Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize
İyidere Lojistik Limanı’nın Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel
trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi
olacağını bildirerek, yapımı devam eden limanın 2026 yılında işletmeye
alınmasının planlandığı söyledi. Bakan Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik
Limanı'na gelen yüklerin, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki
karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu'na entegre edilerek bölgenin lojistik ağında
önemli bir rol oynayacağını aktararak, “İyidere Lojistik Limanı genel kargo,
dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda 13 milyon ton
kapasitesiyle Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.”
diye konuştu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çevre,
Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte yapımı devam
eden Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine ise 50 kilometre mesafede
bulunan İyidere Lojistik Limanında incelemelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik önemine vurgu
yaparak, “Ülkemiz sadece doğu – batı eksenli koridorların değil; aynı zamanda,
Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey – güney koridorlarının da
merkezi. Doğu Karadeniz de Avrupa ve Orta Asya’dan açılan Kafkasya koridoru
için çok önemli bir noktada yer alıyor. Limanımız aynı zamanda Kafkas ve Orta
Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık
zincirinin aktarma merkezi olacak.” şeklinde konuştu. Rize İyidere Lojistik
Limanı'nın uluslararası ticaret yollarıyla olan bağlantısına değinen Bakan
Uraloğlu, "Limana gelen yükler, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin
güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu'na bağlanacak, bu sayede,
uluslararası ticaret yollarına bağlantısıyla Türkiye'nin stratejik konumunu
güçlendirecek" dedi.
Yılda 13 Milyon Ton Kapasite
Bakan Uraloğlu, İyidere Lojistik Limanı faaliyete geçtiğinde
İran'ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık
ithalatını bir aydan 15 güne indiren bir alternatif olarak hizmet edeceğini ve
bu özelliğiyle bölgenin ve Türkiye’nin deniz ticaretinden aldığı paya büyük
katkı sağlayacağını söyledi. Uraloğlu, “Limanımız genel kargo, dökme yük,
konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda toplam 13 milyon ton
kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi
olacak.” dedi.
“İyidere Lojistik Limanımızı 2026 Yılında Hizmete Almayı
planlıyoruz”
Devam eden yapım çalışmalarında yüzde 50 seviyesini
aştıklarını bildiren Uraloğlu, limanın ana mendireğinin 2 bin 700 metre, tali
mendireğinin ise 470 metre uzunluğunda olacağını belirterek, “Bir kilometreden
uzun rıhtım ve 60,5 x 272,5 metre ölçülerinde de Ro-Ro rıhtımı da inşa
ediyoruz. 2026 yılında Rize İyidere Lojistik Limanımızı hizmete almayı
planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.