ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: “ÇUBUKLUBALA-ÇUBUKLUOSMANİYE İLE CEZAEVİ VARYANTLARINI TAMAMLAYARAK HİZMETE AÇTIK”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,
Çubuklubala-Çubukluosmaniye ile Cezaevi Varyantlarınıtamamladıklarını belirtti
ve İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu Projesi’nin tamamlanmasıyla güzergahın 15
kilometre kısalacağını, seyahat süresinin de 60 dakikadan 40 dakikaya ineceğini
söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, İzmit Kandıra Kaynarca Yolu Çubuklubala-Çubukluosmaniye
Varyantı ile Cezaevi Varyantı açılış törenine katıldı. “AK Parti olarak,
milletimizden aldığımız destekle ülkemizi yönetmeye başladığımız ilk günden
bugüne, ulaştırma alanındaki altyapı yatırımlarına özel bir önem gösterdik”
diyen Karaismailoğlu, Türkiye’nin kalkınması, milletin refahını artırmak için AK
Parti hükümetleri döneminde yapılan kara, hava, demir ve denizyolu ile birlikte
haberleşme yatırımlarını da kat be kat artırmanın gönül rahatlığını
yaşadıklarını kaydetti.
TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK KABİLİYETLERİMİZİ GÜÇLENDİRİYORUZ
Son 20 yılda, Türkiye’nin,
milletin ulaşımı ve iletişimi için 1 trilyon 200 milyar liraya yakın harcama
yapıldığının altını çizen Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bu miktar içinde karayolları 711 milyar lira ile ilk sırada yer almaktadır. Ülkemiz genelindeki; bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 550 kilometreye, otoyol uzunluğunu 3 bin 532 kilometreye, tünel uzunluğunu 50 kilometreden 651 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu 311 kilometreden 724 kilometreye çıkardık. 2003-2020 yılları arasındaki karayolu yatırımlarımızla, Gayri Safi Milli Hasılaya 109 milyar 250 milyon lira katkı sağladık. Aynı şekilde, üretime de 237 milyar 539 milyon lirayı aşan katkımız oldu. Projelerimizle ekonomimizin büyümesini desteklerken, bütünsel kalkınmanın tesisi için önemli adımlar attık. Ulaşım ve Lojistik Master Planı çerçevesinde attığımız adımlarla bugün, sadece Doğu-Batı eksenli değil, Kuzey-Güney yönlü taşımacılık ve lojistik kabiliyetlerimizi güçlendiriyoruz. Ülkemizi Orta Koridor’da küresel lojistik bir süper güç yapma kararlılığımızı, yeni yatırımlarımız ve yatırım hedeflerimizle sürdürüyoruz. Kocaeli’nin de sınırları içerisinde yer alan Kuzey Marmara Otoyolu, bu anlamda tamamladığımız ve milletimizin hizmetine sunduğumuz önemli bir yatırımımızdır. Çanakkale Zaferi’mizin 107. Yıldönümünde Cumhurbaşkanımızın katılımıyla 18 Mart da açılışını yapacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü, bu hedefimizi destekleyen en önemli eserlerimizden biri olacaktır. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü açılışı ile bölgemizi, yükselen Avrasya ve Afrika coğrafyasının ticari kavşak noktası haline dönüştüreceğiz.”
KOCAELİ’NDEKİ KARAYOLLARI YATIRIMLARININ TOPLAM BEDELİ 10,6 MİLYAR
TL’Yİ AŞTI
Ülke genelinde katlanarak büyüyen
bu yatırımlardan her ilin olduğu gibi Kocaeli’nin de hak ettiği payı aldığının
altını çizen Karaismailoğlu, 2003’e kadar il genelinde 150 kilometre olan
bölünmüş yol uzunluğunun 366 kilometreye çıkarıldığını söyledi. Böylece
Kocaeli’yi bölünmüş yollarla, İstanbul, Sakarya, Bursa ve Yalova’ya
bağladıklarını aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “İldeki bitümlü sıcak
kaplamalı yol uzunluğunu da 177 kilometreden 565 kilometreye çıkardık.
Kocaeli’nin karayolları içindeki bölünmüş yol oranı yüzde 61 ile ülke
ortalamasının çok üzerindedir. 2003-2022 yılları arasında Kocaeli’nde; 184
kilometre tek yol yapım ve iyileştirmesi gerçekleştirdik. 388 kilometrelik
bitümlü sıcak kaplamalı asfalt yaptık. Toplam uzunluğu 19 bin 450 metreye
yaklaşan 5 adet tünel inşa ettik. Yine aynı dönemde yaptığımız 306 adet
köprünün toplam uzunluğu 34 bin 923 metreyi aştı. 1993-2002 döneminde
Kocaeli’ndeki karayolu yatırımlarının toplam bedeli sadece 3 milyar 124 milyonu
bulurken, hükümetlerimiz döneminde bunu yaklaşık 2,5 kat artırarak, 10 milyar
656 milyon liraya çıkardık. İl genelinde halen devam eden 5 adet karayolu
projemizin toplam proje bedeli 2 milyar TL’nin üzerindedir” diye konuştu.
ŞEHİR HASTANESİ TRAMVAY HATTINI 2023 YILI İLK ÇEYREĞİNDE TAMAMLAMAYI
HEDEFLİYORUZ
Şehrin gelişimi için önemli,
uluslararası ve şehirlerarası demiryolu çalışmalarının yanı sıra, şehir içi
raylı sistem alanında da yatırımların sürdürüldüğünü ifade eden Ulaştırma
Bakanı Karaismailoğlu, Gebze-Darıca Metro Hattında da çalışmaların hızlı bir
şekilde devam ettiğini söyledi. İnşaatında yaklaşık yüzde 40 ilerleme
kaydedilen projenin, yaklaşık 15,6 kilometre uzunluğunda olduğunu kaydeden
Karaismailoğlu, devam eden bir diğer demiryolu çalışmasının da Kocaeli Şehir
Hastanesi Tramvay Hattı projesi olduğunu dile getirdi. “Şehir Hastanesi Tramvay Hattımızı mevcut 11
kilometrelik Otogar-Kuruçeşme hattına bağlantı sağlayacak şekilde planladık”
diyen Karaismailoğlu, “Bu hat mevcut Otogar-Kuruçeşme Hattına Kanalyolu
İstasyonu’nda entegre olacak. Kanalyolu İstasyonu, Turan Güneş İstasyonu,
Başaran İstasyonu, Hastane İstasyonu ve Şehir Hastanesi İstasyonu olmak üzere 5
istasyon 3 kilometre olarak projelendirildi. Projemizi bu yıl içinde bitirmeyi
planlamıştık. Maalesef vatandaşlarımıza hizmetlerimizi engellemeye çalışan
birtakım mihrakların devam eden ihalemizi iptal edildi. İşimizi durdurmak
zorunda kalmıştık. Projemize hızlıca tekrar başladık. Bu projemizi de 2023 yılı
ilk çeyreğinde tamamlayıp Kocaeli’nin hizmetine sunacağız ” ifadelerini
kullandı.
CEZAEVİ GİRİŞ VE ÇIKIŞ KAVŞAKLARI ARASINA DÖRT ŞERİTLİ BÖLÜNMÜŞ YOL
Çubuklubala-Çubukluosmaniye Varyantı
ile Cezaevi Varyantı, toplam 58,9 kilometrelik İzmit-Kandıra Yolu’nun önemli
bir kesimini oluşturduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil
Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bölünmüş yol olarak
projelendirdiğimiz, İzmit-Kandıra-Kaynarca yolumuz, özellikle yaz aylarında
günübirlik trafiğinde eklenmesiyle trafik hacminde ciddi artışları gördüğümüz
bir hattır. Hat üzerindeki Çubuklubala-Çubukluosmaniye varyantı ile birlikte
Cezaevi Giriş ve Çıkış Kavşakları arasındaki 7 kilometrelik kesimi dört şeritli
bölünmüş yol olarak tamamladık. Bugün açılışını yaptığımız kesimde; 135 metre
uzunluğunda 4 köprü, 124 metre uzunluğunda 3 alt geçit, bin 521 metre
uzunluğunda 16 menfez, 4 bin 334 metre uzunluğunda 13 iksa ve istinat duvarları
ile birlikte Çubuklubala, Çubukluosmaniye, Cezaevi Giriş ve Çıkış kavşakları
olmak üzere 4 de farklı seviyeli kavşak yer alıyor. 3,3 kilometrelik,
Çubuklubala-Çubukluosmaniye kavşağı ile birlikte 4,6 kilometrelik Cezaevi
Varyantı olmak üzere toplamda 8 kilometrelik bölümünü hizmete açıyoruz. Bu şekilde; yolun 11 kilometrelik bölümünü
tamamlamış olduk. İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu, İzmit’i, Kandıra ilçesine ve
Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu güzergahı üzerinden bölünmüş yol olarak bağlayacaktır.
Bu yol projemiz, Kuzey Marmara Otoyolu, Şile-Ağva-Kandıra-Kaynarca-Karasu D-020
aksı ile TEM Otoyolu ve D-100 Devlet Yolu arasındaki bağlantıyı sağlaması
bakımından da önemlidir. 59 kilometrelik yolun 3,2 kilometresini önceki
yıllarda tamamlamıştık. 49 kilometrelik bölümünde de yapım çalışmaları devam
ediyor.”
PROJE TAMAMLANDIĞINDA YOL 15 KİLOMETRE KISALACAK
2020 yılında ihale edilen ve 1
milyar 669 milyon proje bedeline sahip yolun yapımında bugüne kadar yüzde 35
oranında ilerleme sağlandığını aktaran Karaismailoğlu, ayrıca Şile-Ağva-Kandıra
arasında da çalışmaların devam ettiğini, tamamlandığında Şile-Ağva-Kandıra-İzmit
bölünmüş yol olarak bağlanacağını söyledi. Tamamlanan kesimin trafiğe
açılmasıyla, tek yolu bölünmüş yol standardına kavuşturacaklarını anlatan
Karaismailoğlu, “En önemlisi de bu şeklide, ulaşımdaki trafik güvenliğini
artırıyor, vatandaşlarımızın can güvenliğini sağlıyoruz. Projenin tamamının
hizmete girmesiyle; güzergah, 15 kilometre kısalacak. Seyahat süresi 60
dakikadan, 40 dakikaya inecek. Böylece, zamandan 84 milyon lira ve akaryakıttan
da 25,2 milyon lira olmak üzere toplamda yıllık 109 milyon lira tasarruf
sağlanacak. Ayrıca karbon salınımı 5 bin 356 ton azaltarak çevrenin ve doğanın
korunmasına, milletimizin rahat bir nefes almasına önemli bir katkı sunacağız”
diye konuştu.
BAŞKALARI GİBİ 6 BENZEMEZLE ÇIKAR ORTAKLIĞI PEŞİNDE KOŞMUYORUZ.
Hizmete açılan her bir yolun
bölgenin yatırım, üretim, istihdam, ekonomik büyüme, ticaret ve hatta eğitim ve
kültürel hayatına canlılık kattığına vurgu yapan Karaismailoğlu,
değerlendirmelerine şöyle devam etti:
“İnşa ettiğimiz tüm yolların
milletimizin ticaret, sosyal ve eğitim yaşamındaki önemine inanarak halkımızın
sevdiklerine daha hızlı ve güvenli bir şekilde kavuşmalarına destek oluyoruz.
Yeni yapılan bölünmüş ve otoyollar sayesinde, seyahat süremiz kısalırken,
hızımız artıyor. Seyir emniyetimiz de sağlanıyor. Başta Cumhurbaşkanımız olmak
üzere, ticaret, sosyal ve eğitim yaşamındaki önemine inanarak inşa ettiğimiz
tüm yollarla halkımızın sevdiklerine daha hızlı ve güvenli bir şekilde
kavuşmalarına destek olmaya devam edeceğiz. Bizler, ‘Halka hizmet’i, ‘Hakka
hizmet’ ile eş tutan bir anlayışla hareket ediyoruz. İlkeli, kararlı ve
sağduyulu olarak daha nice önemli projeleri bitirip, hizmete açmaya devam
edeceğiz. Daha yapacak çok işimiz, açılacak yollarımız vardır. ‘Durmak yok
yol’a devam’ diyoruz. Bizler başkaları gibi, temel atmama törenleri
düzenlemiyoruz. Başkaları gibi, 6 benzemezle çıkar ortaklığı peşinde de
koşmuyoruz. Zaten ülkesini Batı’ya şikayet edenlerle işimiz olamaz.
Yatırımcıları tehdit edenler, vatanına ve milletine ihanet içinde olanlarla
yakınlık kuramayız. Bizler, halkımıza hizmet edecek projelerin temellerini
atıyoruz. Yaptığımız işlerin açılışlarını yapıyoruz. Ülkemizin ve dünyanın
gıpta ile baktığı eserlere imza atıyoruz. İlkeli ve kararlı bir şekilde
yürüttüğümüz Cumhur İttifakı ile, güçlü bir yönetim sergiliyor, pandemiyi,
krizleri milletimizle omuz omuza aşıyoruz.”