Türkiye ile İran taşımalarının 2021 yılında 1 milyon tona çıkarılması hedefleniyor
Türkiye ile İran taşımalarının
2021 yılında 1 milyon tona çıkarılması için her türlü tedbirin alınacağı bildirildi.
İpek Yolu’nun güney kesimini kullanarak İran üzerinden Çin’e yük taşınabilmesi
için güzergahtaki ülke demiryolları ile gerekli altyapı, rekabetçi tarife ve
uygun transit süreleri için iş birliği yapılacağı kaydedildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye-İran demiryolları temsilcilerinin 12 -13 Ocak 2021 tarihlerinde Ankara’da bir araya geldiğini duyurdu. Bakanlık, Türkiye ile İran arasında transit olarak geçecek demiryolu taşımalarında yeni bir dönemi başlatacak mutabakat zaptının, imzalandığının bilgisini verdi.
-Türkiye İran demiryolu taşımacılığında hedef yılda 1
milyon ton yük taşımak
Türkiye İran arasında salgın
koşullarına rağmen günlük 3 tren işletilerek 2020 yılında 564 bin ton yük
taşındığı hatırlatılırken, yük taşımalarının artmasında özellikle Van Gölü
üzerinde hizmet veren 50 vagon kapasiteli iki feribotun önemli bir etkiye sahip
olduğu vurgulandı. Artış trendinde olan Türkiye-İran taşımalarının 2021 yılında
1 milyon tona çıkarılması için her türlü tedbirin alınacağı bildirildi.
-Ticaretimiz için yeni bir alternatif koridor oluşturulacak
Türkiye-Pakistan arasında
tarifeli yük tren seferlerinin başlatılması kararı alınırken, bu güzergahta
işletilecek yük trenlerinin düzenli, sürdürülebilir ve hızlı bir şekilde
ilerletilmesinin sağlanacağı da kaydedildi. Bakanlık, taşıma ile ilgili
ücretlendirme tarifesinin oluşturularak, Türkiye-İran-Pakistan arasında
karşılıklı işletilecek trenlerde ortak tarife birliğine geçileceğine dikkat
çekti.
-Afganistan’a demiryolu taşımaları başlayacak
Pakistan ile birlikte
İran-Afganistan demiryolu bağlantısı üzerinden taşımacılığına başlanacağına
işaret edildi. Bakanlık, İran Afganistan arasındaki demiryolu bağlantısının
tamamlanarak 10 Aralık 2020 tarihinde hizmete açılmasının ardından Türkiye’ den
yüklenen bir vagonun İran’ı transit geçerek Afganistan ‘a kadar gitmesinin
mümkün hale geldiğini belirtti.
Önümüzdeki aylarda
Türkiye-İran ve Afganistan demiryolu idarelerinin bir araya gelmesi ile
Türkiye-Afganistan arasında da demiryolu taşımalarına başlanması için yol
haritası belirleneceği ifade edildi.
Çin’den Türkiye’ye ve
Avrupa’ya ya da tersi istikametteki önemli yük potansiyeli için İran üzerinden
yeni bir koridor oluşturulacağına dikkat çekilerek, İpek Yolu’nun güney
kesimini kullanarak İran üzerinden Çin’ e yük taşınabilmesi için güzergahtaki
ülke demiryolları ile gerekli altyapı, rekabetçi tarife ve uygun transit
süreleri için iş birliği yapılacağı kaydedildi.