Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Tamamlandığında Ankara-Sivas Hızlı Tren
Hattı ile entegre olacak Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı “Düver” şantiyesinde
incelemelerde bulunmasının ardından yaptığı açıklamada: Projeyi 2028 yılında
bitirmeyi hedeflediklerini belirterek, “Yerköy-Kayseri hızlı tren hattımızın
uzunluğu 142 kilometre. Yerköy-Şefaatli- Kayseri arasına saatte 250 kilometre
hız yapılabilen yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir tren hattı inşa
ediyoruz. Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede olmak üzere 3 istasyon
tasarladık.” diye konuştu. Proje ile Kayseri’nin doğrudan hızlı tren konforuyla
tanışacağını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton
yük taşıma imkanına kavuşacağız. Mevcut konvansiyonel demiryolu bağlantısıyla;
7 saat süren Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek, 5,5 saatte
İstanbul’a hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkânı sağlanacak.” ifadelerini
kullandı. Projenin tamamlandığında ülke ekonomisine yılda yaklaşık 242 milyon
Avro kazanç sağlayacağını belirtti.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kayseri programı kapsamında
tamamlandığında Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak Yerköy-Kayseri
Hızlı Tren Hattı Düver Şantiyesi’nde devam eden çalışmaları yerinde inceleyerek
projede gelinen son durumu değerlendirdi. Bakan Uraloğlu burada yaptığı
açıklamada, proje kapsamında; Yerköy “Cakcak” ve Kayseri “Düver” bölgelerindeki
şantiyelerini kurduklarını belirterek, “Yenifakılı bölgesindeki şantiyemizin
kurulumuna devam ediyoruz. Yerköy bölgesinde, toprak işleri, sanat yapıları ve
tünel portallerinde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. GT-2 Tünelinde kazı
destekleme çalışmalarını tamamladık. Kayseri bölgesinde de; tünel Portali kazı
destekleme çalışmaları devam ediyor. Projemizi 2028 yılının ilk yarısında
bitirmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Yerköy-Kayseri
Hızlı Tren Hattının Uzunluğu 142 Kilometre
Bakan
Uraloğlu, Yerköy-Kayseri hızlı tren hattının uzunluğunun 142 kilometre olduğunu
bildirerek, Yerköy-Şefaatli- Kayseri arasına saatte 250 kilometre hız
yapılabilen yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir tren hattı inşa
ettiklerini belirterek, “Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede olmak üzere 3
istasyon tasarladık. Proje kapsamında; 20,3 kilometre uzunluğunda 21 tünel, 2
bin 572 metre uzunluğunda 18 demiryolu köprüsü, 224 menfez ve 27 üstgeçit ile
92 adet altgeçit de inşa ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
“Yılda
11 Milyon Yolcu ve 650 Bin Ton Yük Taşıma İmkanına Kavuşacağız”
Bakan
Uraloğlu, Türkiye’nin Trans-Asya orta koridorunu destekleyecek şekilde
Doğu-Batı ve Kuzey-Güney ekseninde çift hatlı demiryolu koridorunu oluşturma
hedefine uygun olarak hayata geçirdiklerinde Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile
entegre olacağını ve böylece Kayseri’nin doğrudan hızlı tren konforuyla
tanışacağını vurguladı. Uraloğlu, “Yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük
taşıma imkanına kavuşacağız. Mevcut konvansiyonel demiryolu bağlantısıyla; 7
saat süren Ankara-Kayseri arası sadece 1 saat 45 dakikaya düşecek, 5,5 saatte
İstanbul’a hızlı, güvenli ve ekonomik ulaşım imkânı sağlanacaktır. Şöyle
düşünün ailesi Kayseri’de yaşayan ve Ankara’da okuyan üniversite öğrencilerimiz
isterlerse Cuma akşamları okuldan çıktıktan sonra 1 saat 45 dakika gibi kısa ve
konforlu bir yolculukla hafta sonlarını aileleri yanında geçirebilirler ya da
hafta sonlarında farklı bir etkinlik yapıp yeni yerler keşfetmek isteyen
vatandaşlarımız Ankara’dan Kayseri’ye ya da Kayseri’den Ankara’ya gitmek
istediklerinde bu yol gözlerinde büyümeyecektir. Hiç şüphesiz bu seyahatler her
iki şehrimizin turizm ve ticaret faaliyetlerini de geliştirecektir. Yine,
örneğin İstanbul’da düğünü olan Kayserili vatandaşlarımız yolculukları sadece
5,5 saat süreceği için isterlerse düğün günü dahi yola çıkabilecekler.
Konaklama derdi düşünmeyecekler...” dedi.
Yılda
242 Milyon Avro Kazanç Sağlanacak
Projenin
tamamlanmasının ekonomiye katkısından da bahseden Uraloğlu, “İşletme bakım
maliyeti açısından 115 milyon Avro, yolcunun zaman kazancı bakımından 90 milyon
Avro, yük taşımacılığındaki zaman kazancı bakımından 5 milyon Avro ve karbon
salınımının azaltılmasından 32 milyon Avro olmak üzere yılda yaklaşık 242
milyon Avro kazanç sağlayacağız.” şeklinde konuştu.
Yerköy
Hızlı Tren İstasyonu Hizmete Açıldı
Bakan
Uraloğlu, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı Yerköy Hızlı Tren İstasyonunu
vatandaşların kullanımına bugün açıldığı müjdesini vererek resmi açılışın
ilerleyen günlerde gerçekleşeceğini bildirdi.
Uraloğlu, 2002-2024 yılları arasında demiryollarında ciddi yatırımlar,
iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdiklerini belirterek,
“2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan hat uzunluğumuzu 13 bin 919 kilometreye
yükselttik. 2 bin 252 kilometre hızlı tren hattı inşa ettik. Ülkemizi, yarım
asırlık hayalimiz olan Yüksek Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık ve
Avrupa’da 6., Dünya’da 8. hızlı tren işletmecisi yaptık. Uzun yıllar
vatandaşlarımızın tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve
konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine dönüştürdük.” dedi.
“Bugüne
Kadar Yüksek Hızlı Tren Hatlarımızda Yapılan Toplam Yolculuk Sayısı 89 Milyonu
Geçti”
Uraloğlu,
2009 yılında Eskişehir-Ankara hattı ile Türkiye’de ilk Yüksek Hızlı Tren ile
tanışan şehirlerin Ankara ve Eskişehir olduğunu anımsatarak, Ankara ile
Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği; Ankara-İstanbul,
Ankara-Konya, Konya-Eskişehir, İstanbul-Konya, Konya-Karaman ve geçen yıl
hizmete alınan Ankara-Sivas güzergâhlarında devam ettiğini belirtti. Uraloğlu,
“Bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarımızda yapılan toplam yolculuk sayısı 89
milyonu geçti. Yani nüfusumuzdan daha fazlasını taşıdık. Şu anda hızlı tren
hatlarımız 11 şehre doğrudan, 9 şehre ise bölgesel ve otobüs bağlantılarıyla
dolaylı hizmet vererek ülkemiz nüfusunun yüzde 50’sine ulaşıyor.” ifadelerini
kullandı.
Ankara-Sivas
Hattı Doğu-Batı Hızlı Demiryolu Koridorunun Önemli Bir Parçası
Ankara-Sivas
Hattı’nın sadece iki şehri birbirine bağlayan bir hat değil, aynı zamanda
Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir
parçası olduğunu belirten Uraloğlu, “Yerköy Kayseri hattının tamamlanmasıyla
Ankara-Kayseri Hızlı Tren hattı da bu hatta bağlanacak. Yine, Samsun ile
Ankara’yı bağlayacak hızlı tren hattımız da Delice üzerinden Ankara-Sivas
Hattımıza bağlanacak. Tabi, Sivas’ın devamında; Sivas-Erzincan,
Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars ve Zengezur Koridoru’na bağlanacak Kars-Iğdır-
Dilucu hızlı tren projeleriyle birlikte Dilucu ile Ankara hızlı tren bağlantısı
da sağlanmış olacak.” dedi.
“Demiryollarının
Yıllık Ortalama 19,5 Milyon Olan Yolcu Sayısını 270 Milyona Çıkarmayı
Planlıyoruz”
Uraloğlu,
2053 yılı hedefleri doğrultusunda karayollarındaki yüzde 72’lik yük
taşımacılığının payını yüzde 57’ye düşürmeyi, demiryollarının yüzde 5 olan
taşımacılık payını yüzde 22’ye çıkarmayı hedeflediklerinin altını çizerek,
“Demiryollarının yolcu taşımacılığında da yıllık ortalama 19,5 milyon olan
yolcu sayısını 270 milyona çıkarmayı planlıyoruz. Bu hedefleri yakalamak için
de demiryolu ağımızın gelişmesi amacıyla; Ankara-İzmir,
Bandırma-Bursa-Osmaneli, Halkalı-Kapıkule, Mersin-Gaziantep, Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana
ve bizleri bir araya getiren Yerköy-Kayseri hatlarında yapım çalışmalarımız
devam ediyor.” diye konuştu.
“Demiryolu
Hat Uzunluğumuzu 29 Bin Kilometreye Yükseltmeyi Hedefliyoruz”
Ankara-İstanbul
Süper Hızlı Tren Hattı projesini gündeme aldıklarını ve ön proje çalışmalarını
tamamladıklarını söyleyen Uraloğlu, bu hatta saatte 350 kilometre hıza ulaşacak
trenlerle Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 80 dakikaya indirmeyi planladıklarını
belirtti. Uraloğlu, “2053 yılı Ulaştırma ve Lojistik ana planımıza göre de
demiryolu hat uzunluğumuzu 29 bin kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz.
Iğdır’dan, Kars’tan, Ankara’ya, Kapıkule’ye kadar planlanan hızlı tren
hatlarıyla Orta Koridoru önemli bir şekilde destekleyici bir ulaşım ağını
tamamlayacağız.” şeklinde konuştu.
Yerköy-Kayseri
Hızlı Tren Hattı’nın açılışını gerçekleştirdiklerinde, Türkiye’nin bir prestij
projesini daha başarıyla tamamlamanın gurunu yaşayacaklarının altını çizen
Bakan Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:
“Ülkemiz
adına çok büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz.
Hattımız, ülkemizin medarı iftiharı olan başta Kayserimize ve tüm bölgenin
kalkınmasına adeta bir lokomotif olacak, ticaret ve turizm açısından bölgeyi
daha da ivmelendirecektir. Bu düşüncelerle işçisinden mühendisine projemizi
yürüten tüm yüklenici firmalara ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü
çalışanlarına teşekkür ediyor, kazasız belasız çalışmalar diliyorum..”