Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Deprem, kapımızı çalmadan hemen her alanda hazırlıklı olmamız gerektiğinin farkındayız. Bu noktada “Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı” ile depreme karşı hazırlıklı olmayı bir devlet politikası haline getirdik. Her kuruma büyük görev ve sorumluluklar düşüyor” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Konya’da konuştu. Bir dizi incelemeler ve ziyaretlerde
bulunan Bakan Uraloğlu, Konya’da İl Koordinasyon Toplantısı öncesinde gündeme
ilişkin, bakanlık projeleri ve Konya’ya yapılan ulaştırma ve altyapı alanındaki
yatarımlar konusunda önemli açıklamalarda bulundu.
Bugün 20 bine vatandaşımızın
hayatını kaybettiği 17 Ağustos Büyük Marmara Depremi’nin yıl dönümü olması nedeniyle
Bakan Uraloğlu, “Üzerinden 24 yıl geçti ama kaybettiklerimizin acı izleri hala
yüreklerimizde. Maalesef, 6 Şubat’ta da 11 ilimizde büyük yıkıma neden olan 2
büyük deprem ile dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaket ile karşı karşıya
kaldık. Yüce Allah’tan yaşanan tüm depremlerde hayatını kaybedenlere rahmet
diliyor, bir daha böyle acıların yaşanmamasını temenni ediyorum” dedi.
Hükümet olarak depremin ilk
gününden itibaren bölge olduklarını, her geçen gün daha da güçlenerek
çalışmaları titizlikle sürdürdükleri belirten Uraloğlu, “Hükümetimizin önceliği
deprem bölgesindeki yaraları süratle sarmak. Bu amaçla 11 ilimizde çok önemli
çalışmalar gerçekleştirdik. Ama artık şu da bir gerçek ki hepimiz doğal afetler
konusunda çok daha bilinçli olmalıyız. Son yıllarda yaşanan iklim değişikliği
nedeniyle artık çok daha büyük boyutlarda sel ve orman yangınlarıyla karşı
karşıya kalıyoruz. Bu nedenle ülkemizi tüm afetlere hazırlıklı, afetlere
dirençli, afetleri en az kayıpla atlatan, afetler sonrasında da hızla toplanan
bir ülke haline getirmek için çalışacağız. Bizler de Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı olarak bütün ulaşım modları ve haberleşmedeki altyapılarımızı bu
yaklaşımla yapıyor ve mevcutları da iyileştiriyoruz.” diye konuştu.
“Çalışmalarımızın her bir adımını,
günü kurtarmak yerine geleceği güvenle inşa etmek bilinciyle attık, atmaya da
devam ediyoruz” diyen Bakan Uraloğlu bu konuda şöyle konuştu:
“Deprem, kapımızı çalmadan hemen
her alanda hazırlıklı olmamız gerektiğinin farkındayız. Bu noktada “Ulusal Deprem
Stratejisi ve Eylem Planı” ile depreme karşı hazırlıklı olmayı bir devlet
politikası haline getirdik. Her kuruma büyük görev ve sorumluluklar düşüyor.
Bakanlığımıza bağlı kurumlarımız tarafından bu konuda gerçekleştirilen etkinlik
ve çalıştaylarla bu konuyu her daim taze tutuyor ve gerekli hazırlıkları
yapıyoruz.”
KONYA ÇEVRE YOLUNUN 2. KISMIN
TAMAMINI 2024 YILI SONUNA KADAR BİTİREREK TRAFİĞE AÇMAYI PLANLIYORUZ
Ulaştırma ev Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Konya’da şu an devam eden bedeli 16,5 milyarlık 12 ayrı
karayolu projesi olduğunu belirterek, bu projelerden birinin Konya Çevre Yolu
projesi olduğunu, Konya-Karaman ve Konya-Ereğli yolları arasındaki bağlantıyı
sağlayan 22 kilometrelik 1. Kısmı, 2020 yılında trafiğe açtıklarını
hatırlatarak, şunları kaydetti:
“122 kilometrelik Konya Çevre
Yolu’nu, 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol
standardında, 3 kısım halinde projelendirdik. Çalışmaları devam eden 46
kilometrelik 2. Kısım ise Konya-Ereğli, Konya-Aksaray, Konya-Ankara ve Konya-Afyon
yolları arası bağlantıyı sağlayacak. Bugüne kadar 21 kilometrelik Ankara Yolu
Köprülü Kavşağı’nı ve Aksaray Yolu Köprülü Kavşağı’nı tamamladık. Bu yıl içinde
8 kilometrelik kesimin yanı sıra 2 adet tek köprünün tamamlanmasını
hedefliyoruz. 2024 yılı sonuna kadar da 2. kısmın tamamını bitirerek trafiğe
açmayı planlıyoruz. 54 kilometrelik 3. Kısmın çalışmalarına da yatırım
programına alındıktan sonra başlayacağız.”
HAYAL EDİLEMEYECEK DEV
YATIRIMLAR YAPTIK
Türkiye'nin siyasi
istikrarsızlığının getirdiklerini çok iyi bildiğini belirten Bakan Uraloğlu,
"Terör, savunma sanayinde yerlilik ve millilik, enerji ve ulaşım altyapısı
gibi Türkiye’nin önündeki 30- 40 yıl bekleyen sorunları fiilen çözdük.
Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi,
1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara
Otoyolları gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik. 2003 öncesinde 6
bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin kilometrenin üzerine
çıkardık. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 633 kilometreye
ulaştırdık. 311 km olan köprü uzunluğumuzu 758 kilometreye, 50 kilometre olan
tünel uzunluğumuzu ise 723 kilometreye çıkardık. Ülkemizi Avrupa’da 6, dünyada
8, Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi ülke konumuna yükselttik. 10 bin 959 kilometre
olan demiryolu ağımızı 2 bin 250 km’si Yüksek Hızlı Tren ve Hızlı Tren hattı
olmak üzere yaklaşık 14 bin kilometreye yükselttik. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu
hattını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık. İç
hat uçuş sayımızı 26’dan 57’ye, dış hat nokta sayımızı 342’ye yükselttik. 149
olan liman sayımızı 217’ye, 37 olan tersane sayımızı ise 84’e çıkardık."
dedi.
BAKANLIĞIN KONYA YATIRIMLARI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
olarak Konya’ya ulaşım ve iletişim yatırımları için yaklaşık 72 milyar lira
harcadıklarını ifade eden Uraloğlu, "Konya’nın bölünmüş yol uzunluğunu 167
kilometreden alıp, bin 272 kilometreye ulaştırdık. 614 kilometre tek yol
iyileştirmesi yaptık. Eğiste Hadimi Viyadüğü ile ülkemizin en yüksek ayaklı ve
en uzun dengeli konsol köprüsünü Konya’da inşa ettik. Bu proje ile Akdeniz
Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi’ni kesintisiz bir şekilde birbirine bağlayarak
Toroslara adeta bir mühür vurduk” diye konuştu.
"Başkaları, pamuk ipliğine
bağlı, ilkesiz ittifaklar kurup, ülkenin hayrına olan yatırımları baltalarken,
bizler Türkiye Yüzyılını inşa edecek adımları atmaya devam ediyoruz" diyen
Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü;
"Başkaları, pamuk ipliğine
bağlı, ilkesiz ittifaklar kurup, ülkenin hayrına olan yatırımları baltalarken,
bizler Türkiye Yüzyılını inşa edecek adımları atmaya devam ediyoruz. Sayın
Cumhurbaşkanımız liderliğinde geçen 21 yıllık siyasi istikrar dönemi ülkemiz
için çok büyük bir kazanım olmuştur. Belki genç olanlar bilemeyebilir ama yaşı
yetenler siyasi istikrarsızlığın kaybettirdiklerini çok iyi bilir.
Terör, savunma sanayinde yerlilik
ve millilik, enerji ve ulaşım altyapısı gibi Türkiye’nin önündeki 30- 40 yıl
bekleyen sorunları fiilen çözdük.”