeyle Çin'den Avrupa'ya hareket eden
transit yükü Türkiye üzerinden çekmeye başladıklarını dile getirdi.
Özellikle 30
Ekim 2017 tarihinde faaliyete başlayan Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı
üzerinden orta vadede 3,2 milyon ton, uzun vadede 6,5 milyon ton yük
taşınmasını hedeflediklerini söyleyen Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars
demiryolu hattında şimdiden kapasite artırımına gittiklerini, yani hedefleri
şimdiden yakalamaya başladıklarını ifade etti.
Bu
çerçevede Filyos Limanı'nı, Türkiye'nin uluslararası ulaşım
koridorları üzerinde önemini artıracak bir proje olarak gördüklerini
belirten Karaismailoğlu, limanın sadece Zonguldak'ın değil, başta Karabük
ve Bartın olmak üzere tüm Batı Karadeniz ve İç Anadolu'nun ihracat merkezi
haline geleceğini bildirdi.
Filyos
Limanı'nın ayrıca Rusya, Balkanlar ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki
potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma
merkezi olacağını ve tüm bölgenin yükünü Karadeniz üzerinden Rusya'ya, Balkanlara,
İskandinav ülkelerine taşıyacağını söyleyen Bakan Karaismailoğlu, şöyle
konuştu:
"Filyos
Limanı'nın proje genelinde ilerleme oranımız yüzde 67. Projemizi bu yıl sonunda
bitirip hizmete almayı hedefliyoruz. Ana mendireği 2 bin 450 metre, en derin yeri
19 metre, rıhtımının uzunluğu ise 3 bin metre olacaktır. Elbette sadece
limanı yapmakla iş bitmiyor. Bu limanın bağlantı yollarını da en iyi şekilde
tesis etmeniz gerekiyor. Bu noktada da limanımızın kara yolu ve demir yolu
bağlantısı etüt proje fizibilite çalışmalarını tamamladık. En kısa zamanda
ihalesini gerçekleştirip inşasına başlamayı hedefliyoruz."
Karaismailoğlu, Filyos
Limanı'nı yakından ilgilendiren bir diğer proje olan Mithatpaşa Tünellerini
de incelediklerini anımsatarak, tünellerin bölge ulaşımının
rahatlaması ve gelişmesi açısından öneminin çok büyük olduğunu ifade etti.
Mithatpaşa
Tünelleri tamamlandığında Ankara ve İstanbul istikametinden gelen
araçların şehir içine girmeden Kilimli-Filyos Sahil Yolu güzergahına
geçebileceğini belirten Karaismailoğlu, hem kent içi trafiğinin
rahatlayacağını hem de daha güvenli, kısa süreli ve konforlu bir ulaşımın
sağlanacağını bildirdi.
- "Filyos Limanı bölgenin
kalkınmasında lokomotif olacak"
Filyos
Limanı'nın sadece bir liman olarak düşünülmemesi gerektiğini belirten
Karaismailoğlu, şunları kaydetti:
"Ülkemizin
jeopolitik konumundan maksimum faydalanmak amacıyla uygulamaya koyduğumuz
Lojistik Master Planımız çerçevesinde en büyük lojistik üslerinden biri Filyos
Limanı olacak. Bölgenin kalkınması adına adeta bir lokomotif olacağına
inanıyoruz. Ne mutlu bize ki böyle güzel, böyle verimli bir vatana sahibiz
ancak bir vatana sahip olmak kadar o vatanı hak etmek de önemlidir. Vatanı hak
etmek çok çalışmakla, toprağını, denizini, insanını ihya etmekle olur. Türkiye
Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak yaptığımız işlere, işte bu
anlayışla, bu duyguyla sarılıyoruz. Burada gördüğüm tüm güzel insanlar, değerli
yöneticiler, mühendis ve işçi kardeşlerim siz de verdiğiniz emekle bu vatana
karşı büyük bir sorumluluğu yerine getiriyorsunuz. Ne kadar teşekkür etsek
azdır. Sağ olun, var olun. Sultan Abdülhamit döneminden beri ülkemizin
hayali olan Filyos Limanı Projesi, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip
Erdoğan'ın talimatlarıyla hayat buldu. Bu projeyle yakından ilgilenerek, bir an
önce devreye alınması konusunda her zaman destek verdi. Desteklerinden dolayı
kendilerine şükran borçluyuz. Biz de daha güçlü ve müreffeh bir Türkiye
hedefiyle Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak
gece gündüz çalışıyoruz."
Karaismailoğlu,
Çaycuma ilçesindeki Zonguldak Havalimanı pistinde uzatma ve genişletme
çalışmaları yaptıklarını da sözlerine ekledi.