
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: 2053 YILINA KADAR KARAYOLU HİZMET DÜZEYİMİZİ EN ÜST SEVİYEYE ÇEKECEĞİZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2053 Ulaştırma ve
Lojistik Ana Planı’nın yol gösterici olacağını belirterek, “Devlet aklı,
istişare ve güç birliğiyle hayata geçireceğimiz yatırımlarımızla, 2053 yılına
kadar karayolu hizmet düzeyimizi en üst seviyeye çekerek, ‘kesintisiz ve
konforlu’ bir ulaşım tesis edeceğiz. Karayollarında fosil yakıt yerine
elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak. Bu aynı zamanda çevreci
yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman
tasarruflarını artırarak, projelerimizin millî servetimize olan katkılarını
güçlendirecektir” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Karayolları 72. Bölge Müdürleri toplantısına katıldı; “Yollar,
insanlığın ve ülkelerin atar damarıdır. İnsanı insana kavuşturan, üretilen
ürünü pazara ulaştıran yollar; turizm, ticaret, sanayi ve tarım sektörlerine
altyapı hizmeti sunarak ülke ekonomisine canlılık katan değerli bir hizmettir.
Çağın ihtiyaçlarına uygun olarak bölünmüş yollara dönüştürdüğümüz altyapımızla
ulaşım sektörü, başta ekonomi olmak üzere yaşamın her alanındaki gelişmenin ana
lokomotifi olarak Türkiye'nin geleceği için önemli roller üstleniyor. Türkiye’miz,
tüm dünya için çok sancılı geçen 2021 yılında yüzde 11 oranında büyüdü. Bu
anlamda lider ülkeler arasında yerini aldı. Büyüme trendimiz devam ediyor.
Geçen ay ihracatımızı yüzde 19,8 oranında artırarak, bütün zamanların en yüksek
Mart ayı rakamlarına ulaştık” diye konuştu
GAYRETLERİMİZ GÜÇLÜ, HEDEFLERİMİZ BÜYÜK
Türkiye’nin, üç kıta ve iki büyük
deniz havzasının ortasındaki stratejik konumu ile 4 saatlik uçuşla 67 ülke ve
1,6 milyar insanın yer aldığı 7 trilyon dolarlık ticaret hacminin döndüğü bir
coğrafyada yer aldığını dile getiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu da demektir ki; yaptıklarımız
kadar bundan sonra yapacak işlerimiz de çok, gayretlerimiz güçlü, hedeflerimiz
büyük. Hizmet yolculuğumuzda, 20 yılda yaptıklarımızda ve bundan sonraki 30 yıl
için planladıklarımızda siz değerli karayolcuların emeği ve alın teri, azmi ve
çalışkanlığı var. Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin ulaştırma ve haberleşme
yatırımları için yaptığımız, 1 trilyon 337 milyar 240 milyon lirayı aşan
harcama miktarında büyük payı; yüzde 61 oran ve 812 milyar liralık miktar ile
karayolları almaktadır. Türkiye için gecemizi gündüzümüze katarak, yolumuza
çıkanlara aldırmadan Aşık Veysel’in de dediği gibi; yürüyoruz gündüz gece. Bizim siyaset
anlayışımızda hizmet var, bizim siyaset anlayışımızda millet ne dediyse onu
yapmak var, bizim siyaset anlayışımızda Türkiye’nin süper güç olması var. 20
yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı bugün 28 bin 647
kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yol ağımızı 2053’e kadar 38 bin kilometreye
ulaştıracağız. 20 yıl önce bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı bugün, 3 bin
633 kilometreye ulaştırdık. Durmak yok yola devam, 2053’te, 8 bin 325
kilometreye yükselteceğiz. 20 yıl önce 50 kilometre olan toplam tünel
uzunluğumuzu bugün, tam 21 kat artırarak 651 kilometreye çıkardık, 2023’te;
tünel uzunluğunu 771 kilometreye çıkaracağız. 20 yıl önce 311 kilometre olan
köprü ve viyadük uzunluğumuzu bugün 727 kilometreye çıkardık. 2023’te; 771
kilometreye çıkaracağız.”
AKARYAKITTAN 1 MİLYAR LİTRE TASARRUF SAĞLADIK
Karayolu ağı içindeki oranı yüzde
42 olan bölünmüş yolların trafiğin yüzde 83’ünü taşıdığını ifade eden
Karaismailoğlu, yapılan konforlu yollar sayesinde vatandaşların yollarda
harcadığı süreyi yıllık 7 milyar saat azalttıklarına dikkati çekti. Bu sayede
akaryakıttan 1 milyar litre tasarruf sağlandığını vurgulayan Ulaştırma Bakanı
Karaismailoğlu, “Ülkemizin stratejik konumunun avantajlarından hareketle,
akslarımızdaki uluslararası ticaret ağlarını merkeze alan, küresel ve bölgesel
bütünleşmeyi sağlayan çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Asya ve Avrupa
arasındaki doğu-batı koridorlarımız ile Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya
uzanan kuzey-güney koridorlarımızın iyileştirme çalışmalarını tamamlayarak tüm
modlarımızla entegre ediyoruz. Yaptığımız yolların halkımıza sağlayacağı
rahatlık ve tasarrufun yanı sıra ülkemizin içinde bulunduğu stratejik konumunu
da güçlendiriyoruz. Türkiye’yi baştan başa kuşatan ulaştırma ve haberleşme
projelerimizle sadece bölgemizin değil, dünyanın en önemli ticari
koridorlarında söz sahibi bir ülke haline geldik. Lojistik süper güce dönüşmek
için yaptığımız dev ölçekli yatırımlarımız, ekonomimize, ihracatımıza,
turizmimize de omuz vererek, ülkemizin âli menfaatlerine en doğru katkıyı
veriyor. Yaptığımız her yol, her köprü, her tünel, her havalimanı, her liman
inşa edildikleri noktada halkımıza iş oluyor, aş oluyor, bereket getiriyor.
Devlet aklı, ileri görüşlülüğü ve planlı bir yaklaşımla Türkiye’yi yarınlara
eksiksiz olarak hazırlamak bizim için çok önemli” ifadelerini kullandı.
POLEMİK YERİNE İŞİMİZLE KONUŞUYORUZ
“Biz, Türkiye’mizin sadece
bugününü değil, önümüzdeki 10, 20, 50 yıllık geleceğini düşünerek plan ve
çalışmalar yürütüyoruz” diyen Karaismailoğlu, “Birtakım kişilerin tüm
karalamalarına, karşı çıkmalarına rağmen dünyada 2 bin metrenin üzerinde orta
açıklığa sahip olan boğazın yakut gerdanlığı 1915 Çanakkale Köprüsü ve
Malkara-Çanakkale Otoyolu’nu hizmete hep birlikte, coşkuyla açtık. Hafta sonu
Antalya-Finike hattında yer alan Phaselis Tüneli’ni açarak, turizm cenneti
Antalya ile altı önemli ilçesi arasındaki ulaşım hattına nefes aldırmayı
başardık. Akdeniz ile İç Anadolu Bölgelerini birbirine bağlayan hattaki
ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü olan Eğiste Hadimi
Viyadüğü’nde incelemede bulunduk. Yüzde 72 oranında tamamlanan projemizi bu
yılın Kasım ayında milletimizin hizmetine sunmayı hedefledik. Gördüğünüz gibi,
hepimizin omuz omuza yürüttüğü bu çalışmalarla yollar kısalıyor, güvenlik,
konfor ve hız artıyor. Daha nice hizmetler çağın ruhuna uygun altyapı
çalışmaları ile ülkemizi, dünyanın gelişmiş ülkeleri arasında layık olduğu
konuma getireceğiz. Tarımı, turizmi, üretimi, ihracatı canlandırmak, yeni
yatırımlara uygun ortam sağlamak, bütünsel kalkınmayı mümkün kılmak için çalışmaya
devam ediyoruz. Eser siyasetine, millete hizmet etmeye devam ediyor, polemik
yerine işimizle konuşuyoruz. Bize yapamazlar, açamazlar dediler. Bitirip
milletimizin hizmetine açtık. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu,
Ankara-Niğde Otoyolu, Malkara Çanakkale Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu gibi projelerimizi Yap-İşlet-Devret yöntemiyle
bitirdik” değerlendirmesinde bulundu.
İNŞA VE İHYA ETMEYE DEVAM EDİYORUZ
Son dönemde milli bütçeyle; Ovit
Tüneli, Kömürhan Köprüsü, Hasankeyf Köprüsü, Botan Çayı-Beğendik Köprüsü,
Zarova Köprüsü, Zonguldak-Kilimli Yolu başta olmak üzere sayısız eseri hayata
geçirdiklerini aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, inşa ve ihya
etmeye de devam ettiklerini söyledi. Dünyanın 3. en uzun çift tüplü karayolu
tüneli olacak Zigana Tüneli çalışmalarında sona gelindiğini anlatan
Karaismailoğlu, Ege Bölgesi ile Akdeniz bağlantısını sağlayacak olan büyük
projelerden Aydın-Denizli Otoyolu’nun da yapım çalışmalarının devam ettiğini
kaydetti.
TÜRKİYE YERİNDE SAYSIN DİYE UĞRAŞANLARIN UMUTLARINI BOŞA ÇIKARACAĞIZ
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Biz, başkaları gibi sadece kendi geleceğimizi önemsemiyoruz. Ne dediklerini
bilmeyen, bir sözü diğerini tutmayan, kendi siyasi ikballeri için Türkiye’yi
kaosa sürüklemek isteyenlerin niyetlerinin de farkındayız. Milletimiz bugüne
dek bu boş sözlere kanmadı. Bundan sonra da arzu ettikleri kargaşaya izin
vermeyecektir. Projeler; hizmetler ortada ve o hizmetleri yapan kadrolar
burada. Bizim milletimiz ve devletimiz hep yan yana; hep omuz omuzadır.
Kimsenin gücü birlikteliğimizi bozmaya yetmez. AK Parti olarak 20 yıldır
ülkemizin kalkınması, istihdam yaratması, ekonomisinin büyümesi için projeler
üretiyor, eser siyaseti yapıyoruz. Türkiye yerinde saysın diye uğraşanların
umutlarını boşa çıkaracağız, Türkiye 50 sene önceki gibi yönetilsin
isteyenlerin umutlarını boşa çıkaracağız, Artık Türkiye bir avuç insan için
kalkınanların ülkesi değil, 82 milyonun
Türkiye’sidir. Dün nasıl içerideki mihraklara rağmen ülkemizi geliştirecek
vizyon projeleri hayata geçirdiysek, yarın da bu projeleri milletimizin
hizmetine sunmaya devam edeceğiz. Onlar karşı çıkmaya devam etsin. Biz
milletimize daha nice eserler kazandıracağız” ifadelerini kullandı.
Kuzey Marmara Otoyolu,
Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü’nün
yapım çalışmalarına büyük bir hızla devam edildiğinin altını çizen
Karaismailoğlu, bu şekilde, İstanbul’un batı aksındaki mevcut ulaşım
koridorlarına yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergah oluşturarak,
Mahmutbey gişeler, TEM otoyolundaki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırıldığını
söyledi.
‘2053 ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK ANA PLANI’ BİR YOL GÖSTERİCİ OLACAK
Türkiye’nin ulaşım ve iletişim
sektöründeki çalışmaları, tüm bileşen ve kesimlerin istişaresi ve ortak akıl
ile planlayıp, değerlendirdiklerini anlatan Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“2003’te Cumhurbaşkanımızın
ortaya koyduğu ‘ulaşan ve erişen Türkiye’ vizyonunu 20 yılda hayata geçirdik.
2021 yılının Ekim ayında, Ulaştırma ve Haberleşme Şûrası’nın 12.’sini
düzenledik. Geleceğe yönelik ulaşım ve haberleşme stratejilerini ve çözüm
önerilerini ortaya koyduk. Hayata geçirdiğimiz Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri
Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planını sıkı sıkıya takip ediyoruz.
Başkaları ancak gelecek seçimleri düşünürken, bizler gelecek nesilleri
düşünerek, 2053 perspektifleri oluşturuyoruz. ‘Büyük ve Güçlü Türkiye’ yolunda,
kıtalararası kesintisiz ulaşım altyapısının tesis edilerek ülkemizin; üretim,
ihracat ve istihdam odaklı büyüme stratejisinin hayata geçmesi için
hazırladığımız ‘2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’ bir yol gösterici olacak.
Ülkemizin merkezinde bulunduğu, yükselen Avrupa-Asya-Afrika ticaret üçgeni
bizim için büyük küresel fırsatlar barındırıyor. Küresel ticaretteki artış
rakamlarına baktığımızda, Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme alanındaki
ihtiyaçları için ne kadar isabetli adımlar atıldığı görülüyor. Bugün 12 milyar
ton olarak gerçekleşen tüm dünyadaki ticaret hacminin, 2030 yılında 25 milyar,
2050 yılında 95 milyar tona ulaşması bekleniyor. Birleşmiş Milletler, bugün
yüzde 50’si kentte yaşayan dünya nüfusunun 2050 yılında yüzde 70 olarak
değişeceğini açıkladı. Yani, dünya ekonomisinin yüzde 90’ından fazlası kentsel
alanlarda üretilecek. Bu artış bize gösteriyor ki dünyada ulaşıma yönelik talep
2050 yılında 2 katına çıkacak. Hepsini birden değerlendirdiğimizde, Türkiye’nin
ortaya koyduğu ‘Orta Koridor’da küresel bir lojistik süper güç olma’ iddiasının
ne kadar yerinde olduğu ortaya çıkıyor.”
YATIRIMLARIMIZLA 18 MİLYON İNSANIMIZA İSTİHDAM SAĞLADIK
Bu talebi ve ihtiyacı karşılamak
için tüm ülkelerin ulaştırma ve altyapı yatırımlarına hız vermesi gerektiğini
belirten Karaismailoğlu, “Amerika Birleşik Devletleri’nin 2 trilyon dolar,
Çin’in 559 milyar dolarlık altyapı yatırımları planladıkları biliniyor. Bizde;
2003 yılından 2021 yılı sonuna kadar 5 sektörde yapılan yatırımların toplamı
172 milyar dolara ulaştı. Bu yatırımlarla; 18 milyon insanımıza istihdam
sağladık. Yatırdığımız her 9,5 milyar dolar, 1 milyon vatandaşımıza yeni iş
imkanı sağladı. Milli gelirimize 520 milyar dolardan fazla katkı sunduk.
Ekonomimizin üretim gücünü desteklemek ise temel önceliklerimiz arasında yer
aldı. 2003-2021 yılları arasında gerçekleştirdiğimiz yatırımlar sayesinde
Türkiye, 1 trilyon 42 milyar doların üzerinde daha fazla üretti. Yarının
stratejisine hazırlanırken odak noktamız olan insan, veri ve yük hareketliliği,
lojistik-mobilite-dijitalleşme ekseninde, yeni ulaşım yaklaşım ve uygulamaları
ile ele alınacak. Akıllı otoyollarının inşası bu uygulamalardan biridir. 2053
Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı içi veriye dayalı, ortak aklı önemseyen,
topluma kulak veren bir anlayış ile ilerledik. Öncelikle güncel
sosyo-demografik, arazi kullanımı, ulaştırma sistemleri, altyapı ve turizm verileri toplayarak,
ihtiyacı analiz ettik. 2053 yılına gelindiğinde Türkiye’deki araç sahipliğinin
2019 yılına göre yüzde 242 artış gösterecek. Nüfusumuzun 2035 yılında 98 milyon
ve 2053 yılında ise113 milyonu bulması bekleniyor. 2019 yılında 28 milyon
üzerinde olan istihdam rakamlarımızın 2035 yılında 40 milyonun, 2053 yılında
ise 63 milyonun üzerine çıkması öngörülüyor. Artan nüfus öğrenci sayısını da
etkileyecek; 2035 yılında 9,35 milyon olması beklenen öğrenci sayısı, 2053
yılında 11 milyon olacağı tahmin ediliyor” ifadelerini kullandı.
Tüm bu analizlerin ardından yeni
Türkiye’nin nüfusu artan, çalışan sayısı yükselen, gençleşen, refahı artan
zenginleşen bir ülkeye dönüşeceği sonucunun ortaya çıktığını vurgulayan
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bu bilimsel analiz ve
öngörüler ışığında sadece Türkiye’nin ihtiyaçlarını değil, dünyanın da
gidişatını ve tabii ki ulaştırma ile haberleşme alanındaki trendleri de dikkate
alarak bir modelleme yapıldığını söyledi. “Yük ve yolcu taşımacılığından karbon
salımını azaltma hedefli çevreci, akıllı ulaşım sistemlerinin öne çıktığı,
dijital, ithalat ve ihracat odağında yük taşımacılığının dikkate alındığı,
ihracat ve hareketlilik odaklı senaryoları ele aldık” diyen Karaismailoğlu, her
senaryonun en iyi yönlerini hesaplanarak oluşturulan çevreci sürdürülebilir
senaryonun ise önümüzdeki dönemin yatırımlarını şekillendirdiğini kaydetti.
RİZE-ARTVİN HAVALİMANI’NI ÖNÜMÜZDEKİ AY HİZMETE AÇACAĞIZ
Demiryolu sistemini ayağa
kaldırdıklarının altını çizen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Başlattığımız
reform hareketi ile Cumhuriyetimizin ilk yıllarından sonra ihmal edilen
demiryollarını, 2003’ten bugüne hem yeniledik hem de yeni hatlarla
zenginleştirdik. Milletimizin yarım asırlık hayali Yüksek Hızlı Tren hatlarını
inşa ettik. 2053 yılına kadar; demiryolu ağımızı 13 bin 22 kilometreden 28 bin
590 kilometreye çıkaracağız. Demiryolunun taşımacılıktaki oranının 2029 yılında
yüzde 11’in üzerine yükselmesini, 2053’te ise yaklaşık yüzde 22 olarak
gerçekleşmesini öngörüyoruz. Böylece demiryolunun yük taşımacılığındaki payı 2019’dan
2053’e kadar 7 kat artacak. Yine Yurt Dışı Yük taşımacılığında da demiryolunun
payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz. Yolcu taşımacılığında ise yine 2053
Vizyonumuz için hedeflediğimiz, trenin payının 6 katın üzerinde artmasıdır.
2023 yılında demiryolu ile taşınan yolcu sayısının yaklaşık 19,5 milyon
olmasını öngörüyoruz. Bu rakamın sırasıyla 2035 yılında 145 milyonun, 2053
yılında ise 269 milyonu geçmesini hedefliyoruz. Asya ile Avrupa kıtasını 4
dakikada geçebildiğimiz Marmaray’da bir günde 600 binden fazla yolcu geçme
rekorunu yeniledik. Hedefimiz bir günde 1 milyon yolcu sayısına ulaşmak.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz
demiryolu bağlantısı sağladık. Havayolunu halkın yolu yaptık. Havalimanı
sayımızı 26’dan, 57’ye yükselttik. 2053’de 61’e çıkacak. Kısa bir süre önce,
Tokat Havalimanı’nı hizmete açtık. Yapımı tamamlanıp, test uçuşlarına
başladığımız Rize-Artvin havalimanını Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle
önümüzdeki ay hizmete açacağız. 2022’nin ilk üç ayında, uçakla seyahat
edenlerin sayısı 30 milyon kişiye yaklaştı. İstanbul Havalimanı 2021 yılında,
uluslararası yolcu trafiği alanında 26 milyon 500 bin yolcusu ile Avrupa’nın
tüm havalimanlarını geride bırakarak dünya ikincisi oldu” diye konuştu.
UZAYDA İZİ OLMAYANIN DÜNYADA GÜCÜNÜN OLMAYACAĞINA İNANIYORUZ
Mavi vatandaki etkinliği de
arttırdıklarını dile getiren Karaismailoğlu, tersane sayısını 37’den 84’e,
liman sayısını da 149’dan 217’ye çıkardıklarını, 2053’te 255’e yükseleceğini
belirtti. “Uzayda izi olmayanın dünyada gücünün olmayacağına inanıyoruz” diyen
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin, 2021 yılı
içerisinde, Türksat 5A ve Türksat 5B haberleşme uydusunu başarı ile uzaya
gönderen dünyanın nadir ülkeleri arasında yerini aldığını söyledi. Yerli ve
milli imkanlarla entegrasyonu devam eden Türksat 6A’yı Cumhuriyetin 100.
kuruluş yıl dönümünde, yani 2023’te uzaya göndereceklerine vurgu yapan
Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Siber Vatan’da Gücümüz Artıyor.
2021 yılı 3. çeyreği itibarıyla elektronik haberleşme sektörümüz yüzde 19’a
yakın büyüdü. Hükümetlerimiz döneminde genişbant abone sayımızı 20 binden 88
milyona ulaştırdık. 2021 yılı üçüncü çeyreğinde internet kullanım oranı bir
önceki döneme göre sabitte yüzde 50, mobilde de yüzde 30 oranında arttı. Devlet
aklı, istişare ve güç birliğiyle hayata geçireceğimiz yatırımlarımızla 2053
yılına kadar karayolu hizmet düzeyimizi en üst seviyeye çekerek ‘kesintisiz ve
konforlu’ bir ulaşım tesis edeceğiz. Karayollarında fosil yakıt yerine
elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak. Bu aynı zamanda çevreci
yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman
tasarruflarını artırarak, projelerimizin milli servetimize olan katkılarını
güçlendirecektir. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız yalnızca hedeflerimiz
değil, en iyisini hak eden milletimize, geleceğimiz olan gençlerimize, ülkemize
sözümüzdür. Bu kapsamda planladığımız otoyollarımız; Aydın – Denizli Otoyolu,
Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Otoyolu, Kınalı – Tekirdağ Malkara Otoyolu,
Çanakkale – Savaştepe Otoyolu, Mersin–Erdemli–Silifke–Taşucu Otoyolu, Ankara–
Kırıkkale–Delice Otoyolu, Antalya – Alanya Otoyolu, Sapanca – Afyonkarahisar
Otoyolu, Samsun– Mersin Otoyolu, Trabzon–Habur Otoyolu, Afyon – Burdur Otoyolu,
Alanya–Silifke Otoyolu, Delice – Samsun Otoyolu, Ankara – İzmir Otoyolu,
Bozüyük – Afyonkarahisar Otoyolu, Denizli – Burdur – Antalya Otoyolu, Gerede-
Merzifon Otoyolu, Sivrihisar– Bursa Otoyolu, Şanlıurfa – Habur Otoyolu.”
2053 YILINA KADAR 198 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPILACAK
5’er yıllık planlamalar sonunda
2053 yılına gelindiğinde demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme
için 198 milyar dolar yatırım yapılacağına işaret eden Karaismailoğlu, “2053
yılına kadar milli gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin
5 katından fazlasını kazandıracak. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon
dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katını kazandıracak. İstihdama katkımız
ise 2053 yılında 28 milyon kişiyi bulacak. ‘Gelişmekte olan’ değil, ‘gelişmiş’
dünyanın öncü ülkesi olmaya kararlıyız. Devlet aklı, ileri görüşlülüğü ve
planlı bir yaklaşımla Türkiye’yi yarınlara eksiksiz olarak hazırlıyoruz” dedi.
49 BİN METRENİN ÜZERİNDE MOTORSİKLET DOSTU OTO KORKULUK SİSTEMLERİ
DÖŞEYECEĞİZ
Karayollarının sadece altyapıları
değil, üst ve sanatsal yapıları da halkın ihtiyaç ve isteklerine göre
şekillendirdiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Karayollarımızın
iki tekerli kahramanları için bu yıl içerisinde 49 Bin metrenin üzerinde
motorsiklet dostu oto korkuluk sistemleri döşeyeceğiz. Tüm yurt sathında
yaptığımız ulaşım sistemlerimiz, ülkemizin hayat damarları gibidir.
Karayollarımız ise ülkemizin en ücra köşesine kadar uzanan ‘kılcal
damarlardır.’ Bizim memleketimizde artık; ‘Yol verin geçeyim dumanlı dağlar,
dağların ardında nazlı yar ağlar’ şeklinde ağıt türküleri söylenmiyor. Artık,
‘hasret bitiren yollar, dosta götüren yollar, gurbette kalan yâri, alıp getiren
yollar’ var” dedi