Bakan Karaismailoğlu ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın video konferans yöntemiyle katıldığı törenle Tohma Köprüsü hizmete açıldı.
Bakan Karaismailoğlu; 517,5 metre uzunluğundaki yeni Tohma
Köprüsü’nün sürücülere daha konforlu ulaşım imkanı ile yakıttan, emisyondan ve
zamandan tasarruf olanağı sağlarken, gelişen ve büyüyen Malatya’ya ekonomik ve
sosyal açıdan ivme kazandıracağını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da video konferans yöntemi ile katıldığı, Tohma Şehit Gaffari Güneş Köprüsü’nün hizmete açılış töreninde yaptığı konuşmada, Doğu ve Güneydoğu’ya açılan yolların kesişme noktası olan Malatya’ya bu eseri kazandırmaktan dolayı duydukları mutluluğu dile getirdi. Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme projeleriyle, dünyanın en önemli ticari koridorlarında söz sahibi bir ülke haline geldiğinin altını çizen Bakan Karaismailoğlu, ‘’Yaptığımız her yol, her köprü, her tünel, her havaalanı, her liman inşa edildikleri noktada halkımıza iş oluyor, aş oluyor, bereket getiriyor’’ dedi.
- ‘’2 bin 700 ton çelik, 13 bin
metreküp demirli beton ve 4 bin 500 ton betonarme demiri kullanıldı’’
Tohma Köprüsü’nün gelişen ve büyüyen Malatya’nın kalkınmasına
ivme kazandıracağını ifade eden Bakan Karaismailoğlu; 517,5 metre uzunluğundaki
yeni Tohma Köprüsü’nün, sürücülere daha konforlu ulaşım imkanı ile yakıttan,
emisyondan ve zamandan tasarruf olanağı sağlayacağını bildirdi. Köprünün
Hizmete açılmasıyla Malatya-Hekimhan-Sivas arasında kuzey-güney aksında
bölünmüş yol bütünlüğü sağlandığını aktaran Karaismailoğlu, sözlerine şu
şekilde devam etti:
“Ayrıca bugün Malatya da günümüz şartlarına uygun Malatya’ya
yakışan Malatya Havalimanı yeni terminal binamızın temelini atmanın mutluluğu
ve gururunu yaşadık. Malatya’ya 9 bin 625 metrekare olan mevcut havalimanı
terminal binasının yanına 26 bin 765 metrekare büyüklüğünde yeni bir terminal
binası kazandırıyoruz. Bugün temelini attığımız Malatya Havalimanı yeni
terminal binası ve açılışını gerçekleştirdiğimiz Tohma Köprüsü Malatya’nın
ekonomik ve sosyal gelişimine büyük katkılar sağlayacak. İtme-Sürme Yöntemi ile
yapılan köprümüzün kirişleri için tam 2 bin 700 ton çelik, 13 bin metreküp
demirli beton ve 4 bin 500 ton betonarme demiri kullandık. Köprü imalatında;
146 bin metreküp yarma kazı yaptık. Laf değil, eser siyaseti yapan bir hükümet
olarak daha nice iftihar edeceğimiz projelere imza atacağız.”
- ‘’Karayolları Trafik Güvenliği Eylem
Planı’ndaki hedeflere uygun olarak çalışıyoruz’’
Tohma Köprüsü’nün yapılması ve bölünmüş yol çalışmalarının
tamamlanmasıyla mevcut Devlet Yolu’nun ulaşım standardının da yükseldiğini
kaydeden Bakan Karaismailoğlu, bu projenin Malatya’nın konforlu güvenli ve
hızlı ulaşım ihtiyacını sağlarken, trafik kazalarının da azaltacağını belirtti.
Yapılan tüm projelerde Karayolları Trafik Güvenliği Eylem Planı’ndaki hedeflere
uygun olarak, canla başla çalıştıklarına dikkat çeken Karaismailoğlu, Tohma
Şehit Gaffari Güneş Köprüsü’nün de bu amaca yönelik örnek bir eser olduğunu
vurguladı.