Türkiye Müteahhitler Birliği 33. Olağan
Kurul Toplantısı’nda konuşan Bakan Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul Projesi,
dünya şaheseri şehrimizi ve eşsiz boğazımızı tüm risklerden kurtaracak” dedi.
Karaismailoğlu,
“Kanal İstanbul dünya deniz ticaretinde önemli bir işlev üstlenerek Türkiye’nin
lojistik gücünü ve altyapısını tamamlayacak uluslararası bir su yolu olarak
görev yapacak. Artık Kanal İstanbul’un
yapım çalışmalarının başlamasına çok kısa bir zaman kaldı” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye
Müteahhitler Birliği 33. Olağan Kurul Toplantısı’na katıldı. Türkiye’nin, müteahhitlik
hizmetlerinde dünya liginde Çin'in ardından ikinci sırada yer aldığını belirten
Karaismailoğlu, Türkiye’nin geleceğin en büyük ekonomilerinden biri olacağını
söyledi.
-“Türkiye, dünya liginde Çin'in ardından
ikinci sırada”
Türkiye’nin
müteahhitlik hizmetlerinde dünyada bir marka haline geldiğini belirten Bakan
Karaismailoğlu, Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi’ listesinde, 44
firma ile yer alan Türkiye’nin dünya liginde Çin'in ardından ikinci sırada yer
aldığını belirterek bunun gurur verici olduğunu kaydetti.
Karaismailoğlu,
“Ülkemiz bugün dünyanın parmakla gösterdiği bir inşaat sektörüne ve dev
eserlere sahip. Diğer yandan, Türkiye ekonomisine asla inkâr edilemeyecek,
büyük bir katma değer sunuyorsunuz. Öyle ki, dünya ekonomisi art arda
darboğazlardan geçerken; çalışma azminizle, yarattığınız ekonomik değerle,
istihdamla, size bağlı 200’den fazla sektörü ateşleyerek üretkenlik açısından
adeta bir rol model oluyorsunuz” diye konuştu.
- “Türkiye geleceğin en büyük
ekonomilerinden biri olacak”
Gençlere,
Türkiye’nin geleceğin en büyük ekonomilerinden biri olacağı mesajını veren
Bakan Karaismailoğlu, kalıcı eserlerle ekonomik büyümenin temellerini
sağlamlaştırdıklarını ve gençlerinin geleceğe güvenle bakmalarını
sağladıklarını belirtti.
Karaismailoğlu,
şöyle konuştu:
“Küresel
ve ulusal ekonomideki kırılganlıklara rağmen dünyada, Türkiye'den listeye giren
44 firmanın 39'unu ve listedeki ilk 10 Türk müteahhitlik firmasını üyeleriniz
arasından çıkardınız. 1972 yılından bu yana 128 ülkede toplam bedeli 421 milyar
ABD dolarına ulaşan 10 bin 500'e yakın proje hayata geçirdiniz. Göstermiş
olduğunuz bu muazzam başarılardan dolayı canı gönülden teşekkür ediyor,
başarılarınızın devamını temenni ediyorum.”
- “Avrupa’yı Kafkaslara, Ortadoğu’ya ve Orta
Asya’ya bağlayan köprü konumunda bir ülkeyiz”
Süveyş
Kanalı’nda meydana gelen gemi kazası sonrası kanal faaliyetlerinin aksamasıyla
dünya ticaretinde çok ciddi bir kriz yaşandığını anımsatan Bakan
Karaismailoğlu, ancak yaşanan bu küresel krizin ülkemiz için bir fırsat
oluşturduğunu ifade etti.
Karaismailoğlu,
“Süveyş Kanalı üzerinden gerçekleştirilen Uzakdoğu-Avrupa taşımacılığına
doğu-batı ekseninde alternatif olabilecek en uygun rotanın, ülkemizden başlayan
ve Çin’e ulaşan Hazar Geçişli ‘Orta Koridor’ olduğunu tüm dünya tekrar
konuşmaya başladı. Çin’den Avrupa’ya bir konteyner, Türkiye üzerinden 7 bin km
yol alarak 10-15 gün içerisinde, Rusya Kuzey Ticaret yolu üzerinden 10 bin
kilometre mesafe kat ederek 15-20 günde, Süveyş üzerinden 20 bin kilometre
seyrederek 45-60 günde Avrupa’ya ulaşmaktadır. Bir başka örnek de pandemi
nedeniyle durma noktasına gelen dünya ticaretinde Bakü Tiflis Kars demiryolu
hattı sayesinde alternatif bir rota oluşturmamız olmuştur. Bu sayede Türkiye üzerinden demiryolu taşımacılığı
Avrupa-Asya arasında kesintisiz olarak devam etmiştir. Avrupa’yı Kafkaslara, Ortadoğu’ya ve Orta
Asya’ya bağlayan köprü konumunda bir ülkeyiz” ifadelerine yer verdi.
- “Kanal İstanbul, dünya deniz ticaretinde
önemli bir işlev üstlenerek”
İstanbul
Boğazı’nda geçmiş yıllarda meydana gelen Independenta ve Nassia kazalarını
anımsatan Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi ile ilgili de önemli
açıklamalarda bulundu.
Karaismailoğlu,
şöyle konuştu:
“Kanal
İstanbul Projesi, dünya şaheseri şehrimizi ve eşsiz boğazımızı tüm bu
risklerden kurtaracak. İstanbul
Boğazı’nın gemi trafik yükü azalırken, tehlikeli madde taşıyan gemilerden
dolayı oluşabilecek riskler en aza inecek. Kanal girişinden itibaren deniz
akıntısını ve dalga boyunu ölçerek gemiyi kumanda eden otonom kılavuz kaptan
sayesinde gemilerin yüzde 100 güvenli geçişi sağlanacak. Kanal İstanbul dünya deniz ticaretinde önemli
bir işlev üstlenerek Türkiye’nin lojistik gücünü ve altyapısını tamamlayacak
uluslararası bir su yolu olarak görev yapacak.
Artık Kanal İstanbul’un yapım çalışmalarının başlamasına çok kısa bir
zaman kaldı.”