Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Rize-Artvin
Havalimanı’nın 14 Mayıs’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından
açılacağını belirterek, “Rize-Artvin Havalimanı’mız, Ordu-Giresun
Havalimanı’nın ardından Türkiye’nin deniz üzerine dolgu yapılarak inşa ettiği
2’nci, dünyanın ise 5’inci havalimanıdır. Avrupa’da başka bir örneği de yok. 45
metre genişlik ve 3 bin metre uzunluğundaki pisti ile bölgenin havayolu ulaşımı
ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayacak bir proje. Yılda 3 milyon yolcuya hizmet
verecek” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Rize-Artvin Havalimanı’nda incelemelerde bulundu, ardından
basın açıklaması yaptı. Karaismailoğlu, “Rize-Artvin Havalimanı projemizde
artık sona gelmenin sevincini yaşıyoruz. Bildiğiniz üzere, bu çağ
‘ulaşılabilirlik’ ve ‘hız’ ile özdeşleşmiş durumda. Önemi her geçen gün artan
havayolu ulaşımının geliştirilmesi, uluslararası alandaki konumunun
güçlendirilmesi her gelişmiş ülkenin öncelikli gündemi olmaya devam ediyor.
Gurur ve memnuniyetle ifade etmeliyim ki; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak
havacılık sektöründe son 20 yılda büyük ve önemli gelişmeler kaydettik”
ifadelerini kullandı.
TÜRK SİVİL HAVACILIĞI, KÜRESEL BİR GÜCE DÖNÜŞTÜ
“Uygulamalarımızla,
politikalarımızla ve düzenlemelerimiz sayesinde Türk sivil havacılığı, küresel
bir güce dönüştü” diyen Karaismailoğlu, havayolunun halkın yolu olduğunu
söyledi. Havayolu sektörüne yatırımların 147 milyar TL’yi bulduğunu kaydeden
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;
“Türkiye’yi çağın ihtiyaçlarına
cevap veren yeni havalimanlarıyla tanıştırdık. Mevcut havalimanlarını da
tepeden tırnağa modernize ettik. 2003 yılında aktif havalimanı sayımız yalnızca
26’ydı. Bugün ise 25 Mart’ta halkımızın hizmetine sunduğumuz Tokat Havalimanı
ile 57 havalimanımız var. Şimdi de yeni bir hizmeti daha milletimizle
buluşturmanın büyük heyecanını taşıyoruz. 3 milyon metrekare alanda inşa
ettiğimiz Rize-Artvin Havalimanı’mızın açılışı ile bu sayıyı 58’e
yükseltiyoruz. Rize-Artvin Havalimanı’mız, Ordu-Giresun Havalimanı’nın ardından
Türkiye’nin deniz üzerine dolgu yapılarak inşa ettiği 2’nci, dünyanın ise
5’inci denize dolgu havalimanıdır. Avrupa’da başka bir örneği de yok.
Havalimanımızın pist, apron, taksiyolu ve tüm altyapı imalatlarını tamamladık.
Nisan ayının başından itibaren de deneme uçuşları başladı. 45 metre genişlik ve
3 bin metre uzunluğundaki pisti ile bölgenin havayolu ulaşımı ihtiyaçlarını
eksiksiz karşılayacak bir proje oldu. Yılda 3 milyon yolcuya hizmet verecek. 32
bin metrekare terminal binası ve diğer destek binaları ile birlikte toplam 47
bin 133 metrekare kapalı alanı bulunan muazzam bir yapıdan bahsediyoruz”
ÇAY BARDAĞI FORMUNDA KULE İNŞA ETTİK
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
bölgenin kültürel ögelerinden izler taşıyan havalimanında yöresel mimarinin
yansıtıldığı terminal binası ile 36 metre yüksekliğinde, çay bardağı formundan
esinlenilen kule de inşa edildiğine dikkati çekti. Gövdesi aydınlatılan kulenin
bölgenin siluetine ayrı bir canlılık katacağını aktaran Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, teknik ve yapım özellikleri ile dünyanın sayılı örnekleri
arasındaki Rize-Artvin Havalimanı’nın peyzaj çalışmaları için de önemli adımlar
attıklarını vurguladı. Karaismailoğlu, “135 bin metrekareden fazla peyzaj
alanına sahip havalimanımızın 49 bin metrekaresini Karadeniz’in coğrafi
özelliklerine uyumlu olan bin 453 ağaçla yeşillendirdik. Rize çayını tüm
dünyaya tanıtmak, çayın bahçeden bardağa kadar süren yolculuğunu tüm yönleriyle
anlatmak için bir de Çay Müzesi açıyoruz terminalin içinde. Ayrıca, sanatsal
objelerle de terminalimizi çok işlevli bir buluşma merkezi haline getirmeyi
amaçlıyoruz. Bölgemize kazandırdığımız Rize-Artvin Havalimanı; Doğu Karadeniz
Bölgemize Rize ve Artvin’e yurt içi ve yurt dışından havayolu ile kesintisiz
ulaşım sağlayacak. Bu da Rize ve Artvin illeri başta olmak üzere yörenin doğal
güzelliklerini dünya turizmine açacaktır. Diğer bir deyişle turizm
potansiyelini doğru değerlendirerek ekonomimize oldukça katkı sunacak. Coğrafi
özellikleri nedeniyle karayolu ulaşımının güç olduğu Doğu Karadeniz bölgemizin
ulaşım ihtiyacını daha hızlı ve konforlu bir şekilde sağlayacağız. Yurt içinden
ve yurt dışından Doğu Karadeniz bölgesine ve Gürcistan’a gidecek yolcular için
bir ulaşım noktası tesis edeceğiz. Böylece hem bölge ülkeleri ile aramızdaki
siyasi ve ekonomik ilişkileri destekleyecek hem de sosyoekonomik ve
sosyokültürel gelişime ivme kazandırarak, bölgenin yatırım potansiyelini
artıracak” diye konuştu.
YAPIM SÜRECİNDE ÜRETİME 1,2 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE ETKİ
Havalimanının, yapım döneminde 56
farklı sektöre doğrudan veya dolaylı olarak fayda sağladığını ve faaliyet
döneminde de sağlamaya devam edeceğinin altını çizen Karaismailoğlu, “Bu
bağlamda yapım döneminde; milli gelire etkisi 556 milyon dolar, istihdama
etkisi 28 bin 100 kişi, üretime etkisi ise 1,2 milyar doların üzerindedir.
Havalimanı’mızı Türkiye’mizin de ötesinde, Karadeniz’e kıyısı olan tüm ülkelere
ve Asya ile Avrupa arasındaki en önemli ticaret yollarından olan Orta
Koridor’a, kısacası dünyanın hizmetine sunuyoruz. Bölgemizdeki karayolu ile
yapılan yolcu ve yük taşımacılığının bir bölümü de böylece hava yoluna
kaydırılabilecek. Karayolu taşımacılığının neden olduğu yakıt tüketimi, yol
bakım-onarım maliyetleri ile trafik kazalarının da önüne geçmiş olacağız.
Ayrıca zamana bağlı giderlerden tasarruf edilecek. Karayolu trafiği
rahatlayacak. Bu da egzoz emisyon değerlerinde azalma sağlayacak. Cennet
Karadeniz’imize de ancak böylesi yakışırdı” ifadelerini kullandı.
RİZE’DE BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞU 190 KİLOMETREYE ULAŞTI
Rize’deki yatırımların bununla
sınırlı olmadığını anlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, yapılan
yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi;
“20 yıl önce Rize’nin sadece 16
kilometre bölünmüş yolu vardı; 174 kilometre daha yaparak toplam 190 kilometreye
ulaştık. Rize-Trabzon Sahil Yolu, Rize- Artvin Sahil Yolu, Ovit Tüneli ve
Bağlantı Yolları, gibi çok önemli projeleri tamamladık. Hurmalık-1 ve Hurmalık
2 Tünelleri ile Bağlantı Yolları ve Rizeli kardeşlerimizin 70 yıldır hayalini
kurduğu Salarha Tüneli’ni hizmete açtık. Diğer karayolu projelerimizi de
yakından takip ediyoruz. Şehir hastanesi dolgu sahası projemizde çalışmalar
yoğun bir şekilde devam ediyor. Yılda 3 milyon ton genel kargo, 8 milyon ton
dökme yük, 100 bin TEU konteyner ve 100 bin araçlık ro-ro kapasitesi ile büyük
tonajlı gemilerin yeni adresi olacak İyidere Lojistik Limanı yapımı hızla devam
ediyor. Rize, Kafkas ülkeleri ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel
trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacak.
Rize kazanacak, Karadeniz kazanacak, ülkemiz kazanacak.”
HİZMETİMİZİ BALTALAMAYA ÇALIŞANLARA DA İKİ ÇİFT SÖZÜMÜZ VAR
“Rize-Artvin Havalimanı, sadece
bir havalimanı değildir. Türkiye’nin aydınlık geleceğinin en önemli
işaretlerindendir” diyen Karaismailoğlu, “Büyük ve güçlü Türkiye” hedefinin bir
parçası ve devlet aklının bir sonucu olduğunu söyledi. Karaismailoğlu, “Bizim
yolumuz hizmet yoludur. Milletine, ülkesine devletine hizmet. Başka bir hedef
bilmeyiz, tanımayız. Arkamızda milletimizden başka güç aramayız. İlkesi,
omurgası olmayanın bizim yanımızda olmasını elbette beklemeyiz, istemeyiz de.
Ancak, millete giden hizmetimizi baltalamaya çalışanlara da iki çift sözümüz
var; Başaramayacaksınız, kimseyi kandıramayacaksınız. Milletimiz bizi 20 yıldır
sunduğumuz hizmetlerle, tuttuğumuz sözlerle, Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki
dik duruşumuzla, onurlu siyasetimizle tanıdı” dedi.
DÜNYAYI TÜRKİYE’YE BAĞLIYORUZ
Gelecek vizyonunun en önemli
unsurlarına da değinen Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü;
“Ülkemizin rekabet gücüne ve
toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan; güvenli, ekonomik,
konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemini
oluşturmak. İşte Türkiye’yi böyle bir gelecek bekliyor. Bütünsel kalkınma
odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, tüm ulaşım
modlarında sürdürdüğümüz iddialı bir sürecimiz var. Biz, ‘dünyayı Türkiye’ye
bağlıyoruz’. Yatırımlarımızda, ‘Durmak yok, yola devam’ diyoruz; canla başla
çalışıyoruz. Sadece son 1 ayda Türk mühendisliğinin gurur projelerinden olan,
dünyanın en uzun asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nü 4 yıl gibi kısa
bir sürede hızla tamamladık; milletimizin ve dünyanın hizmetine sunduk. Hemen
peşinden ülkemize 57’nci havalimanı olan Tokat Havalimanı’nı milletimizle
buluşturduk. Ardından 16 ilin geçiş güzergahına hizmet veren Malatya
Çevreyolu’nu açtık; transit yolu şehir dışına taşıdık. Kısa süre önce
Antalya’da açtığımız Phaselis Tüneli’yle Antalya-Kemer arasını 4 kilometre
kısalttık. Güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanını vatandaşlarımıza sunduk.
Cumartesi günü, Kırklareli’de Pınarhisar ve Çakıllı çevre yollarının açılışını
yaptık. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde 2023, 2035 ve
2053 hedeflerimize ulaşabilmek için aydınlık ve güçlü geleceğimizi şimdiden
inşa edebilmek için Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri yapmak
için gerekli alt yapıyı tesis ediyoruz. 4 bini aşkın şantiyemizde 7 gün 24 saat
milletimizden aldığımız destek ve motivasyonla, milletimize hizmet götürmek
için aşkla ve şevkle çalışıyoruz, çalışmaya da devam edeceğiz.”
Rize-Artvin Havalimanı’nın büyük hizmetlere
vesile olacağına işaret eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, aynı zamanda hem
Türkiye’de hem de dünyada yeni atılımlara ilham vereceğini sözlerine ekledi.