Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren’in
tamamen yerli imkanlarla üretildiğini belirterek, hızlı trenin tasarım
çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi. 2024 yılının son çeyreğinde tasarım
çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan
Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının
ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını
açıkladı. Bakan Uraloğlu, “Trenimiz saate 225 kilometre hıza ulaşacak. Her bir
sette toplamda 584 yolcu kapasitesine sahip 8 vagon olacak.” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve
milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tamamen yerli ve
milli imkanlarla üretilen hızlı trenlerin, yüksek konforlu olarak
tasarlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım
süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi.
Türkiye Demiryollarında
Teknolojiyi Tasarlayan, Üreten ve Geliştiren Ülke Konumuna Yükseldi
Milli
Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu
vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi
kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu,
“Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam
ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve
geliştiren ülke konumuna yükseldi.” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27
Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını anımsatan Bakan
Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz.
Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her
bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon
bulunacak.” şeklinde konuştu.
Son Teknoloji
Donanımlarla Üretiliyor
Hızlı
tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin
üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve
bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj
istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro
alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli,
ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu.
Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren
Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen
Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de
yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti
Uluslararası
Standartlara Uygun Yürütülen Bir Proje
Uluslararası
standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin
tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına
geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika
statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı
treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını
söyledi.