Bakan Karaismailoğlu,
yarın açılışı gerçekleşecek olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde
Hasdal-Habipler ile Başakşehir kavşakları arasında kalan 7. Kesiminde son
hazırlıkları yerinde inceleyerek, proje hakkında basını bilgilendirdi.
Karaismailoğlu, “Kuzey Marmara Otoyolu’nun bugüne kadar
yaklaşık 390 kilometresini tamamlayarak halkın hizmetine sunduk. Habipler ile
Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte, yaklaşık 400 kilometre
uzunluğundaki otoyol yarın tamamen hizmete girecek. 7.kesimin trafiğe açılmasıyla,
yüksek şehir içi trafik hacmine sahip olan mevcut 2. Çevreyoluna alternatif
hızlı, emniyetli ve konforlu yeni bir ulaşım koridorunu tamamladık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yarın
açılışı gerçekleşecek olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde Hasdal-Habipler
ile Başakşehir kavşakları arasında kalan 7. Kesiminde son hazırlıkları yerinde
inceleyerek, proje hakkında basını bilgilendirdi. Kuzey Marmara Otoyolu’nun
Hasdal-Habipler-Başakşehir etabı olan 7. Kesiminde inşa faaliyetlerinin
tamamladığını belirten Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nu, yarın
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrif edeceği bir törenle resmen hizmete
açacaklarını kaydetti.
- “Kuzey Marmara
Otoyolu, Marmara Otoyol Ringi’nin tamamlanması açısından çok önemlidir”
Karaismailoğlu, “Gelişmiş ekonomiler arasına katılmak üzere
yaptığımız bu büyük maratonda, her yol, her köprü, her tünel bizi ipi
göğüslemeye biraz daha yaklaştırmaktadır. Marmara Bölgesi’nin kuzey hattından
geçen ve Avrupa ile Asya arasında akıcı bir lojistik koridor oluşturan Kuzey
Marmara Otoyolumuz da işte böyle bir projedir. Dünyanın en önemli sanayi,
ticaret ve kültür merkezlerinden olan İstanbul ve çevresinin trafik yükünü
üstlenen ve ulaşıma yeni bir soluk getiren Kuzey Marmara Otoyolu, Marmara
Otoyol Ringi’nin tamamlanması açısından da çok önemlidir” diye konuştu.
- “Yakında ilk
adımlarını atacağımız Kanal İstanbul, İstanbul coğrafyasına yeni bir boyut
getirecektir.”
Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin
her noktasından kolayca erişilebilir bir şekilde; bağlantı yolları, köprüleri,
viyadük ve tünelleriyle bir bütün sistem olarak tasarlandığını ve inşa
edildiğini aktaran Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
“Bildiğiniz gibi, İstanbul’un güney kesimlerinde yaşanan
büyüme şehrimizin yaşam kalitesini düşürmekle kalmamış, yer yer hayatı çileye
dönüştürmüştür. Bakanlığımızın yaptığı, şehir içi ulaşım kördüğümünü çözen
Metro projelerimizle, Marmaray’la Avrasya Tüneli ile İstanbul’a nefes
aldırırken, bir yandan da sürdürülebilir bir yaşam kalitesi için pek çok proje
planlıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu gibi İstanbul Havalimanımız da bu anlamda
hayata geçirdiğimiz önemli adımlardan biridir. Yakında ilk adımlarını
atacağımız Kanal İstanbul da yaratacağı ekonomik, sosyal ve çevresel cazibeyle
İstanbul coğrafyasına yeni bir boyut getirecektir.”
- “Cebeci Tüneli,
İstanbul’un en uzun tüneli özelliğine sahip olacak.”
10,2 km uzunluğundaki 7’nci kesimin kalan 9,1 km’lik
Habibler Kavşağı-Hasdal Kavşağı arasındaki kesimini de bitirdiklerini ve
hizmete aldıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Habibler Kavşağı- Hasdal
Kavşağı kesiminde; 1 adet çift tüp tünel, 6 adet viyadük, 4 adet köprü, 1 adet
üstgeçit, 8 adet altgeçit, 14 adet menfez olmak üzere toplam 34 adet sanat
yapısı bulunmaktadır. Bu kesimin en önemli yapısı olan ve İstanbul’un en uzun
tüneli özelliğine sahip olacak 2x4 şeritli Cebeci Tüneli, aç-kapa yapıları
dâhil sol tüpü 3.815 m, sağ tüpü 4 bin 5 metre olmak üzere toplam 7 bin 820
metre uzunluğundadır” diye konuştu.
-“7.kesimin trafiğe
açılmasıyla İstanbul’da ulaşımı kolaylaştırıp; hızlı, konforlu ve emniyetli
yeni bir ulaşım alternatifi oluşturduk”
Habipler ile Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte,
yaklaşık 400 kilometre uzunluğundaki otoyolun yarın tamamen hizmete gireceğini
bildiren Bakan Karaismailoğlu, “Bu kesimi hizmete açarak; Habipler Kavşağı ile
Eski Edirne Asfaltı Caddesine bağlanarak kuzeyde Arnavutköy, güneyde Sultangazi
ve Gaziosmanpaşa’ya, Hasdal Kavşağı ile de Alibeyköy-Hasdal mevkiinde mevcut 2.
Çevreyoluna (O-2) entegrasyon sağlayacağız. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
yönünden 2. Çevreyolunu kullanarak gelen araçların, İstanbul’un yoğun yerleşim
alanlarından olan Başakşehir, Kayaşehir, Arnavutköy’e ve Başakşehir Çam ve
Sakura Şehir Hastanesi ile İkitelli OSB bölgesine olan ulaşımını
kolaylaştıracağız. 2. Çevreyolunun en yüksek trafik hacmine sahip Hasdal
Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında hızlı, konforlu ve emniyetli yeni bir
ulaşım alternatifi oluşturacağız. Özellikle pik saatlerde oluşan uzun araç
kuyruklarının önüne geçilerek trafikte beklemeden kaynaklanan akaryakıt ve
zaman kayıpları engellenecektir” şeklinde konuştu.
- “Kuzey Marmara Otoyolu’na Hadımköy
(Nakkaş)-Başakşehir kesimini de dahil ettik”
Her geçen gün büyüyen İstanbul’da, ulaşım ihtiyaçlarının
arttığına dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, bu nedenle Kuzey Marmara Otoyolu
kapsamına Hadımköy (Nakkaş)-Başakşehir kesimini de dahil ettiklerini
belirterek; sözlerini şu şekilde sürdürdü:
“13 Nisan 2021 tarihinde sözleşmesi imzalanan 45 km’lik bu
kesim ile birlikte otoyolun toplam uzunluğu 443,4 km’ye ulaşacaktır. Yakın bir
zamanda yapım çalışmalarına başlanacak Hadımköy (Nakkaş)- Başakşehir otoyoluna
7. Kesim sayesinde doğrudan bağlantı sağlanmasıyla 2. Çevreyolu ile Başakşehir,
Bahçeşehir, Kayaşehir gibi yerleşimler ve bu civardaki sanayi bölgeleri
arasında yeni bir ulaşım aksı oluşturulmuş olacaktır. Kuzey Marmara Bölgesi’nde doğu-batı
istikametindeki ana ulaşım arterleri bölgesel trafik ile bölgeden geçen
şehirlerarası ve uluslararası trafiğin birbirinden ayrılarak, ulaşımdaki hizmet
kalitesinin ve güvenliğinin artırılması sağlanmıştır. Böylelikle, İstanbul’dan
yoğun sanayi ve endüstri alanlarının bulunduğu Kocaeli ve Sakarya illerine
ulaşım kolaylaşacak, İstanbul ile Ankara arasındaki seyahat süresi de
kısalacaktır.”
“Ayrıca bu otoyolumuz sayesinde zamandan 1 milyar 650 milyon
TL, akaryakıttan 830 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 2 milyar 480 milyon TL
tasarruf edilecek, karbon emisyonu 350 bin 960 ton azaltılacaktır.”