ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: HAYRABOLU-TEKİRDAĞ YOLU İLE TEKİRDAĞ LİMANI VE KAPIKULE’YE ULAŞIM KOLAYLAŞACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Hayrabolu-Tekirdağ
Yolu’nun tamamlanmasıyla birlikte Tekirdağ Limanı ile yöredeki sanayi
bölgelerinin Kapıkule’ye ulaşımının kolaylaşacağına vurgu yaptı ve “Bölgedeki
ticaret hacmi artacak. En önemlisi de Tekirdağ’ımız sosyo-ekonomik
kazanımlarına yenilerini ekleyecek. Tüm bunların yanı sıra bölgedeki seyahat
süresi kısalacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Hayrabolu-Tekirdağ Yolu’nun Kandamış-Ortaca Köyleri Kesimi ile
Tekirdağ Çevre Yolu - Muratlı Köprülü Kavşak Kolu açılış törenine katıldı.
Tekirdağ’ın İstanbul ile birlikte Türkiye ekonomisini canlandıran çok önemli
bir merkez konumunda olduğunu belirten Karaismailoğlu, “Trakya’nın Marmara ve
Karadeniz’e açılan kapısıdır. Asya ve Avrupa arasındaki hem ticaret hem de
kültür alışverişlerinin kavşak noktasındadır. Bütün bunlara, yıllara yayılan
gelişimi de eklenince Tekirdağ, iktisadi ve kültürel önemini sürekli artıran
bir şehir olma özelliğini korumaya devam etmiştir. Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı olarak Tekirdağ’ın ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin
farkındayız. Bu bilinçle çalışmalarımıza 7/24 hizmet esasına göre devam ediyor
ve tamamladığımız Hayrabolu-Tekirdağ Yolu kapsamındaki Kandamış-Ortaca Köyleri
arasındaki 7 kilometrelik kesim ile Tekirdağ Çevre Yolu üzerindeki Muratlı
Köprülü Kavşak Kolu’nu açıyoruz” ifadelerini kullandı.
28 Kasım 2020’de Hayrabolu’dan
Kandamış’a kadar olan 13 kilometrelik kesimi hizmete açtıklarını anımsatan
Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Hayrabolu-Tekirdağ Yolu’nun
tamamlanması ile 2x1 standardında ve 7 metre genişliğindeki mevcut yol
standardı2x2 şeritli BSK kaplamalı bölünmüş yol haline gelecek. Tekirdağ ile
ülkemizde tarım ve hayvancılıkta önemli bir yeri olan Hayrabolu’nun ulaşımı çok
daha çağdaş, hızlı ve güvenli olacaktır. Projenin tamamı bittiğinde, Tekirdağ
Limanı ile yöredeki sanayi bölgelerinin Kapıkule’ye ulaşımı kolaylaşacak.
Bölgedeki ticaret hacmi artacak. En önemlisi de Tekirdağ’ımız sosyo-ekonomik
kazanımlarına yenilerini ekleyecek. Tüm bunların yanı sıra bölgedeki seyahat
süresi kısalacak, araçların çevreye yaydıkları egzoz emisyonları azalacak ve
vatandaşlarımıza daha güvenli ulaşım imkanı tesis edilecek. Ayrıca yol
bakım-işletme giderlerinden edilecek tasarruf, akaryakıt ve amortisman
giderlerindeki azalma ile ülke ekonomisine katkı sağlamış olacağız. Devlet
aklıyla hep bir adım ötesini planlarken nihai hedefimiz; milli ekonomik bağımsızlık
yaklaşımını destekleyerek ‘Bütünsel Kalkınmayı’ hayata geçirmek. Tüm halkımızın
yalnızca bugünkü değil, gelecekteki refahını da güvence altına almaktır.”
DEV YATIRIMLARI HAYATA GEÇİRİYORUZ
Tekirdağ’ın büyüme hızına ve
artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak dev yatırımları hayata geçirdiklerini
kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şu anda 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de
içinde bulunduğu Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu kısa adıyla
Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun da bunlardan biri olduğunu söyledi. “Toplam 101
kilometre uzunluğundaki Malkara Çanakkale Otoyolu, ülkemizin Avrupa yakasını
Çanakkale üzerinden Kuzey Ege’ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projedir”
diyen Karaismailoğlu, sadece Tekirdağ değil, tüm Marmara Bölgesi ve Türkiye açısından
da büyük önem teşkil ettiğini ifade etti.
MARMARA DENİZİ’NİN TAMAMI OTOYOLLARLA ÇEVRİLECEK
Malkara-Çanakkale Otoyolu,
tamamlanan İstanbul-İzmir Otoyolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile birleştiğinde
Marmara Denizi’nin tamamının otoyollar ile çevrilmiş olacağını ve Marmara
Otoyol Ringi projesinin de hayata geçeceğini vurgulayan Karaismailoğlu, şu
değerlendirmelerde bulundu:
“Bu üç otoyolun geçtiği
güzergahlar İstanbul, Bursa, İzmir, Kocaeli ve Tekirdağ gibi önemli sanayi ve
ticaret merkezlerinin bulunduğu hem yük hem de yolcu taşımacılığında trafik
talebinin en yoğun olduğu karayolu koridorlarıdır. Projede büyük aşama kaydettik. 13 Kasım’da
Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı törenle 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün son tabliyesini yerleştirdik. Otoyol çalışmaları kapsamında; proje
başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Umurbey Kavşağı arasındaki yaklaşık 100
kilometrelik kesimde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmalarına
devam ediyoruz. Şu ana kadar 2 betonarme yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme
viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 5 alt geçit köprüsü, 40 üst geçit, 40 alt geçit
ile 228 menfez, 11 kavşak tamamladık. Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 adet
iş makinesi ile gece gündüz çalışarak projemizin 18 Mart 2022`den önce hizmete
girmesi için yapım çalışmalarını başarıyla sürdürüyoruz.”
YATIRIMCILARI TEHDİT EDENLERE ANTALYA HAVALİMANI DERS OLSUN
Ulaşım ve altyapı projelerinin,
yalnızca teknik projeler ve mühendislik çalışmaları olmadığına işaret eden
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, ulaşım ve altyapı projelerinin,
istihdam, ticaret, eğitim ve sosyal yaşam için taşıyıcı olduğunu söyledi.
“Ülkemizin, milletimizin layık olduğu biçimde yaşamasının önündeki engellerin
kaldırılmasıdır” diyen Karaismailoğlu, Antalya Havalimanı ihalesinin önemine şu
sözlerle dikkati çekti:
“Bunlardan biri de geçen hafta,
Yap işlet Devret; Kamu-Özel Sektör İş Birliği çerçevesinde ihalesi yapılan
Antalya Havalimanı’nın kapasite artırımı projesidir. 765 milyon euro
tutarındaki tesislerin yapım süresi 36 ay, işletme süresi 25 yıl olarak
belirlendi. İhale, var olan anlaşmanın sonlanacağı Ocak 2027'den Aralık 2051'e
kadar olan dönemi kapsamaktaydı. Açık artırmayla 19 tur süren ihalede, en
yüksek teklifi KDV dahil 8.5 milyar euro ile TAV Havalimanları AŞ-Fraport AG iş
ortaklığı kazanmıştır. 25 yıllık kira bedelinin yüzde 25'i, 90 gün içinde peşin
ödenmek üzere KDV dahil 2 milyar 138 milyon eurodur. ‘Sıfır garanti’ taahhüdü
ile Türk-Alman-Fransız ortaklığındaki yatırımcı tarafından 36 ayda tamamlanacak
projemizle devletimiz ve milletimiz, Yap İşlet Devret modeliyle hayata geçecek
bir başka esere daha sahip olacak. Ekonomik büyümesi, güçlü ulaşım ağı ile
bölgenin en önemli oyuncularından biri olan ülkemiz, yeni yatırımların ve iş
birliklerinin de merkezi olmaya devam edecek. Antalya Havalimanı ihalesinin
sonucu bunun en önemli örneklerinden biridir. Yatırımcıları tehdit edenlere
Antalya Havalimanı ders olsun.”
TÜRKİYE'Yİ HER FIRSATTA ŞİKAYET EDENLERİN DEVRİ BİTTİ
Devletini milletinden kopartmak
için uğraşanların, yıllar sonra helalleşmeyi aklına getirenlerin, milleti
bölmek için uğraşanların, Türkiye'yi her fırsatta şikayet edenlerin,
belediyeleri kalkındıracağız deyip seçilip, hizmet etmeyi unutanların devrinin
Türkiye’de bittiğinin altını çizen Karaismailoğlu, artık güçlü devlet, güçlü
millet, güçlü Türkiye devrinin başladığına işaret etti.
DEVLETİN KURUMLARINI BASANLAR 2023'TE CEVABINI ALACAKLAR