İstanbul ile İzmir arasındaki kara yolu ulaşımını 3,5 saate indiren ve
binlerce kişinin istihdam edildiği İstanbul-İzmir Otoyolu, iki şehir arasındaki
mesafeyi kısaltmasının yanı sıra geçtiği illerin ekonomisine olumlu katkı
sağlıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, güzergah üzerinde
306 yeni işletme belgeli tesis açıldığına dikkati çekerek, “Proje, üretim
sektöründe GSYİH’ye 8,5 milyar lira katkı sunarken, otoyol güzergahı üzerinde 8
yeni OSB konumlandırıldı. Yatırımcılar için çekim merkezi haline gelen bölgede
mevcutta bulunan 13 OSB’de ise 2 bin 635 hektar genişleme yapıldı” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir Otoyolu ile ilgili yazılı açıklama yaptı;
Yap-İşlet-Devret finansman modeliyle hayata geçirilen projenin, 384
kilometresinin otoyol, 42 kilometresinin bağlantı yolu olmak üzere toplamda 426
kilometrelik güzergahı kapsadığını kaydetti.
İstanbul-İzmir O-5 Otoyolu’nda
ayrıca 2 bin 907 metre uzunluğunda Osmangazi Köprüsü bulunduğunu belirten
Karaismailoğlu, ikisi çelikten yapılan toplamda 21 bin 571 metrelik 38 viyadük,
6 bin 445 metrelik 3 tünel, 179 köprü, 715 hidrolik kutu menfez, 291 alt geçit
kutu menfez, 22 kavşak, 18 servis alanı, 4 bakım işletme merkezi, ana kontrol
merkezi ve 21 gişe alanı bulunduğunu ifade etti.
HEM GÜNDELİK HAYAT HEM DE EKONOMİ CANLANDI
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Nüfusun yoğun bir bölümünün yaşadığı İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa,
Balıkesir, Manisa ile İzmir illerinin yer aldığı ve Türkiye’nin dünyaya açılan
önemli ihracat kapılarından olan bölgedeki proje ile yerel kalkınmaya da yarar
sağlandı. Proje bölgede gündelik hayatı ve ekonomiyi daha da canlandırırken,
yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulundu. İstanbul-İzmir
Otoyolu güzergahı boyunca bulunan dinlenme tesisleri, bakım ve işletme
merkezleri ile diğer ticari alanlarda binlerce personel istihdam edildi”
değerlendirmesinde bulundu.
GÜZERGAH ÜZERİNDEKİ TESİS SAYISI ARTTI
İstanbul-İzmir Otoyolu ile
şehirlere daha kısa mesafede ve hızlı ulaşılmasının bölgedeki turizm
faaliyetlerini de hareketlendirdiğini vurgulayan Karaismailoğlu, proje
sayesinde bölgedeki illerin kapasitelerinin üzerine çıktığını, yeni
yatırımların da önünün açıldığını ifade etti. “Proje sonrasında güzergah
üzerinde 306 yeni işletme belgeli tesis açıldı. 31 bin yeni işletme belgeli oda
turizme katıldı” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“61 bin de yatak eklendi.
Bölgedeki turizm sezonu daha da uzarken turizm merkezlerinde ziyaretçi sayısı
da arttı. Ticari limanların varlığı nedeniyle Türkiye’den yapılan ihracat ve
ithalatın önemli bir kısmının gerçekleştirildiği bölge, ulaşımda sağlanan
kolaylıklar sonrasında gelişimini sürdürdü. Proje, üretim sektöründe GSYİH’ye
8,5 milyar lira katkı sunarken, otoyol güzergahı üzerinde 8 yeni OSB
konumlandırıldı. Yatırımcılar için çekim merkezi haline gelen bölgede mevcutta
bulunan 13 OSB’de ise 2 bin 635 hektar genişleme yapıldı. Burada da 54 bin
personel istihdam ediliyor.”
TARIM VE HAYVANCILIK SEKTÖRLERİNDE GENİŞLEME
Ülke ekonomisine önemli katkılar
sunan tarım sektöründe de proje sonrasında gelişmeler yaşandığını aktaran
Karaismailoğlu, bölgenin uygun coğrafi koşulları ve iklimsel özellikleri
sayesinde tarımsal faaliyetlerin her koluna yer verildiği, tarım alanlarında 300
bin dekar ekili alan artışı, üretim hacminde de 408 bin ton artışı sağlandığına
dikkati çekti. Karaismailoğlu, “Hayvancılıkta da küçükbaşta 713 bin, büyükbaşta
da 350 bin hayvan artışı görüldü. Otoyol sayesinde tarım arazilerinde üretilen
ürünler, tüketiciye çok daha kısa sürede ulaşıyor” ifadelerini kullandı.