Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-Çam ve
Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı’nın ilk ray kaynağını yaptı. Ray
kaynağı işlemlerine başlayarak, projede yeni bir aşamaya geçildiğini vurgulayan
Karaismailoğlu, projenin yapım işlerini kısa sürede tamamlayıp, işletmeye
almayı planladıklarını söyledi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden yüzde 5
ilerlemeyle devralınan projeyi yüzde 72 seviyesine getirdiklerine vurgu yapan
Karaismailoğlu, “Halkımızın, ‘suyu getiren ile testiyi kıranı’ göreceğine
inanıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro
Hattı’nın ilk ray kaynağı töreninde konuştu. “Nasıl ki İstanbul Havalimanı ile
bu metropolü dünyanın aktarma merkezi haline getirdiysek, diğer taraftan
İstanbulumuzu raylı sistemlerle nakış gibi işliyoruz” diyen Karaismailoğlu,
İstanbul’un trafik çilesini hafifletecek kent içi metro projelerinde sona
yaklaşıldığını kaydetti.
İSTANBUL’DA 7 AYRI METRO HATTININ YAPIMINA YOĞUN ŞEKİLDE DEVAM EDİYORUZ
İstanbul’da şehir içi ulaşımını,
daha hızlı, daha ekonomik, daha çevreci ve daha konforlu hale getirmek için
7/24 hizmet esasına göre var güçle çalıştıklarını belirten Karaismailoğlu,
şöyle devam etti:
“İstanbul’un ihtiyaçları her
geçen gün artıyor. Devlet aklı, ileri görüşlülüğü ve planlı bir yaklaşımla
İstanbul’u yarınlara eksiksiz olarak hazırlamak için üzerimize düşeni yapmak
bizim için çok önemli. İstanbullular müsterih olsunlar. İstanbullular için gece
gündüz çalışmaya devam ediyoruz. İstanbul’da yapımını tamamlayıp, halkımızın
hizmetine sunduğumuz metro hattı uzunluğu; 80 kilometredir. Başakşehir-Çam ve
Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro hattı ile birlikte, İstanbul’da 7 ayrı
metro hattının yapımına yoğun şekilde devam ediyoruz. Bu hatlarımız;
Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı, Bakırköy
-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro hattı, Beşiktaş
Gayrettepe-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Küçükçekmece
Halkalı-Başakşehir Kayaşehir-Arnavutkoy-İstanbul Havalimanı Metro hattı,
Altunizade-Çamlıca-Ferah Mahallesi-Bosna Bulvarı Metro Hattı,
Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve ray
kaynağı yaptığımız Başakşehir-Kayaşehir metro hattı. İstanbul’daki raylı
sistemin toplam hat uzunluğu 259,5 kilometre olup, yapımı devam eden
projelerimizin tamamlanması ile birlikte, mega kentimizin raylı sistem uzunluğunu
363 kilometreye çıkaracağız.”
HATTIN YAPIMINI İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN DEVRALDIK
Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir
Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattının yapımını İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden
devraldıklarını anımsatan Karaismailoğlu, “Dünyanın en büyük ve en gelişmiş
teknolojilerini barındıran hastanelerinden biri olan Çam ve Sakura Şehir
Hastanesi, toplu konutların ve nüfus yoğunluğunun çok yoğun olduğu Kayaşehir’e
ulaşımı sağlayacak. En öncelikli hatlarımızdan biri olan bu hattımızda,
maalesef 2019 Temmuz’dan devraldığımız güne kadar metro hattının yapımı
durdurulmuş hiçbir çalışma yapılmamıştı. Hatırlayacağınız gibi aynı zihniyet
Çam ve Sakura Hastanesi yollarını da yapmamış hastaneye ulaşım için gerekli
olan bütün yolları Bakanlığımız yapmıştı” diye konuştu.
% 5 İLERLEMEYLE DEVRALDIĞIMIZ PROJEYİ % 72 SEVİYESİNE GETİRDİK
Bu nedenle Cumhurbaşkanlığı
kararnamesi ile Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı inşaatının Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı’na devredildiğinin altını çizen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Yüzde 5 olan ilerlemeyle, 22
Mayıs 2020 tarihinde devraldığımız projeyi, yüzde 72 seviyesine getirdik.
İstasyon betonarme işlerini yüzde 80 düzeyine çıkardık. İnce işlerde yüzde 37,
ray işlerinde de yüzde 64 düzeyine ulaştık. Toplam 9 bin 523 metre tünel
kazısının; 6 bin 277 metrelik NATM tünel kesimlerinde yüzde 93 seviyesine
ulaştık. 3 bin 246 metrelik TBM tüneli kesimini ise 2 adet TBM ile günde
ortalama 25 metre ilerleme hızıyla tamamladık. İlk ray kaynağı törenini
gerçekleştirdiğimiz viyadük imalatlarını da tamamladık.”
GÜNDE 70 BİN YOLCU TAŞINACAK
TBM tünel kazısı çalışmaları, ray
altı beton imalatları ve elektrifikasyon imalatlarının tamamlandığını ifade
eden Karaismailoğlu, 7 bin 421 metre ray döşeyerek tüm ray işinin yüzde 64’ünü
geçtiklerini söyledi. Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro
Hattının uzunluğunun 6,2 kilometre olduğunu anlatan Karaismailoğlu, şu
bilgileri verdi:
“4 istasyonlu raylı sistemimiz
saatte 80 kilometre hıza uygun olarak, günde 70 bin yolcu taşıyabilecek.
Başakşehir’den başlayan hattımız, Onurkent, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi,
Toplu Konutlar istasyonlarının ardından, Kayşaşehir Merkezine ulaşacak. Çam ve
Sakura Şehir Hastanesi önünde inşa ettiğimiz 300 metre uzunluğundaki viyadük
üzerinde gerçekleşecek ilk ray kaynağı töreniyle; ray kaynağı işlemlerine
başlayarak, projede yeni bir aşamaya geçeceğiz. Kısa sürede yapım işlerini
tamamlayıp, sinyal ve sistem emniyet testleri tamamlayınca işletmeye almayı
planlıyoruz. Bu hattı işletmeye aldığımızda, kent merkezi ile Çam ve Sakura
Şehir Hastanesi ve Kayaşehir arasında hızlı, ekonomik ve emniyetli bir ulaşım
sağlanacaktır. Bu metro hattımız aynı zamanda, Metrokent İstasyonu’nda,
Bağcılar-Kirazlı, Başakşehir-Olimpiyatköy hattı ile entegre olacak. Yine ayrıca
hattımız, Kayaşehir İstasyonu’nda Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro hattı ile
bağlanacak. Bu entegrasyonlarla, bölgenin Marmaray’a, havalimanına, Göktürk Kemerburgaz,
Kağıthane, Beşiktaş Gayrettepeye metro ile ulaşımı da sağlanacaktır.”
SEYAHAT SÜRELERİ KISALACAK
Kayaşehir–Mahmutbey arası seyahat
süresinin 20 dakika, Metrokent–İstanbul Havalimanı arası seyahat süresinin 24
dakika, Kayaşehir -Beşiktaş Gayrettepe arası seyahat süresinin 45 dakika, Çam
ve Sakura Şehir Hastanesi–Bağcılar (Kirazlı) arası seyahat süresinin de 23
dakika olacağına vurgu yapan Karaismailoğlu, Bakanlık tarafından yapımı devam
eden Bakırköy-Bağcılar metro hattının tamamlanmasıyla birlikte Başakşehir
Metrokent-Bakırköy Özgürlük Meydanı arası seyahat süresinin 29 dakika olacağını
söyledi.
HALKIMIZIN, ‘SUYU GETİREN İLE TESTİYİ KIRANI’ GÖRECEĞİNE İNANIYORUZ
“Bakanlık olarak, sadece büyük
altyapı projelerini yapmakla kalmıyor, büyük hizmet hatlarımızın merkezi
yerleşim yerlerine bağlantılarını da yapıyoruz” diyen Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
“İstanbul Büyükşehir
Belediyesi’nin görevi olduğu halde, yapmaktan imtina ettiği, Başakşehir Şehir
Hastanemizin bağlantısı olan karayolu ve köprülerini de bakanlık olarak biz
devraldık ve yapımını hızla tamamladık. İstanbul’un hep yanında ve yakınında
olmaya devam edeceğiz. Ülke genelinde raylı sistem çalışmalarımız devam
ederken, raylı sistem ve alt bileşenlerinin yerli ve millilik oranlarını yüzde
80’lere yükseltmeyi hedefliyoruz. Bizler, ‘hizmet odaklı’ çalışıyoruz.
Halkımıza hizmeti de ‘Hak’ka hizmet’ gayreti ile yapıyoruz. Temeller atıyor,
tünelde bir bir ışık görüyor, ray kaynakları gerçekleştiriyoruz. Biz, sadece
bugünü değil, önümüzdeki 10, 20, 50 yıllık geleceği düşünerek planlarımızı ve
çalışmalarımızı yürütüyoruz. Her zaman sağ duyusuna inandığımız, kadirşinas
halkımızın, ‘Suyu getiren ile testiyi kıranı’ göreceğine inanıyoruz.”