Bakan Karaismailoğlu’nun katıldığı tören ile Rusya ve Çin'e gidecek olan ihracat trenleri Ankara Gar'dan uğurlandı
Rusya’ya uğurlanacak trenin Bakü-Tiflis-Kars hattını
kullanarak Moskova’ya kadar yaklaşık 4 bin 650 Kilometre yol kat edeceğini
belirten Bakan Karaisamiloğlu “Proaktif politikalarla dünya demiryolu
taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olan ülkemiz, Demir İpek Yolu’nun en
stratejik bağlantı noktası haline gelmiştir” dedi.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı üzerinden Türkiye-Rusya
Fedrasonu’nun başkenti Moskova arasında işletilecek ilk blok ihracat treni ve
yeni Türkiye-Çin ihracat treni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu
ve Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez’in de katıldığı tören ile
Ankara Gar’dan yola çıktı.
- “Kararlı
adımlarımız sayesinde lojistik güç olduğumuzu ortaya koyduk”
Türkiye ile Rusya Federasyonu’nun başkenti Moskova arasında
işletilecek ilk blok ihracat treni için düzenlenen uğurlama töreninde konuşan
Bakan Karaismailoğlu, 2020 yılını Demiryolu Reform ilan ettiklerini
anımsatarak; şunları söyledi:
“Demiryollarımıza yeni hatlar kazandırmak, mevcut hatlarımızı
rehabilite etmek ve Türkiye’yi hem insan hem de yük taşımacılığında dünyanın
demiryolu köprüsü haline getirmek üzere yola çıktık. Pandeminin başlangıcından
itibaren bu kararlı adımlarımız sayesinde Avrupa ve Asya arasında durağanlaşan
dünya ticaretinin, kesintisiz olarak devamını sağlayan bir lojistik güç
olduğumuzu ortaya koyduk. Bugün de geçtiğimiz Aralık ayı içerisinde, Bakü
Tiflis Kars demiryolu hattı ve orta koridor üzerinden Türkiye ile Çin
arasındaki seferlerini başarıyla tamamlayan ihracat trenlerimizin ardından,
Ankara’dan Rusya’nın Başkenti Moskova’ya yollayacağımız ilk blok ihracat
trenimizin mutluluğunu yaşıyoruz”
-“Demiryollarına
sahip çıkışımız yeni değil”
“Demiryollarına sahip çıkışımız yeni değil” diyen Bakan
Karaismailoğlu, Demiryollarını 2003 yılından itibaren devlet politikası olarak
ele aldıklarını ve son 18 yılda demiryolu altyapısının gelişmesi için 171,6
milyar lira yatırım yaptıklarını dile getirdi.
Bakan Karaismailoğlu, konuşmasına şu şekilde devam etti:
“11 bin 590 km uzunluğundaki konvansiyonel demiryolu
hattımızın tamamını yeniledik. Bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattı yaptık
ve ülkemizi dünyada 8’inci, Avrupa’da 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi ülke
seviyesine yükselttik. 405 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas YHT hattımızı
hizmete vermek yolunda sona yaklaştık. Şu anda tren performans testlerine
başlamış durumdayız. Ankara-Sivas YHT hattımızın yanı sıra toplam 3 bin 872 km
demiryolu hattı yapım çalışmalarımız da başarıyla devam ediyor.”
- “Dünya
demiryolu taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olduk”
Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak devasa
bir ulaşım ağı oluşturulmasını amaçlayan “Tek Kuşak Tek Yol Projesi”nin Türkiye
açısından çok önemli bir proje olduğunu anımsatan Bakan Karaisailoğlu, bunu bir
fırsat olarak değerlendirdiklerini dile getiri
Karaismailoğlu, “Proaktif politikalarla dünya demiryolu
taşımacılığında kısa zamanda söz sahibi olan ülkemiz, Demir İpek Yolu’nun en
stratejik bağlantı noktası haline gelmiştir.
Bu kapsamda Bakü Tiflis Kars demiryolu hattı ve 150 yıllık rüyamız
Marmaray ile Uzak Asya’dan Batı Avrupa’ya; Pekin’den Londra’ya uzanan İpek
Demiryolu hayalini gerçeğe dönüştürdük. Bakü - Tiflis - Kars Demiryolu Hattı
üzerinde Bakü’den Kars’a ilk seferini yapan tren dünya demiryolu taşımacılığına
yeni bir yön vermiştir. 30 Ekim 2017’de faaliyetlerine başlayan bu hat, Asya ve
Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlatmıştır.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma
süresini 1 aydan 12 güne, asrın projesi Marmaray’ın bu hatta entegre olmasıyla
da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süreyi 18 güne düşürmüştür” ifadelerine
yer verdi.
-
“Moskova’ya kadar 4 bin 650 Kilometre yol kat edecek”
Rusya’ya uğurlanacak trenin Bakü-Tiflis-Kars hattını kullanarak Moskova’ya kadar yaklaşık 4 bin 650 Kilometre yol kat edeceğini belirten Bakan Karaisamiloğlu, şunları söyledi:
“Bildiğiniz gibi artık Çin’e düzenli bir şekilde ihracat
trenlerimizi gönderiyoruz. Çin trenlerimizin bir yenisi daha bugün yola
çıkıyor. Trenimizle, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından Çin’e
ihraç edilecek bin ton boraks madeni 42 konteyner içerisinde Çin’in X’ian
şehrine taşınacak. Eti Maden Boraks ihracat yüklemesini Kırka Bor Değirmenözü
İltisak Hattında yapıyoruz.”
-“Seferler
2021 yılı içerisinde artarak devam edecek”
Yük taşımacılığının artırılması amacıyla fabrika, liman,
organize sanayi bölgeleri gibi yük potansiyeli olan merkezlerde demiryolu
bağlantısının sağlanması amacıyla iltisak hatlarına büyük önem verdiklerini
belirten Bakan Karaisamiloğlu, 83,51 kilometre uzunluğunda 5 adet iltisak
hattının yapımının devam ettiğini anımsattı.
Karaismailoğlu, “Çin’e ulaşan trenlerimiz gibi Moskova’ya
varmak üzere yola çıkan trenimizin de yolculuğunu hiçbir sorun yaşamadan başarı
ile tamamlayacağına canı gönülden inanıyorum. Her iki ülkenin ihracat ve
ithalatçılarının ürünlerini demiryolu üzerinden güvenle taşıması ve böylelikle
ticari ilişkilerimizin güçlenmesi elbette iki taraf için de son derece önemli.
Ancak biz bu taşımaları sadece ticari bir faaliyet olarak görmüyoruz. Ticaret
ve alışveriş, Türkiye ile Rusya arasındaki çok boyutlu ilişkilerin en önemli
unsurlarından biri olmakta ve iki ülke arasındaki dostluk köprülerini de
güçlendirmektedir.2021 yılı içerisinde artarak devam edecek seferler ile bu
dostluk daha da perçinlenecektir” diye konuştu.