Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı açılış töreninde konuştu. Bakan
Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı ile; hızla büyüyen şehrin batı kesiminin
otoyola en kısa ve en hızlı erişim imkanı tesis ettiklerini söyledi. Yapımı
devam eden en önemli demiryolu projelerinden biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep
Hızlı Tren Hattı ile Osmaniye’yi de hızlı tren ile tanıştıracaklarını da ifade
eden Bakan Uraloğlu, “Projemizin tamamlanmasıyla;
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 km olan mesafeyi 312,5 km’ye
ve 6 saat 23 dakika olan seyahat süresini ise 2 saat 15 dakikaya düşüreceğiz”
dedi. Bakan Uraloğlu ayrıca, Kahramanmaraş, Hatay, Şanlıurfa, Diyarbakır,
Malatya ve Osmaniye gibi depremden etkilenen illerimizde 15 ayrı kesimde 38.000
konuta erişim sağlayacak toplam 210 km uzunluğunda bağlantı ve imar yolunun
yapım çalışmalarını sürdürdüklerini de vurguladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı’nı açılış törenine katıldı. Bakan Uraloğlu açılış töreninde yaptığı
konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde başlatılan etkin
ulaştırma politikaları ile Türkiye’nin güçlü bir ekonomiye sahip olması için
dev yatırımları hayata geçirdiklerini söyledi. 2002 yılı sonrasında ulaşım
alanında çok büyük işlere imza attıklarını vurgulayan Uraloğlu, “6 bin 100
kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 4,5 kat artırarak,
29 bin 405 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6
iken, bugün 77 şehrimizi bölünmüş yollarla birbirine bağladık. Ana akslarımızın
tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik” dedi.
Başlattıkları otoyol seferberliği
çerçevesinde 2003 öncesi bin 714 km olan otoyol ağının ise 3 bin 726
kilometreye ulaştığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bu süreçte; Dünyada
Kamu-Özel İşbirliği modeliyle yapılan en büyük projelerden biri olan
İstanbul-İzmir Otoyolu’nu hizmete açtık. Ankara-Niğde Otoyolu’nu açarak,
Edirne’den Şanlıurfa’ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol
bağlantısı tesis ettik. Asya - Avrupa arasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru
olan İstanbul’un bu konumunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu’nu
hizmete aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale
Otoyolu ile Avrupa ve Trakya’dan gelen trafik yükünü, Kuzey Marmara’yı
dolanmadan, Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege’ye ulaşmasını sağladık. Şu
anda yapım çalışmaları devam etmekte olan Aydın-Denizli Yolumuzda bu projeler
gibi tarihteki yerini alacaktır.” diye konuştu.
“Orta Anadolu Otoyolu’nu İnşa
Etmeyi Planlıyoruz”
Yakın bir süre önce
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ihalesini de gerçekleştirdiklerini anımsatan
Bakan Uraloğlu, Otoyolun hayata geçmesiyle Ankara-Kırıkkale kesiminde bulunan
mevcut devlet yolundaki trafik yoğunluğunun azalacağını söyledi. Uraloğlu,
“Gündemimiz de olan bir diğer önemli karayolu projemiz de Ankara-Akyazı Otoyolu
diğer adıyla Orta Anadolu Otoyolu’dur. Özellikle Ankara ve Karadeniz
istikametinden gelen trafiğin birleştiği İstanbul-Gerede kesiminde çok ciddi
bir trafik yoğunluğu meydana geliyor. Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-Sakarya
Akyazı arasındaki yoğunluğu rahatlatmıştık. Şimdi de güzergahın Akyazı ile
Ankara arasında kalan kesiminde Orta Anadolu Otoyolu’nu inşa etmeyi
planlıyoruz.” şeklinde konuştu.
Otoyola İkinci Bir Bağlantı
Hattı
Yeni otoyolların yapımına devam edildiği
gibi mevcut otoyolların da üstyapısını yenileyerek, sürüş konforu ve
güvenliğini arttıracak çalışmalara da devam ettiklerinin altını çizen Bakan
Uraloğlu “Bildiğiniz üzere Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, Avrupa sınırımızdan
başlayıp İstanbul ve Ankara üzerinden Doğu Akdeniz ile Güneydoğu’ya uzanan
otoyol ağımızın önemli bir kesimini oluşturuyor. Bugün açılışını yaptığımız
Osmaniye Batı Kavşağı yapım işinin de bünyesinde yer aldığı Tarsus – Adana –
Gaziantep Otoyolu ve Toprakkale – İskenderun Otoyolu’nun 213 km’lik kesiminin
üstyapısını yeniliyoruz. Osmaniye’nin söz konusu otoyolumuzla bağlantısı sadece
Osmaniye Doğu Kavşağı ile sağlanıyordu. Ama şehrin hızla genişlemesi, araç
sahipliği ve trafiğin artması nedeniyle şehir merkezinden otoyola ikinci bir
bağlantı hattına ihtiyaç duyduk ve bu kapsamda Osmaniye Batı Kavşağı’nı hayata
geçirdik.” açıklamasında bulundu.
Toplam Tasarruf 68 Milyon Lira
Osmaniye Batı Kavşağı Projesi
kapsamında 66 metrelik köprü ve toplam 3,8 kilometrelik bağlantı yolunu inşa
ettiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı ile hızla büyüyen
şehrin batı kesiminin otoyola en kısa ve en hızlı erişim imkanını tesis etmiş
olduklarını söyledi. Uraloğlu, “Mersin-Adana yönünden gelen trafiğin şehrin
batısına ulaşmak için kat ettiği mesafeyi 4 kilometre kısalttık. Böylece
zamandan 15,9 milyon lira, akaryakıttan 52,1 milyon lira olmak üzere yıllık
toplam 68 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon
emisyonunu da 3 bin 514 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.
Ayrıca otoyola ulaşımı sağlayan mevcut Doğu Kavşağı’nda meydana gelen trafik
yoğunluğunun önüne geçerek, trafik can ve mal güvenliğini arttırmış olduk.
Kavşak noktası ile şehir merkezi arasındaki bağlantı yolunu da gerçekleştirdiğimiz
protokol kapsamında Osmaniye Belediyesi yapacak.” dedi.
Osmaniye’nin Bölünmüş Yol
Uzunluğunu 162 Kilometreye Çıkardık”
Bakan Uraloğlu, “Bazen bize
soruyorlar neden bu kadar bölünmüş yol yada otoyol yapıyorsunuz diye, Bakın,
otoyol ağı; sunduğu hızlı ve kesintisiz erişim imkanı ile geçtiği her bölgeye
yatırımları da beraberinde getirmektedir. Yol sayesinde yatırım gelir ve üretim
olur. Çiftçi mahsulünü satar, turist seyahat eder. Sanayici ihracat yapar,
nakliyeci malzeme taşır. Sanayi gelişir, ülke kalkınır, ekonomi büyür, istihdam
oluşur. Bunun en güzel örneklerinden biri de Osmaniye’dir. Osmaniye, otoyolun
hizmete sunulduğu 90’lı yıllarda ilçe statüsündeyken, birkaç yıl içerisinde il
olmuştur. Tarımsal verimliliğine, sanayi ve ticari yatırımları da ekleyen
şehrimiz, hızla büyümüş ve nüfusu bu süreçte 4 kattan fazla artmıştır. Yani
yol; tıpkı fabrika, enerji, teknoloji, gibi ekonominin, üretimin, sanayinin bel
kemiğidir. Ve bizler Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 2002 yılından bu
yana Osmaniye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 28 milyar liranın üstünde
yatırım gerçekleştirdik. Bölünmüş yol uzunluğunu 162 kilometreye çıkardık.
Osmaniye Çevre Yolu, Kadirli - Andırın Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kadirli-
Osmaniye Yolu ve Kadirli Güney Çevre Yolu’nu hizmete aldık. Kanlıgeçit-2,
Kanal-1, Horu, Yarpuz, Çona , Hemite ve Endel Köprülerini inşa ettik. Tarihi
Sabunçayı, Ortatozlu ve Gaffarlı Köprülerini restore ettik.” ifadelerine yer
verdi.
“38 Bin Konuta Ulaşım
Sağlayacak Yollar Hızla Yapılıyor"
Bugün itibarıyla da 4 milyar 201
milyon proje bedeliyle 8 ayrı karayolu projesine devam ettiklerinin altını
çizen Uraloğlu, “Burada yeri gelmişken sizlerle Osmaniye’deki bir diğer önemli
projemiz olan Akyar Deprem Konutları Bağlantı ve İmar Yolları çalışmalarımızdan
da bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz üzere geçen yıl 6 Şubat’ta insanlık
tarihinin en yıkıcı afetlerinden birini yaşadık. Yaklaşık 14 milyon insanımızı
doğrudan etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremler hepimizi derinden üzdü. Bu
vesileyle bir kez daha depremlerde hayatlarını kaybeden kardeşlerimize
Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak Karayolları Genel Müdürlüğümüz eliyle; Kahramanmaraş, Hatay, Şanlıurfa,
Diyarbakır, Malatya ve Osmaniye gibi depremden etkilenen illerimizde 15 ayrı
kesimde 38 bin konuta erişim sağlayacak toplam 210 kilometre uzunluğunda
bağlantı ve imar yolunun yapım çalışmalarını sürdürüyoruz.” dedi. Uraloğlu,
“Osmaniye Akyar’da 1.820 kalıcı konutun ulaşımı için 887 milyon liralık proje
bedeliyle 7,1 kilometre uzunluğunda yol yapımı gerçekleştiriyoruz. Bu yıl
sonuna kadar 6,6 kilometrelik kesimi bitirmeyi hedefliyoruz.” diye konuştu.
“Osmaniye’yi Hızlı Tren İle
Tanıştıracağız”
Osmaniye’nin ulaşım ağının
güçlenmesi için hayata geçirdiğimiz projelerinin karayolu ile sınırlı
olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü;
‘Ülkemizde yapımı devam eden en
önemli demiryolu projelerinden biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı
tren hattı ile Osmaniye’yi de hızlı tren ile tanıştıracağız. Projemizin
tamamlanmasıyla; Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 kilometre
olan mesafeyi 312,5 kilometreye ve 6 saat 23 dakika olan seyahat süresini ise 2
saat 15 dakikaya düşüreceğiz. Osmaniye’nin aydınlık geleceği için birlikte
planladığımız tüm projeleri birlikte hayata geçireceğiz. Bu düşüncelerle
Osmaniye Batı Kavşağı çalışmalarını başarıyla tamamlayan işçisinden mühendisine
tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür
ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum.”