Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Konya’daki bölünmüş
yol uzunluğunu yüzde 647 arttırarak bin 167 kilometreye ulaştırdıklarına
dikkati çekti ve “Bizden önce Konya’daki karayolları yatırımları için sadece
972 milyon lira harcanmışken, 2003-2021 döneminde biz bu miktarı 11 kat
artırarak 11 milyar 563 milyon liraya çıkardık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Akşehir Anayol Köprülü Kavşağı ve Akşehir-Tuzlukçu Yolu açılış
töreninde konuştu. Yapılan her yeni yolun geçtiği yerin istihdamına, üretim ve
ticaret hacmine, kültür ve sanat faaliyetlerine can kattığını belirten
Karaismailoğlu, “İktidardaki 19’uncu yılını dolduracak olan AK Parti döneminde
de başta karayolları olmak üzere ulaşımın her alanında adeta destan yazıldı. Bizler
milletimizden aldığımız güçle, milletimizle birlikte destan yazarken, yani
karıncalar gibi çalışırken, birileri de istikrarı bozmak için her türlü şer
odağı ile iş birliğine gitmekten sakınmadılar. Ancak her zaman şiarımız; ‘halka
hizmet, Hak’ka hizmet’ oldu. O nedenle bu boş sözlere hiç aldırmadık. Hizmet
siyasetinden asla sapmadık” dedi.
EDİRNE’DEN ŞANLIURFA’YA, KESİNTİSİZ OTOYOL BAĞLANTISI TESİS ETTİK
Marmaray aracılığı ile Asya’dan
Avrupa’ya en kısa ticari yolu inşa ettiklerine dikkati çeken Karaismailoğlu,
Edirne’den Şanlıurfa’ya kesintisiz otoyol seyahatini mümkün kıldıklarını
söyledi. “Milli haberleşme uydumuz Türksat 6A’yı 2023 yılının ilk çeyreğinde
fırlatmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına
şöyle devam etti:
“Demiryollarında reform sürecini
başlatarak kullanılan, inşa edilen ve planlanan Yüksek Hızlı Tren hatlarımızla
ülkemizin dört bir yanına modern, güvenli ve çevreci ulaşım götürüyoruz.
Yatırımlarımızda aslan payını karayolu sektörümüz aldı. Hem doğu-batı
koridorlarında hem de kuzey-güney akslarında altyapı ve üstyapı problemlerini
büyük ölçüde çözdük. 2003 yılı öncesi mevcut 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki
bölünmüş yol ağımızı 28 bin 402 kilometreye çıkardık. Osmangazi Köprüsü’nün
dahil olduğu İstanbul-İzmir Otoyolu’nu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün içinde
olduğu Kuzey Marmara ile Ankara-Niğde ve Menemen Çandarlı otoyollarını
bitirdik. Ankara Niğde Otoyolu’nu tamamlayarak Edirne’den Şanlıurfa’ya bin 230
kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik. 50 kilometre
olan toplam tünel uzunluğumuzu ise 567 kilometre artırarak 631 kilometreye
yükselttik.”
KONYA’DA BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU BİN 167 KİLOMETREYE ULAŞTIRDIK
Karayollarındaki gelişmeleri
Konya’daki karayolu ağına bakarak da görmenin mümkün olduğunu anlatan
Karaismailoğlu, “Bizden önce Konya’daki karayolları yatırımları için sadece 972
milyon lira harcanmışken, 2003-2021 döneminde biz bu miktarı 11 kat artırarak
11 milyar 563 milyon liraya çıkardık. 972 milyon lira nere; 11,5 lira milyar
nere? Konya’nın bölünmüş yol uzunluğunu 167 kilometreden alıp, yüzde 647
artışla bin 167 kilometreye ulaştırdık. 167 km nere; bin167 km nere? 2003’te
sadece 97 km BSK’lı yol var iken, bin 139 km daha BSK yaparak toplamda bin 236
kilometreye yükselttik. 600 kilometre tek yol yapım ve onarımı gerçekleştirdik”
diye konuştu.
DEVAM EDEN 15 AYRI KARAYOLU PROJESİNİN BEDELİ 6.1 MİLYAR TL’Yİ AŞIYOR
Çalışmaları burada
bırakmadıklarının altını çizen Karaismailoğlu, devam eden 15 ayrı karayolu
projesinin toplam bedelinin 6 milyar 110 milyon lirayı aştığını söyledi.
Konuşmasında Akşehir’in önemine dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
şu değerlendirmelerde bulundu:
“Akşehir; tarihi, doğal
zenginlikleri ve kültür mirası Nasrettin Hocası ile Göller Yöresi Turizm
Gelişim Bölgesi içerisinde yer alan çok önemli merkezimiz. Konya’nın Ege’ye
açılan kapısı konumuyla, tarih boyunca önemli bir ulaşım güzergâhı da olmuştur.
Bu nedenle Akşehir’in bölgedeki yerleşkelere ve Polatlı üzerinden Başkent
Ankara’ya yüksek standartlı bağlanması çalışmaları kapsamında
Akşehir-Yunak-Ankara İl Sınırı Yolunu projelendirdik. Akşehir Anayol Köprülü
Kavşağı ve Akşehir-Tuzlukçu Yolu, 94,6 kilometre uzunluğundaki
‘Polatlı-Yunak-Akşehir’ projesi içerisinde yer alıyor. Akşehir- Tuzlukçu Ayrımı
arasında kalan 21 kilometrelik kesim 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım
kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlandı. Proje kapsamında; 85 metrelik
Akşehir Anayol Köprülü Kavşağı, 29 metrelik Devlet Demir Yolları Üstgeçidi, 23
metrelik Adıyan Köprüsü ve 35 metrelik Yunak Kavşak Köprüsü ve bağlantı yolları
da yer alıyor. Ayrıca, (Akşehir-Yunak) Ayrımı-Tuzlukçu İl Yolu’nun 2
kilometresi bölünmüş, 6 kilometresi tek yol olmak üzere 8 kilometrelik kesimi
de bitirildi.”
EGSOZ EMİSYONUNU 2 BİN 100 TON AZALTACAĞIZ
Hayata geçirilen proje ile
Doğu-Batı aksında bölünmüş yol ağı üzerinde yer alan Akşehir’in Kuzey-Güney
yönündeki ulaşım ağını da bölünmüş yol haline getirerek bölgedeki ulaşım
standardını arttırdıklarını kaydeden Karaismailoğlu, daha önce sathi kaplamalı
tek yol olarak hizmet veren Akşehir -Tuzlukçu Ayrımı arasını bölünmüş yol
haline getirdiklerini söyledi. Yeni yapılan alt geçitlerle, menfezlerle ve
kavşaklarla hızlı, güvenli ve konforlu bir trafik akışı sağladıklarını ifade
eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, artık trafik yoğunluğundan
kaynaklanan beklemelerin ortadan kalkacağına vurgu yaptı. Karaismailoğlu,
“Zamandan 5,6 milyon TL, akaryakıttan 5,2 milyon TL olmak üzere yıllık toplam
10,8 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Ayrıca araçların çevreye bıraktıkları
egzoz emisyonu da 2 bin 100 ton azaltacağız.” dedi.
ANKARA-ANTALYA ARASINA ALTERNATİF GÜZERGÂH
“Polatlı-Yunak-Akşehir”
projesinin tamamının hizmete sunulmasıyla Akşehir’in, Ankara’ya bölünmüş yol
ağı ile bağlanacağının altını çizen Karaismailoğlu, böylece, Ankara-Antalya
arasında alternatif bir güzergâhın hizmete sunulacağını kaydetti. “Ayrıca;
ülkemizde doğu-batı yönünde ulaşım sağlayan iki önemli devlet yolumuz D-200 ve
D-300 arasında bölünmüş yol bağlantısı da tesis edilecek” diyen Karaismailoğlu,
bölgenin kalkınması ve gelişmesinin çok daha hızlı olacağını sözlerine ekledi.
Açılışın ardından Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, yeni yolda test sürüşü yaptı.