Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon'un geleceğini şekillendirmek, daha sürdürülebilir
ve yaşanabilir kent inşa etmek için projenin hayata geçirildiğini ve
Türkiye'nin gelecek vizyonunu, dünyanın nabzını tutarak, teknolojik gelişmeleri
yakından takip ederek ve daima entegrasyonu merkeze koyarak
şekillendirdiklerini söyledi.
Bakan Uraloğlu, bir dizi
ziyaretler gerçekleştirmek için gittiği memleketi Trabzon’da Sürdürülebilir
Kentsel Ulaşım Planı Projesi açılış törenine katıldı. Burada yaptığı konuşmada,
Trabzon'a ilk kez geldiğini öğrendiği Avrupa Birliği Delegasyonu Mali İşler
Bölüm Başkanı Odoardo Como'ya, 'Dünya'daki cennete hoş geldiniz' dedi.
Uraloğlu, Türkiye Yüzyılı’nda,
insan ve çevre odaklı, akıllı ve güvenli entegre ulaştırma sistemleri ve hızlı
iletişim ağlarıyla, dünyada öncü olmak vizyonuyla çalışmalarını sürdürdüklerine
de işaret etti.
Ulaşım ve iletişim yatırımlarını,
kesintisiz kalkınmanın, rekabetçi bir ekonominin, sosyal etkileşimin,
sürdürülebilir şehirciliğin ve refahın temeli olarak gördüklerine dikkati çeken
Uraloğlu, "Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde son 22 yılda 100 yıllık
işler yaptık. Ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 250 milyar
dolar yatırım gerçekleştirdik. Bundan sonra da yaklaşık 195 milyar dolarlık
yatırım yapmayı 2053 yılında kadar öngörüyoruz. Bunu da planladık." diye
konuştu.
Marmaray, Avrasya Tüneli,
İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri,
İzmir-İstanbul otoyolu, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları gibi dev
projeleri birbiri ardına hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, şöyle devam
etti:
"Yüksek standartlı, bölünmüş
yollarla ülkemizin her noktasını hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde erişim
sağlar hale getirdik. 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin
500 kilometreye, 1714 kilometre olan otoyol uzunluğumuzu ise yaklaşık 3 bin 700
kilometreye yükselttik. 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağımızı 14 bin 165
km’ye yükselttik. Mevcut olan demiryolu ağımızı da neredeyse sil baştan
yeniledik. Gerek elektrifikasyon gerekse sinyalizasyon alt yapısını tesis
ettik. Yine ülkemizde sıfırdan yüksek hızlı tren yokken 2 bin 251 kilometrelik
hızlı tren ağı inşa ettik. 2002’den bu yana aktif havalimanı sayımızı 26’dan
57’ye ve terminal kapasitemizi 55 milyon yolcudan yaklaşık 338 milyona yükselttik.
Dış hatlarda 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken uçuş ağımıza 283
yeni nokta ekleyerek 343 noktaya dünyada uçmaya başladık."
Uraloğlu, denizcilik alanında 152
olan uluslararası liman sayısını 190’a, 37 olan tersane sayısını 85’e, 8 bin
500 olan yat bağlama kapasitesini de 25 binin üzerine çıkardıklarını vurguladı.
Karadeniz ve Trabzon'da ulaşımın
ana damarı olan Karadeniz Sahil Yolu'nu yine bu dönemde bitirdiklerini aktaran
Uraloğlu, " Zigana tünelini, Maçka tünellerini, Tanjant yolunu bitirdik.
Kanuni Bulvarı’nın en önemli bölümlerini bitirerek yine trafiğe açtık. Şimdi
Boztepe-Değirmedenre bağlantısında çalışıyoruz. Aynı şekilde Maçka Yolu’nu
doğrudan sahile bağlamak için tünel çalışmalarını hızlıca yürütüyoruz. Kışın
geçit vermez KOP’ta tünel çalışmalarımızı hızlandırmış bulunuyoruz."
şeklinde konuştu.
TRABZON'A YENİ BİR HAVALİMANI
KAZANDIRMAK İÇİN ÇALIŞMALARA BAŞLADIK
Mevcut Trabzon Havalimanı'nda
öncelikli olarak yapılması gereken yapılan inşaatına başladıklarını bildiren
Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Trabzon'umuza yeni bir havalimanı
kazandırmak için çalışmalarımıza başladık. Mevcut iç hatlar terminal binasına
iki adet sabit yolcu köprüsü ve körük ekleyeceğiz. Özellikle yeni dış hatlar
gelen yolcu terminali ve CIP binasının aciliyeti vardı. Yıl sonuna kadar 3 bin
240 metre uzunluğundaki yeni pisti ve 10 milyon yolcu kapasiteli 110 bin
metrekare büyüklüğündeki yeni terminal binasının fizibilite çalışmalarını
tamamlayıp ihale sürecini başlatalım istiyoruz. . Sonrasında Trabzon Havalimanı’nın
yapım sürecini başlatmış olacağız. Tamamlandığında Trabzon’a uzun yıllar hizmet
edecek çok kıymetli bir eseri inşallah önümüzdeki yıllarda hayata geçirmiş
olacağız."
TRABZON RAYLI SİSTEM HATTI
İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLADI
Bakan Uraloğlu, Akçaabat ilçesi,
Meydan bölgesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon Otogarı ve Trabzon
Havalimanı arasındaki yolculuk talebine cevap verecek olan Trabzon Raylı Sistem
Hattı için de çalışmalara başladıklarını vurguladı.
Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile
güzel bir işbirliği yaptıklarını ifade eden Uraloğlu, "Sayın
Cumhurbaşkanımızın onayı ile bu projeyi de inşallah bir tarafından tuttuk ve
bundan sonra inşallah belediyemiz ile beraber şehrimize kazandıracağız. Bu da
gerçekten ilimiz ve şehrimiz için gerçekten elzem projelerden bir tanesi. 31,9
kilometre uzunluğunda, 56 istasyonlu olacak şekilde olacak projemizi
konuşuyoruz. İlimizin batısından doğuna kadar nüfusun en yoğun olduğu bölgeyi raylı
sistem hatlarıyla buluşturarak trafiği rahatlatmış olacağız. Etüt-proje
hizmetleri ihale hazırlık çalışmalarını tamamladık. Şimdiye kadar büyükşehir
belediyemizin yaptığı çalışmaları ete kemiğe büründürmeye bu sene içerisinde
inşallah başlıyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Sadece konut yapmakla işin
bitmediğini, bu değişimin yanında ulaşım ve lojistik hizmetleri, sağlık, eğitim
gibi konularda da ihtilaçların ortaya çıktığını vurgulayan Uraloğlu, şöyle
devam etti:
"Bugüne kadar olduğu gibi
bundan sonra da güçlü, modern, sağlam altyapı ve üstyapı temelinde Türkiye
Yüzyılı'nı hep birlikte inşa edecek, milletimizin hayat kalitesini devamlı
yükselteceğiz. Artan nüfus oranları da artık geleneksel yaklaşımların dışında,
sürdürülebilir politika ve projelerle, ileri teknolojileri içeren çözüm
arayışlarını zorunlu kılıyor. Bugün hem ülkemizde hem de dünyada birçok şehrin
dijital dönüşüm sürecinden geçtiğini ve bu değişeme adapte olmayı çalıştığını
görüyoruz. Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak uluslararası ve
ulusal ulaşım sistemimizdeki yatırımlarımızın yanında kent içi ulaşım
sistemlerinin inşa edilmesi ve geliştirilmesi amacıyla da şehirlerimize birçok
destek sağladık, sağlamaya da devam ediyoruz."
Uraloğlu, İstanbul, Ankara,
İzmir, Kocaeli, Düzce ve Trabzon başta olmak üzere birçok şehirde
Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planları hazırlamaya ve ulusal ulaşım
sistemlerine entegre etmeye başladıklarına dikkati çekerek, "Ulaşım
planlarının hazırlanmasına çok önem veriyoruz. Bu programlar dâhilinde olmayan
şehirlerimizi de içine alacak yeni projeleri hayata geçirmek için Avrupa
Birliği ile çalışmalar yürütüyor, büyük ve güçlü Türkiye’nin her noktasında
ulaşım ve haberleşme alanlarında dünya ölçeğinde projeleri hayata geçiriyoruz.
Türkiye, ulaştırma alanında Avrupa Birliği müktesebatıyla uyumlu yüksek
standart ve kuralları uygulama çalışmalarını kararlılıkla sürdürmektedir."
şeklinde konuştu.
KENTLERİMİZ İÇİN 16,3 MİLYON
AVRO HİZMET ALIM SÖZLEŞMESİ İMZALADIK
2002 yılından bu yana devam eden
Türkiye-Avrupa Birliği Mali İşbirliği ile bu çalışmaların, ulaştırmanın her
sektöründe desteklemekte ve hızlandırmakta olduğunu aktaran Uraloğlu, şöyle
devam etti:
"Bu kapsamda
Halkalı-Kapıkule Demiryolu hattı, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı
Köseköy-Gebze kesimi, Irmak-Karabük-Zonguldak ve Samsun-Kalın Demiryolu hatları
projelerinde olduğu gibi kamu kaynaklarına AB hibelerini ekliyoruz. Bu
büyüklükteki projelerin yanında milletimizin yaşam kalitesini yükselten,
güvenli, ekonomik, konforlu, hızlı, çevreye duyarlı, akılcı hizmetlerin
sunulduğu, sürdürülebilir projelerin öneminin bilincindeyiz. Avrupa Birliği’nin
Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisine paralel olarak, Bakanlığımız
IPA Fonları aracılığıyla sürdürülebilir kentsel ulaşım planlarının hazırlanması
için belediyelere destek oluyoruz. Bu kapsamda, Trabzon Belediyesinden başka,
Kocaeli, Ankara, Düzce, İstanbul ve İzmir Belediyeleri ile Sürdürülebilir
Kentsel Ulaşım projeleri yapıyoruz ve bu kentlerimiz için 16,3 milyon Avro
hizmet alım sözleşmesi imzaladık."