Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yerli ve milli üretime
vurgu yaptı ve TÜRASAŞ tarafından yürütülen çalışmalarla, Türkiye’nin demiryolu
araçları ihtiyacında dışa bağımlığı azalttıklarını söyledi. Karaismailoğlu,
“Saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini
tamamladık. 2022 yılında seri üretimine geçeceğiz. Yine önümüzdeki yıl milli
elektrikli lokomotifin seri üretimine de başlayacağız” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, TCDD’de düzenlenen "Omuz Omuza 165. Yıl Demiryolu İşçi
Buluşması" programına katıldı. İşçilerin emeği karşılığında Türkiye'nin
güçleneceğini, kalkınacağını, büyüyeceğini vurgulayan Karaismaioğlu, şöyle
devam etti:
"Cumhurbaşkanımız Recep
Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, 'büyük ve güçlü Türkiye silueti görünmüştür'.
Bu süreçte, ülkemizin eksiksiz bir altyapıya sahip olması son derece önemlidir.
Demiryollarımız, bu ülkenin ve bu toprakların ekonomik ve sosyal hayatının
ötesinde, tarihi ve stratejik bir öneme sahip. Biz de bu önemin gereğini yerine
getiriyoruz. AK Parti hükümetleri öncesine kadar, neredeyse yarım asırdır,
ihmal edilen demiryollarımıza yatırımlarımıza devam ediyoruz. Ülkemizi demir
ağlarla örerek insan ve yük taşımacılığında demiryolu potansiyelimizi artırıyoruz.
Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya kadar uzanan Demir İpek Yolu’nun
Orta Koridoru’nda yer alan ülkemiz, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında
bir merkezdir. Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin demiryollarının gelişmesi
için yaptığımız yatırım miktarı 212 milyar lirayı geçti."
DEMİRYOLU AĞINI 12 BİN 803 KİLOMETREYE ÇIKARDIK
2013’te yüzde 33 olan
demiryollarının yatırımdaki payını 2020'de yüzde 47’ye çıkardıklarını
vurgulayan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, "Demiryollarımızın
modernizasyonu, yeni ve yüksek hızlı tren hatlarının inşası için seferberlik
başlattık. Hükümetlerimiz döneminde, bin 213 kilometrelik YHT hattı inşa ettik.
Konvansiyonel hat uzunluğumuzu, 11 bin 590 kilometreye yükselttik. Toplam
demiryolu ağımızı, 12 bin 803 kilometreye çıkardık. 2003’deki sinyalli hat
uzunluğunu, yüzde 172 artışla 6 bin 828 kilometreye, elektrikli hat uzunluğunu
da yüzde 180 artışla 5 bin 828 kilometreye ulaştırdık. Yüksek Hızlı Tren
sistemi ile tanıştırdığımız ülkemizi, dünyada 8., Avrupa’da da 6. YHT
işletmecisi yaptık. Asrın projesi Marmaray’ı halkımızın ve dünya ticaretinin
hizmetine sunduk" diye konuştu.
3 BİN 515 KM YHT HATTINDA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Türkiye’nin, bölgesel yük
taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu, bu potansiyeli
lojistik merkezler yaparak daha da artıracaklarını kaydeden Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, Ankara- Sivas, Ankara-İzmir, Bursa-Yenişehir-Osmanaeli,
Konya-Karaman-Ulukışla, Mersin-Adana-Gaziantep, Kapıkule-Çerkezköy ve
Sivas-Erzincan Hızlı Tren Hatları olmak üzere toplam 3 bin 515 kilometrelik
hızlı tren hattında yapım çalışmalarının devam ettiğine dikkati çekti.
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN HATTI 40 DAKİKA KISALACAK
357 kilometresi konvansiyonel
hatta da çalışmaların sürdüğünü kaydeden Karaismailoğlu, “Altyapı imalatları
tamamlanan ve seyahat süresini 40 dakika daha kısaltacak Ankara-İstanbul Hızlı
Tren hattındaki ilave çalışmalarımızı da önümüzdeki yıl bitiriyoruz” dedi.
Yük potansiyeli olan merkezlere
iltisak hatları yapım çalışmalarının da tüm hızıyla sürdüğünü ifade eden
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, demiryolu taşımacılığında 25 adet lojistik
merkezde, 20 milyon metrekarelik alanda, 75 milyon ton taşıma kapasitesine
ulaşmayı hedeflediklerinin altını çizdi. Türkiye’nin bütünsel kalkınmasına da katkı
sunmayı amaçladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “Yolumuz uzun ancak aydınlık.
Hedeflerimize, dün olduğu gibi yarın da hep birlikte, omuz omuza ulaşacağız”
dedi.
TAŞINAN YÜK MİKTARI YÜZDE 18 ARTTI
“Pandemi sırasında diğer ulaşım
modlarında ülkeler arasındaki trafik akışı önemli oranda daralırken, süreç
demiryolu taşımacılığımızın lehine işlemiştir” diyen Karaismailoğlu,
demiryollarında Ağustos 2021 itibarıyla taşınan yük miktarının bir önceki
döneme göre yüzde 18 arttığını ifade etti. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının
üzerinden yapılan ihracat ve ithalatta toplam 1 milyon 276 bin 134 tonluk yük
taşındığına vurgu yapan Karaismailoğlu, 2024 yılı sonunda yük miktarını 20
milyon tona çıkartmayı hedeflediklerinin altını çizdi.
“MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SETİNİN TEST SÜREÇLERİNİ TAMAMLADIK”
Yerli ve milli üretim hamlesine
dikkati çeken Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“TÜRASAŞ tarafından yürütülen
çalışmalarla, ürün portföyünü geliştirerek, öncelikle ülkemizin demiryolu
araçları ihtiyacında dışa bağımlığı azaltıyoruz. Bu kapsamda hepsi milli
üretimlerimiz olan; banliyö, metro aracı, hızlı tren, elektrikli lokomotif, lokomotif
platformu, elektrikli tren seti ile yeni nesil demiryolu bakım aracı, cer
zinciri ve tren kontrol sistemi ile yeni nesil dizel motorunun tasarım ve
üretimine yönelik faaliyetleri sürdürüyoruz. Saatte 160 kilometre hıza sahip
Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladık. 2022 yılında seri
üretimine geçeceğiz. Yine önümüzdeki yıl milli elektrikli lokomotifin seri
üretimine de başlayacağız. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Hızlı Trenin
tasarım çalışmalarını tamamlayarak, prototip üretim aşamasına geçeceğiz. Milli
banliyö projesinde ise tasarım çalışmalarına devam ediyoruz. Hedefimiz; 2023
yılında aracımızı raylara indirmek. Bu projeleri tamamlayarak araçlarımızı
raylara indirdiğimiz an; metro, banliyö ve tramvay tasarım ve üretimi dahil
olmak üzere tüm raylı sistem araç üretiminde ülkemiz için önemli bir aşamaya
ulaşacağız.”
İŞÇİLERİMİZİ KORUMAYA DEVAM
EDECEĞİZ
İmzalanan toplu iş sözleşmesinde
işçinin emek ve alın teri hakkının korunması için tüm tarafların büyük gayret
sergilediğini kaydeden Karaismailoğlu, “1’inci yıl ilk 6 ay için yüzde 12,
ikinci 6 ay için yüzde 5, ikinci yıl ilk ve 2. altı aylar için yüzde 5 oranında
zamlarla birlikte, enflasyon farkları da dikkate alınacak. Böylece, işçi
kardeşlerimizi enflasyon karşısında korumaya devam edeceğiz” diye konuştu.
55 ÜLKEDEN ÜST DÜZEY YÖNETİCİ KATILACAK
Karaismailoğlu, 6-7-8 Ekim 2021
tarihlerinde, İstanbul Atatürk Havalimanı’nda, ‘Lojistik, Mobilite ve
Dijitalleşme’ temalı uluslararası bir şura düzenlendiğine dikkati çekti ve ekledi: