Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale Delice ve Antalya-Alanya
Otoyolları Yapım Protokolü İmza Töreni’nde konuştu. Bakan Uraloğlu,
“Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolumuzu 120 kilometre uzunluğunda projelendirdik.
Projemiz Kızılcaköy mevkiinden başlıyor Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu’na
bağlanarak sonlanıyor. 122 kilometrelik Antalya-Alanya Otoyolu’nun ise Serik
Kavşağı’ndan başlayıp Konaklı’nın kuzeyinde Batı Kavşağı’nda sonlanacak.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ile yıllık toplam 3,3 milyar lira,
Antalya-Alanya Otoyolu ile de 6,6 milyar lira tasarruf edilecek.” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve
Antalya-Alanya otoyolları sözleşme töreninde konuştu. Törende konuşan Bakan
Uraloğlu, bu projelerin Türkiye’nin geleceğine ve yarınlarına yön verecek iki
önemli ulaşım projesi olduğunun altını çizdi. Uraloğlu, “Ülkemizin yenilik
yolunda attığı iki yeni dev adım için bir aradayız. Sayın Cumhurbaşkanımızın
yol medeniyettir şiarıyla başlattığı ulaştırma hamleleriyle ülkemize çağ
atlatan önemli altyapı projelerini hayata geçirmeye devam ediyoruz. Çünkü, 225
ülke ve bölgeye ihracat yapan Türkiye, yerinde saymakla yetinecek bir ülke
değildir. Mevlânâ Hazretlerinin de dediği gibi ‘İnsanın kanadı, gayretidir’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bizler de üzerimize düşen sorumluluğun
bilinciyle, çalışmalarımızı bu ilke doğrultusunda gayretle sürdürüyoruz.” dedi.
Türkiye Çok Modlu
Taşımacılık Altyapısı Sunan Uluslararası Bir Lojistik Merkezine Dönüştü
Türkiye’yi;
havayollarından-denizyollarına, karayolundan-demiryollarına çok modlu
taşımacılık altyapısı sunan uluslararası bir lojistik merkezine
dönüştürdüklerini vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bu ulaşım modları arasında
karayolu taşımacılığı; Yük ve yolcu taşımacılığında aktarmasız ulaşım imkânı
vermesi, güzergâh seçiminde esneklik sağlaması, parça yüklerin daha kolay ve
belli mesafelere kadar daha hızlı taşınabilmesi gibi ana faydalarıyla ulaşımın
vazgeçilmez modu olarak karşımıza çıkıyor. Karayolu taşımacılığı gelişmiş
ülkelerin hem uluslararası hem de ülke içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit
bir rol oynuyor. Lojistik sistemin kılcal damarı olarak hayati bir fonksiyon
üstleniyor.” diye konuştu.
Bölünmüş Yollarla
Bağlanan Şehir Sayısı 6’dan 77’ye Yükseldi
Son
22 yıl içerisinde karayollarına büyük yatırımlar gerçekleştirdiklerini
vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’yi doğu-batı, kuzey-güney demeden yüksek
standartlı yol ağıyla donattıklarını söyledi. 2002 yılında 6 bin 101
kilometreden devraldıkları bölünmüş yol uzunluğunu, 29 bin 520 kilometreye
ulaştırdıklarını belirten Uraloğlu, “Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6
iken, 77’ye yükselttik. Bu sayede bundan 22 yıl önce toplam yollardaki araç sayımız
yaklaşık 8,5 milyon iken ortalama seyahat hızımız saatte 40 kilometre idi.
Bugün trafikteki araç sayımız 30 milyonu geçmesine rağmen ortalama seyahat
hızımız yaklaşık 90 kilometreye çıkmış durumda.” açıklamasında bulundu.
“Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu’nu 120 Kilometre Uzunluğunda Projelendirdik”
Sözleşmeleri
imzalanan Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya Otoyolları gibi yeni
projelerle de karayolu ulaşım ağının gücüne güç katmaya ve vatandaşları hızlı,
güvenli ve konforlu ulaşımla buluşturmaya devam ettiklerinin altını çizen Bakan
Uraloğlu, “Bu yeni inşa edeceğimiz otoyollarımızdan; Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolumuzun 101 kilometresini ana gövde, 19 kilometresini ise bağlantı yolu
olmak üzere toplam 120 kilometre uzunluğunda projelendirdik. Proje kapsamında;
Ankara Çevre Yolu, İmar Yolu, Elmadağ, Kırıkkale Batı, Kırıkkale Güney,
Kırıkkale Doğu ve Yozgat Ayrım Kavşağı olmak üzere 7 adet kavşak, toplam
uzunlukları 3 bin 656 metre olan 4 adet tünel, 3 bin 652 metrelik 8 adet
viyadük ve 3 adet otoyol hizmet tesisi de inşa edeceğiz. Proje güzergahı mevcut
Ankara Çevre Yolu’nda yer alan Karapürçek Kavşağı ve Samsun Yolu Kavşağı
arasındaki Kızılcaköy mevkiinden başlıyor; Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan,
Elmadağ ve Yahşihan yerleşim birimlerinin açıklarından devam ederek
Kızılırmak’ı geçiyor. Kırıkkale’nin güneyinden ilerleyerek Çerikli ilçesinin
kuzeyinden Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu’na bağlanarak sonlanıyor.” dedi.
Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu Karayolu Koridorları Arasında Önemli Bir Köprü Görevi Görecek
Ankara-Kırıkkale-Delice
Otoyolu’nun; Marmara’dan Doğu Anadolu’ya, Ege’den Karadeniz’e, Akdeniz’den
Karadeniz’e erişim sağlayan karayolu koridorları arasında önemli bir görevi
göreceğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, “Bu proje ile yük ve yolcu taşımacılığını
daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna
ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktaracağız. Ankara-Kırıkkale
arasında bulunan mevcut devlet yolu yoğunluğunu da azaltmış olacağız.
Biliyorsunuz Kırıkkale; Yozgat-Sivas üzerinden Doğu’ya, Çorum üzerinden Orta
Karadeniz’e, Kayseri üzerinden Doğu Akdeniz ve Güneydoğu’ya uzanan yolların
kavşak noktasında yer alması bakımından, bu proje 43 il için batıya açılan
kapıdır. Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla; zamandan 2,8 milyar lira,
akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 3,3 milyar lira tasarruf
edeceğiz. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 41 bin ton
azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Yine altını çizmek istediğim
son bir hususta otoyol projemizin, önümüzdeki yıllarda hayata geçirilmesi
planlanan Ankara’yı kuzeyde Samsun’a, doğuda ise İran sınırına kadar
ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturmasıdır. Projemiz bu
yönüyle de oldukça önem taşımaktadır.” şeklinde konuştu.
Antalya-Alanya
Otoyolu’nu 122 Kilometre Uzunluğunda Projelendirdik
Yapım
sözleşmesi imzalanan Antalya-Alanya Otoyolu’nun da 84 kilometresinin ana gövde
ve 38 kilometresinin de bağlantı yolu olmak üzere toplam 122 kilometre
uzunluğunda projelendirdiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, proje kapsamında
Serik Kavşağı, Taşağıl Kavşağı, Manavgat Kavşağı, Manavgat Doğu Kavşağı,
Alarahan Kavşağı, Konaklı Kavşağı ve Alanya Batı Kavşağı olmak üzere 7 adet
kavşak yapılacağını söyledi. Uraloğlu, “Toplam 11 bin 300 metre uzunluğunda 8
tünel, 7 bin 30 metrelik 19 adet viyadük ve 4 adet otoyol hizmet tesisini de
inşa edeceğiz.” dedi. Uraloğlu, proje güzergahının Serik Kavşağı’ndan başlayıp,
doğuya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri sınırları içerisinde Toros
Dağları’nın eteklerindeki koridoru takip ederek Konaklı’nın kuzeyinde Batı
Kavşağı’nda sonlanacağını duyurdu.
Turizm, Tarım ve Ticaret
Sektörlerine Hizmet Edecek
Bakan
Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak
artan yolculuk taleplerini, hızlı, konforlu ve güvenli olarak karşılayacağını
ve bölgedeki ticaret ve tarım sektörüne de hizmet edeceğini söyledi. Uraloğlu,
“Antalya-Alanya Otoyolu Projesi, bölge turizmi için önemli bir dönüm noktası
olacak. Artık neredeyse bütün yıla yayılan trafik yoğunluğu, otoyol sayesinde
önemli ölçüde azalacağı için bu durum, turistlere ve vatandaşlarımıza daha
rahat ve stressiz bir seyahat sağlayacak. Daha kısa sürede daha fazla noktaya
ulaşabilme imkânı, turistlerin bölgede daha fazla zaman geçirmelerine ve farklı
destinasyonları keşfetmelerine imkân tanıyacak. Turizm çeşitliliğini artırarak
bölgenin ekonomisine katkı sağlayacak. Bölgeye yapılan yatırımların artmasına
ve yeni turizm tesislerinin açılmasına da öncülük ederek yeni istihdam
imkanlarını da arttıracaktır. Ayrıca, Antalya-Alanya Otoyolu’nun
tamamlanmasıyla zamandan 6 milyar lira, akaryakıttan 600 milyon lira olmak
üzere yıllık toplam 6,6 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren
araçların karbon emisyonunu da 47 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı
sağlayacağız. Her iki otoyolumuzun da şimdiden hayırlı uğurlu olmasını temenni
ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Ankara-Kırıkkale-Delice
ve Antalya-Alanya Otoyolları Kamu-Özel İş Birliği Modeliyle İnşa Edilecek
Söz
konusu otoyolların kamu-özel iş birliği modeliyle inşa edileceğini belirten
Bakan Uraloğlu, kamu-özel iş birliğinin bir yapım modeli olduğu kadar aynı
zamanda bir finansman modeli olduğunu da söyledi. Yüksek maddi kaynak ihtiyacı
duyulan projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör
imkânları ve finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini
sağladıklarının altını çizen Uraloğlu, “Bunlar uluslararası rekabete açık
ihalelerdir, mutlaka uluslararası kredi şartı vardır, ülkeye bu vesileyle döviz
girişi de sağlamış oluyoruz. Mesela 1915 Çanakkale Köprüsü’nde Koreliler,
İzmir-İstanbul Otoyolu’nda ise İtalyanlar vardı. Bu model ile uluslararası
kredi kuruluşları ve bankalardan dış kredi kaynağı temin ederek Devlet olarak
projenin yapım sürecinde hiçbir ödeme yapmıyoruz. Uluslararası finans
kuruluşlarının biz bu projeyi finanse edeceğiz diyerek kredi sağlamaları da,
sektörün içindeki kişiler çok iyi bilir; bir ülkenin istikrarına ve ekonomisine
olan güvenin en büyük göstergelerinden biridir. Bizler de ülkemize duyulan bu
güveni boşa çıkarmayarak ülkemiz ekonomisinin Türkiye Yüzyılı hedeflerini
yakalamasında gerekli olan ulaşım altyapısını tesis etmek için yılmadan,
özveriyle ve ciddiyetle çalışmaya devam edeceğiz.” açıklamasında bulundu.
IRF Yarın İstanbul’da
Toplanıyor
Yarın
İstanbul’da gerçekleştirecek ve 3 gün sürecek olan Uluslararası Yol
Federasyonu’nun (IRF) Dünya Kongresi'nde dünyanın dört bir yanından gelen
sektörün önde gelen isimlerini, akademisyenlerini ve kamu-özel sektör
paydaşlarını bir araya getirerek yol ve mobilite sektöründeki önemli konuları
ele alacaklarını bildiren Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Farklı
disiplinlerden gelen uzmanlarla bir araya gelerek, sektörümüzün karşı karşıya
olduğu sorunlara çözüm arayacak ve geleceğin ulaşım sistemlerini
şekillendirecek vizyonlarımızı paylaşacağız. Canı gönülden inanıyorum ki hem
söz konusu otoyollarımız gibi hayata geçirdiğimiz yeni projelerimizle hem de
IRF Dünya Kongresi gibi uluslararası etkinliklerle; ülkemizin gelişimi ve
Türkiye Yüzyılı için koyduğumuz hedeflere ulaşma noktasında her türlü
kararlılığı ve gayreti göstermeye devam edeceğiz. Bu düşüncelerle
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ve Antalya-Alanya Otoyolu projelerimizin
yapımlarını gerçekleştirecek firmalarımıza ve projelerin bu aşamaya gelmesinde
emeği geçen Karayolları Genel Müdürlüğündeki çalışma arkadaşlarıma teşekkür
ediyorum. Hedefimiz projeyi bir an önce bitirerek hizmete sunmak.”