Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’den Çin’e hareket edecek olan ilk ihracat trenini İstanbul Marmaray geçişinden uğurladı
Karaismailoğlu,
“Çerkezköy istasyonundan hareket eden trenimiz, toplamda 8 bin 693 km yol kat
ederek; 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke geçerek 12 günde yükünü Çin’e ulaştıracak.
Ülkemiz Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun ve Kazakistan’dan ülkemize
uzanan Demir İpek Yolu’nun en stratejik bağlantı noktası haline geldi” dedi.
Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’den Çin’e hareket edecek olan
ilk ihracat trenini İstanbul Marmaray geçişinden uğurladı.
- “Marmaray, Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz
bağlantı oluşturuyor”
İstanbul’dan
Xi’an (Şiyan’a) kesintisiz bir şekilde ulaşacak ilk ihracat treni için
düzenlenen törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz
bağlantı oluşturan Marmaray ile Çin’e uzanan ihracat yolculuğunun da
başladığını belirtti. Karaismailoğlu, “Daha önce Bakü-Tiflis-Kars hattını
açtığımızı, geçtiğimiz aylarda da Karadeniz'i Anadolu'ya bağlayan Türkiye’nin
en büyük modernizasyon projesi Samsun-Sivas hattını işletmeye aldığımızı bir
kez daha sizlerin huzurunda hatırlatmak istiyorum” diye konuştu.
- “Demiryolu yük taşımacılığı alanında
yeni bir çağ başladı”
Çin,
Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayan bir altyapı ve ulaşım ağı
oluşturulmasını amaçlayan “Tek Kuşak Tek Yol Projesi”ni çok önemli bir proje
olarak değerlendiren Bakan Karaismailoğlu, şunları ifade etti: “Türkiye,
Azerbaycan ve Gürcistan’ın oluşturduğu iş birliği temelinde hayata geçen Bakü-
Tiflis- Kars Demiryolu Hattı üzerinde, Bakü’den Kars’a ilk seferini yapan tren,
dünya demiryolu taşımacılığına yeni bir yön vermiştir” dedi. Karaismailoğlu, 30
Ekim 2017’de faaliyetlerine başlayan bu hat ile Asya ve Avrupa arasında
demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağın başladığını sözlerine
ekledi.
- “Çin ve Türkiye arasındaki yük taşıma
süresi 1 aydan 12 güne indi”
İzlenen
proaktif ulaşım politikalarıyla dünya demiryolu taşımacılığında ülkenin kısa
zamanda söz sahibi olduğunu anımsatan Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarına şu
şekilde devam etti: “Ülkemiz bu hat ile, Pekin’den Londra’ya uzanan orta
koridorun ve Kazakistan’dan ülkemize uzanan Demir İpek Yolu’nun en stratejik
bağlantı noktası haline gelmiştir. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı ile, Çin ve
Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne inmiştir. Dahası asrın projesi Marmaray’ın bu hatta
entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süre 18 güne
düşmüştür.”
-“İlk ihracat treni, Çin’e beyaz eşya
taşıyacak”
“Türkiye’den
Çin’e gidecek ilk ihracat trenimizi de uğurluyoruz. Çerkezköy istasyonundan
hareket eden bu ilk trenimizdeki 42 konteynerin içerisinde Çin’e beyaz eşya
taşıması yapacağız. Trenimiz, Türkiye-Çin parkurunda
Çerkezköy-Marmaray-Köseköy-Ankara-Sivas-Kars güzergahını izleyerek Ahılkelek
istasyonundan yurtdışı çıkışını gerçekleştirecektir. Yurtdışı parkuru ise
sırasıyla Gürcistan-Azerbaycan-Hazar Denizi Geçişi-Kazakistan ve Çin’in Xi’an
şehrinde son bulacaktır. Toplamda 8 bin 693 km yol kat edecektir. 2 kıta, 2
deniz ve 5 ülke geçerek 12 günde yükünü Çin’e ulaştıracaktır.”