Tabliyelerin taşınması sırasında Türk Bayrağı ile kaplanan
mega bloklar görsel şölen oluşturdu
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı; Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya
mevkileri arasında 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımının tüm hızıyla devam
ettiğini bildirdi. 3 adet Mega Blok, Gölcük Çimtaş Tesislerinden Gelibolu’ya
getirildi. Tabliyelerin taşınması sırasında Türk Bayrağı ile kaplanan bloklar
görsel bir şölen oluşturdu.
Hizmete girdiğinde “dünyanın
en büyük orta açıklıklı asma köprüsü” unvanını alacak olan "1915 Çanakkale
Köprüsü"nün ayaklarının yüksekliği, Fransa'nın başkenti Paris'in simgesi
300 metrelik Eyfel Kulesi'ni geçti.
-Asma Köprü ve otoyol güzergahında proje çalışmaları devam
ediyor
Bakanlıktan yapılan
açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü’nde; 1 adet Betonarme Viyadük, 2 adet
Hidrolik Köprü, 3 adet Alt Geçit Köprüsü,
20 adet Üst Geçit, 34 adet Alt Geçit, ve 205 adet Menfez tamamlanmış; 3
adet Alt Geçit, 22 adet Üst Geçit, 6 adet Köprü, 10 adet Kutu Menfez, 12 adet
Kavşak, 3 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 3 adet Ücret Toplama İstasyonu, 1 adet
Bakım İşletme Merkezi ve 1915 Çanakkale
Köprüsü bünyesinde 2 adet Betonarme Yaklaşım Viyadüğü ve Otoyol bünyesinde yer
alan 1 adet Betonarme Viyadükte çalışmaların devam ettiği bildirildi.
- Avrupa ve Asya Ankraj bloklarında imalatlar yüzde 99
oranında tamamlandı
Avrupa ve Asya Ankraj
bloklarında imalatların yüzde 99 oranında tamamlandığının ifade edildiği
açıklamada, “Ana Kablo Tel İmalatları tamamlanırken; Tel Demet imalatında yüzde
89 gerçekleşme sağlandı. Ayrıca Fabrikada Tabliye İmalatları kapsamında Panel
İmalatında yüzde 92, Blok İmalatlarında ise yüzde 45 gerçekleşme sağlandı”
denildi.
-3 adet Mega Blok Gelibolu Tabliye Depo Sahasına getirildi
Fabrikada tamamlanan 3 adet
Mega Bloğun, Gölcük Çimtaş Tesislerinden Gelibolu Tabliye Depo Sahasına
getirildiğinin de vurgulandığı açıklamada, “Tabliyelerin taşınması sırasında
Türk Bayrağı ile kaplanan bloklar görsel bir şölen oluşturdu. Kedi Yolu
Montajının tamamlanması ile mega blok olma özelliğine sahip, 48 metre
uzunluğunda, 45 metre genişliğinde ve 700 ton ağırlığındaki tabliyenin gerekli
hazırlıkların ardından montajına başlanılacak” ifadeleri kullanıldı.
-“1915 Çanakkale Köprüsü” sayesinde Çanakkale Boğazı 6
dakikada geçilecek
Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve
Asya yakalarını birleştirecek olan “1915 Çanakkale Köprüsü”nün ayaklarının
yüksekliğinin, 300 metrenin üzerine çıktığı, Köprünün, 18 Mart 2022'de
tamamlanarak, hizmete açılacağı da dile getirilirken, köprü sayesinde Çanakkale
Boğazı’nın 6 dakikada geçilebileceğine dikkat çekildi.
-Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı olacak
Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şu şekilde tamamlandı: “Hizmete girdiğinde
‘dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü’ unvanını alacak olan ‘1915
Çanakkale Köprüsü’nün her iki yakasında, 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin
üst kısmında, Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top
mermisini simgelemesi amacıyla; top mermisi şeklinde eklentiler monte edilecek.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz
renklerde olacak.”