Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Tutak Yolu
Viyadüğü’nde yapılan çalışmaları yerinde inceledi. Ağrı’da karayolu
yatırımlarını 24 kat arttırarak 4 milyar 91 milyon liraya yükselttiklerini
belirten Karaismailoğlu, “Ağrı-Hamur-Tutak-Patnos Devlet Yolumuz, Doğu Anadolu
Bölgemizi, Güneydoğu Anadolu Bölgemize bağlayan Kuzey-Güney aksının önemli bir
parçası. Yolun tamamını, önümüzdeki yıl, bugünlere kalmadan açmayı planlıyoruz”
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Ağrı-Hamur-Tutak-Patnos Yolu Viyadük’te kontrol ve
incelemelerde bulundu. İncelemelerin ardından açıklama yapan Karaismailoğlu,
“2003 yılından bugüne AK Parti hükümetleri olarak yaptığımız atılımlar,
gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ile bugün karşınızda bambaşka bir Türkiye var.
Demir İpek Yolu Hattı’nın batı ucu olan, Orta Koridor’un ve dünyanın lojistik
süper gücü olmak yolunda yaptığımız yatırımlarla ülkemizin her yerine
dokunuyor, halkımızın hayatını kolaylaştıracak alt ve üst yapı çalışmalarını
aralıksız sürdürüyoruz” dedi.
“KİMİLERİ HAYALİNİ DAHİ
KURAMAZKEN, BİZ BİR BİR HAYATA GEÇİRDİK”
Ak Parti hükümetleri döneminde
ulaşım ve haberleşme yatırımlarıyla Türkiye’yi baştan başa ulaşım ve iletişim
kanalları ile donattıklarını kaydeden Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam
etti:
“Kimileri bunların hayalini dahi
kuramazken, bizler, bunları bir bir hayata geçirdik. Üç gün önce asrın projesi
1915 Çanakkale Köprüsü’nde, emekçi arkadaşlarımız ile birlikte Asya’dan
Avrupa’ya yürüdük. Bir mühendislik harikası köprümüzün 18 Mart 2022 yılında
açılışını da hep beraber gerçekleştireceğiz. Daha nice yatırımları
Türkiye’mizin batısından doğusuna, kuzeyinden güneyine, coğrafya ayırt
etmeksizin hayata geçirmeye devam ediyoruz.”
19 YILDA ULAŞIM VE İLETİŞİME 1
TRİLYON 119 MİLYAR TL YATIRIM
Son 19 yılda yapılan yatırımlara
dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, 2002 yılından bugüne kadar
Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 1 trilyon 119 milyar liraya
yakın yatırım yaptıklarını söyledi.
Bölünmüş yol uzunluğunu, 28 bin
339 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Karaismailoğlu, yatırımlar hakkında
şu bilgileri verdi:
“Otoyol uzunluğumuzu, 3 bin 532
kilometreye ulaştırdık. 26 olan aktif havalimanı sayımızı 56’ya yükselttik.
Havayolunu halkın yolu yaptık. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü,
Avrasya Tüneli, Marmaray, İstanbul Havalimanı, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve
Kuzey Marmara Otoyolları gibi nice dev ulaştırma projelerini tamamladık.”
AĞRI’DA KARAYOLU YATIRIMLARINI 24
KAT ARTTIRDIK
“Ülke genelinde ki bu
başarılarımıza, hak ettiği yatırımları alan Ağrı ilimizde ortaktır” diyen
Karaismailoğlu, 1993-2002 döneminde 165 milyon lira olan Ağrı karayolu yatırım
miktarını, 24 kat arttırarak 4 milyar 91 milyon liraya yükselttiklerini
söyledi.
Karaismailoğlu, “Hükümetlerimiz
döneminde Ağrı’nın bölünmüş yol uzunluğunu 17 kilometreden alıp, 22 kat
artırarak 386 kilometreye çıkardık. Ağrı il genelinde, tüm yol ağı içindeki
bölünmüş yol oranını yüzde 75’e yükselttik. Ağrı’da toplam uzunluğu bin 250
metreyi bulan tam 20 köprü yaparak hizmete açtık. Ağrı il genelinde devam eden
9 karayolu projemizin toplam bedeli 1 milyar 700 milyon lirayı aşıyor. 2003’de
hizmete açtığımız Ahmed-i Hani Havalimanımızın, pist genişletilmesi ve terminal
binası yapımını tamamladık” diye konuştu.
AĞRI-HAMUR-TUTAK-PATNOS DEVLET
YOLU KUZEY-GÜNEY AKSININ ÖNEMLİ BİR PARÇASI
Ağrı-Hamur-Tutak-Patnos Devlet
Yolu’nun, Doğu Anadolu Bölgesi’ni, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne bağlayan
Kuzey-Güney aksının önemli bir parçası olduğunun altını çizen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, toplam 79 kilometrelik yol hattının 36 kilometresini trafiğe
açtıklarını belirtti. Yol üzerinde toplamda 302 metre uzunluğunda 3 adet köprü
yapımının da tamamlandığını kaydeden Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde
bulundu:
“Ağrı-Hamur-Tutak-Patnos Yolunun
6 ile 15.nci kilometreleriyle birlikte, 36 ile 44.ncü kilometreleri arasındaki
bölümlerin yapım ihalesini tamamladık. Proje kapsamında Tutak Viyadüğü ile
birlikte, 100 metre uzunluğunda Hamur Köprüsü de bulunuyor. Tutak Viyadüğümüz,
9 ayaklı, 8 açıklıklı maksimum ayak yüksekliği 40 metredir. 2021 iş programımız
dahilinde, Tutak Viyadüğü ile ilgili toprak işleri ve sanat yapılarında
çalışıyoruz. Yolumuzda, yapımı süren 42 kilometrelik bölüm de hizmete açarak 79
kilometrelik hattı tamamlayacağız. Yolun tamamını önümüzdeki yıl bugünlere
kalmadan açmayı planlıyoruz.”
Ulaşım ve haberleşme
yatırımlarında doğu illerinin hiçbir zaman batıdan geri kalmadığına dikkati
çeken Karaismailoğlu, “Biz yolları, akarsular gibi görüyoruz. Yollarımız,
ulaştığı yerlerin üretimine, istihdamına, ticaretine, eğitim ve kültürüne can
katıyor. İnşallah, önce Allah’tan sonra halkımızdan aldığımız güçle, bu
hizmetlerimizi, yenilerini ekleyerek sürdüreceğiz” dedi.