Logo

“KANAL İSTANBUL PROJESİ’NİN BAŞLAMASINA ÇOK KISA BİR ZAMAN KALDI”


Türkiye Müteahhitler Birliği 33. Olağan Kurul Toplantısı’nda konuşan Bakan Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul Projesi, dünya şaheseri şehrimizi ve eşsiz boğazımızı tüm risklerden kurtaracak” dedi.


 

Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul dünya deniz ticaretinde önemli bir işlev üstlenerek Türkiye’nin lojistik gücünü ve altyapısını tamamlayacak uluslararası bir su yolu olarak görev yapacak.  Artık Kanal İstanbul’un yapım çalışmalarının başlamasına çok kısa bir zaman kaldı” dedi.

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye Müteahhitler Birliği 33. Olağan Kurul Toplantısı’na katıldı. Türkiye’nin, müteahhitlik hizmetlerinde dünya liginde Çin'in ardından ikinci sırada yer aldığını belirten Karaismailoğlu, Türkiye’nin geleceğin en büyük ekonomilerinden biri olacağını söyledi.

 

 

-“Türkiye, dünya liginde Çin'in ardından ikinci sırada”

 

Türkiye’nin müteahhitlik hizmetlerinde dünyada bir marka haline geldiğini belirten Bakan Karaismailoğlu, Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi’ listesinde, 44 firma ile yer alan Türkiye’nin dünya liginde Çin'in ardından ikinci sırada yer aldığını belirterek bunun gurur verici olduğunu kaydetti.

Karaismailoğlu, “Ülkemiz bugün dünyanın parmakla gösterdiği bir inşaat sektörüne ve dev eserlere sahip. Diğer yandan, Türkiye ekonomisine asla inkâr edilemeyecek, büyük bir katma değer sunuyorsunuz. Öyle ki, dünya ekonomisi art arda darboğazlardan geçerken; çalışma azminizle, yarattığınız ekonomik değerle, istihdamla, size bağlı 200’den fazla sektörü ateşleyerek üretkenlik açısından adeta bir rol model oluyorsunuz” diye konuştu.

 

- “Türkiye geleceğin en büyük ekonomilerinden biri olacak”

 

Gençlere, Türkiye’nin geleceğin en büyük ekonomilerinden biri olacağı mesajını veren Bakan Karaismailoğlu, kalıcı eserlerle ekonomik büyümenin temellerini sağlamlaştırdıklarını ve gençlerinin geleceğe güvenle bakmalarını sağladıklarını belirtti.

Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Küresel ve ulusal ekonomideki kırılganlıklara rağmen dünyada, Türkiye'den listeye giren 44 firmanın 39'unu ve listedeki ilk 10 Türk müteahhitlik firmasını üyeleriniz arasından çıkardınız. 1972 yılından bu yana 128 ülkede toplam bedeli 421 milyar ABD dolarına ulaşan 10 bin 500'e yakın proje hayata geçirdiniz. Göstermiş olduğunuz bu muazzam başarılardan dolayı canı gönülden teşekkür ediyor, başarılarınızın devamını temenni ediyorum.”

 

 

- “Avrupa’yı Kafkaslara, Ortadoğu’ya ve Orta Asya’ya bağlayan köprü konumunda bir ülkeyiz”

 

Süveyş Kanalı’nda meydana gelen gemi kazası sonrası kanal faaliyetlerinin aksamasıyla dünya ticaretinde çok ciddi bir kriz yaşandığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, ancak yaşanan bu küresel krizin ülkemiz için bir fırsat oluşturduğunu ifade etti.

Karaismailoğlu, “Süveyş Kanalı üzerinden gerçekleştirilen Uzakdoğu-Avrupa taşımacılığına doğu-batı ekseninde alternatif olabilecek en uygun rotanın, ülkemizden başlayan ve Çin’e ulaşan Hazar Geçişli ‘Orta Koridor’ olduğunu tüm dünya tekrar konuşmaya başladı. Çin’den Avrupa’ya bir konteyner, Türkiye üzerinden 7 bin km yol alarak 10-15 gün içerisinde, Rusya Kuzey Ticaret yolu üzerinden 10 bin kilometre mesafe kat ederek 15-20 günde, Süveyş üzerinden 20 bin kilometre seyrederek 45-60 günde Avrupa’ya ulaşmaktadır. Bir başka örnek de pandemi nedeniyle durma noktasına gelen dünya ticaretinde Bakü Tiflis Kars demiryolu hattı sayesinde alternatif bir rota oluşturmamız olmuştur.  Bu sayede Türkiye üzerinden demiryolu taşımacılığı Avrupa-Asya arasında kesintisiz olarak devam etmiştir.  Avrupa’yı Kafkaslara, Ortadoğu’ya ve Orta Asya’ya bağlayan köprü konumunda bir ülkeyiz” ifadelerine yer verdi.

 

- “Kanal İstanbul, dünya deniz ticaretinde önemli bir işlev üstlenerek”

 

İstanbul Boğazı’nda geçmiş yıllarda meydana gelen Independenta ve Nassia kazalarını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi ile ilgili de önemli açıklamalarda bulundu.

Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Kanal İstanbul Projesi, dünya şaheseri şehrimizi ve eşsiz boğazımızı tüm bu risklerden kurtaracak.  İstanbul Boğazı’nın gemi trafik yükü azalırken, tehlikeli madde taşıyan gemilerden dolayı oluşabilecek riskler en aza inecek. Kanal girişinden itibaren deniz akıntısını ve dalga boyunu ölçerek gemiyi kumanda eden otonom kılavuz kaptan sayesinde gemilerin yüzde 100 güvenli geçişi sağlanacak.  Kanal İstanbul dünya deniz ticaretinde önemli bir işlev üstlenerek Türkiye’nin lojistik gücünü ve altyapısını tamamlayacak uluslararası bir su yolu olarak görev yapacak.  Artık Kanal İstanbul’un yapım çalışmalarının başlamasına çok kısa bir zaman kaldı.”

Fotoğraflar