Bakan Karaismailoğlu, Başakşehir- Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı Şantiyesinde incelemelerde bulundu.
Karaismailoğlu, “Bildiğiniz üzere bu hastanemizin yollarını
yapması gerekenler yapmadığı için bakanlık olarak biz yaptık. Vatandaşlarımız
mağdur olmasın diye bir ay gibi kısa bir sürede karayolu bağlantısını sağlayıp
hizmete sunduk. Başakşehir - Çam ve Sakura Şehir Hastanesi - Kayaşehir Metro Hattı
Projesini bu yılın sonunda halkın hizmetine sunmayı planlıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-
Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı Şantiyesinde incelemelerde
bulundu. Basına önemli açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu,
-“Dev
ulaşım projelerini birer birer hayata geçiriyoruz”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak İstanbul’u Avrupa’nın
ve dünyanın en gelişmiş şehirlerinden biri haline getirmek için dev ulaşım
projelerini birer birer hayata geçirdiklerini belirten Bakan Karaismailoğlu,
Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı,
İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı, İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara
Otoyolu gibi projelerin, doğrudan İstanbul’a ve İstanbullulara hizmet eden dev
eserler olarak tarihteki yerini aldığını anımsattı.
Karaismailoğlu, “İstanbulluların hizmetine sunduğumuz
Marmaray ve banliyö hattı ile Levent-Hisarüstü Metrosu’nun uzunluğu tam 80
kilometredir. İstanbul’da an itibariyle; Gayrettepe-Kağıthane Havalimanı
Metrosu, Halkalı-Başakşehir- Arnavutköy Havalimanı Metrosu,
Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu, Bakırköy (İDO)-Kirazlı
Metrosu ve şu an incelemesinde bulunduğumuz 6.2 kilometre uzunluğundaki
Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı’nın da dahil olduğu 91
kilometre uzunluğunda metro hattı yapımına daha devam ediyoruz” diye konuştu.
-
“Hastanemizin yollarını yapması gerekenler yapmadığı için bakanlık olarak biz
yaptık”
İstanbul’un raylı sistem ağının 251 kilometre olduğunu ve
yapımı devam eden projeler bittiğinde bu rakamın 342 kilometreye yükseleceğini
belirten Bakan Karaismailoğlu, 342 kilometrenin yüzde 50’sini İstanbul’a
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınız kazandırmış olacağını kaydetti.
Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarına şu şekilde devam etti:
“Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı
özellikle Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’ne alternatif bir ulaşım
güzergahı oluşturması açısından ayrı bir önem arz etmektedir. Bildiğiniz üzere
bu hastanemizin yollarını yapması gerekenler yapmadığı için bakanlık olarak biz
yaptık. Vatandaşlarımız mağdur olmasın diye bir ay gibi kısa bir sürede
karayolu bağlantısını sağlayıp hizmete sunduk.”
“Maalesef, 22 Mayıs 2020’de burayı devraldığımızda 6.2
kilometre uzunluğundaki hattın sadece yüzde 5’lik kısmı tamamlanmıştı. Derhal
hız verdiğimiz çalışmalar sayesinde büyük bir mesafeyi çok kısa sürede kat
ettik. Geçtiğimiz Ekim ayında ikinci TBM
Makinasını da çalışmalara katarak fiziki gerçekleşme oranını bugün itibariyle
yüzde 36’ya çıkardık. 3 bin 298 Metre uzunluğundaki TBM Tünel imalatlarının 2
bin 626 metresini yani yüzde 80’ini tamamladık. 5 bin 430 metre NATM Tünel
imalatlarının da 3 bin 41 metresini yani yüzde 56’sını tamamladık. Proje
kapsamında 43 bin 729 metrekare kapalı alan imalatı ve 9 bin 923 metre ray
imalatı yapacağız. Şu anda projemiz kapsamında yaklaşık iki bin 500 kişi
istihdam edilmektedir.”
-
“Başakşehir - Çam ve Sakura Şehir Hastanesi - Kayaşehir Metro Hattı Projesini
bu yılın sonunda halkın hizmetine sunmayı planlıyoruz”
Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi -Kayaşehir Metro
Hattı Projesini bu yılın sonunda halkın hizmetine sunmayı planladıklarını
belirten Bakan Karaismailoğlu, şu şekilde devam etti:
“Devraldığımız günden itibaren yüzde 5’lik kısmının dışında
yüzde 95’lik kısmını 18 ayda bitirmeyi hedefledik. Başakşehir – Çam ve Sakura
Şehir Hastanesi -Kayaşehir Metro Hattı, Kayaşehir İstasyonu’nda yapımı yine
bakanlığımızca devam eden Halkalı-Başakşehir Havalimanı Metro hattı ile entegre
olacak ve bölgenin havalimanına ve Marmara’ya ulaşımı metro ile sağlanmış
olacaktır. Bakırköy– Kirazlı Metro Hattı’nın projemizin de tamamlanması ile
birlikte Bakırköy sahilden Çam ve Sakura Hastanesi’ne kesintisiz ulaşım sağlanmış
olacaktır. Başakşehir - Çam ve Sakura Hastanesi ve Kayaşehir Metro Hattı da
Bakırköy sahilden Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Başakşehir’den hastaneye
ulaşımını sağladığı gibi yeni havalimanı ve Marmaray’a da kesintisiz bir ulaşım
aksı sağlamış olacaktır.”