Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Hakkari-Yüksekova Yolu Yeniköprü T2 tünelinde 216 metre
ilerleme kaydettiklerini bildirdi. Bakan Uraloğlu, “Güzergahı 7 kilometre
kısaltacak, seyahat süresini de 35 dakikadan 10 dakikaya indireceğiz. Yıllık 193,3 milyon lira tasarruf edeceğiz.”
dedi. Uraloğlu ayrıca T1 Tüneli’nin resmi açılışını yakında
gerçekleştireceklerini, T2 Tüneli’ndeki çalışmaların ise 2027’de tamamlamayı
hedeflediklerini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Hakkari’de yapım çalışmaları devam eden
Yeniköprü-Yüksekova Yolu üzerindeki Yeniköprü Tünelleri’ndeki çalışmaları
yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, “2002 yılında
toplam araç sayımız yaklaşık 8.5 milyon ve bölünmüş yol uzunluğumuz 6 bin 101
kilometre iken ortalama seyahat süremiz saatte 40 kilometreydi. Bugün araç
sayımız 30.5 milyona ulaşmasına rağmen ortalama seyahat hızımız 90 kilometreye
çıkmış durumda. Bunu bölünmüş yol
uzunluğumuzu 29 bin 653 kilometreye çıkararak sağladık. Geçit vermez denilen
dağları tünel konforuyla geçtik. Denizlerin ayırdığı kıtaları köprülerle ve
tünellerle birleştirdik.” ifadelerini kullandı.
77 il Bölünmüş Yollarla
Bağlandı
Bakan Uraloğlu, sadece 6 ilin
birbirine bölünmüş yolla bağlı olduğunu hatırlatarak “77 ili birbirine bölünmüş
yolla bağladık. 2002 yılında 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunu 790
kilometreye çıkardık. Tünel yapım çalışmaları kapsamında da 50 kilometre olan
tünel uzunluğumuzu 767 kilometreye yükselttik. Karayollarındaki bu
atılımlarımızla uluslararası standartlarda yol ağları tesis ederek
kuzeyi-güneye, doğuyu-batıya bağladık.” dedi.
Bölgenin Yükselen Yıldızı
Hakkari
Yeniköprü Yüksekova Yolu ve
Yüksekova Çevre Yolu gibi yeni çalışmalarla da ulaşım ağını güçlendirmeye devam
ettiklerini belirten Uraloğlu, “Hakkari; yer altı zenginlikleri, binlerce
yıllık tarihi, kültür varlıkları ve sınır kapılarıyla bölgede yükselen yıldızlardan
bir tanesi. Hakkari’nin sahip olduğu bu potansiyelinin gelişiminin sistemli ve
sürdürülebilir olması için ise ulaşım ağının gelişmesi şarttır.” şeklinde
konuştu.
22 Yılda 46 Milyar Lira
Yatırım
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak son 22 yıl içerisinde Hakkari’nin ulaşım ve haberleşme altyapısının
gelişmesi için 46 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini de söyleyen
Uraloğlu, “Bir kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 102 kilometreye yükselttik.
Hiç BSK kaplamalı yolu yoktu, 167 kilometre BSK kaplama yaptık Hakkarili
vatandaşlarımızı yollarda konforla tanıştırdık.
700 metre uzunluğunda 22 köprüsü vardı, bunu 3,2 kilometre uzunluğunda
50 köprüye yükselttik. 600 metre uzunluğunda 4 tüneli vardı, 2,8 kilometre
uzunluğunda 9 tünele çıkardık. Gördüğünüz üzere yeni projelere de devam
ediyoruz.” açıklamasında bulundu.
Yeniköprü-Yüksekova Yolu 16,2
Kilometre Uzunluğunda
Bakan Uraloğlu, yapım
çalışmalarına 2017 yılında başlanan Yeniköprü-Yüksekova Yolu’nu 16,2 kilometre
uzunluğunda, Yüksekova Çevre Yolu’nu ise 7,3 kilometre uzunluğunda bitümlü
sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdiklerini belirtti.
Uraloğlu, “Toplam uzunluğu 23,5 kilometre olan projemizle; 12 metrelik mevcut
devlet yolunu 2 geliş 2 gidiş şeritli bölünmüş yol haline getirerek; yolumuzun
bölünmüş yol ve tünel konforuyla yüksek standartlı bir şekilde geçilmesini
sağlayacağız.” dedi.
“Güzergâhta Can ve Mal
Emniyetini Tesis Edeceğiz”
Hakkari-Yüksekova Yolu’nda
bulunan keskin kurplar ile birlikte sel tahribat riski yüksek yol kesimini
bertaraf edeceklerini kaydeden Uraloğlu, “Heyelan potansiyeli büyük
yamaçlardan, taş düşmesi gibi problemleri de ortadan kaldıracağız. Böylece
güzergâhta can ve mal emniyetini tesis edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
“Yıllık Toplam 193,3 Milyon
Lira Tasarruf Edeceğiz”
Bakan Uraloğlu, mevcut güzergâhın
geometrisini iyileştireceklerini de anlatarak “33 kilometrelik güzergahı 7
kilometre kısaltacak, seyahat süresini de 40 dakikadan 15 dakikaya indirmiş
olacağız. Böylece projemizin tamamı bittiğinde zamandan 141,1 milyon lira,
akaryakıttan 52,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 193,3 milyon lira
tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 3 bin 600
ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” açıklamasında bulundu.
Bugüne kadar Yüksekova Çevre
Yolu'nun 2.1 kilometresini aşınma tabakası seviyesinde tamamladıklarını da
aktaran Uraloğlu, “Yolun tamamını bitümlü sıcak karışım kaplamalı hale
getireceğiz. Yeniköprü-Yüksekova Yolu’nda ise; 151 metrelik Çığlı Köprüsü’nü aşınma
tabakası seviyesinde, 282 metrelik Dilektaşı-1 Köprüsü ve 227 metrelik
Dilektaşı-2 Köprüsü’nü döşeme betonu seviyesinde, Başkale-Hakkari Kavşağı’nı
ise aşınma tabakası seviyesinde tamamladık.” şeklinde konuştu
T2 Tünelinde Hedef 2027
T1 tünelindeki kazı çalışmalarını
geçen yıl tamamlayarak ışık görüldüğünü hatırlatan Uraloğlu, şu ifadeleri
kullandı:
“O günden bu yana 3 bin 965
metrelik tünelimizi çift tüp aşınma seviyesinde tamamlamış bulunuyoruz. Yani,
T1 tünelinde işin büyük kısmını bitirdik, inşallah yakında resmi açılışını da
gerçekleştireceğiz. T-2 Tüneli’nde kazı-destekleme çalışmalarına da 9 Aralık
2023 tarihinde başladık ve her iki tüpte toplam 216 metrelik ilerleme
kaydettik. Bu tünelimizdeki çalışmaları da 2027 yılı içerisinde tamamlamayı
hedefliyoruz.”