Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı
Yolları’nı hizmete alarak yıllık 9,6 milyon lira tasarruf sağlanacağını
anlatarak, “Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 394 ton
azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız” dedi. Uraloğlu,
Ankara-İstanbul yeni Otoyolu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni proje
çalışmalarına başladıklarını da kaydederek, her iki projenin de Nallıhan’dan
geçeceğini müjdeledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Uraloğlu, Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nın
açılışını gerçekleştirdi. Nallıhan’ın çağlar boyunca Kral Yolu, İpek Yolu ve
Hacı Yolu gibi tarihi ticaret yolları üstünde bulunduğunu belirten Uraloğlu,
yeni ticaret güzergahlarının ortaya çıkması sonrasında Nallıhan’ın da
büyümesinin durduğunu kaydetti. Uraloğlu, ”Aslında bu bahsettiğim durum sadece
Nallıhan için geçerli değil. Maalesef 22 yıl öncesine kadar tüm Türkiye’nin
durumu bu şekildeydi. Ulaşım ağı çok zayıf bir Türkiye vardı. 6 bin 100
kilometre uzunluğunda sadece 6 ilin birbirine bölünmüş yol ağıyla bağlı olduğu,
demiryollarına yarım asır boyunca bir çivi dahi çakılmayan, havayollarına
sadece varlıklı insanların ulaşabildiği, denizci kimliğini ise tamamen unutmuş
bir Türkiye vardı” dedi. Söz konusu ortamda Türkiye’nin gelişemediğini ifade
eden Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 22 yılda
Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 275 milyar dolar yatırım
gerçekleştirdiklerinin altını çizdi.
Bölünmüş Yol Uzunluğu 29 Bin
400 Kilometreye Ulaştı
2002 yılında; 6 bin 100
kilometreden devralınan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 400 kilometreye
ulaştırdıklarını anlatan Uraloğlu, bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayısını
ise 77’ye yükselttiklerini söyledi. 2002 yılında 311 kilometre olan toplam
köprü uzunluğunun 774 kilometreye çıktığını belirten Uraloğlu, 50 kilometre
olan tünel uzunluğunu ise 753 kilometreye ulaştırdıklarını anlattı. Uraloğlu,
“Yavuz Sultan Selim, 1915 Çanakkale ve Osmangazi köprülerinin yanı sıra Avrasya
Tüneli, Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde Otoyolları gibi dev
karayolu projelerini hayata geçirdik. 10 bin 948 kilometre olan demiryolu
ağımızı da 13 bin 919 kilometreye çıkardık. 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı
tren hattı inşa ettik. Asya ve Avrupa Kıtalarını İstanbul Boğazı altından
birbirine bağlayan Marmaray ve Bakü -Tiflis-Kars demiryolu hattıyla birlikte
Doğu Asya’dan Batı Avrupa’ya, Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşım sağladık.
Aktif havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye çıkardık” dedi.
TÜRKSAT 6A ile Uydu Teknolojileri
Alanında Teknik Devrim Gerçekleşecek
Bakan Uraloğlu, iletişim
altyapısının 22 yıl önce Afrika seviyelerinde olduğunu vurgulayarak yapılan
yatırımlar sayesinde iletişim altyapısında Türkiye’nin çağ atladığını da ifade
etti. Bugün 74,8 milyonu mobil abone olmak üzere toplam 94,3 milyon genişbant
internet abonesinin olduğunu kaydeden Uraloğlu, fiber altyapı uzunluğunu bu yıl
600 bin kilometreye ulaştırdıklarını, 2028 yılına kadar da 850 bin kilometreye
çıkarmayı hedeflediklerini anlattı.
Uraloğlu, “Uzaydaki aktif haberleşme uydu sayımızı 5’e çıkardık. Şimdi
ilk milli ve yerli haberleşme uydumuz TÜRKSAT 6A ile uzay ve uydu teknolojileri
alanında teknik bir devrim gerçekleştiriyoruz. TÜRKSAT 6A uydumuzu
Haziran-Temmuz gibi yörüngesine göndermeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Ankara’da 31 Milyar Liralık 22
Proje Devam Ediyor
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin dört
bir yanına yatırım yapmaya devam ederken Başkent Ankara için de durmadan,
yorulmadan çalışmaya devam ettiklerini vurguladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak 2002 yılından bu yana Ankara’nın ulaşım ve iletişim altyapısına 601
milyar 510 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerinin altını çizen Uraloğlu,
466 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu ise 1.196 kilometreye, 446 kilometre
olan bitümlü sıcak karışım yol uzunluğunu da 1.172 kilometreye yükselttiklerini
anlattı. Yeni projelere de devam ettiklerini kaydeden Uraloğlu, “Ankara’da
halen devam eden 31 milyar 360 milyon proje bedeliyle yol yapım, kavşak,
viyadük, üst yapı iyileştirmesi, alt geçit ve tarihi köprü onarımları gibi 22
adet karayolu projesi gerçekleştiriyoruz” açıklamasında bulundu.
Yılda 9,6 Milyon Lira Tasarruf
Sağlanacak
Ankara’da yapımı devam eden
projelerden 3 önemli karayolu projesinin doğrudan Nallıhan ile ilgili olduğunu
söyleyen Bakan Uraloğlu, söz konusu projelerin Beypazarı-Nallıhan Yolu ile
Nallıhan - Taşkesti ve Nallıhan - Dokurcun üstyapı onarımının yanı sıra bugün
açılışını gerçekleştirdikleri Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve
Bağlantı Yolları Projesi olduğunu açıkladı. Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş
Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nın Ankara-Beypazarı-Nallıhan-İstanbul
güzergâhı üzerinde bulunduğunu anımsatan Uraloğlu, “Toplam 4 şeritli bitümlü
sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardındaki projemiz kapsamında çift
tüplü olarak hayata geçirdiğimiz 1.278 metre uzunluğundaki Nallıhan Kuş Cenneti
Tüneli’ni, 270 metre uzunluğunda Nallıhan Köprüsü’nü inşa ettik. Bağlantı
yolları ile birlikte projemizin toplam uzunluğu 5 kilometreye ulaşıyor.
Projemiz hayata geçmeden önce hizmet veren 2,7 km’lik mevcut yolumuzda acil
durumlar için hizmet vermeye devam edecek. Bu yol ile zamandan 6,3 milyon lira,
akaryakıttan 3,3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 9,6 milyon lira tasarruf
edeceğiz” diye konuştu.
Nallıhan Köprüsü ve Nallıhan
Kuş Cenneti Tüneli ile Karbon Emisyonu 394 Ton Azalacak
Bakan Uraloğlu, tüm ulaştırma
projelerinde olduğu gibi, karayolu faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde de
çevre dostu düzenlemeler geliştirdiklerini anlattı. Doğa fotoğrafçılığı ve kuş
gözlemciliğine yönelik ziyaretler için “Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme
Sahası’nın Ankara’nın ve Türkiye’nin en önemli tabiat varlıklarından biri
olduğunu kaydeden Uraloğlu, kuş göç yolu üzerinde bulunan sahanın, göç eden
kuşların beslenmeleri, dinlenmeleri ve barınmaları için uğrak yer olduğunu
anımsattı. Nallıhan Köprüsü, Nallıhan Kuş Cenneti Tüneli ve Bağlantı Yolları’nı
yaparken bu nedenle hassas davrandıklarını da açıklayan Uraloğlu, “Tıpkı
Osmangazi Köprümüzü projelendirirken, göçmen kuşların bir başka konaklama
noktası olan Hersek Lagünü’nü korumak adına gösterilen hassasiyet gibi,
otoyollarımızda ekolojik köprüler inşa ederek yaban hayatını korumak ve
sürdürülebilirliğini sağlamak adına gösterilen hassasiyet gibi aynı yaklaşımı
burada da gösterdik. Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahasına olumsuz bir
etki oluşturmadan, tünel ve sulak alan içerisine dolgu veya ayağın gelmediği
eğik ayaklı dengeli konsol köprü inşa ettik. Ayrıca bölgede hızlı, güvenli ve
konforlu ulaşımı da tesis ettik. Çevreye zarar veren araçların karbon
emisyonunu da 394 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlamış olduk” diye
konuştu.
2024 yılında Yenilikçi
Projelere Devam Edilecek
Bakan Uraloğlu, “İnsanı yaşat ki
devlet yaşasın” düsturu ile çalıştıklarını söyleyerek yeni projelerle Ankara’ya
yatırıma devam edeceklerini ifade etti. 22 yıldır olduğu gibi, 2024 yılında da
yenilikçi projeleri hayata geçirmeyi planladıklarını anlatan Uraloğlu,
“Ankara-İstanbul yeni Otoyolu, Ankara-İstanbul Süper Hızlı Treni proje
çalışmalarına başladık. Her iki projenin de Nallıhan’dan geçeceğini sizlere
müjdelemek isterim. Hem Nallıhan’ın hem Ankara’nın hem de ülkemizin ulaşım
altyapısını daha da güçlendireceğiz. Ancak şunu da söylüyoruz. Büyükşehir
Belediyesi ve Belediye Baykanlarımızla birlikte daha iyi çalışabiliriz.
İnşallah 31 Mart yerel seçimleri sonrasında da sizlerin desteğiyle ve
belediyelerimizle birlikte büyük projelere imza atacağız” dedi.