ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: PENDİK-SABİHA GÖKÇEN METRO HATTINI BU YILIN İLK YARISINDA TAMAMLAYACAĞIZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul’da devam eden
7 ayrı raylı sistem hattı projesi ile raylı sistem uzunluğunun 354,3
kilometreye yükselteceklerini belirtti ve “Bu projelerden biri olan
Pendik–Tavşantepe–Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattını bu yılın ilk yarısında
tamamlayarak, halkımızın hizmetine sunacağız. Hattımız hizmete alındığında,
Kadıköy’den metroya binen bir vatandaşımız; trafiğe takılmadan, 48 dakikalık
bir seyahatle havalimanına varacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Pendik–Tavşantepe–Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattındaki
çalışmaları inceledi. “2021 yılı tüm dünya için aşılama çalışmalarıyla salgının
kontrol altına alınmaya çalışıldığı ve normalleşme süreçlerinin hızlandığı bir
yıl oldu” diyen Karaismailoğlu, sağlık, eğitim, ekonomi, ticaret, altyapı
faaliyetleriyle çalışma ve sosyal hayata ilişkin emin adımlar atarak, çetin
mücadeleleri başarıyla geride bıraktıklarını söyledi.
ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ PROJEMİZDE SONA YAKLAŞTIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak 2021’de de milletin geleceğine ışık tutacak, Türkiye’yi yarınlara
taşıyacak, gençlere aydınlık bir gelecek bırakacak büyük projeleri hayata
geçirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Projelerimizle, Türkiye’nin
2023, 2053, 2071 yılına kadar olan yatırımlarını, planladık. 50 yıl sonrasını
planlarken, gerekli tüm sağlık tedbirlerini alarak bugün için ihtiyaç duyulan
ve milletimizin özlemle beklediği hizmetlerin ve projelerin aksamaması için
çalışmalarımıza devam ettik ve başarıya ulaştık. Yılın ilk günleri içerisinde
Türksat 5A uydumuzu yörüngesine fırlattık ve 28 Haziran’da hizmete aldık. Yeni
nesil haberleşme uydumuz Türksat 5B’yi de yörüngesine fırlattık. Bir yıl içinde
2 haberleşme uydusunu yörüngesine fırlatarak tarihimizde bir ilki
gerçekleştirdik. Marmara’nın altın gerdanlığı Kuzey Marmara Otoyolu’nun
Hasdal-Habipler ile Başakşehir Kavşakları arasında kalan 7. kesimini hizmete
alarak İstanbul’un en uzun ve en geniş tüneli ile birlikte Otoyol’un 400
kilometresini hizmete açtık. Başakşehir-Ispartakule-Bahçeşehir-Hadımköy yolunun
çalışmalarına da başladık. Bu proje kapsamında Sazlıdere Barajı üzerinde yapım
çalışmalarını başlattığımız Sazlıdere Köprüsü ile Kanal İstanbul Projesi’ne de
start verdik. Türkiye’ye yayıncılık alanında çağ atlatan ve dünyaya örnek bir
çevre ve teknoloji projesi olan Avrupa’nın en yüksek kulesi Çamlıca Kulesi’ni
milletimizin hizmetine sunduk. Yıllık 25 milyon ton konteynır elleçleme
kapasitesi ile açılışını yaptığımız Filyos Limanı’nı Karadeniz'in yeni lojistik
üssü ve büyük tonajlı gemilerin yeni adresi yaptık. Ülkemizin en önemli ulaşım
projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tabliye montajlarını da
tamamlayıp çok önemli bir aşamayı geride bıraktık. Artık projemizde sona
yaklaştık.”
YENİ YILDA AYNI YOLDA KARARLILIKLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ
“Bizler; karayolu, demiryolu,
denizyolu, havayolu ve iletişime gönül veren, Türkiye’nin ulaşım ve haberleşme
altyapısını inşa eden, Kültürün, turizmin, ekonominin kalkınmasına üst düzeyde
katkı sağlayan, yatırımlarımızla her yıl doğrudan ve dolaylı toplamda 1
milyonun üzerinde istihdam alanı açan, 4 binin üzerinde şantiyesi, 700 binin
üzerinde çalışanı ile çok büyük bir aileyiz” ifadelerini kullanan Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, tüm bu başarıları birlik ve beraberlik ruhundan güç
alıp, ilk günkü heyecan ve özveri ile çalışarak gerçekleştirdiklerini belirtti.
2022 yılının da mevcut projeleri bitirip, yeni projelerin hayata geçirileceği
yoğun bir sene olacağının altını çizen Karaismailoğlu, yeni yılda da aynı yolda
kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini kaydetti.
İSTANBUL’U BİRİLERİNİN KEYFİNE BIRAKAMAZDIK
Akıllı, çevreci ve bütünsel
kalkınmaya katkı sağlayacak politikalar çerçevesinde yatırım faaliyetlerini
daha da artıracaklarına vurgu yapan Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde
bulundu:
“2022 yılı çok büyük ve önemli
kent içi raylı sistem projelerinin de hayata geçeceği bir yıl olacak. 2002
yılından bu yana milletimizin hizmetlileri olarak İstanbul’a yatırımlarımızı
hiç azaltmadık. Dünya kenti İstanbul’un, toplu ulaşımında konforu, hızı
artırmanın peşindeyiz. İstanbullularımızın bozulan otobüsleri itmek zorunda
kalmadığı bir toplu ulaşım sistemi inşası hedefindeyiz. Yaptığımız ve
yapacağımız yeni projeler, İstanbul’un toplu taşıma sistemine nefes aldırmaya
devam edecek. İstanbul’u birilerinin keyfine bırakamazdık. Bu nedenle
Bakanlığımız, Pendik–Tavşantepe–Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı dahil
İstanbul’da toplam uzunluğu 103,3 kilometre olan 7 ayrı raylı sistem hattında
harıl harıl çalışıyoruz. Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar
(Kirazlı), metro hattı, Başakşehir-Çam ve Sakura hastanesi-Kayaşehir metro
hattı, Küçükçekmece-Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı, metro
hattı, Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metro hattı,
Üsküdar Altunizade-Çamlıca -Ferah Mahallesi- Bosna Bulvarı Metro hattı ve
Zeytinburnu (Kazlıçeşme)- Fatih (Sirkeci) Raylı Sistem Ve Yaya Odaklı Yeni
Nesil Ulaşım projeleri ile İstanbul’daki mevcut 251 kilometre olan raylı sistem
uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz.”
İSTANBUL’DAKİ RAYLI SİSTEM AĞININ %52’Sİ BAKANLIĞIMIZ TARAFINDAN
YAPILMIŞ OLACAK
Projeleri bu yılın ilk yarısından
itibaren işletmeye açarak, 2023 yılında hepsini halkın hizmetine sunmuş
olacaklarına işaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
böylece İstanbul’daki raylı sistem ağının yüzde 52’sinin Bakanlık tarafından
yapılmış olacağına dikkati çekti. “Ayrıca ülke genelinde Kent içi ulaşımda
159,2 kilometrelik 13 ayrı projede arkadaşlarımız 7/24 esasına göre
çalışıyorlar” diyen Karaismailoğlu, şehir içi toplu ulaşıma gösterilen özeni
şehirler arası demiryolu ulaşımında da sergilediklerini söyledi.
KONYA-KARAMAN HIZLI TREN HATTINI CUMARTESİ GÜNÜ HİZMETE ALIYORUZ
5 bin 176 kilometre demiryolu
hattında çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini aktaran Karaismailoğlu,
“Konya-Karaman Hızlı Tren hattını Cumartesi günü hizmete alıyoruz.
Ankara-Sivas, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy, Çerkezköy-Edirne-Kapıkule,
Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla,
Aksaray-Ulukışla-Mersin Yenice, Ankara (Yerköy)-Kayseri, ayrıca iki
uluslararası havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı -Yavuz
Sultan Selim Köprüsü- İstanbul Havalimanı- Halkalı, çatalca hızlı tren
hatlarında çalışmalarımız sürüyor. Yolcu taşımacılığının yanı sıra yük
taşımacılığı da gerçekleştirilecek Hızlı Tren hatlarının da yer aldığı
demiryolu ağımızı, limanlarla sanayi bölgeleriyle etkin bir şekilde bağlıyoruz.
Bu yıl itibariyle milletimizin hizmetine sunacağımız Milli Elektrik Trenimiz
ile birlikte, demiryollarında yerli ve milli araç ve ekipmanları üretimini daha
da artıracağız” diye konuştu.
PENDİK-SABİHA GÖKÇEN METRO HATTININ SAATLİK YOLCU KAPASİTESİ 70 BİN
YOLCU OLACAK
Pendik–Tavşantepe–Sabiha Gökçen
Metro Hattı’ndaki çalışmalarla bilgilere de değinen Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:
“7,4 kilometre uzunluğundaki
projemizde Fevzi Çakmak (Hastane), Yayalar, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı
istasyonları bulunuyor. 80 kilometre işletme hızıyla ulaşımın sağlanacağı
hattımızın saatlik yolcu kapasitesi 70 bin yolcu olacak. Hattın
tamamlanmasıyla; Sabiha Gökçen Havalimanı’na, Kadıköy-Kartal-Pendik Metro
Hattı’nın kesintisiz devamı sağlanacak. Havalimanına doğrudan raylı sistem ile
güvenli, hızlı ve ekonomik ulaşım mümkün olurken, Pendik ilçemizin kuzey bölümü
metroyla buluşacak. Proje kapsamında bugüne kadar; 14 bin 536 metre ray montajı
yaptık. 15 bin 970 metre tünel kazılarak, tünel yapım işleri tamamlandı. 4
istasyonda 99 bin 350 metreküp betonarme imalatı yaptık. Elektromekanik
imalatlarımızı yüzde 75 seviyesine getirdik. Projemizi, bu yılın ilk yarısında
tamamlayarak, halkımızın hizmetine sunacağız. İstanbul’un dokusuna ve Sabiha
Gökçen Havalimanı’nın fonksiyonlarına uygun olarak tasarladığımız istasyon
konseptleri ile İstanbullulara ulaşımdan daha fazlasını sunacağız. Hattımız
hizmete alındığında, Kadıköy’den metroya binen bir vatandaşımız; trafiğe
takılmadan, 48 dakikalık bir seyahatle havalimanına varabilecek. Kartal’dan 18
dakikada; Pendik Tavşantepe’den 10 dakikada Sabiha Gökçen havalimanına
ulaşabilecek.”
ÜLKEMİZİN EKONOMİK KAZANCI 185 MİLYON EURO OLACAK
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattının hizmete açılmasıyla
birlikte, karayolu bakım ve işletmesi, kaza kazancı, hava kirliliği, gürültü,
doğa, yeşil arazi, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su temizliğinin korunması
gibi faydalar açısından 23 yıllık periyotta, Türkiye’nin ekonomik kazancının
185 milyon euro olacağının altını çizdi.
BİZİM ULAŞIM POLİTİKAMIZDA YOLDA KALAN OTOBÜSLER DEĞİL, METRO HATLARI
VAR
“Maalesef, İstanbul’da yaklaşık 3
yıldır görev yaptıklarını zannedenler hiçbir zaman İstanbul’ a hizmetleri ile
gündeme gelemediler” ifadelerini kullanan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle
tamamladı:
“Liyakatsiz kadrolarla İstanbul’u
başarısızlık girdabına sürükleyenleri; en kısa zamanda üzerlerine vazife olan
işlerle meşgul olmalarını İstanbullular bekliyor. Bizim yönetim anlayışımızda,
temel atmama törenleri değil, hizmete açma törenleri vardır. Bizim hizmet
anlayışımızda, proje temellerini harfiyatla kapatmak değil, projelerin,
hizmetlerin önünü açmak vardır. Bizim ulaşım politikamızda, yolda kalan
otobüsler değil, saatte 70 bin, günde 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyacak metro
hatları var. Halkımızdan aldığımız destek ve irade ile Türkiye’yi geleceğe
taşıyan, hedeflerine ulaştıracak projelere imza atmaya devam edeceğiz. Bizi ve
çalışmalarımızı izlemeye devam edin; gelmekte olan metro projelerimizi,
gelmekte olan 1915 Çanakkale Köprümüzü ve diğer dev projelerimizi bir bir
tamamlayacak; vatanımızın milletimizin hizmetine hatta dünyanın kullanımına
gururla sunacağız. Türkiye’nin geleceğine ışık tutan projeleri hayata geçirmeye
devam ediyoruz.”