Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Hatay Havalimanı’nın depremlere dayanıklı hale getirilmesi
amacıyla başlatılan çalışmaların 2026 yılı başında tamamlanacağını belirterek,
“Benzer depremler yaşanması halinde dahi altyapı hasar görmeyecek şekilde
yapılıyor” dedi. Hatay Havalimanı’nın mevcut pistin çalışmalarını
tamamladıklarını bildiren Uraloğlu, 29 Mart itibariyle geliş ve gidiş olarak
uçak seferlerinin başlayacağını açıkladı. Uraloğlu, Hatay’ı tüm komşularına
otoyolu ve demiryolu ile bağlayacak çalışmaları da başlattıklarını belirterek
“Dörtyol-Hassa Arası Otoyol Ve Demiryolu Tüneli projesi ihalesini geçtiğimiz
ocak ayı içerisinde gerçekleştirdik. Amanos Dağları’nın altında 20 kilometre
uzunluğunda demiryolu ve 55 kilometre bağlantısı ile 2 adet 20’şer kilometrelik
otoyol tüneli inşa edeceğiz. İskenderun-Topboğazı Otoyolu ve Antakya Bağlantı
Yol ihalesini de 11 Mart'ta gerçekleştirdik. Dün de sözleşmesini imzaladık.
Artık yapımına başlıyoruz” açıklamasında bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Hatay Havalimanı’nda yapılan çalışmalara ilişkin
incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, burada yaptığı açıklamada, Hatay
Havalimanı’nın bulunduğu alandaki faylanma ve zemin sıvılaşması sebebiyle
kalıcı yüzey deformasyonları ve 1,5 metreye varan kalıcı kaymanın görüldüğünü
açıkladı.
“Havalimanı Depremlerde Hasar
Görmeyecek”
Pist ve çevresindeki alan da bu
oturma ve kaymalardan etkilendiğini belirten Uraloğlu, ancak deprem sonrasında
öncelikle insani yardım ve tahliye uçaklarının kullanımı için gerekli
çalışmaları hızla yaparak pisti en kısa sürede hizmete açtıklarını hatırlattı.
Daha sonra benzer depremler yaşanması halinde dahi hasar görmeyecek şekilde
altyapının inşası için gerekli çalışmaları başlattıklarını kaydeden Uraloğlu,
12 Ekim 2023’de Hatay Havalimanı PAT Sahaları Onarımı ve Gelişimi işini ihale
ettik, 21 Kasım’da da yapım çalışmalarına başladık. Yeni Hatay Havalimanımızı,
zemin taşıma gücünü artırarak yüksek ve geçirimsiz bir dolgu üzerine inşa
ediyoruz. Terminal, teknik blok kule, itfaiye binası, güç santrali, lojman ve
garaj binalarını da güçlendireceğiz. 3 bin metre uzunluğu ve 60 metre genişliği
ile geniş gövdeli uçakların inebileceği şekilde pist yapıyoruz. 2 bin 720 metre
uzunluğunda yeni paralel taksi yolu, 2 adet hızlı çıkış ve 4 adet bağlantı
taksi yolu da inşa edeceğiz. Tüm bu çalışmalarımızı 2026 yılı ilk çeyreğinde
tamamlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
“Hatay Havalimanı Bağlantı
Yolu Çalışmalarımız Sürüyor”
Hatay Havalimanı çevre güvenlik
duvarı yükseltmelerini ve duvar çatlaklarının tamiratı işlemlerini
tamamladıklarını anlatan Uraloğlu, yeni pistin inşası aşamasında da 14
kilometre uzunluğundaki çevre güvenlik duvarını yeniden inşa ederek
havalimanının bulunduğu alanın da taşkınlara karşı korunacağını söyledi.
Uraloğlu, “Havalimanı pistinde derz tamiratı, çatlak onarımını bitirdik. Zemin
güçlendirme işlemlerini büyük ölçüde tamamladık. Ayrıca depremde zarar gören 5
kilometre uzunluğundaki Hatay Havalimanı Bağlantı Yolundaki çalışmalarımız da
devam ediyor.” dedi.
“Hatay’ın Ulaşım ve İletişim
Altyapısına 50 Milyar Lira Yatırım”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak 2002 yılından bu yana Hatay’ın ulaşım ve iletişim altyapısı için 50
milyar lira yatırım yaptıklarının altını çizen Uraloğlu, 2002 yılında 151
kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 503 kilometreye, 142 kilometre olan
bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 428 kilometreye
yükselttiklerini söyledi. Hatay’a alternatif ulaşım altyapısı kurma açısından
önem arz eden Dörtyol-Hassa Arası Otoyol ve Demiryolu Tüneli Projesi ihalesini
geçen ocak ayı içinde gerçekleştirdiklerini anımsatan Uraloğlu, “Bu proje; 55
kilometre demiryolu ve 25 kilometre karayolundan oluşan bir projedir. Proje
kapsamında Amanos Dağları’nın altında 1 tane 20 kilometre uzunluğunda demiryolu
tüneliyle 55 kilometre tek hat demiryolu ve 25 kilometrelik güzergahta 2 adet
20’şer kilometrelik otoyol tüneli inşa edeceğiz. Projemiz iki etaptan oluşuyor
ve tünel yapımını kapsayan ilk etabı Hassa Kavşağı’nda sona erecek.
Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan ayrılarak Dörtyol kavşağından Amanos Dağları
altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı arası var olan karayolu ile
birleşecek” diye konuştu.
Amanos Dağları Tünelle
Geçiliyor
Yapılacak tüneller ile
İskenderun-Gaziantep, İskenderun Kahramanmaraş arasında ulaşımın kısalacağını
ve bu bölgede var olan ticaret hacmine de ulaşım kolaylığı sağlanacağını
belirten Uraloğlu, “Bu proje ile halen Amanos Dağları’nın kuzey ve güney
ucundan sağlanan Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin ve Kahramanmaraş bağlantılı Doğu
Anadolu Bölgesi’nin ulaşımı Payas-Hassa arası olan ve Amanos Dağları’nın orta
bölümünden geçilerek karayolu ile ulaşım yolu mesafesinde önemli ölçüde
kısalmalar sağlanacaktır” dedi.
“Hatay’ın Çevre İllere
Ulaşımını Konforlu ve Hızlı Hale Getiriyoruz”
Bakanlık olarak Hatay’a yapılan
yatırımların karayolu ile sınırlı kalmadığının altını çizen Uraloğlu, aynı
şekilde, Payas-Hassa-Yolbaşı arasına yapılacak olan demir yolu hattı ile de Hatay
ve İskenderun, Gaziantep ve Hassa Lojistik Alanı ile daha kısa yoldan bağlanmış
olacağını söyledi. Projenin, Payas-Hassa hattının da ayrı bir öneme sahip
olduğunu belirten Uraloğlu, “Halihazırda, Kahramanmaraş ve Gaziantep’ten gelen
yüklerin ve yolcuların, Nurdağı’ndan sonra, otoyol yerine Nurdağı-Hassa-Payas
yolunu takip etmeleri halinde, ulaşım mesafesi önemli ölçüde kısalacaktır.
Mevcut durumda 235 kilometre olan Kilis-Osmaniye-İskenderun güzergâhı 38
kilometre, 77 kilometre olan Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol güzergahı 15
kilometre, 121 kilometre olan Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol Payas güzergahı 20,5
kilometre, 79 kilometre olan Dörtyol-Kırıkhan-Hassa güzergâhı 53 kilometre, 84
kilometre olan Payas-Fevzipaşa arasındaki demir yolu güzergahı ise 30 kilometre
kısalarak güvenli, konforlu ve kesintisiz ulaşım sağlanacak” şeklinde konuştu.
“İskenderun-Topboğazı Otoyolu
ve Bağlantı Yollarının Yapımına Başlıyoruz”
Bakan Uraloğlu, İskenderun ile
Antakya arasındaki mevcut karayolunda yardım ve enkaz çalışmalarından dolayı
trafik yoğunluğu arttığını, Antakya şehir merkezinin yeniden imar
çalışmalarıyla bu yoğunluğun katlanacağını belirterek, “Bu güzergahta trafik
yoğunluğunu rahatlatmak adına 11 Mart’ta ihalesini gerçekleştirdiğimiz
İskenderun-Topboğazı Otoyolu ve Antakya Bağlantı Yolu sözleşmesinin imzaladık,
yapımına da başlıyoruz” dedi. Bakan Uraloğlu, proje kapsamında
İskenderun-Topboğazı Otoyolu kesiminde toplam 19,2 kilometre uzunluğunda otoyol
yapılacağını belirterek, “Otoyolumuzun Belen kesiminde 725 metrelik, Amanos
Dağları kesiminde ise 7 bin 950 metrelik toplam uzunluğu 8 bin 675 metre olan 2
adet çift tüp tünel inşa edeceğiz. Topboğazı-Antakya Devlet Yolu kesiminde, 4
şeritli 24,5 kilometre uzunluğundaki devlet yolumuz, 6 şeritli bitümlü sıcak
karışım kaplamalı devlet yoluna dönüştürülecek. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun”
dedi. Uraloğlu, Hatay deprem konutları ve yeni yerleşim yerlerinin de ulaşımını
sağlayacak 76 kilometrelik bağlantı yollunun da yapımına devam ettiklerini
söyledi.
İskenderun OSB Demiryoluna Bağlanıyor
İskenderun OSB İltisak Hattı
Projesinin etüt proje çalışmalarını tamamlayarak bölgede faaliyet gösteren çok
sayıda ağır sanayi tesisinin ulusal demiryolu ağına erişimini sağlayacaklarını
vurgulayan Uraloğlu, depremden sonra görülen kıyı yapılarında oturma,
rıhtımlarda çökme ve zeminde yüzeysel sıvılaşmaların yenileme çalışmalarının
başladığını belirterek, “İskenderun Sahil Şeridi Kıyı Koruma Yapısı ve Balıkçı
Barınağının onarım işlerine başladık” diye konuştu. Uraloğlu, Dörtyol, Madenli,
Işıklı Konacık ve Samandağ Çevlik Balıkçı Barınakları Onarım işlerinin de 2024
yılı yatırım programına alındığının müjdesini verdi.
“Hatay’ı Kültürel Dokusuna
Uygun Şekilde İnşa Edeceğiz”
Bakanlık olarak Hatay’ın ulaşım
ve altyapı yatırımlarında üzerlerine düşen her görev ve sorumluluğu yerine
getirdiklerini belirten Uraloğlu, “Gördüğünüz üzere Hatay için; havayolu,
karayolu, demiryolu ve denizyolu olmak üzere dört bir koldan çalışıyoruz.
Hatay’ı meydanları ve ana caddeleriyle, tarihi ve kültürel dokusuna uygun
şekilde yeniden inşa edeceğiz.” dedi. Hatay ile ilgili birçok projenin de
takipçisi olduklarını belirten Uraloğlu, İskenderun ile Toprakkale arasında
mevcut yolu bitümlü sıcak kaplamalı yol haline getirdiklerini bildirdi. Gelecek
süreçte yolun geri kalan kesimin de ihalesini yapacaklarını anlatan Uraloğlu,
“Samandağ Çevre Yolu kısmında da ihaleyi yeniden yaptık ve çalışmalara
başladık. Hızlı bir şekilde tamamlayacağız. Ayrıca GSM Operatörlerinin
çalışmaları noktasında da ciddi aşamalar kat ettik. Yakında internet
sıkıntısını gideceğiz. İskenderun-Erzin arasındaki sahil koruma yapılarıyla
ilgili Büyükşehir Belediyesi ile konuşacağız” dedi.
Hatay Havalimanı’na Uçak
Seferleri Başlıyor
Hatay Havalimanı pistinin
depremden sonra yenilenme çalışmalarının başladığını ve ilk etapta uçakların
boş iniş ve dolu kalkışa izin verilecek şekilde yapıldığını bildiren Uraloğlu,
“Ancak yenileme çalışmalarımız sonucunda artık pisti daha kaliteli hale
getirdik. Artık dolu iniş ve dolu kalkış
yapacak hale getirdik. 29 Mart’tan itibaren de hem geliş hem de dönüş olarak
artık biletli yolcu taşımasını başlatıyoruz. Türk Havayolları bilet satışlarını
başlattı” açıklamasında bulundu.