Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kapıkule’den Akdeniz’e
kesintisiz otoyol ağının tesis edildiğini vurgulayarak, “Aydın-Denizli arasında
2 saati bulan ulaşım süresi Aydın-Denizli otoyolumuz ile 70 dakikaya düşecek.
Yıllık toplam 731 milyon lira da tasarruf edilecek” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, Aydın-Denizli Otoyolu şantiyesindeki incelemelerinin ardından
açıklama yaptı. Karaismailoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Yol
Medeniyettir” diyerek gösterdiği hedef doğrultusunda, tüm zorlukları
göğüsleyerek vatana ve millete hizmet vermeyi amaç edindiklerini kaydetti.
BİZLER SLOGANLA DEĞİL, YAPTIKLARIMIZLA KONUŞURUZ
2003 yılından bu yana
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde çok büyük işlere imza attıklarını vurgulayan
Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti;
“20 yıl içinde karayollarında 6
bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, tam 4,5 kat
artırdık; 28 bin 650 kilometrenin üzerine çıkardık. Milletimiz bizi çok iyi
bilir; bizler sloganla değil, yaptıklarımızla konuşuruz. Ülkemizin yalçın
kayalarını, dağlarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Bu
süreçte; dünyada, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan en büyük projelerden biri
olan İstanbul-İzmir Otoyolu’nu hizmete açtık. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu
ile ülkemizin en büyük petrokimya ve ağır sanayi tesislerinin içinde bulunduğu
Aliağa Endüstri Bölgesi’yle, Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ni otoyol
konforuyla tanıştırdık. Ankara-Niğde Otoyolu’nu açarak, Edirne’den Şanlıurfa’ya
bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik.
Asya-Avrupa arasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru olan İstanbul’un bu
konumunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu’nu hizmete aldık. 18 Mart
Zaferi’nin yıl dönümünde milletimizin hizmetine sunduğumuz 1915 Çanakkale
Köprüsü’nü de içeren Malkara-Çanakkale Otoyolu ile Avrupa ve Trakya’dan gelen
trafiği, güvenli ve akıllı yollarla Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege’ye
ulaşmasını sağladık. YİD yöntemi ile hayata geçirdiğimiz bu projelerdeki
başarılarımızın, yatırımcılara güven verdiğini görüyoruz. Aydın-Denizli
Otoyolu’nu da yine YİD modeli ile hayata geçiriyoruz. Tamamlandığında
memleketimize kattığımız pek çok eser gibi bu projemiz de Türkiye’nin rekorlar
kırdığı bu dönemdeki yerini alacaktır.”
KAPIKULE’DEN AKDENİZ’E KESİNTİSİZ OTOYOL AĞINI TESİS EDİYORUZ
Sanayi, ticaret, tarım, turizm ve
ihracat merkezi olarak ürettiği katma değerle ülke ekonomisine önemli katkılar
sunan Denizli ile Aydın illerinin otoyol ile bağlanacağını kaydeden
Karaismailoğlu, bu illerin tarım ve sınai üretimin yanı sıra Türkiye’nin önde
gelen turizm merkezleri olduğunu dile getirdi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu,
“Turistik trafiğin geçiş noktası da olan bölgemizin ulaşım altyapısını İstanbul-İzmir
Otoyolu ve İzmir-Aydın Otoyolu ile ciddi biçimde güçlendirdik. Aydın-Denizli
Otoyolu; İzmir-Aydın arasındaki kesimi işletmeye açılan İzmir-Aydın
Denizli-Antalya Otoyolu’nun bir bölümünü oluşturmakta. Kapıkule’den başlayıp,
İstanbul üzerinden Marmara ve Ege Bölgeleri’ni kat ederek Akdeniz’e ulaşacak
kesintisiz otoyol ağını tesis ediyoruz. Tabii böylece Ege, Akdeniz ve İç
Anadolu arasında geçit konumundaki Denizli ve aydın illerimizin önemi daha da
artıyor. Bölgenin en önemli ihracat merkezi konumundaki İzmir Limanı’na Denizli
üzerinden sanayi ve tarım ürünlerinin daha kısa sürede nakledilmesi sağlanacak.
Pamukkale, Efes, Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerine ulaşım çok
daha kolaylaşacak. Bölgemizdeki vatandaşlarımız, otoyolumuzun tamamlanıp hizmete
alınacağı günü heyecanla beklendiğinin farkındayız. Biz de bu heyecanı
paylaşıyoruz. Bölgemiz ve illerimiz için öne çıkan ekonomik değerler,
otoyolumuzla gelişecek, bölgemizin tarım alanları genişleyecek, sanayi
yatırımları artacak, istihdam artacak, turizm kapasitesi daha da güçlenecek”
diye konuştu.
AYDIN-DENİZLİ ULAŞIMI 2 SAATTEN 70 DAKİKAYA DÜŞECEK
Projede 3 bin 36 personelin
çalıştığını ifade eden Karaismailoğlu, projenin yaklaşık 1 milyar 100 milyon
euro civarında olduğunu söyledi. Aydın-Denizli Otoyolu’nun 140 kilometresinin
2x3 şeritli ana yol, 23 kilometresinin de 2x2 şeritli bağlantı yolu olmak üzere
toplam 163 kilometre uzunluğunda olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, bu
kapsamda; 13 viyadük, 100 köprü, 19 köprülü kavşak, 74 altgeçit ve 5 otoyol
hizmet tesisi yapıldığını söyledi. Aydın ve Denizli illeri arasında mevcut
D-320 Karayolu üzerinde 45 adet sinyalize kavşak bulunduğunu aktaran
Karaismailoğlu, 126 kilometrelik bu güzergahın 2 saati bulan ulaşım süresinin
otoyol ile 70 dakikaya düşeceğini kaydetti. Zamandan 560 milyon lira,
akaryakıttan 168 milyon lira ve karbondioksit salımının engellenmesinden 3
milyon lira olmak üzere yıllık toplam 731 milyon lira tasarruf edileceğine
vurgu yapan Karaismailoğlu, “Gördüğünüz gibi yollarımız kısaldıkça, hız,
konfor, güvenlik, tasarruf ve tabii ki kalkınma artıyor. Aydın-Denizli
Otoyolu’muzun temelini Kasım 2020’de attık. Proje bünyesinde bugüne kadar; 31
milyon metreküp kazı, 26,5 milyon metreküp dolgu yapıldı. 463 menfezin 257’si
tamamlandı. 67’sinde ise çalışmalara devam ediyoruz. 79 altgeçitten 37’sinin
yapımını bitirdik. 18’inin imalatını sürdürüyoruz.3 köprünün betonarme
imalatını tamamladık, 11’inin yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Toplam 13
viyadüğün 8’inde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 163 kilometrelik otoyolun 116
kilometresine yani yüzde 71’ine girmiş bulunmaktayız. Toplamda 1,2 milyon ton
üst yapı imalatı yaptık. Parasal gerçekleşme olarak yüzde 37 ilerleme
kaydettik” değerlendirmesinde bulundu.
DENİZLİ’DE BÖLÜNMÜŞ YOL AĞI YÜZDE 551 ARTTI
Denizli’nin öneminin farkında
olduklarını ifade eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bunun için
ulaşım ağını güçlendirecek her projeyi yakından takip ettiklerinin altını
çizdi. Karaismailoğlu, “Denizli’de 2002 yılına kadar 67 kilometre bölünmüş yol
yapılmışken, 2003-2022 yılları arasında yüzde 551 oranında artışla 369
kilometre bölünmüş yol daha yaparak toplamda 436 kilometreye yükselttik. Öte
yandan Aydın-Denizli Otoyolu dışında devam eden 11 karayolu projemiz daha var.
Buradan sonra onlardan biri olan 32 kilometre uzunluğundaki Denizli Çevre
Yolu’nun 14 kilometre uzunluğundaki 2. kısımda yer alan çalışmaları
inceleyeceğiz. Honaz Tüneli’nin dahil olduğu bu 2. kısımda Denizli açısından
çok önemli. Proje kapsamında inşa edilen 2x2.640 metre uzunluğunda Honaz
Tünelinde; Elektrik, Elektromekanik ve Diğer Kontrol Sistemlerine ilişkin
işlerde projelendirme ve kurulum çalışmaları da devam ediyor” dedi.
YILMADAN, ÖZVERİYLE VE CİDDİYETLE ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ
“Ülkemiz ekonomisinin 2023
hedeflerini yakalamasında gerekli olan altyapıyı titizlikle, devlet aklı ve
planlamasıyla inşa etmek için yılmadan, özveriyle ve ciddiyetle çalışmaya devam
edeceğiz” diyen Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bu ciddiyeti pekiştiren en
önemli çalışmalardan biri olan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ışığında
projeleri hayata geçirmeye devam edeceklerini söyledi. Karaismailoğlu, “Canı
gönülden inanıyorum ki ülkemizin gelişimi, toplumun kalkınması ve
Cumhuriyetimizin 100. yılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmada gerekli her türlü
gayret ve kararlılığı göstermeye devam edeceğiz. Yunus Emre, ‘Biz gelmedik
kavga için, bizim işimiz sevgi için, dostun evi gönüllerdir, gönüller yapmaya
geldik’ demektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak kimin ne dediğine
bakmadan milletimizi dinleyerek, ‘işimiz hizmet’ şuuru ve ‘hayat ulaşınca
başlar’ anlayışıyla projeler üretiyoruz. Gönüller birbirine kavuşsun diye
ulaşımın tüm modlarında kesintisiz çalışıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.