Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Tekirdağ’da Kapaklı Köprülü Kavşağı, Hayrabolu
Çevre Yolu ve Barbaros Limanı Bağlantı Yolları’nın açılışında yaptığı konuşmada,
Kapaklı Köprülü Kavşağı ile Çerkezköy-Saray Yolu üzerindeki Kapaklı ilçesinin
Tekirdağ’a, otoyola ve çevredeki yollara yüksek standartlı bağlantısını
sağladıklarını belirtti. Hayrabolu Çevre Yolu ile ilçe merkezinden geçen ağır
vasıta ve transit trafiği çevre yoluna aktararak şehir geçişini 5 dakikaya
indirdiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, 6,5 kilometre uzunluğundaki Barbaros
Limanı Bağlantı Yolu ile limandan Tekirdağ-Malkara Devlet Yolu’na ulaşımı 3
dakikaya düşürdüklerini bildirdi. Uraloğlu, devam eden
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında; 127
kilometrelik Kınalı-Malkara kesimi için de çalışmaların yakında başlayacağını
duyurdu.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kapaklı Köprülü Kavşağı, Hayrabolu Çevre
Yolu ve Barbaros Limanı Bağlantı Yolları’nın toplu açılışını gerçekleştirdi.
Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada Trakya’nın güçlü karayolu altyapısı,
limanları, demiryolu ve havayolu bağlantıları ile Avrupa’yı Asya’ya bağlayan
köprü konumunda olduğunu vurguladı. Uraloğlu, Trakya’nın Marmara ve Karadeniz’e
açılan kapısı olan Tekirdağ’ın Asya ve Avrupa arasındaki ticaret ve kültür
alışverişlerinin yapıldığı yolların kavşak noktasında bulunmasıyla her dönem
önemli bir ticaret ve kültür merkezi olduğunu belirterek, “Sanayisiyle,
ekonomisiyle, endüstrisiyle gerçekten Trakya Bölgemizdeki en büyük il olarak,
İstanbul ile birlikte ülkemizin ekonomisini canlandıran lokomotif şehirlerden
biridir. Bu nitelikleriyle Tekirdağ her gün büyüyor, gelişiyor.” dedi.
“2022 Yılında 86
Kilometre Olan Bölünmüş Yol Uzunluğunu 409 Kilometreye Çıkardık”
Bakan
Uraloğlu, Tekirdağ’ın büyüme hızına ve artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak
yeni projeler ürettiklerini ve dev yatırımları hayata geçirdiklerini
söyleyerek, “Son 22 yılda Tekirdağ’ın ulaşım ve iletişim altyapısına 75 milyar
689 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. 2022 yılında 86 kilometre olan
bölünmüş yol uzunluğunu 409 kilometreye, 246 kilometre olan bitümlü sıcak
karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 586 kilometreye çıkardık. Tekirdağ’ı;
İstanbul’a, Çanakkale’ye, Kırklareli’ye ve Edirne’ye bölünmüş yollarla
bağladık. Bugün bir araya geldiğimiz Kapaklı Köprülü Kavşağımızla birlikte
Hayrabolu Çevre Yolu ve Barbaros Limanı Bağlantı Yollarımızın açılışını
gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz.” dedi.
“Çevreye Zarar Veren
Araçların Karbon Emisyonunu 272 Ton Azaltarak Doğanın Korunmasına Katkı
Sağlayacağız”
Bakan
Uraloğlu, Kapaklı Köprülü Kavşağını, Çerkezköy – Saray Yolu üzerinde hayata
geçirdiklerini belirterek, “Ana gövdesi bin 71 metre uzunluğunda olan
kavşağımızın 234 metresini ard germeli köprü ile geçtik. Proje kapsamında
ayrıca, bin 200 metrelik kavşak kollarını da inşa ettik. Kavşağımız ile birçok
yolun kesişim noktasında bulunan Kapaklı ilçesinin Tekirdağ’a, otoyola ve
çevredeki yollara yüksek standartlı bağlantısını sağladık. Projenin
tamamlanmasıyla; 1. Cadde, Mithatpaşa Caddesi, Gaziosmanpaşa Caddesi,
Çerkezköy, Kapaklı ve Saray arasında kesintisiz karayolu ulaşımını tesis ettik.
Ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu ve her gün 34 binden fazla aracın geçiş
yaptığı D-567 Saray-Çerkezköy Devlet Yolu üzerindeki trafik yükünü rahatlattık.
Güzergâh üzerinde trafik, can ve mal güvenliğini de arttırdık. Kapaklı Köprülü
Kavşağımızın inşa edilmesiyle zamandan 279 milyon lira, akaryakıttan 3.7 milyon
lira olmak üzere yıllık toplam 282.7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye
zarar veren araçların karbon emisyonunu da 272 ton azaltarak doğanın
korunmasına katkı sağlayacağız.” ifadelerini kullandı.
“Hayrabolu Çevre Yolumuz
Kapsamında 341 Metre Uzunluğunda 4 Adet Köprü de Yer Alıyor”
Resmi
açılışı yapılan Hayrabolu Çevre Yolu’nun Tekirdağ’daki hayvancılık ve tarım
faaliyetlerin yoğun olarak yapıldığı Hayrabolu ilçesi açısından çok önemli bir
altyapı yatırımı olduğunu kaydeden Uraloğlu, “BSK kaplamalı bölünmüş yol
standardında inşa ettiğimiz 9 kilometre uzunluğundaki Çevre Yolumuz kapsamında
341 metre uzunluğunda 4 adet köprü de yer alıyor. Projemiz ile ilçe merkezinden
geçen ağır vasıta ve transit trafiğin çevre yoluna aktarılmasıyla hem bölge
halkı hem de transit trafik için büyük kolaylıklar sağladık. İlçe merkezindeki
trafik yoğunluğu rahatlattık; hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım sağladık.
Bölünmüş yol konforuyla ulaşım imkânı sağlayan yolumuz sayesinde; Hayrabolu
şehir geçişini sadece 5 dakikaya indirdik. Böylece çevre yolumuz ile zamandan
63,7 milyon lira, akaryakıttan 3,6 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 67,3
milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu
da 262 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız.” şeklinde konuştu.
“Limandan
Tekirdağ-Malkara Devlet Yolu’na Ulaşımı 3 Dakikaya Düşürdük”
Türkiye’nin
en büyük transit limanı Barbaros Limanı için de toplam 6,5 kilometre
uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında bir
bağlantı yolu inşa ettiklerini belirten Uraloğlu, “Proje kapsamında 877 metre
köprü imalatı gerçekleştirdik. Proje ile Tekirdağ-Malkara Devlet Yolu’ndan
Barbaros Limanı’na bölünmüş yol konforuyla erişim sağlayarak Limanın her geçen
gün artan faaliyetlerinin hızlı ve verimli sürdürmesini sağladık. Ayrıca
turistik bölge olan Kumbağ yerleşiminde özellikle yaz aylarında artan trafik
yoğunluğunun önüne geçtik. Limandan Tekirdağ-Malkara Devlet Yolu’na ulaşımı 3
dakikaya düşürdük. Bu bağlantı yolumuz ile de zamandan 25,5 milyon lira,
akaryakıttan 9,7 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 35,2 milyon lira
tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 665 ton
azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Açılışını gerçekleştirdiğimiz
tüm yollarımızın başta hayata geçtiği bölgeler olmak üzere tüm Tekirdağ ve
ülkemiz adına hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.” dedi.
“Kınalı-Malkara Kesimi
İçin Kolları Sıvadık, Geçtiğimiz Günlerde Güney Kore’de Önemli Temaslarda
Bulunduk”
Bakan
Uraloğlu, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında; 1915
Çanakkale Köprüsü’nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu kesimini
hizmete açtıklarını anımsatarak, “Şimdi, Kınalı-Malkara kesimi için kolları
sıvadık. Geçtiğimiz günlerde Güney Kore’de önemli temaslarda bulunduk ve bu
konuyu da masaya yatırdık. İstiyoruz ki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün devamındaki
127 kilometrelik otoyolu da beraberce yapalım. Yakında çalışmalara başlamayı
planlıyoruz.” diye konuştu.
“Halkalı-Kapıkule Hızlı
Tren Projesi İle Tekirdağ’ı İpek Demiryolu Güzergâhının Önemli Merkezlerinden
Biri Haline Getiriyoruz”
Tekirdağ’ın
demiryolu ağı altyapısını geliştirmek için de çok önemli yatırımlar
gerçekleştirdiklerini belirterek, “Tekirdağ il sınırları içerisinden geçen
toplam 198 kilometrelik demiryolu hattının tamamını yeniledik ve modernize
ettik. Tekirdağ Limanı'na getirilecek yüklerin, demiryolu ile buradan
Edirne'ye, Edirne'den de Avrupa'ya taşınmasını sağlayacak 31 kilometre
uzunluğundaki Tekirdağ-Muratlı arası 2. hat yapımı ve Tekirdağ-Muratlı Sinyalizasyon
ve Elektrifikasyon Projesini tamamladık. Ayrıca ülkemizin, demiryollarında tam
anlamıyla uluslararası bir köprü olmasını sağlayacak Halkalı-Kapıkule demiryolu
projesine de devam ediyoruz. 44 kilometresi Tekirdağ’dan geçen 229 kilometre
uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Tekirdağ’ı İpek Demiryolu
güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline de getiriyoruz.” diye konuştu.
Proje kapsamında Çerkezköy’de yeni yolcu istasyonu ve yeni yük istasyonları
inşa ettiklerini ifade eden Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat
kapasitesini 4 kat arttıracaklarını belirterek Halkalı-Kapıkule arası yolcu
seyahat süresini 4 saatten 1.5 saate; yük taşıma süresini ise 6.5 saatten 2.5
saate düşüreceklerini kaydetti. Uraloğlu, “Hattın hizmete alınmasıyla birlikte
gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemiz
ekonomisine, kalkınmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlayacak.” dedi.
Bakanlık
olarak Türkiye Yüzyılı Vizyonu’nu rehber edinerek, Tekirdağ’ın ihtiyaçlarını en
doğru şekilde karşılayacak adımları atacaklarını belirten Bakan Uraloğlu,
yatırım, istihdam, üretim ve ihracat odaklı büyüme stratejisine uygun biçimde
projeleri hayata geçirmeye devam edeceklerini ifade etti.