Logo

“KUZEY MARMARA OTOYOLU PROJESİNDE YENİ BİR ULAŞIM KORİDORUNU TAMAMLADIK”

Bakan Karaismailoğlu, yarın açılışı gerçekleşecek olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde Hasdal-Habipler ile Başakşehir kavşakları arasında kalan 7. Kesiminde son hazırlıkları yerinde inceleyerek, proje hakkında basını bilgilendirdi.

 

 

 

Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu’nun bugüne kadar yaklaşık 390 kilometresini tamamlayarak halkın hizmetine sunduk. Habipler ile Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte, yaklaşık 400 kilometre uzunluğundaki otoyol yarın tamamen hizmete girecek. 7.kesimin trafiğe açılmasıyla, yüksek şehir içi trafik hacmine sahip olan mevcut 2. Çevreyoluna alternatif hızlı, emniyetli ve konforlu yeni bir ulaşım koridorunu tamamladık” dedi.

 

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yarın açılışı gerçekleşecek olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde Hasdal-Habipler ile Başakşehir kavşakları arasında kalan 7. Kesiminde son hazırlıkları yerinde inceleyerek, proje hakkında basını bilgilendirdi. Kuzey Marmara Otoyolu’nun Hasdal-Habipler-Başakşehir etabı olan 7. Kesiminde inşa faaliyetlerinin tamamladığını belirten Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrif edeceği bir törenle resmen hizmete açacaklarını kaydetti.

 

 

 

- “Kuzey Marmara Otoyolu, Marmara Otoyol Ringi’nin tamamlanması açısından çok önemlidir”

 

Karaismailoğlu, “Gelişmiş ekonomiler arasına katılmak üzere yaptığımız bu büyük maratonda, her yol, her köprü, her tünel bizi ipi göğüslemeye biraz daha yaklaştırmaktadır. Marmara Bölgesi’nin kuzey hattından geçen ve Avrupa ile Asya arasında akıcı bir lojistik koridor oluşturan Kuzey Marmara Otoyolumuz da işte böyle bir projedir. Dünyanın en önemli sanayi, ticaret ve kültür merkezlerinden olan İstanbul ve çevresinin trafik yükünü üstlenen ve ulaşıma yeni bir soluk getiren Kuzey Marmara Otoyolu, Marmara Otoyol Ringi’nin tamamlanması açısından da çok önemlidir” diye konuştu.

 

 

 

- “Yakında ilk adımlarını atacağımız Kanal İstanbul, İstanbul coğrafyasına yeni bir boyut getirecektir.”

 

Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin her noktasından kolayca erişilebilir bir şekilde; bağlantı yolları, köprüleri, viyadük ve tünelleriyle bir bütün sistem olarak tasarlandığını ve inşa edildiğini aktaran Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Bildiğiniz gibi, İstanbul’un güney kesimlerinde yaşanan büyüme şehrimizin yaşam kalitesini düşürmekle kalmamış, yer yer hayatı çileye dönüştürmüştür. Bakanlığımızın yaptığı, şehir içi ulaşım kördüğümünü çözen Metro projelerimizle, Marmaray’la Avrasya Tüneli ile İstanbul’a nefes aldırırken, bir yandan da sürdürülebilir bir yaşam kalitesi için pek çok proje planlıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu gibi İstanbul Havalimanımız da bu anlamda hayata geçirdiğimiz önemli adımlardan biridir. Yakında ilk adımlarını atacağımız Kanal İstanbul da yaratacağı ekonomik, sosyal ve çevresel cazibeyle İstanbul coğrafyasına yeni bir boyut getirecektir.”

 

 

 

- “Cebeci Tüneli, İstanbul’un en uzun tüneli özelliğine sahip olacak.”

 

 

10,2 km uzunluğundaki 7’nci kesimin kalan 9,1 km’lik Habibler Kavşağı-Hasdal Kavşağı arasındaki kesimini de bitirdiklerini ve hizmete aldıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Habibler Kavşağı- Hasdal Kavşağı kesiminde; 1 adet çift tüp tünel, 6 adet viyadük, 4 adet köprü, 1 adet üstgeçit, 8 adet altgeçit, 14 adet menfez olmak üzere toplam 34 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Bu kesimin en önemli yapısı olan ve İstanbul’un en uzun tüneli özelliğine sahip olacak 2x4 şeritli Cebeci Tüneli, aç-kapa yapıları dâhil sol tüpü 3.815 m, sağ tüpü 4 bin 5 metre olmak üzere toplam 7 bin 820 metre uzunluğundadır” diye konuştu.

 

 

 

-“7.kesimin trafiğe açılmasıyla İstanbul’da ulaşımı kolaylaştırıp; hızlı, konforlu ve emniyetli yeni bir ulaşım alternatifi oluşturduk”

 

Habipler ile Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte, yaklaşık 400 kilometre uzunluğundaki otoyolun yarın tamamen hizmete gireceğini bildiren Bakan Karaismailoğlu, “Bu kesimi hizmete açarak; Habipler Kavşağı ile Eski Edirne Asfaltı Caddesine bağlanarak kuzeyde Arnavutköy, güneyde Sultangazi ve Gaziosmanpaşa’ya, Hasdal Kavşağı ile de Alibeyköy-Hasdal mevkiinde mevcut 2. Çevreyoluna (O-2) entegrasyon sağlayacağız. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yönünden 2. Çevreyolunu kullanarak gelen araçların, İstanbul’un yoğun yerleşim alanlarından olan Başakşehir, Kayaşehir, Arnavutköy’e ve Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ile İkitelli OSB bölgesine olan ulaşımını kolaylaştıracağız. 2. Çevreyolunun en yüksek trafik hacmine sahip Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında hızlı, konforlu ve emniyetli yeni bir ulaşım alternatifi oluşturacağız. Özellikle pik saatlerde oluşan uzun araç kuyruklarının önüne geçilerek trafikte beklemeden kaynaklanan akaryakıt ve zaman kayıpları engellenecektir” şeklinde konuştu.

 

 

 

 - “Kuzey Marmara Otoyolu’na Hadımköy (Nakkaş)-Başakşehir kesimini de dahil ettik”

 

Her geçen gün büyüyen İstanbul’da, ulaşım ihtiyaçlarının arttığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, bu nedenle Kuzey Marmara Otoyolu kapsamına Hadımköy (Nakkaş)-Başakşehir kesimini de dahil ettiklerini belirterek; sözlerini şu şekilde sürdürdü:

“13 Nisan 2021 tarihinde sözleşmesi imzalanan 45 km’lik bu kesim ile birlikte otoyolun toplam uzunluğu 443,4 km’ye ulaşacaktır. Yakın bir zamanda yapım çalışmalarına başlanacak Hadımköy (Nakkaş)- Başakşehir otoyoluna 7. Kesim sayesinde doğrudan bağlantı sağlanmasıyla 2. Çevreyolu ile Başakşehir, Bahçeşehir, Kayaşehir gibi yerleşimler ve bu civardaki sanayi bölgeleri arasında yeni bir ulaşım aksı oluşturulmuş olacaktır.  Kuzey Marmara Bölgesi’nde doğu-batı istikametindeki ana ulaşım arterleri bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirlerarası ve uluslararası trafiğin birbirinden ayrılarak, ulaşımdaki hizmet kalitesinin ve güvenliğinin artırılması sağlanmıştır. Böylelikle, İstanbul’dan yoğun sanayi ve endüstri alanlarının bulunduğu Kocaeli ve Sakarya illerine ulaşım kolaylaşacak, İstanbul ile Ankara arasındaki seyahat süresi de kısalacaktır.”

“Ayrıca bu otoyolumuz sayesinde zamandan 1 milyar 650 milyon TL, akaryakıttan 830 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 2 milyar 480 milyon TL tasarruf edilecek, karbon emisyonu 350 bin 960 ton azaltılacaktır.”

Fotoğraflar