Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Antalya-Manavgat
ayrımı ile Taşağıl-İbradi ayrımı yolu üzerindeki Demirkapı Tüneli’nde ışığı
gördüklerini belirterek, projeyi bu yıl sonunda tamamlamayı hedeflediklerini
söyledi. Proje tamamlandığında Antalya-Konya arasındaki mesafenin 30 kilometre
daha kısalacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, yıllık 36,5 milyon TL tasarruf
sağlanacağını vurguladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Antalya Demirkapı Tüneli Işık Görme Töreni'nde konuştu. “Yapım
çalışmaları devam eden Antalya-Manavgat ayrımı Taşağıl-İbradi ayrımı yolumuz
üzerindeki Demirkapı Tüneli’nde kazı çalışmalarını tamamladık” diyen
Karaismailoğlu, çalışmalarının nihai amacının, üstün bir hizmet anlayışıyla,
ticareti, turizmi daha da güçlendirmek olduğunu belirtti.
ANTALYA’NIN ULAŞIMI VE İLETİŞİMİ İÇİN 23 MİLYAR TL’YE YAKIN YATIRIM
YAPTIK
Karaismailoğlu, “Bu güç,
halkımızın ve ülkemizin ekonomisine katma değer olarak dönüyor, refah
seviyemizi yükseltiyor. Bu ülkede milletin efendi olduğunu, siyasi iktidarın
hizmetçi olduğunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmadık. Milletten aldığımızı
millete verdik. Hükümetlerimiz döneminde, bugüne kadar Antalya’nın ulaşımı ve
iletişimi için yap-işlet-devret projeleri de dahil olmak üzere, toplamda 23 milyar
liraya yakın yatırım yaptık. 2003’de sadece 197 kilometre bölünmüş yolu olan
Antalya’nın bölünmüş yol uzunluğunu 676 kilometreye çıkardık. Turizm cenneti
Antalya’mızın bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 6,5 kat artırarak 922
kilometreye yükselttik” dedi.
ANTALYA’YA 21 BİN 473 METRE TÜNEL YAPTIK
Son 19 yılda, Antalya il
genelinde tam 322 kilometre tek yol yapımı ve iyileştirmesi
gerçekleştirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, 15’i tek tüp ve 5’i de çift tüp
olmak üzere toplamda 21 bin 473 metre tünel yaptıklarını söyledi. Antalya’ya
toplam uzunlukları 17 bin 753 metreyi bulan tam 154 köprü inşa ettiklerinin
altını çizen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“Geçit vermez dağları tünellerle,
derin vadileri de köprülerle ve viyadüklerle aştık. Antalya Batı ve Kuzey Çevre
yolu ile birlikte Alanya Doğu Çevre yollarını yaptık. Doğu Akdeniz Sahil
Yolu’nu 140 dakika ve 43 kilometre kısalttığımız güzergahta artan sürüş
güvenliğinin yanı sıra, Antalya’nın Mersin Limanı’na erişimini hem kısalttık
hem de kolaylaştırdık. Eksik kalan bölgelerde Yapım çalışmaları yoğun bir
şekilde devam ediyor. Antalya genelinde birçok turizm yolları ile birlikte ilçe
yollarını da yaparak ıslah ettik. Bu güzel ilimizdeki devam eden 14 adet
karayolu yatırımlarımızın toplam bütçe büyüklüğü, 7,5 milyar lirayı buluyor.
Projelerimizi önümüzdeki günlerden itibaren bir bir bitirerek hizmete açacağız.
Bu yatırımlarımızla Antalya’nın bütünsel kalkınmasını sağlarken, şehrimizi
sürüş güvenliği yüksek bir turizm cennetine dönüştürdük. Islah edilen, çift
yönlü ulaşımı gelişen, virajları azalan, mesafeleri kısalan, tünelli
yollarımızla Antalya’nın 80 ile karadan bağlantısını konforlu, hızlı ve güvenli
hale getirdik. Bu alandaki çalışmalarımıza yeni yatırımlarımızla devam
ediyoruz.”
BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU YAKLAŞIK 4 KAT ARTTIRDIK
2003’de Türkiye genelinde 6 bin
kilometre olarak devralınan bölünmüş yol uzunluğunu yaklaşık 4 kat artırarak,
28 bin 530 kilometreye çıkardıklarına dikkati çeken Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Son 20 yılda ülkemizdeki araç sayısının yüzde 170, taşıt
hareketliliğinde de yüzde 180 artmasına rağmen yatırımlarımızla, kazalardaki
can kaybını yüzde 81 oranında azalttık. Ülke genelinde yaptığımız bölünmüş
yollar sayesinde yıllık 21 milyar liralık tasarruf sağlıyoruz. 4,5 milyon ton
karbon emisyonu azalması gerçekleşti. Yollarımız geçtikleri yerlerdeki üretim,
istihdam ve ticareti geliştirdi. Yollarımızla ülkemizdeki iş gücünde yaklaşık
315 milyon saat tasarruf sağladık. Bunun rakamsal karşılığı 12 milyar 965
milyon liradır. Bütün bu başarılar, halkına güvenen, halkından güven alan ve
ülkeye gönül verenlerin işidir” diye konuştu.
“DURMAK
YOK, YOLA DEVAM”
2003-2021 döneminde Türkiye’nin
ulaşım ve iletişim yatırımları için yaklaşık 1 trilyon 145 milyar liralık
harcama gerçekleştirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, bu yatırımlar içinde
yaklaşık 698 milyar lira ile ilk sırayı karayolu yatırımlarının aldığını
söyledi. Ulaşım ve lojistik Master planı doğrultusunda planlı yatırımlara hız
kesmeden devam ettiklerini ifade eden Karaismailoğlu, “Bizim için ‘durmak yok,
yola devam.’ Cumhuriyet’imizin 100.kuruluş yıldönümüne kadar; bölünmüş yol
uzunluğumuzu 29 bin 500 kilometreye, tünel uzunluğumuzu 720 kilometreye, köprü
ve viyadük uzunluğumuzu 771 kilometreye, otoyol uzunluğumuzu da 3 bin 841
kilometreye çıkaracağız” dedi.
YILLIK 36,5 MİLYON TL TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ
Antalya için tarihi bir günde
olduklarına işaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, su
değerlendirmelerde bulundu:
“Antalya-Manavgat ayrımı ile Taşağıl-İbradi
ayrımı yolumuz üzerindeki Demirkapı Tünelimizin tüm kazı işlerini bitirdik.
Demirkapı Tüneli ve bağlantı yollarının tamamlanmasıyla, ülkemizin iç kesimleri
ile güney hattı arasındaki bağlantı kuvvetlenecek. Tünelimizin içinde yer
aldığı yol projemiz, toplamda 67 kilometrelik karayolu hattının 34
kilometresini kapsıyor. Demirkapı Tünelimizin de içinde olduğu projemizin
toplam maliyeti 1,5 milyar liradır. Demirkapı Tünelimizi ve bağlantı yolları
projemizi, bu yıl sonunda tamamlayarak halkımızın hizmetine sunmayı hedefledik.
Projemiz tamamlandığında; Antalya-Konya arasındaki mesafe 30 kilometre daha
kısalacak. Zamandan 30 milyon lira, akaryakıttan 6,5 milyon TL olmak üzere,
yıllık toplam 36,5 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Ayrıca, karbon salınımı 2 bin
535 ton azalacaktır. Yolumuz hizmete açıldığında, turizm faaliyetleri ile
birlikte, endüstriyel ürünlerin iç ve dış pazarlara ulaşması çok daha
kolaylaşacak. Yol ve tünelimiz bölgeye canlılık katacak, bolluk ve bereket
getirecek.”
İŞLETME BEDELİNİN YÜZDE 25’İ PEŞİN ALINACAK
Kara, hava, demir ve denizyolları
yatırımlarıyla Antalya’ya olan sorumlulukları yerine getirdiklerini belirten
Karaismailoğlu, Antalya Havalimanı’nın iç ve dış hat terminallerini
yenilediklerini söyledi. “Yetmedi, havalimanımızın kapasitesinin artırımı ve yeni
kiralama ihalesini gerçekleştirdik” diyen Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“Yatırım bedeli 760 milyon Euro
olan yatırım, dış finansman olarak yapılacak. 25 yıllık işletme garantisi
boyunca ülkemiz 8,5 milyar Euro gelir elde edecek. Bununda yüzde 25’i yani
2,138 milyar Euro’su 90 gün içinde peşin olarak alınacak. ‘Sıfır garanti’
taahhüdü ile Türk-Alman-Fransız ortaklığındaki yatırımcı tarafından 36 ayda
tamamlanacak projemiz ile devletimizin kasasından 1 kuruş çıkmadan devletimiz
ve milletimiz Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçecek bir başka kıymetli
esere daha sahip olacak. Böylece Havalimanımızın kapasite artırımına yönelik
ilave yatırımları ile birlikte iç ve dış hatlar, genel havacılık, CIP
terminalleri ve tamamlama yapılarının işletme hakkının kiralanma işini
gerçekleştirmiş olduk.”
ANTALYA-ALANYA OTOYOL İHALESİ ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR
Ayrıca Antalya için son derece
önemli olan Antalya-Alanya otoyol ihalesi içinde de çalışmaların devam ettiğini
aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Çalışmalarımızın nihai amacı, üstün
bir hizmet anlayışıyla, ticaretimizi, turizmimizi daha da güçlendirmektir. Bu
güç, halkımızın ve ülkemizin ekonomisine katma değer olarak dönüyor, refah
seviyemizi yükseltiyor. Dev ölçekteki, yerli ve milli projelerimizi hayata
geçirdikçe, herkes gördü ki, başkalarının hayal etmekten bile çekindiği işleri
biz kararlılığımız, çalışkanlığımız ve haklımızın desteğiyle bir bir
tamamlıyoruz. Ulaşım ve altyapı projeleri, yalnızca teknik projeler,
mühendislik çalışmaları değildir. İstihdam için, ticaret için, eğitim için,
sosyal yaşam için; taşıyıcıdırlar. Ulaşım ve altyapı projeleri, ülkemizin,
milletimizin layık olduğu biçimde yaşamasının önündeki engellerin
kaldırılmasıdır. Bu nedenle tüm ülkemizde olduğu gibi Antalya’da da projelerimizi
bir bir tamamlamanın, milletimizin hizmetine sunmanın gururunu yaşıyoruz.
Antalyalı kardeşlerimiz, ülke genelindeki yatırımlarımızdan hak ettikleri payı
alıyorlar. 2022 yılında da yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz”
ifadelerini kullandı.