Bakan Turhan, beraberinde AK Parti Genel Başkan
Yardımcısı Hayati Yazıcı, Rize Valisi Kemal Çeber, AK Parti Rize Milletvekilleri
Osman Aşkın Bak ve Muhammed Avcı ile Rize'deki karayolları yatırımlarını
inceleyerek, yetkililerden bilgi aldı.
Salarha Tüneli şantiyesine de giderek çalışmaları yerinde inceleyen Turhan, basın
mensuplarına yaptığı açıklamada, yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda, iki geliş ve
iki gidiş çift tüple inşa edilen tünelin, vadiyi şehir merkezine bağlayacağını
söyledi.
Tünelin şehir için önemine değinen Turhan, "Rize
ilimiz Karadeniz sahilinde deniz ile dağ arasında çok dar bir alanda rahat bir
şehirleşme, yapılaşma imkanını zorlayan şehrimiz. Biz Rize şehrimize yeni bir
gelişim alanı oluşturmak için arazi şartları, tomografik ve jeolojik şartları
şehirleşme için daha uygun olan bu Andon Vadisi'ni Rize şehir merkezi ile
birleştirip, Rizemize yeni bir gelişme alanı kazandırmak amacıyla bu projeyi
hayata geçiriyoruz." ifadesini kullandı.
Turhan, projenin hayata geçmesiyle vadide yeni gelişim
alanlarının oluşacağına dikkati çekerek, şehircilik planlarına, yaşam
kalitesine ve çevre şartlarına uygun bir şehirleşme fırsatının yakalanacağını
vurguladı.
Tünelin 2020 yılı sonunda hizmete girmesini beklediklerini
aktaran Turhan, "Tünelimizin kazı çalışmaları yaklaşık yüzde 80
tamamlandı. Bundan sonraki süreçte bu tünelin mevcut ulaşım akslarıyla
entegrasyonunu, bağlantısını sağlayacak kavşakları ve bu tünelin betonlama,
elektromekanik işlemleri yapılıp hizmete açmış olacağız.” diye konuştu.
Turhan, daha sonra Güneysu ilçesindeki kara yollarıçalışmaları
ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi için yapımı sürdürülen yaşam alanında
incelemelerde bulundu. Ardından İkizdere ilçesine geçen Turhan,
burada da Rize-Erzurum yol yapım çalışmaları hakkında bilgi alarak kavşak
çalışmalarını inceledi.
Rize-Erzurum karayolunun Doğu Karadeniz'i, Doğu ve
Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan en kısa ulaşım yolu olduğunu ifade eden
Bakan Turhan, şöyle devam etti:
"Şu anda Ovit Tüneli ile Karadeniz Sahil Yolu arasında
bulunan 38 kilometrelik kısmının 32 kilometrelik kısmı bölünmüş yol olarak
hizmet veriyor. Bu güzergahta toplam 6 adet 10 kilometre uzunluğunda tünel
bulunmakta. Tünellerimizin iki tanesini hizmete açtık. Toplam 4,8 kilometre
hizmete açıldı. Kalan kesimlerde çalışma devam ediyor. Yılsonuna kadar iki
adedini hizmete açıp toplam 32 kilometrelik kesime ilave 5 kilometreyi daha
hizmete açacağız. Kalan kısmı önümüzdeki yıl bu dönemlerde tamamlanmış
olacak." .
Turhan, trafik yoğunluğunun bulunduğu İyidere-İkizdere
ile İkizdere şehir geçişindeki çalışmaların gelecek yıl hizmete
açılacağına dikkati çekerek, "Bu neyi kazandıracak? Bu proje ile Doğu
Karadeniz Bölgesi'ndeki limanların doğu Anadolu'ya, Doğu ve Güneydoğu'daki
komşularımızın sınır kapılarına daha rahat bir ulaşım sağlamış olacağız.
Bölgenin ekonomisine, kalkınmasına çok önemli katkılar sağlayacak bu projenin
devam eden diğer bir önemli yapısı da İspir ile Aşkale arasındaki Kırık
Tüneli'dir. Kırık Tüneli'nde yüzde 55'ik bir ilerleme sağlamış bulunuyoruz.
Kırık Tüneli yapıldığında Rize ilimizden Erzurum ilimiz 220 kilometreye
düşecek. Mevcut 265 kilometre olan mesafe 220 kilometreye düşmüş
olacak." değerlendirmesinde bulundu.
Turhan, hedeflerinin daha kaliteli ve konforlu bir ulaşım
hizmeti sağlamak olduğunu sözlerine ekledi.